Waarom pijn in je rug & buik als je ongesteld bent?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Princess_

Re: Waarom pijn in je rug & buik als je ongeseld bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:34

Ik snap je even niet?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:36

Ik moet het even voor de zekerheid nakijken want nu twijfel ik ook.

Paracetamol alleen heeft diverse bijwerkingen (zoals bloedverdunnend), omdat dit nogal een vervelende bijwerkingen kan zijn, zijn er andere stoffen aan toegevoegd waardoor je dus Advil krijgt. Deze stoffen zorgen ervoor dat die bijwerkingen niet tot uiting komen, ofwel dat paracetamol in combinatie met die stoffen van Advil niet bloedverdunnend is.

Maar nogmaals, ik twijfel nu, Ik moet het even voor de zekerheid weer opzoeken.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:37

Oh op die manier ;) Ik dacht datje bedoelde als je paracet en ibu samen nam :P

Maar ikzelf heb nooit last van het bloedverdunnende verhaal. Denk dat dat ook iets is wat pas van toepassing is als je een redelijke hoeveelheid slikt. En ik slik beide al redelijk veel :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:40

Die twee samen zou ik maar niet doen :+

Ik moet zeggen, zo snel heb ik er ook geen last van. Maar paracetamol ligt bij mij altijd erg verkeerd op de maag waardoor ik liever Advil gebruik.

Verder heeft die bijwerking van Paracetamol bij een kennis ervoor gezorgd dat deze in het ziekenhuis kwam (heel lang verhaal, trage reactie bij auto-ongeluk omdat hij helemaal gekalmeerd was van die ene paracetamol (hij reageert er te heftig op)). Dus het is maar net hoe gevoelig je er voor bent en inderdaad in welke hoeveelheden je hem inneemt.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:40

Uhm ik neem die combinatie redelijk vaak, op aanraden van de arts zelfs.

Oei das wel erg schrikken met die kennis!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:44

Ik had de eerste 2 dagen ook last van buikpijn, rugpijn etc. Maar sinds ik een paar maanden aan de pil ben merk ik er (bijna) niks meer van! :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:45

Zou kunnen, mijn arts heeft het afgeraden (heb laatst een heeeeel verhaal erover gekregen). Maar zal vast wel mee te maken hebben dat ik er ook wat gevoelig op reageer.

[edit] Overigens is het nu weer helemaal goed met de kennis, ze zijn er toen pas achter gekomen dat hij te heftig reageert op pijnstillers. Als hij ze nu moet hebben dan krijgt ie ze ook in een zeer lage dosering.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:46

Ja dat zou indd kunnen. Ik reageer gelukkig erg goed op pijnstillers, heb ook zelden last van mijn maag. Daarintegen heeft mijn broer na 1 ibu al een maagzweer te pakken.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:47

Ik had altijd de eerste dag zulke erge buikpijn dat ik constant nét niet flauwviel van de pijn...
Sinds ik ook aan de pil ben is het echt heel erg vermindert (van 8 dagen ongesteld naar 4 dagen). De eerste paar maanden had ik helemaal geen last, nu heb ik alleen een beetje zo'n vaag onderbuik gevoel op de 1e dag.

Ik schrik trouwens wel van de hoeveelheid pijnstillers die hier als normaal wordt beschouwd. 2 's ochtends en 1 's avonds?? Paracetamol is verslavend... Het is zelfs beter om 1x 6 te nemen dan een week lang iedere dag een halfje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:48

miss_lizje schreef:
Oja weet je wat bij mij wel werkte: heel veel chocola, chips en andere vette dingen eten :D. Dan voelde ik me gelijk een stuk beter en begon de pijn pas weer na een 3 kwatier. Soms als ik tegelijkertijd met ma was lagen we samen op bed met een hele doos chocolaatjes :Y).

Herkenbaar, als ik er last van heb vreet ik met gemak een bak met ijs leeg! Betere pijnstiller is er niet voor mij :')

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:48

paracetamol verdunt het bloed niet
Aspirine verdunt het bloed wel
Ibuprofen kan het bloeden verminderen(als je voldoende slikt)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:50

Focussed, verspreid over de dag (overigens maximaal 3 dagen achter elkaar) een advil helpt bij mij beter dan in een keer erg veel. Dan blijf het iedere keer net onder de grens dat het draagzaam is en dat ik vind ik fijner dan in een keer "gevoelloos' waarnaar de pijn weer terug komt. Maar nogmaals, ieder lichaam reageert er anders op zolang je maar dondersgoed in de gaten hebt dat het inderdaad verslavend werkt.

Als een 200 gram niet helpt ga dan bijvoorbeeld over op een 400 gram.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:51

geerke schreef:
paracetamol verdunt het bloed niet
Aspirine verdunt het bloed wel
Ibuprofen kan het bloeden verminderen(als je voldoende slikt)

Ik meende paracetamol ook? Zo leer je je lesstof ook voor de toetsweek :))

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:53

Maar je went er ook aan toch, door de pijn niet te verdoezelen?
De eerste 3 keer waren een ware hel voor mij, ik heb nog nooit z'n pijn gehad.
De keren daarna werden elke keer steeds minder, en na een flinke tijd voelde ik helemaal niks meer. (naja alsof je aan het plassen was, zonder te plassen :+).

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:56

Er aan wennen is niet weggelegd bij mij geloof ik. Voor de pil lag ik standaard een week ziek in bed, nu aan de pil lig ik meestal nog 1 dag ziek in bed. De krampen schieten dan door mijn buk, onderrug en bovenbenen heen. Hierdoor heb ik liever meer verspreid over de dag de Advil dan alles in één keer.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:33

Paracetamol verdunt wel degelijk je bloed. Mijn moeder heeft bloedverdunners en mag geen paracetamol slikken omdat d'r bloed dan net water is ;)

Ibuprofen verdunt je bloed niet, maar werkt meer ontstekingsremmend. Ik slik overigens 3 dagen per maand een combinatie van ibuprofen en paracetamol. Alleen ibu of alleen aparcetamol werkt bij mij voor geen meter. Alhoewel ik het idee heb dat ik me een beetje raar voel van paracetamol, ibuprofen werkt iets minder heftig bij mij.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:46

phormicola schreef:
Paracetamol verdunt wel degelijk je bloed. Mijn moeder heeft bloedverdunners en mag geen paracetamol slikken omdat d'r bloed dan net water is ;)

Paracetamol is een pijnstiller en verdunt het bloed niet :n Ik werk in de thuiszorg en veel van m'n mensen gebruiken bloedverdunners in combinatie met paracetamol. sterker nog, ze mogen alleen maar paracetamol gebruiken bij de bloedverdunners omdat de paracetamol het bloed niet extra verdunt. iets wat asprine wel doet. ibubrufen en bloedverdunners wordt ook sterk afgeraden. deze combinatie kan ook bloedverdunnend werken.
alleen als je voor een hele lange tijd paracetamol gebruikt in een hele hoge dosering en daarnaast een bepaald soort bloedverdunners, dan kan het elkaars werking versterken en mis gaan.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:25

Ik neem altijd ubuprofen. Werkt super. Beter dan een paracetamol vind ik. :j

wild_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:29

paracetamol verdunt het bloed niet, Aspirine verdunt het bloed wel, maar asprine kun je niet zomaar bij de drogist halen!

Bij mij werkte het tegenovergestelde met de pil,
ik werd 3 keer ongesteld! In mijn stop week, wanneer ik het normaal gesproken was, en mijn lichaam had er bijna elke maand nog eentje bij ingelast.
Geen succes dus!
En ik liep krom van de buikpijn met de pil.
Nu slik ik hem niet meer, en heb ik een beetje rug en buikpijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:32

Ik vind het wel grappig dat bijna overal staat dat pijnstilling moet helpen. maar inmiddels loop ik al zo'n 5 jaar met hevige buikkrampen en flinke rugpijn waardoor ik soms alleen maar kan liggen of krom kan staan.
Ben hier vaak genoeg mee naar huisarts geweest en nu door iemand erop gewezen een keer naar de gyneacoloog te gaan, omdat het dus ook hele andere redenen kan hebben als alleen samentrekkingen.
Als pijnstilling niet werkt, en dan bedoel ik meerdere malen niet tijdens je ongesteldheid (dus bijvoorbeeld na een half jaar/jaar) zou ik er toch echt naar laten kijken!

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 17:32

maar wat kan ik nu het beste gebruiken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:35

aleve feminax.
daar zit iets in wat speciaal voor die pijnen helpt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:38

Tip: een warme kruik op je buik is goud waard ;) Werkt nog beter dan paracetamol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:39

Bizzybijtje schreef:
Tip: een warme kruik op je buik is goud waard ;) Werkt nog beter dan paracetamol.

Ja maar neem aan dat je geen warme kruik mee naar school neemt?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:31

SadyLady schreef:
Annemijn schreef:
Je kunt de pijn dus enkel verlichten, niet voorkomen helaas! :)

Als je aan de pil gaat, word die pijn vaak wel heel stuk minder/gaat helemaal over..

Hoeft ook niet. Ik kreeg/krijg juist vreselijke menstruatiekrampen door de pil. Als ik een maandje doorslik wordt dat zelfs erger.

Anyhow: de kruik op je buik of in je rug is heeerlijk dan ja! Vooral in combinatie met Aleve Feminax zijn zelfs de ergste krampen te overleven (trust me, I know. Geen houding weten van de pijn, schreeuwde het.. Niet leuk |( )