Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Mensen bedoelen het vaak goed, maar t komt soms echt hard aan hoor.
.Sjimmy schreef:Als je na een jaar een verwijzing krijgt voor de gyn, zorg dan idd dat je alvast van 3 maanden temperatuurcurves hebt (elke ochtend, zelfde tijd, voor je opstaat). Ze kunnen zoveel doen.
Wij zijn iets van 2 jr bezig geweest en net toen we behandeld zouden gaan worden werd ik toch nog spontaan zwanger.
.
Rinske schreef:Inderdaad Nathalie, die goed bedoelde opmerking kunnen enorm kwetsend zijn! Ook wij zijn een stel waarbij zwanger worden niet vanzelf gaat, wij zijn inmiddels bijna 2 jaar bezig. Ik heb van mezelf geen eisprong en was ongeveer 1x per jaar ongesteld. Kans op zwangerschap is bij ons zonder medisch ingrepen dus ook nihil. En dan komt een opmerking als "je bent er teveel mee bezig" of "jouw tijd komt nog wel" HEEL hard aan...
Wij zijn inmiddels zover dat ik morgen moet beginnen met spuiten van Puregon, de andere medicatie (Clomid) heeft niet geholpen helaas...
En dat is zwaar, heel zwaar, vooral psychisch.
Ik wil je heel veel succes en sterkte wensen en ik hoop dat het bij jullie snel raak zal zijn.
Sjimmy schreef:Als je na een jaar een verwijzing krijgt voor de gyn, zorg dan idd dat je alvast van 3 maanden temperatuurcurves hebt (elke ochtend, zelfde tijd, voor je opstaat). Ze kunnen zoveel doen.
Wij zijn iets van 2 jr bezig geweest en net toen we behandeld zouden gaan worden werd ik toch nog spontaan zwanger.
Dit heeft dus alleen zin als je een cyclus hebt. Bij een "cyclus" van 365 dagen is het niet zo nuttig om te temperaturen.

pmarena schreef:Iedereen krijgt vervelende opmerkingen te horen , terwijl die helemaal niet zo rot bedoeld zijn. Hoort er gewoon bij
Sjimmy schreef:Persoonlijk kon ik dingen als "probeer er niet te erg mee bezig te zijn" beter hebben van mensen die het traject kennen. Dan van mensen die in een "poep en een scheet" zwanger zijn. Maar dat is puur gevoelsmatig.
Ik zei altijd maar "ja dat probeer ik" maar het idd doen is veel en veel moeilijker.