SteffiiY schreef:Hier word ik ook niet echt vrolijk van nee, wat willen ze dan? dat ik maar geen pil slik en duizenden kinderen op de wereld zet.
stef jij bent 18 toch? Geen zorgen voor ons
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ramooontje schreef:Misschien dan toch maar gaan nadenken over een ander anti-conceptie middel want hormonen zijn echt zoooo ontzettend slecht voor je lichaam en geest. Ik heb nu alweer jaren bewust gekozen voor het mirena-spiraal. En daar komen idd ook wel wat hormonen vanaf maar stukken minder en die hoeven niet door je hele lijf te gaan. Ik voel mij super, vergeet de "pil" nooi (ook betrouwbaar als ik ziek ben) en wordt ook niet meer ongesteld!
Ramooontje schreef:Nou dat klopt niet helemaal hoor, tegenwoordig passen ze meestal allemaal volgens mijn ha. Daarnaast ken ik een paar jonge meiden die er ook geen enkel probleem mee hebben. Probeer alleen duidelijk te maken hoe slecht hormonen voor je lijf zijn.
. Maar ik heb bij een huisarts gewerkt, en regelmatig geassisteerd bij het zetten van een mirena bij meiden die nog geen kinderen gehad hadden, en bij meer dan 3/4 paste de boel toch echt niet... Nakisha schreef:Ik moest m'n Nuvaring al zelf betalen, maar ik vind het hele gedoe werkelijk bespottelijk.
xXLianneXx schreef:Nell_ schreef:Ik heb het nog niet gehoord, maar voor de mensen met een medische reden is het wel erg balen!
Ik betaal nu maar weinig €13 zoveel per half jaar.
niet alleen voor de mensen zonder medische reden hoorik heb de pil omdat ik als ik ongesteld ben niet meer kan lopen van de pijn ondanks pijnstillers. Nu wordt dat beperkt tot om de 3/4 maanden moet er niet aan denken dat weer iedere maand te hebben.
Ik ben 17 en heb het ook niet zo breed mijn pil kost normaal 30 euro voor 3 strippen dat is een behoorlijk bedrag uiteindelijk.
maar voor demensen met medische redenen is het natuurlijk nog vervelender.
ilse86 schreef:Doet dat pijn, zo'n ding inzetten? En voel je er wat van als je m hebt? Het lijkt mij echt gek als ik niet meer ongesteld zou worden... En als ik nou kinderen wil, hoe krijg je dat ding er dan weer uit?
justahorse schreef:. We betalen ons blauw aan de verzekeringsmaatschappij. Maar de mensen die weinig tot niets mankeren worden gestraft. (niet l*llig bedoeld voor de mensen die echt iets mankeren)
Ramooontje schreef:Misschien dan toch maar gaan nadenken over een ander anti-conceptie middel want hormonen zijn echt zoooo ontzettend slecht voor je lichaam en geest. Ik heb nu alweer jaren bewust gekozen voor het mirena-spiraal. En daar komen idd ook wel wat hormonen vanaf maar stukken minder en die hoeven niet door je hele lijf te gaan. Ik voel mij super, vergeet de "pil" nooi (ook betrouwbaar als ik ziek ben) en wordt ook niet meer ongesteld!