Dames, wat doen jullie tijdens een "dip" ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:14

Eerst even mijn hoofdkussen in elkaar slaan. Dan heel hard huilen.. ik bad gaan zitten met hele zielige muziek.
En als ik uit bad kom. Voor de spiegel gaan staan, mezelf eens goed in mijn gezicht slaan en zeggen: "Lisan, wat ben je toch een aansteller!"

En dan moet ik van mezelf iets leuks gaan doen. ;)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 18:19

wake_up schreef:
Ts, ik weet niet of het bij je helpt, maar, probeer zoveel mogelijk afleiding zoeken :j Want vaak is het zo dat als mensen niet weten wat ze moeten doen, maar niks gaan doen, met als gevolg dat ze nergens meer zin in hebben en in een negatieve spiraal komen. :)

Klopt inderdaad. Alleen ik heb niet echt ideeën om wat te gaan doen, ben vandaag al bij paardje geweest, dus dat ook niet. Hond is al uit geweest, me kamer is zelfs helemaal schoon. ;)

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:20

Met vanalles en nogwat smijten, deuren keihard dichtslaan, heel hard janken. Moedeloos achter m'n laptop wegkwijnen en een grote zak kroepoek opeten. :')

Anoniem

Re: Dames, wat doen jullie tijdens een "dip" ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:25

Thee met chocolade of een chocolademuffin, een lekker lange douche of warm bad, winkelen (online winkelen werkt voor mij ook :+) heel hard muziek draaien en daarna naar buiten. Een flink stuk wandelen/fietsen of hardlopen.

Meestal is er voor mij wel een van deze dingen die werkt.

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:38

Alles op me vriend afreageren, heel veel ijs eten en vooral heel veel slapen!
Een goed dagritme (niet te laat gaan slapen, en ook niet te lang uitslapen), dingen afmaken (huiswerk, afspraken ed) en lekker sporten helpen bij mij ook :)

Mijn dip is meestal wel weg na een goede lange nachtrust.

mexx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:08

Dan ga ik iets lekkers bakken, sowieso iets waar chocolade in zit. Zoals brownies, arretjescake of lekker avondeten.
Verder lekker in bad, nadat ik bij de paarden ben geweest...... Hihi en dan voel ik me meestal wel weer beter. Paarden zijn wat dat betreft een wondermiddel.

Ts: misschien kun je een filmpje kijken of ook iets bakken, of ben je niet zo'n kookfanaat??

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 20:12

mexx1 schreef:
Dan ga ik iets lekkers bakken, sowieso iets waar chocolade in zit. Zoals brownies, arretjescake of lekker avondeten.
Verder lekker in bad, nadat ik bij de paarden ben geweest...... Hihi en dan voel ik me meestal wel weer beter. Paarden zijn wat dat betreft een wondermiddel.

Ts: misschien kun je een filmpje kijken of ook iets bakken, of ben je niet zo'n kookfanaat??

Jawel, ik vind koken erg leuk! Alleen helaas hebben we niks in huis en is het zondag.. Idee voor morgen!

EveliNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:24

Chocolade eten en een lekkere wandeling maken!

mexx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:05

Miracle_ schreef:
mexx1 schreef:

Jawel, ik vind koken erg leuk! Alleen helaas hebben we niks in huis en is het zondag.. Idee voor morgen!

En en en? Ga je nog iets maken?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:10

Voor mezelf chocolade kopen en even heel hard huilen,,, en dan gaat hetmeestal wel weer.. of nog even met een dekentje en een boekje/ds/film op de bank met een kopje thee..

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:44

tijdens mijn dip is het wel verstandig om uit de buurt te blijven van mijn vzpaardje, (merrie) dus dan krijgen we geheid ruzie.
wel heel veel chocola, veel onredenlijk zeuren tegen vriendje, lekker in mijn badjas na een uitgebreide douche achter de tv hangen.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 17:46

mexx1 schreef:
En en en? Ga je nog iets maken?

Haha! Ja heb vanmiddag snel een chocolade taartje in elkaar geflanst.. Nu wachten tot ik 'm op mag eten.. :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:37

Eten. Word ik erg blij van.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:42

Mijn puntenlijst tegen een dipje!!!

1. Zo hard en vals mogelijk meezingen met nummers die je goed kent (en die natuurlijk heel zielig zijn.).
2. Het huis schoonmaken
3. Met de kat kroelen (of als de kat niet wil met een kussen tegen mijn buik op de bank zitten luisteren naar muziek).
4. Met de kat dansen (wederom in plaats van de kat kan ook een kussen gebruikt worden :) )
5. Een paar uur lang piano spelen, beginnend met de meest dramatische nummers. De katten weten dan inmiddels wel hoe laat het is en zijn dan vertrokken naar een hoekje onder mijn bed, anders moesten ze meeluisteren naar de muziek :P .
6. Vervolgens een lekkere dramatische film opzetten, eentje met of heel veel geweld of een waanzinnig drama.
7. Als het dan nog niet over is, een vriendin bellen en zielig zitten doen.
8. Als de vriendin geen gehoor geeft, de kat onder het bed vandaan lokken en daar tegen praten
9. Je moeder bellen
10. Heel hard op je vriend/man/broer schelden (wel zonder dat ze er zijn natuurlijk) omdat ze iets niet hebben opgeruimd.
11. Met de kat gaan wandelen en er dan achter komen dat het regent. Kat rent heel hard terug naar huis.
12. met de hond gaan wandelen en balen dat je een klein ...beest hebt dat niet van regen houd.
13. In je eentje lekker gaan wandelen en rennen, het liefst in de regen.
14. Het van je af schrijven op bokt
15. Als daar niemand wil reageren dan weet ik het ook niet meer.
16. En o ja bij alle bovenstaande punten hoort veel chocola

edit: en als niets meer werkt bedenken dat anderen het veel slechter hebben. Denk aan je mooie paard/kind/leven etc. Maak een lijst van de dingen waar je goed in bent. Dingen waar je van houd etc.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:40

Bridget Jones werkt ook goed!
Dan denk ik altijd: kijk het kan nog erger :+

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:50

hahaha, ja inderdaad. Maar als ik Bridget was en ik had Hugh Grant & Colin Firth achter me aan zitten had ik me nooit zo depri gevoeld. Al zie je er dan niet uit, als je weet dat die twee een oogje op je hebben dan is elke dag goed.

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:56

Hoe voel je je vandaag, dip al minder? je taart was vast lekker :D .

lisanne112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:58

eerst bij me lieve kleine shetlandvriendje zitten. en heerlijk alles tegen hem zeggen,dan krijg ik een lik van hem !
dan naar de supermarkt even flink was chocolade inslaan. dan op me bed zitten even lekker uitjanken. dan even chocolade eten en dan lekker douche en bank-hangen.

en dan is het vaak alweer over!

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:08

overdag lekker shoppen, leuke dingen kopen (vooral voor mezelf dan uiteraard xD)
en dan s avonds lekker warme douche, in pyjama (die dan liefst nieuw is van die middag uiteraard), iets lekker erbij en dan filmpje aan =)
als het dan nog niet over is 's avonds in slaap vallen met jank muziek of net met happy muziek

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 20:09

InekeH87 schreef:
hahaha, ja inderdaad. Maar als ik Bridget was en ik had Hugh Grant & Colin Firth achter me aan zitten had ik me nooit zo depri gevoeld. Al zie je er dan niet uit, als je weet dat die twee een oogje op je hebben dan is elke dag goed.

_O- _O-

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 20:10

Like_peres schreef:
Hoe voel je je vandaag, dip al minder? je taart was vast lekker :D .

voel me al een stuk beter inderdaad :D
Thanks to bokt! ;)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:57

Bokt can cure al problems! We moeten hier het dipjestopic van maken. Iedereen die zich minder voelt kan hier zijn hart luchten en dan maken wij hun dag weer goed!
(sorry ik ben heel positief ingesteld vandaag, ik blijf ondanks alle tegenslag lachen!!! ( met dank aan bassie & adriaan, wat er ook gebeurt altijd blijven lachen))

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 21:58

InekeH87 schreef:
Bokt can cure al problems! We moeten hier het dipjestopic van maken. Iedereen die zich minder voelt kan hier zijn hart luchten en dan maken wij hun dag weer goed!
(sorry ik ben heel positief ingesteld vandaag, ik blijf ondanks alle tegenslag lachen!!! ( met dank aan bassie & adriaan, wat er ook gebeurt altijd blijven lachen))

Haha vind het een leuk idee.. :D
Met een dosis bokt-humor en tips is je dag zo weer goed ;)

Heb trouwens net een heule doos celebrations voor mezelf gehaald! :D

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:01

geweldig idee. Ik zit ook lekker aan de chocola. En die dosis bokt humor heb ik echt wel :D .

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:05

Ik kan spontaan in janken uitbarsten zonder dat ik nou precies weet waarom :D Vandaag nog gruwelijk tegen mn moeder uitgevallen terwijl ik dit al jaren niet meer doe. En altijd geld uitgeven :Y)