Borderline..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 16:21

Imitador schreef:
Bij de huisarts :? Die mag die diagnose toch helemaal niet stellen? Dan wordt je doorverwezen naar een eerstelijns psycholoog en daarna naar een psychiater voor de diagnose en de medicatie...

Ben je er wel geweest?

Het heeft me echt bloed zweet en tranen gekost, en als er nu gevraagd word of ik wel ben geweest kan ik wel gaan huilen eerlijk gezegd.

Wijslander

Re: Borderline..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:03

Ik ben trots op je Bermudaa :j Ik kan me voorstellen dat deze eerste stap heel zwaar geweest moet zijn.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:03

Dat is helemaal niet nodig, je hebt namelijk zelf uitgelegd dat je wordt doorverwezen naar ggz. Even diep ademhalen en van je af laten glijden, deze opmerking. En je medicijnen ophalen.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:13

Ik vind het goed van je dat je bent geweest, alleen moet je oppassen met jezelf 'bestempelen'. Omdat je zei dat je een andere diagnose hebt gekregen. Daarme zet je (vind ik) jezelf ook wel snel in een hokje.

Sterkte, ik hoop dat het gaat werken voor je!!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:21

Ik hoef jou niet te vertellen wat borderline allemaal voor jou betekend en voor jouw omgeving.
Met up en downs zul je soms zeer destructief voor iedereen incl. jezelf bezig zijn en later kun je weer heel goed functioneren. Door de "slechte" periode raak je door het gedrag vaak vrienden of zelfs familie kwijt en kom je vaak niet met goede nieuw vrienden in contact.
Probeer de visuele cirkel te doorbreken.

Twee tips
- blijf vechten voor de juiste hulp (hoe frusterend deze zoektocht ook kan zijn) zodat je leert de pieken en dalen van je probleem af te vlakken. De hulpverlening mbt psychatrie is verschrikkelijk maar borderline is ook lastig te behandelen. Zorg dat je de juiste medicijnen krijgt en tools om beter met je ziekte om te kunnen gaan.
- neem 1 vertrouwpersoon die je waarschuwt als je dreigt te ontsporen. Maak in een goede periode concrete afspraken wanneer jij graag zou willen dat die persoon moet ingrijpen en hoe. Die persoon kun je dan bv ook machtigen bij je huisart en psychiater om open over je ziektebeeld met deze deskundigen te communiceren. Besef wel dat deze persoon sterk in zijn/haar schoenen moet staan omdat je in een slechte periode die afspraken waarschijnlijk helemaal niet meer zo logisch vind.

O ja, verschillende diagnoses horen er ook bij :( maar laat ze dit beter onderbouwen.

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 21:09

Oxazepam was het dus wat ik voor nu voorlopig krijg. Het maakt me nu al erg moe en een beetje duf, dus tot zover vind ik dat wel prima.

Ik vind het wel ontzettend lastig allemaal.. Iedereen zegt weer wat anders, elke psychiater/huisarts verschilt van mening lijkt het wel. Dan is het ADD, dan Borderline en nu vind de huisarts die ik al jaren ken een manische depressie beter bij mij passen? ik heb al talloze vragenlijsten ingevuld, maar het hangt echt van mijn stemming af 'hoe' ik die vragenlijsten invul.. Het is dus weer steeds anders.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:25

Ik hoop dat de oxazepam je wat rust kan geven :)

Fijn dat je nu doorverwezen bent naar de GGZ, heel veel succes! Vragenlijsten zeggen trouwens niet zo veel vind ik, een uitgebreid gesprek waarin diverse aspecten van je leven face to face uitgevraagd worden is veel betrouwbaarder. Maar dat zal bij de GGZ wel gebeuren denk ik.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:43

Oxazepam.. Zorg asjeblieft dat je niet teveel neemt hiervan want je lichaam gaat eraan wennen, en als je wilt stoppen moet je het echt langzam afbouwen. Ikzelf weiger medicijnen, maar bij anderen kan het prima werken. Je word inderdaad rustig van Oxazepam, veel mensen slapen dan ook stukken beter. Ik hoop jij ook. Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt bij de GGZ, als je niet precies weet wat je hebt is het moeilijk om te weten wat je het beste kan doen.. Heel veel succes!!