De pil weer uit het basispakket

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:50

SteffiiY schreef:
Hier word ik ook niet echt vrolijk van nee, wat willen ze dan? dat ik maar geen pil slik en duizenden kinderen op de wereld zet.

stef jij bent 18 toch? Geen zorgen voor ons :P

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:52

Rienn schreef:
Misschien is er al antwoord op gegeven, maar geldt dit alleen voor het basispakket?

De pil betaal ik namelijk niet zelf. Ik betaal volgens mij helemaal niets zelf, ook de tandarts niet.

ja dat was mijn vraag ook maar heb er nog geen antwoord op gekregen .

Rienn

Re: De pil weer uit het basispakket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:53

Ik had jouw vraag inderdaad gezien, maar dacht dat ik er over heen gelezen had.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:54

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 15:03

oke dat is mooi .. wij hebben hier allemaal een aanvullend verzekerings pakket.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:21

Als de pil weer uit het BASISpakket gaat heeft het voor veel mensen met een aanvullende verzekering alleen maar voordelen.
Zoals sommigen al aangaven moesten ze de pil sowieso al zelf betalen omdat ze een eigen risico hebben van 155 euro voor het gebruik van medische voorzieningen die in het basispakket zitten.
Voor medicijnen die niet in het basispakket vallen geldt het eigen risico van 155 euro niet dus dat betekent dat, mits je een goede aanvullende verzekering hebt, de pil gewoon weer vergoed wordt door de verzekeringsmaatschappij. Scheelt weer een paar tientjes op jaarbasis. ;)

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:39

Oww die van mij wordt nog gewoon vergoed.. Net vandaag nog een nieuwe voorraad gehaald.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:24

Misschien dan toch maar gaan nadenken over een ander anti-conceptie middel want hormonen zijn echt zoooo ontzettend slecht voor je lichaam en geest. Ik heb nu alweer jaren bewust gekozen voor het mirena-spiraal. En daar komen idd ook wel wat hormonen vanaf maar stukken minder en die hoeven niet door je hele lijf te gaan. Ik voel mij super, vergeet de "pil" nooi (ook betrouwbaar als ik ziek ben) en wordt ook niet meer ongesteld!

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:40

Ramooontje schreef:
Misschien dan toch maar gaan nadenken over een ander anti-conceptie middel want hormonen zijn echt zoooo ontzettend slecht voor je lichaam en geest. Ik heb nu alweer jaren bewust gekozen voor het mirena-spiraal. En daar komen idd ook wel wat hormonen vanaf maar stukken minder en die hoeven niet door je hele lijf te gaan. Ik voel mij super, vergeet de "pil" nooi (ook betrouwbaar als ik ziek ben) en wordt ook niet meer ongesteld!

Dat is wel heel leuk, maar over het algemeen ''past'' een mirena niet bij mensen die nog geen kinderen gehad hebben (uitzonderingen daargelaten) omdat de baarmoeder te klein is.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:41

hmm lijkt me niks. ik ben zelf ook met de antenne op de kop geboren omdat ma's spiraaltje te wensen over liet.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:49

Nou dat klopt niet helemaal hoor, tegenwoordig passen ze meestal allemaal volgens mijn ha. Daarnaast ken ik een paar jonge meiden die er ook geen enkel probleem mee hebben. Probeer alleen duidelijk te maken hoe slecht hormonen voor je lijf zijn.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:50

ik durf het niet... met de pil komen ook wel eens ongelukjes ter wereld, maar omdat ik zelf een spiraalbaby ben, durf ik t niet.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:51

Ramooontje schreef:
Nou dat klopt niet helemaal hoor, tegenwoordig passen ze meestal allemaal volgens mijn ha. Daarnaast ken ik een paar jonge meiden die er ook geen enkel probleem mee hebben. Probeer alleen duidelijk te maken hoe slecht hormonen voor je lijf zijn.

Nee snap ik ;) . Maar ik heb bij een huisarts gewerkt, en regelmatig geassisteerd bij het zetten van een mirena bij meiden die nog geen kinderen gehad hadden, en bij meer dan 3/4 paste de boel toch echt niet...

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:52

Mmm ok dat wist ik niet dan ben ik (en die paar meiden die ik ken) dan toch een uitzondering!

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:55

Doet dat pijn, zo'n ding inzetten? En voel je er wat van als je m hebt? Het lijkt mij echt gek als ik niet meer ongesteld zou worden... En als ik nou kinderen wil, hoe krijg je dat ding er dan weer uit?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:58

Nakisha schreef:
Ik moest m'n Nuvaring al zelf betalen, maar ik vind het hele gedoe werkelijk bespottelijk. :(

Nou inderdaad, ook ik moet de nuvaring gewoon betalen al sinds ik die gebruik.
Ik heb toch een vrij uitgebreid pakket, maar als het er op neer komt dan moet je toch 95% van de zorgkosten zelf betalen.
Ik zit er wel eens te denken, soms kun je beter niet verzekerd zijn. (tenzij je in een ZKH komt te liggen).

'T is toch van de zotte dat je ieder jaar zo'n € 1600,- naar de verzekering brengt en vervolgens ook nog je nuvaring en bril (of lenzen) zelf moet betalen?!?!
Misschien moet ik toch eens wat vaker naar de huisarts gaan bij ieder misselijkheidje, om m'n premie er weer uit te halen.....

De pil is eigenlijk een luxe middel, je hebt het niet persé nodig. Dus aan de ene kant begrijpelijk.
Maar wat zullen extra abortussen etc de staat wel niet gaan kosten........

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 12:03

annastasia schreef:
De pil is eigenlijk een luxe middel, je hebt het niet persé nodig. Dus aan de ene kant begrijpelijk.
Maar wat zullen extra abortussen etc de staat wel niet gaan kosten........

daar dacht ik ook gelijk aan.

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 12:04

Lees net dat dit even hierboven al vermeld is :o
En als de pil in de basisverzekering blijft, gaat het eerst van je eigen risico af, dus betaal je het ook zelf. (althans zo is het bij mij afgelopen jaar gegaan).

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 12:29

xXLianneXx schreef:
Nell_ schreef:
Ik heb het nog niet gehoord, maar voor de mensen met een medische reden is het wel erg balen!

Ik betaal nu maar weinig €13 zoveel per half jaar.

niet alleen voor de mensen zonder medische reden hoor :+ ik heb de pil omdat ik als ik ongesteld ben niet meer kan lopen van de pijn ondanks pijnstillers. Nu wordt dat beperkt tot om de 3/4 maanden moet er niet aan denken dat weer iedere maand te hebben.
Ik ben 17 en heb het ook niet zo breed mijn pil kost normaal 30 euro voor 3 strippen dat is een behoorlijk bedrag uiteindelijk.
maar voor demensen met medische redenen is het natuurlijk nog vervelender.

Ik ben de pil ook voor mijn rugklachten tijdens de mentruatie, bij mij dus ook als 'medicijn'.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 12:44

ilse86 schreef:
Doet dat pijn, zo'n ding inzetten? En voel je er wat van als je m hebt? Het lijkt mij echt gek als ik niet meer ongesteld zou worden... En als ik nou kinderen wil, hoe krijg je dat ding er dan weer uit?

Ik heb hem 2 keer laten zetten en 1 keer met verdoving en 1 keer zonder. Ik ben zelf nogal panisch aangeld qua pijn dus de keer met verdoving deed mij veel meer zeer omdat ik mijzelf nogal gek maakte met de gedachten van een prik in je baarmoeder!

Verder had ik er beide keren niet echt veel last van, misschien een klein beetje de eerste dag. Het eruit halen viel mij ook 100% mee maar toen had ik hem nog niet zo lang. Over 2 jaar heb ik mijne 5 jaar en dan moet ik deze eruit halen en daar ben ik dus wel heel bang voor (heb het idee dat als het er 5 jaar inzit dat het dan gaat verkleven enzo, wat niet gebeurd, meestal). |(

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 12:47

bij mijn moeder dee het er uit halen jusit wel pijn, en het er in zetten was ook geen pretje... ze scheind dagen gebloed te hebben...

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 12:49

Peelie schreef:
bij mijn moeder dee het er uit halen jusit wel pijn, en het er in zetten was ook geen pretje... ze scheind dagen gebloed te hebben...

Een spiraal word ook gezet wanneer iemand ongesteld is, dus ik neem aan dat ze gebloed heeft toen ze hem eruit haalden? ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 12:50

ik weet het niet presies...

Lekker boel is dat zeg... zetten als je ongesteld bent :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 12:56

justahorse schreef:
. We betalen ons blauw aan de verzekeringsmaatschappij. Maar de mensen die weinig tot niets mankeren worden gestraft. (niet l*llig bedoeld voor de mensen die echt iets mankeren)

Dat is ook wel een beetje het concept van verzekeren. Je betaalt voor het geval je iets ergs zou krijgen dat je niet zelf kunt dragen. (Chemotherapieen bij kanker, zware operaties, dat soort dingen.)
Dat kan een mens alleen niet opbrengen en je kunt je er ook niet op voorbereiden, dus doen we dat samen, en dat is verzekering. JA, de gezonde mensen betalen dan voor de zieke, en omdat je nooit zeker weet dat je zelf niet op een dag ineens bij die zieken hoort. Zonder dat je er ook maar iets aan kunt doen.

Persoonlijk denk ik dat als je betaalt, je de betere van de twee opties hebt. Je had ook ziek kunnen zijn.

Ik vind het knipperlichtgedoe rond de pil wel vrij irritant, maar denk dat mensen zich toch wat beter moeten realiseren waar de zorgverzekering precies voor is: in elk geval voor de noodgevallen waar je je als individu niet op voor kunt bereiden.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:07

Ramooontje schreef:

De hormomen die de Mirena spiraal afgeeft komen via je baarmoeder toch in je bloedbaan terecht en dat blijft niet beperkt tot alleen je baarmoeder.