kimmie261 schreef:dat weet je dus niet als verpleegkundige,er komt een arts,maar die wil écht niet ook nog eens lastig gevallen worden door tig zusters die gaan bellen wanneer ie nu eens komt...
Wat mij betreft: zeg dat dan
Leg maar uit dat je niet precies weet wanneer die komt en dat je snapt dat het knap irritant is om niet te weten wanneer die dokter er is, maar dat je er helaas niet meer aan kunt doen op dat moment.
Citaat:
om een voorbeeld te geven
Ik heb het voorbeeld gelezen en ik snap dat het vervelend is, maar tegelijkertijd zie ik echt niet in waarom je dan
Citaat:
dus je staat als zuster op een afdeling ook tussen 2 partijen in,de een werkt zich half dood en "komt eraan" de ander wil NU geholpen worden en wil weten wanneer dat dan wel zo snel mogelijk kan...
Dat heb je dan verkeerd. Mensen willen niet NU geholpen worden. Mensen willen in eerste instantie serieus genomen worden, gewaardeerd worden en het idee hebben dat ze in goede handen zijn. Ze willen het liefst daarnaast ook nog snel geholpen worden, maar op enkele botteriken na kunnen mensen heel veel begrip opbrengen voor de situatie. (Om ook een voorbeeld te geven: we hebben 24 uur ingesneeuwd gezeten op het vliegveld. Die hele dag en nacht, terwijl het toch best een rotsituatie was, heb ik precies 1 keer gehoord dat iemand zijn stem verhief. Iedereen bleef zonder problemen wachten, niemand werd boos, het was voor iedereen duidelijk wat er aan de hand was, dat niemand iets kon zeggen en dat het gewoon een rotsituatie was. Pas later werden mensen geirriteerd. Niet omdat de vluchten niet gingen, maar omdat de luchthaven niet meer zorgde voor wat basisvoorwaarden (iets te eten en drinken, en een dekentje.) Alle mensen konden prima snappen dat je bepaalde dingen niet op kunt lossen. Ze kunnen echter minder begrijpen dat je de dingen die je wel kunt, niet doet.
Weet je? Je zou dat gedoe met ok's best kunnen oplossen. Neem een paar maatschappelijke stagiaires aan die af en toe de wachtkamer langs gaan met een kopje koffie. Kost je niks, zij zijn goed bezig en je moet eens zien wat een hoop goodwill je dat al oplevert.
Soms is het echt zo simpel. Wees een beetje vriendelijk, neem de mensen serieus en hou op met de hele tijd defensief te zijn, en je zult zien hoeveel begrip mensen kunnen opbrengen. Niet altijd - natuurlijk niet. Maar wel in het algemeen.
Citaat:
secricible ik zou een ziekenhuis vooral niet gaan vergelijken met een restaurant waar je (meestal) vrijwillig voor je lol gaat eten,en waar je expleciet komt voor lekker eten,in een ziekenhuis ga je denk ik niet liggen om nu eens "lekker" te eten...

...
Waarom niet? In allerlei bedrijfstakken kunnen mensen prima goed werk doen EN klantvriendelijk blijven, ook in situaties van grote drukte en stress. Het is me echt volkomen ontgaan waarom dat in de zorg ineens onmogelijk is.