Verliefdheid op puur innerlijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:43

Mloei schreef:
Hmm voor mij is het gewoon lastig.

Ik had een ex die qua uiterlijk echt dé man was voor mij.. zucht echt mijn droomman. daarnaast vond ik hem qua innerlijk ook wel aantrekkelijk..
Nu heb ik iemand die qua innerlijk echt mijn droomman is ;) en qua uiterlijk iets minder :P

Als ik vragen mag: Wat liep er mis met de ex?

snoeppapier

Re: Verliefdheid op puur innerlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:50

Ik denk dat het combinatie is van beiden: Toen ik m'n huidige vriend voor het eerst zag, dacht ik zeker wel: Mhm, dat ziet er niet verkeerd uit :9

Maar had later dus gebleken dat hij qua innerlijk totaal niet bij mij paste, had ik ook niet verliefd geworden :n Ik denk dat de combinatie van een lekker bekkie en ook gewoon een heel mooi innerlijk het compleet maken, ik voel me tot hem aangetrokken, niet geheel onbelangrijk in een relatie, maar daarnaast is hij ook absoluut m'n soulmate en van binnen alles wat ik zoek in een man :j

Ik denk overigens ook dat je iemand vanzelf 'knapper' gaat vinden als dat uiterlijk je dus aanspreekt en je daar verliefd op kan worden. En tsja, blijft de vraag: wat is knap? :)

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:53

Adil18 schreef:
Mloei schreef:
Hmm voor mij is het gewoon lastig.

Ik had een ex die qua uiterlijk echt dé man was voor mij.. zucht echt mijn droomman. daarnaast vond ik hem qua innerlijk ook wel aantrekkelijk..
Nu heb ik iemand die qua innerlijk echt mijn droomman is ;) en qua uiterlijk iets minder :P

Als ik vragen mag: Wat liep er mis met de ex?

Natuurlijk mag je dat vragen ;)
Mijn ex is en was heel druk met zijn eigen zaak. Hij was niet echt verliefd op mij. Vond mij een geweldige vrouw en alles wat een mens zich kon wensen, maar het gevoel ontbrak op een gegeven moment. Ik merkte ook aan mijzelf dat ik elke keer om bevestiging vroeg bij hem. Had het idee dat ik niet echt goed genoeg was.
Bij de jongen die ik nu heb ontmoet kan ik gewoon helemaal mezelf zijn.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:25

Ik let wel een beetje op uiterlijk hoor..
Als iemand een geweldig mooi innerlijk heeft, is dat natuurlijk al prachtig, maar uiterlijk vind ik heel belangrijk..

Ik val niet op mensen die ik niet van buiten aantrekkelijk vind, klinkt nu wel heel stom eigenlijk, maar goed..
Ik kan er niks anders van maken ;)

Ik wil wel een échte man hoor, die beetje breed is enzo, niet zo'n iel persoon waar alleen een velletje om heen zit ook al is ie nog zo aardig :+

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 21:26

_Nancy schreef:
Als iemand een geweldig mooi innerlijk heeft, is dat natuurlijk al prachtig, maar uiterlijk vind ik heel belangrijk..

Ik val niet op mensen die ik niet van buiten aantrekkelijk vind, klinkt nu wel heel stom eigenlijk, maar goed..

Ik wil wel een échte man hoor, die beetje breed is enzo, niet zo'n iel persoon waar alleen een velletje om heen zit ook al is ie nog zo aardig :+

of een hele brede/bierrondingen heeft???

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:28

Mijn motto is;

Op het uiterlijk word je verliefd, van het innerlijk ga je houden.

Het eerste wat je ziet is de buitenkant van een jongen, daar kijk ik naar. Dan ga ik proberen hem te leren kennen en kijken wat voor innerlijk hij heeft. Maar vaak zie je al aan het uiterlijk wat voor type jongen het is, dus dat zegt vaak ook al iets vind ik.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 21:29

goeie zin MyHorseGirl!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:35

EngeltjeS schreef:
_Nancy schreef:

of een hele brede/bierrondingen heeft???

Nee dat niet ;)
Maar ik bedoel brede schouders (spieren) en ook gewoon benen.

Sommige jongens heb echt géén schouders of benen.
Daar zit dan dus gewoon geen vorm in en dat is lelijk imo

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:38

ik zeg altijd: je moet er ook naast wakker durven worden :D

dat houdt bij mij in dat het oog inderdaad ook iets wil. dat hoeft echt geen mooie god te zijn, maar heeft bij mij veel meer met een bepaalde uitstraling te maken.
en gelukkig vind niet iedereen hetzelfde mooi ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:39

MyHorseGirl schreef:
Op het uiterlijk word je verliefd, van het innerlijk ga je houden.

Dan kan alleen wanneer je er vanuit gaat dat binnen een relatie 'verliefd zijn op' overgaat in 'houden van'. daar geloof ik persoonlijk niet in. Ik ben na 3 jaar nog steeds verliefd op mijn vriend...Mijn ouders zijn na 28 jaar huwelijk nog steeds verliefd op elkaar....

Verliefd worden doe ik ook niet op een uiterlijk, dat is een omhulsel. Ik kan me er wel tot aangetrokken voelen. Verliefd worden doe ik op de inhoud van iemand.

Ik denk dat je, maar dat is mijn persoonlijke mening, met deze filosofie heel wat aan je voorbij kan laten gaan.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:43

Ik heb de allerliefste man ter wereld, hij is niet moeders mooiste maar is zeker ook niet lelijk :D Hij heeft rooie haren en sproeten :o
Ben echt gevallen op zijn karakter, humor, dezelfde raakvlakken, zorgzaamheid en ga zo maar door :D

Ik zeg maar zo van een mooi bord alleen kun je niet eten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:43

Mloei schreef:
Wat ik me dan tevens afvraag. Als iemand nou tegen jou zegt: Je bent zo mooi,, de mooiste die er is (iets in die trant) en jij valt op het innerlijk.. zeg je dat dan ook terug tegen diegene?

Nee ik zeg dat niet terug. Ik zeg ook wel eerlijk aan mensen die niet mooi/ wel lelijk zijn hoe ze zichzelf een beetje mooier kunnen maken :+ Vaak is andere kleding en een leuk kapsel al een hele verbetering! En een dagje samen shoppen is altijd leuk, helemaal als ik de gene ben die de ander een nieuwe look mag geven :P

Ik hoor vaak dat ik mooi ben, en vaak gaat dat gepaard met ''je bent te mooi voor mij, waarom wil je (juist) mij?'' en dan is mijn reactie meestal ''omdat jij zoveel mooier kan zijn als dat je bent, maar daar help ik je wel mee''. Ik ga dus niet in de ontkenning maar juist in de bevestiging.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:44

Ik ben het eens met Adil18 en wel omdat ik het aan den lijve ondervind.

Ik wou ook altijd een brede vent, stukken groter dan mij, knappe kop erop etc. Dit had ik en op dit moment niet (lees eerdere posts) Maar als iemand zo'n mooi innerlijk heeft, dan kom je er wel op terug ;)

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:46

Shanna schreef:
Mloei schreef:
Wat ik me dan tevens afvraag. Als iemand nou tegen jou zegt: Je bent zo mooi,, de mooiste die er is (iets in die trant) en jij valt op het innerlijk.. zeg je dat dan ook terug tegen diegene?

Nee ik zeg dat niet terug. Ik zeg ook wel eerlijk aan mensen die niet mooi/ wel lelijk zijn hoe ze zichzelf een beetje mooier kunnen maken :+ Vaak is andere kleding en een leuk kapsel al een hele verbetering! En een dagje samen shoppen is altijd leuk, helemaal als ik de gene ben die de ander een nieuwe look mag geven :P

Ik hoor vaak dat ik mooi ben, en vaak gaat dat gepaard met ''je bent te mooi voor mij, waarom wil je (juist) mij?'' en dan is mijn reactie meestal ''omdat jij zoveel mooier kan zijn als dat je bent, maar daar help ik je wel mee''. Ik ga dus niet in de ontkenning maar juist in de bevestiging.

Mee eens dat je haar en kledingstijl kunt veranderen. Maar ik vind het vrij hard om dat tegen iemand te zeggen. Vaak heeft iemand ook een bepaalde stijl waar hij/zij zich mee uitdrukt. Dat kun je alleen veranderen als de ander daar imo mee instemt

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:48

Mloei schreef:

Ik wou ook altijd een brede vent, stukken groter dan mij, knappe kop erop etc. Dit had ik en op dit moment niet (lees eerdere posts) Maar als iemand zo'n mooi innerlijk heeft, dan kom je er wel op terug ;)

Ik vond een jongen leuk die kleiner was dan ik, maar ja, het is toch eigenlijk niks hoor :n
Het was ook niet echt een man hoor, echt een meisjes-jongen zeg maar..
Daar hou ik niet zo van..

Geef mij maar een brede, grote echte man met geweldig innerlijk, dan ben ik helemaal happy! *D
Alleen laten die kerels nu net niet voor het oprapen liggen, dus sommige dingen kunnen wel geschrapt worden, als het moet..

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:49

Ik hou ook van lang en breed, toch heb ik een klein ventje die ruim 20kg minder weegt dan ik, maar mén wat is het een lekker ding :o

oh ja, tis ook nog eens een schatje :P

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:51

Shanna schreef:
Mloei schreef:

Sorry, maar op die basis kun je imo geen relatie bouwen. Je moet iemand nemen zoals hij is, het veranderen als voorwaarde stellen kan imo niet goed zijn.

Bovendien moet je je ook bedenken, dat heel veel mensen prachtige kleren en make-up gewoon niet willen. Dat hoort niet bij hen...Wanneer iemand om jouw mening/advies vraagt, prima. Maar ik denk niet dat iedereen zit te wachtenn op jouw zogenaamde goed bedoelde tips, ik kan me voorstellen dat het voor sommige mensen ook erg kwetsend is.

Als jij niet terug kan zeggen dat iemand de mooiste voor je is, be je ook niet verliefd genoeg op die persoon...Dat vind ik tenminste...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:52

Mloei schreef:

Exact hetzelfde hier...!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:56

Adil18 schreef:
Wanneer iemands persoonlijkheid je aanstaat en je zijn persoonlijkheid aantrekelijk vind zul je merken dat de persoon niet lelijk voor je kan zijn. Ik denk dus niet dat je verliefd wordt puur op het innerlijk, maar dat het uiterlijk anders wordt gezien...Liefde maakt dus inderdaad blind...of in ieder geval minder objectief...

Hier ben ik het helemaal mee eens. Zo ervaar ik het ook.

'Echte' relaties heb ik alleen maar gehad met mensen die in eerste instantie niet mijn 'type' waren (of waarvan ik dat in elk geval dacht, op uiterlijk gebaseerd dus). En toch vond/vind ik ze waanzinnig aantrekkelijk.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:58

En weet je wat het is. Natuurlijk wil iedereen die jongen met het super knappe uiterlijk en het perfecte innerlijk. Zeg maar de droomvent. Nou nu kan ik je zeggen dat je dat niet krijgt. Niemand is perfect en aan elke vent mankeert wat (net als bij een vrouw trouwens). Als je echter verliefd bent dan neem je zijn tekortkomingen erbij. En dat doe ik dus ook. Hij is niet de knapste maar wel de liefste! :D

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:01

Uiterlijk lelijke mensen zijn zij die er s' ochtends voor uit durven komen.
En da's mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:03

slokkie schreef:
Uiterlijk lelijke mensen zijn zij die er s' ochtends voor uit durven komen.

Huh, wat bedoel je precies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:06

Mloei schreef:
Shanna schreef:
[quote="Mloei"
[/quote

Mee eens dat je haar en kledingstijl kunt veranderen. Maar ik vind het vrij hard om dat tegen iemand te zeggen. Vaak heeft iemand ook een bepaalde stijl waar hij/zij zich mee uitdrukt. Dat kun je alleen veranderen als de ander daar imo mee instemt

Klopt, maar toch kan je meestal toch wel in de stijl van die persoon een hele andere look vinden waar die persoon zich ook fijn bij voelt. Ik sta niet bekent als een complimenteus persoon, maar ook niet als een afkrakend persoon. Ik sta bekent als een persoon die opbouwende kritiek geeft bij zo'n beetje alles. Voordeel is dat vaak het innerlijk dus helemaal super is, dat zeg ik ook eerlijk.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:06

OOhja, mijn ex..

Ik kende hem al een poosje (ruiter) maar vond het absoluut geen aantrekkelijke jongen.
Toen waren we een keer op een feestje en toen waren we allebei dronken.
Hij zag mij wel zitten.

Ik wist dat hij ontzettend lief was.
En heb ook onwijs gelachen met hem die avond.

Op de terug weg zei ik nog tegen een vriendinnetje.
Zie je een keer een jongen waar het enorm mee klikt, is ie "lelijk"
(hij werd al een beetje kaal, heeft een groot 4 kant hoofd :Y) veel haren op zijn armen (gelukkig niet donker) hij was mij veelste oud...

Kom ik thuis, wie staat er voor mijn voordeur? Hij :+

Nou uit eindelijk toch nummers gewisselt.
En ik vond toch dat ik hem een eerlijke kans moest geven (na veel aandringen van een vriendinnetje)
Dus we zijn een aantal keer wezen daten.
En ach dat was wel gezellig, maar vond dat ie soms wel veel over tractors en vrachtwagens praatte.
Maar uit eindelijk, hij deed zulke lieve dingen, en zei zulke lieve dingen... ik swikte...

En toen ik eenmaal voor hem gevallen was werd ik tot over mijn over verliefd!
Helaas is het uitgegaan, maar heb daar lang moeite mee gehad, terwijl ik normaal helemaal niet zo ben.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:07

Innerlijk is belangrijk voor mij, een lekker bekkie vind ik leuk, want ik moet er toch tegenaan kijken.
Iemand moet er gewoon verzorgd uit zien, daarna kijken we wel verder :D