hart ritme stoornissen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:38

ik heb zelf ook last van me hart, het zit bij mij in de familie nadat ik meer problemen kreeg zijn me ouders getest.
mijn hart is al inmiddels een keer stop gezet en weer gerest als het ware.
me pa heeft dit ook een paar weken terug gehad.

Gr

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:37

joyce2 schreef:
Ik weet niet of ik nog mag reageren, maar doe het lekker toch;)

Ben 3 jaar geleden onderzocht bij de cardioloog voor mn hartoverslag (dat onregelmatige gebonk) en dat gigantische racen van je hart (niet gewoon hard kloppen, maar echt op hol), uiteindelijk kreeg ik 24 uur zo'n holter om, maar uiteraard had ik toen alleen 1x zo'n lichte overslag en verder niets. Maar op de echo en ecg's zag mn hart er prima uit, dus kwestie van mee leren leven.

Nu was ik gister richting de auto aan het lopen en opeens sloeg mn hart weer op hol, dus vroeg aan mn vriend of ie even wou wachten tot het over was, maar het ging maar niet over, normaal duurt het 4 of 5 seconden ofzo en nu hield het zeker 20 tot 30 seconden aan. Was er weer zo ontzettend van geschrokken! Net even de huisarts gebeld, wil weer even gerust gesteld worden. ;)

In principe denk ik dat het gewoon in orde is en dat het geen kwaad kan, maar loop mezelf weer zo gigantisch op te naaien, moet gewoon even horen dat het oke is. Voel me dan zo'n idioot, maar ondertussen ben ik dan ook zo'n schijterd, haha.

Exact mijn verhaal :D Ook bij cardioloog gelopen, allerlei onderzoeken gehad (ECG, Holter en echo) en uiteraard niets uitgekomen omdat ik ze dan niet had. Heb een tijdje betablokkers geslikt maar hielp niet echt en ik werd er vreselijk moe van (sliep rustig 24 uur in 2 dgn) Heb de betablokkers afgebouwd en ben ermee gestopt, voelde me direct beter. Ze komen idd ineens opzetten, 4 à 5 seconden en soms langer.

Na zo'n onregelmatige episode heb ik vaak dat ik ineens moet hoesten, alsof er iets in mijn longen komt, voor iemand herkenbaar?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:41

Ja heb ik ook! Alsof er ineens een stukje slijm zit ofzo!

Edit: En hebben jullie soms ook dat als je ergens op je buik/maag drukt, of een strakke riem om hebt, dat je dan sneller last hebt?

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:57

Antheman schreef:
kamer fibrillatie is veel gevaarlijker dan boezemfibrillatie.
Sterkte!

Kamerfibrillatie is Ventrikel fibrilleren.. en daar ga je dood aan ten zij je gereanimeerd wordt!

Ik heb zelf geen last van ritmestoornissen, maar werk op de cardiologie dus kan me goed voorstellen hoe je je voelt.
Hopen dat je het zonder medicatie onder controle kan houden! En succes vast voor je echo!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 23:34

Izie schreef:
Ik heb zelf geen last van ritmestoornissen, maar werk op de cardiologie dus kan me goed voorstellen hoe je je voelt.
Hopen dat je het zonder medicatie onder controle kan houden! En succes vast voor je echo!

Dank je, dinsdag mag ik ;)

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 23:42

heb dan zelf geen last van fibrileren maar een ander probleem. Mijn aderen zijn in zo'n slechte staat dat ze snel dichtslibben. Heb inmiddels 3 bypasses gekregen met een openhartoperatie en slik 13 medicijnen per dag, voor mij geen probleem want ze gaan allemaal tegelijk met 2 slokken drinken naar binnen. Alle kransslagaders van mij waren voor meer dan 70% dicht, ze wisten niet wat ze zagen! en toch heb ik het 7 jaar achterelkaar aangegeven dat ik iets aan mijn hart had, ik voelde het gewoon en had helse pijnen.
Kan nu praktisch alles weer doen mits het met mate is, ben nu aan het hardlopen naast het paardrijden en dat gaat eigenlijk best goed.
Moet er wel bij zeggen dat mijn bloeddruk jaren 260 over 220 is geweest.....voordat ik werd geopereerd, menig mens zou er allang van omgevallen zijn.

succes met je test!

Cemlys

Re: hart ritme stoornissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 19:21

Ik heb er wel eens last van gehad in periodes van stress gecombineerd met vermoeidheid, vnl atriumfibrillatie dan. Een paar keer last van gehad, maar moet zeggen de laatste tijd, laatste half jaar niet meer.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 09:55

Update:

Nav het boezemfibrilleren is er 2 weken geleden een echo van mijn hart gemaakt.
Vandaag is er besproken wat daarop te zien was.
Niets dus :D Ik heb een normaal hart.

Omdat het fibrilleren tijdens inspanning is gebeurd, wil de arts weten of zuurstofgebrek een trigger is voor mij. Ik moet dus een inspanningstest doen, hardlopen totdat ik er net niet bij neerval.
En helaas moet ik toch een kastje gaan dragen voor 24 uur. Dit omdat mijn hartslag wel wat onregelmatig is, hij slaat weleens wat over.

Ik had verwacht dat de arts had gezegd dat ze niets konden vinden, en leert u er maar mee leven. Ik weet nog niet wat ik hiervan vind.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 09:59

Antheman, slik je de pil?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 10:00

Quellian schreef:
Antheman, slik je de pil?

Sinds 2 weken niet meer, why?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 10:29

Ik ben vorig jaar gestopt ivm kinderwens en vanaf dat moment zijn mijn ritmestoornissen flink afgenomen. Toen ik het er met de Cardioloog over had, gaf hij inderdaad aan dat het voor een groot deel de schuld kon zijn van de pil.
Heb voor mijn zwangerschap betablokkers geslikt en ben hier dus ook mee gestopt omdat ik zwanger wilde raken, inmiddels bevallen, slik geen pil en geen betablokkers meer en het is goed te behappen.
Dus misschien -ook- kijken naar een andere manier van anticonceptie?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 10:35

Quellian schreef:
Ik ben vorig jaar gestopt ivm kinderwens en vanaf dat moment zijn mijn ritmestoornissen flink afgenomen. Toen ik het er met de Cardioloog over had, gaf hij inderdaad aan dat het voor een groot deel de schuld kon zijn van de pil.
Heb voor mijn zwangerschap betablokkers geslikt en ben hier dus ook mee gestopt omdat ik zwanger wilde raken, inmiddels bevallen, slik geen pil en geen betablokkers meer en het is goed te behappen.
Dus misschien -ook- kijken naar een andere manier van anticonceptie?

Wel raar dat het onderwerp medicijnen vandaag helemaal niet is besproken. Wel koffie/wijn gebruik, maar ook dat vond hij geen trigger.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:57

Bij mij is het ook nooit besproken... maar de laatste keer dat ik er was (bijna een half jaar geleden) was ik zwanger en had ik veel minder last. Dus ik vroeg of het kon komen door de pil en hij zei dat dat kon. Een vriendin van me is ook om deze reden gestopt met de pil en heeft nu ook veel minder last.
Ik moet eind april weer, ga ook vragen wat ik nu kan qua anticonceptie, verloskundige raadde me aan om dat met de Cardioloog te bespreken.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 13:08

Quellian schreef:
Bij mij is het ook nooit besproken... maar de laatste keer dat ik er was (bijna een half jaar geleden) was ik zwanger en had ik veel minder last. Dus ik vroeg of het kon komen door de pil en hij zei dat dat kon. Een vriendin van me is ook om deze reden gestopt met de pil en heeft nu ook veel minder last.
Ik moet eind april weer, ga ook vragen wat ik nu kan qua anticonceptie, verloskundige raadde me aan om dat met de Cardioloog te bespreken.

Was je in het AZU, of elders?

Ik heb als kind zijnde al zo nu en dan last van een overslaand hart.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 13:16

Nee in het Antonius in Nieuwegein.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 13:32

Quellian schreef:
Nee in het Antonius in Nieuwegein.

Oh, ok, ik was wel in het AZU. ;)

TessxSchatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 13:40

Ik heb ook last van hartritmestoornissen, ik heb vermoedelijk een extra ader in het hart. Bij mij kan het zomaar zijn dat me hart van gewone hartslag naar boven de 250 gaat.. Dit houd ook aan en wil ook niet meer weg, zonder hulp. Ik gebruik zelf verder tot nu toe nog geen medicijnen aangezien ik me nog kan redden zonder. Wel ben ik als ik het gehad heb, daarna echt kapot..

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 13:41

TessxSchatje schreef:
Ik heb ook last van hartritmestoornissen, ik heb vermoedelijk een extra ader in het hart. Bij mij kan het zomaar zijn dat me hart van gewone hartslag naar boven de 250 gaat.. Dit houd ook aan en wil ook niet meer weg, zonder hulp. Ik gebruik zelf verder tot nu toe nog geen medicijnen aangezien ik me nog kan redden zonder. Wel ben ik als ik het gehad heb, daarna echt kapot..

En heb jij het medische circuit doorlopen?

TessxSchatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:18

Ja, heb echo gehad, meerdere keren toen het ik het had, naar het ziekenhuis geweest, voor medicatie, paar keer hartkastjes bij me gehad, en aantal jaar onder controle gestaan..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:22

Antheman schreef:
Ik heb als kind zijnde al zo nu en dan last van een overslaand hart.

Ik ook, t/m mijn 15e altijd onder controle geweest (zoals ik in dit topic al eerder zei heb ik 2 hartstilstanden gehad, waarvan 1 met de geboorte). Het is een tijd rustig geweest tot -ik meen- een jaar of 4 a 5 geleden, toen kreeg ik alles -en extra- :+
Hartritmestoornissen zijn vervelend, maar stoornissen vanuit de boezem zijn over het algemeen niet gevaarlijk. Alleen wel prettig als het opgelost kan worden als je er veel last van hebt :j

angela123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:27

Ik heb het hele topic nog niet doorgelezen ( ga ik zo doen) maar wilde toch alvast een reactie plaatsen.
z'n 12 jaar geleden (ben nu 23) kreeg ik voor het eerst hartrite stoornis.
Ik zat op school in groep 8 en kreeg er een uur voor dat de school uit ging last van, ik durfde niks tegen de juf te zeggen dus wachte tot ik mijn moeder uit school zag.
Toen ik mijn moeder vertelde waar ik al een uur last van had gooide ze mij de auto in en ree meteen naar de 1e hulp.

Er werden foto's, ego's ed gemaakt maar er kwam niks raars uit.
Ze zeiden toen dat ik er wel overheen zou groeien en zo kon ik naar huis.
Helaas 12 jaar later en heel wat onderzoeken verder heb ik het nog regelmatig.
Heb al diverse keren met een holtertape gelopen, zelfs een keer 2 weken maar ook daar is niks uitgekomen.

De stornis komt en gaat zo heb ik het maar 5 min en zo 3 uur.
Ik heb pilletjes die ik mag innemen als ik er last van heb, en meer dan dit kan ik helaas niet.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:40

Gods, ik kreeg vandaag beetje last van hartkloppingen onderweg naar huis (moest van Den Haag naar Amersfoort), probeerde me kalm te houden omdat ik op de snelweg reed, maar uiteindelijk eindigde ik in een hyperventilatie partij op de vluchtstrook, gatver, wat voelde ik me ellendig zeg! Na een tijdje trok het weg en ben ik weer verder gereden, was gelukkig al bijna thuis, dus de eerste afslag dr af en toen binnendoor verder gereden. Maar stond echt even te panieken, heb dat nog nooit gehad onderweg!

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:21

Ik heb hier ook last van. Toevallig zaterdag nog op mijn werk.
Het was erg druk en ik was beetje gestresst en dan slaat me hart telkens over. Heel vervelend gevoel. Toen ik het voor het eerst had liep ik huilend door het huis ervan overtuigd dat ik doodging. Nu weet ik dat ik er niet dood aan kan gaan en dat het ook weer overgaat en blijf ik er rustiger onder. Ookal is het een ontzettend vervelend gevoel.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:28

Antheman schreef:
TessxSchatje schreef:

En heb jij het medische circuit doorlopen?

Daar sta ik ook van te kijken! Want mijn hartslag loopt ook heel makkelijk op, en is over het algemeen altijd te hoog. Maar ik slik wel medicijnen en kan niet zonder.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:22

Ik dacht ook altijd iets te hebben aan mijn hart.
Ik heb zowat elke dag hartkloppingen, en die kunnen weleens een halfuur aanhouden. Mijn hartslag gaat ook moeiteloos boven de 200 bij inspanning.
Ik ben onderzocht in het UZ in Gent, bleek niks opmerkelijks met me aan de hand te zijn....