Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
joyce2 schreef:Ik weet niet of ik nog mag reageren, maar doe het lekker toch;)
Ben 3 jaar geleden onderzocht bij de cardioloog voor mn hartoverslag (dat onregelmatige gebonk) en dat gigantische racen van je hart (niet gewoon hard kloppen, maar echt op hol), uiteindelijk kreeg ik 24 uur zo'n holter om, maar uiteraard had ik toen alleen 1x zo'n lichte overslag en verder niets. Maar op de echo en ecg's zag mn hart er prima uit, dus kwestie van mee leren leven.
Nu was ik gister richting de auto aan het lopen en opeens sloeg mn hart weer op hol, dus vroeg aan mn vriend of ie even wou wachten tot het over was, maar het ging maar niet over, normaal duurt het 4 of 5 seconden ofzo en nu hield het zeker 20 tot 30 seconden aan. Was er weer zo ontzettend van geschrokken! Net even de huisarts gebeld, wil weer even gerust gesteld worden.
In principe denk ik dat het gewoon in orde is en dat het geen kwaad kan, maar loop mezelf weer zo gigantisch op te naaien, moet gewoon even horen dat het oke is. Voel me dan zo'n idioot, maar ondertussen ben ik dan ook zo'n schijterd, haha.
Ook bij cardioloog gelopen, allerlei onderzoeken gehad (ECG, Holter en echo) en uiteraard niets uitgekomen omdat ik ze dan niet had. Heb een tijdje betablokkers geslikt maar hielp niet echt en ik werd er vreselijk moe van (sliep rustig 24 uur in 2 dgn) Heb de betablokkers afgebouwd en ben ermee gestopt, voelde me direct beter. Ze komen idd ineens opzetten, 4 à 5 seconden en soms langer. Antheman schreef:kamer fibrillatie is veel gevaarlijker dan boezemfibrillatie.
Sterkte!
Ik heb een normaal hart.Quellian schreef:Ik ben vorig jaar gestopt ivm kinderwens en vanaf dat moment zijn mijn ritmestoornissen flink afgenomen. Toen ik het er met de Cardioloog over had, gaf hij inderdaad aan dat het voor een groot deel de schuld kon zijn van de pil.
Heb voor mijn zwangerschap betablokkers geslikt en ben hier dus ook mee gestopt omdat ik zwanger wilde raken, inmiddels bevallen, slik geen pil en geen betablokkers meer en het is goed te behappen.
Dus misschien -ook- kijken naar een andere manier van anticonceptie?
Quellian schreef:Bij mij is het ook nooit besproken... maar de laatste keer dat ik er was (bijna een half jaar geleden) was ik zwanger en had ik veel minder last. Dus ik vroeg of het kon komen door de pil en hij zei dat dat kon. Een vriendin van me is ook om deze reden gestopt met de pil en heeft nu ook veel minder last.
Ik moet eind april weer, ga ook vragen wat ik nu kan qua anticonceptie, verloskundige raadde me aan om dat met de Cardioloog te bespreken.
TessxSchatje schreef:Ik heb ook last van hartritmestoornissen, ik heb vermoedelijk een extra ader in het hart. Bij mij kan het zomaar zijn dat me hart van gewone hartslag naar boven de 250 gaat.. Dit houd ook aan en wil ook niet meer weg, zonder hulp. Ik gebruik zelf verder tot nu toe nog geen medicijnen aangezien ik me nog kan redden zonder. Wel ben ik als ik het gehad heb, daarna echt kapot..
Antheman schreef:Ik heb als kind zijnde al zo nu en dan last van een overslaand hart.

Antheman schreef:TessxSchatje schreef:Ik heb ook last van hartritmestoornissen, ik heb vermoedelijk een extra ader in het hart. Bij mij kan het zomaar zijn dat me hart van gewone hartslag naar boven de 250 gaat.. Dit houd ook aan en wil ook niet meer weg, zonder hulp. Ik gebruik zelf verder tot nu toe nog geen medicijnen aangezien ik me nog kan redden zonder. Wel ben ik als ik het gehad heb, daarna echt kapot..
En heb jij het medische circuit doorlopen?