En dan vind je je zoon in coma!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Re: [LZP]En dan vind je je zoon in coma!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:52

@ gohya: Dat is niet helemaal waar wat je schrijft. Als je in coma bent kan je soms mensen horen praten, maar hoeft niet. En een hele diepe coma was dat niet, want hij hoorde nog mensen praten, en hij was (redelijk) snel weer bij. Weet je welke coma schaal hij heeft gekregen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 20:55

Toen ik hem de eerste keer wakker wilde maken heeft hij mij gehoord.Vanaf de 2de keer heeft hij nix meer gehoord,toen was hij dus in diepe coma geraakt.Hij is dus van een lichte coma in een diepere geraakt.Ze hebben niet gesproken over een coma schaal,Het enige wat ze zeiden was dat ze nix konden vinden,en dus niet weten wat het geweest is.
Daar konden we het mee doen.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:01

Is zijn suikerspiegel getest? Indien deze te laag was, kunnen ook dergelijke verschijnselen voorkomen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:02

Jeetje wat moet je geschrokken zijn! Lijkt me echt dood eng!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:02

@ Gohya: Als het een diepe coma was, dan was hij nu nog niet bijgekomen ;)

Ik heb in een diepe coma gelegen, en had 5% tot 10% kans dat ik eruit zou komen. En zou ik er uit komen dan zou ik als kast plantje hebben geleefd. Ik heb er nu (behoorlijke) hersenletsel aan over gehouden.

Daarom begrijp ik niet, als het een diepe coma is geweest dat er geen hersen foto is genomen.

Wilde net vragen of er inderdaad suikerspiegel is getest... hihi

iefke

Re: En dan vind je je zoon in coma!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:03

LZP -> MW

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 21:07

Suikerspiegel [glucose] is idd. ook getest,deze was 8,6.
Het is zo,hoe langer je in diepe coma ligt,hoe meer kans op schade aan je hersenen en dan als kasplantje verder leeft.
Je kan ook korte tijd in een diepe coma liggen.
Maar hij lag echt serieus in een diepe coma en werd pas wakker toen ik met hem aan het praten was in het ziekenhuis.
Hij was niet pats boem wakker,het ging langzaam aan.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:11

Dat het echt diep was, blijkt wel uit het feit dat hij geen pupillenreactie gaf en niet op de pijnprikkel reageerde.
Heftig hoor! Heel bizar, lijkt me, ik denk dat je eerst niet kan geloven dat hij niet gewoon wakker wordt.
Ik hoop echt voor je een doorverwijzing naar de neuroloog komt zodat er een vervolgonderzoek komt en dat dat dan wat duidelijkheid geeft; heel bizar!
Sterkte! :(:)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:31

@ gohya: Als ik jou was, had ik toch om een scan gevraagd zsm. ;)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:32

ppfftt heftig zeg
ik weet niet hoe jullie toestand thuis is, maar ik zou hem lekker bij je in bed laten slapen. Gewoon voor jullie eige rust. En morgen maar eens flink een dokter aan zijn jas trekken. Het is toch raar, dat je hier antwoorden krijgt op je vragen. Al is dat natuurlijk wel heel fijn. Maak gewoon een lijstje en zorg dat je morgen antwoorden krijgt. Sterkte hoor

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 21:36

Ga ik morgen ook zeker vragen hoor.
Het ziekenhuis hier in de buurt is toch al niet zo'n geweldig ziekenhuis.Worden vrij vaak fouten gemaakt.
Maar morgen zeker veel dingen vragen en bespreken met de huisarts.Gelukkig kan ik heel goed overweg met onze H.A.
Als ik hem bel komt hij altijd,hij weet ook dat áls ik bel het serieus is.Ik hoor dat veel H.A. niet gauw aan huis komen.
Ga zo effe naar me zoon kijken,hij ligt alweer een poosje op bed en ik vertrouw het nog nix.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:39

meid.. of hij het wilt of niet, maar maak hem alsjeblieft om de 2 uur wakker....
Mijn mams heeft 14 weken in coma gelegen, die leeft nog, en is geen kasplantje.. dus hoe langer, hoe meer schade gaat dus niet altijd op...
maar het wakker maken is juist goed om zo te kijken of iemand nog aanspreekbaar is.

Ben erg benieuwd naar je doorverwijzing naar het ziekenhuis voor een hersenscan, ik zou dat toch wel nodig vinden!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:42

Daar gaan we weer!! Het zoveelste verhaal dat ze niet weten wat er is, maar je wel gewoon naar huis sturen!
Ik kan me daar nu zo boos over maken!
Of het lekker niets is als je je kind niet wakker kan krijgen en hij naar het ziekenhuis moet! Nee hoor mevrouwtje...heel normaal, niets aan het handje...ja ja!
Ongelovelijk dat ze hem niet eens een nacht hebben opgenomen!
Na jaren ziekenhuis ervaring van zus, moeder en vader, heb ik er steeds minder vertrouwen in!
Je moest eens weten hoe vaak ik in de clich heb gelegen met doktoren!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:43

Vergeet je helemaal veel sterkte toe te wensen! Met deze dus...en laat je niet afschepen door de heren dokters he!!

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:50

Tsjee zeg, dat moet schrikken zijn geweest!
Ik zou ook staan op een scan! Echt en desnoods naar een ander ziekenhuis.

Heb zelf na een zwaar brommer ongeluk 2 dagen in coma gelegen, nooit hebben ze in het K ziekenhuis een scan gemaakt, hadden ze dit maar gedaan...
Ik heb zelf niets gehoord of gemerkt die 2 dagen. Ben het totale plaatje kwijt van bijna 3 dagen..
En heel lang last gehad van mijn geheugen enzo.
Heb nu blijvende last met mijn evenwicht, bij de neuroloog voor geweest, nee dit was normaal..
Ja dacht het niet he.. Een spijkerbroek aantrekken, dan kiep ik bijna om:)
Nee echt, ga voor die scan. Beter een scan te veel dan een scan te weinig.
Je wilt toch weten wat er in dat koppie is misgegaan, waarom hij niet reageerde e.d.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 21:55

aerdenhout1
Dat begrijp ik dus ook niet he,dat ze hem niet voor minstens 1 nachtje daar houden ter observatie.
Kom net bij hem vandaan en hij heeft wéér hoofdpijn.
Nu ga ik dus echt om het uur kijken he.Denk ook niet dat ik vanacht veel zal slapen.Hij klinkt ook zeker niet helder als hij praat.Gaat me een nachtje worden!
En bij twijfel hang ik meteen aan de telefoon.

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:56

Ik vind het ook goed dat je het verder wilt laten onderzoeken.
En als je dan nog geen bevredigend antwoord hebt, richt je dan tot een universitair ziekenhuis.
Ik zou het hier zeker ook niet bij laten.

Mijn collega heeft ook iets gelijkaardigs aan de hand gehad, maar dan met niet zo lang wegzijn. Zat gewoon tegen je te babbelen, stopte dan ineens, om 10 minuten later opnieuw tegen je te babbelen en de draad op te pikken waardie gestopt was 10 minuten voordien. Bij hem was het door cortisone die die moest nemen voor zijn schildklier.

Ik wens jullie veel sterkte toe!

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:58

Zo dat is even schrikken als je je zoon zo vind. Heeft hij toevallig op zn werk geen klap op zn hoofd gehad, of een gevoel dat er iets knapte in zijn hoofd? Ik vind het wel raar allemaal. Werkt zelf in de zorg en ben het niet vaak oneens met de verhalen van doktoren, maar nu heb ik zelfs zoiets dat ik vind dat er niet netjes gehandeld is. Ik denk dat ze hem op zn minst een nachtje op hadden moeten nemen. Al was het alleen maar om de je zoon en jou even rust en vertrouwen te geven. Mocht er dan wat gebeuren dan zijn ze erbij en kunnen ze hem gelijk door een scan halen.

Ik zou hem vannacht gewoon 1 keer wakker maken. En dan morgen ochtend hem even bij je laten melden om een bepaalde tijd. Probeer je angst niet te laten overheersen door vannacht 10 keer te gaan kijken want dan wordt het soms van kwaad tot erger met je angst.

sterkte!

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:00

gohya schreef:
aerdenhout1
Dat begrijp ik dus ook niet he,dat ze hem niet voor minstens 1 nachtje daar houden ter observatie.
Kom net bij hem vandaan en hij heeft wéér hoofdpijn.
Nu ga ik dus echt om het uur kijken he.Denk ook niet dat ik vanacht veel zal slapen.Hij klinkt ook zeker niet helder als hij praat.Gaat me een nachtje worden!
En bij twijfel hang ik meteen aan de telefoon.

Een Tip: Pak je zoon op en breng hem naar de huisartsenpost!
Dat ze hem maar in het ziekenhuis ter observatie houden, ik zou zo de nacht niet in gaan.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:02

gelukkig is het allemaal goed gekomen maar dat zal schrikken geweest zijn!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 22:02

Ik ga vanavond voor ik ga slapen nog 1 keer kijken en hem aanspreken.En dan vanacht nog 1 keer en dan morgen ochtend weer.Vooral omdat hij nu weer die hoofdpijn heeft die hij gisteravond dus ook had,vertrouw ik het voor geen meter meer.
Maar ik blijf er wel kalm onder,een moeder in paniek schiet niet op.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:04

Ik wil geen paniek zaaien en ik heb er geen verstand van maar als mens zou ik zeggen dat ik toch de huisarts zou bellen als hij weer hoofdpijn heeft. Ik zou zo ook de nacht niet ingaan. Misschien moeten ze toch wat beter kijken en een scan maken ofzo, beter een keer te vaak naar de arts dan te weinig in dit geval. Het is toch verdorie niet niks zeg om in een coma te raken!
Ik kan me niet eens voorstellen hoe ongerust je moet zijn! Heel veel sterkte!

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:06

Hoofdpijn kan nu ook komen juist van vannacht en alle drukte en stress van vandaag. Ik hoop dat dat het gewoon is en dat er vannacht niets gebeurt. En bel anders straks nog even de huisartsenpost als je het echt niet vertrouwd.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:07

Jeetje wat zullen jullie allemaal geschrokken zijn zeg! Hopen dat dit niet nog een keer gebeurd.. :(:) Succes vannacht.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:16

hoi lees net je verhaal vreselijk lijkt mij dit, maar ik zou niet eens een huisrts bellen maar direct de ambulance! :o
en ik zou eerlijk gezegt nu hij toch weer verward reageert heeft naar de ehbo gaan (wel een ander ziekenhuis). :o
Je moet iets meer op je poot gaan staan en je niet laten weg sturen hoor! ;) beter 10 keer teveel gegaan dan 1 keer te weing, en gewoon op een uitgebreid onderzoek staan mri scan enz!!
heeel erg veel succes meid, en sterkte met je zoon ! nooit twijfelen luister naar je moeder instinct die heb je niet voor niks!! ;)
groetjes uit den haag!!