Ernstig ongeluk zien gebeuren.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:12

Twee jaar geleden heb ik ook een ernstig ongeluk zien gebeuren. Een auto was met hoge snelheid op een auto geknald die met pech langs de weg stond. (A28) Mijn eerste gedachte was wat is dat voor donker blok op de weg (de weg is daar niet verlicht), maar dat was dus een flink geraakte zwarte auto. Mijn zusje zag echter in de berm nog een auto op zijn kop in de brand liggen. We zijn uiteraard gestopt en de jongen was op eigen houtje uit de brandende auto gekropen, maar de andere man zat nog verdwaasd in zijn auto op de rechterrijstrook. Daar zijn we dus eerst naartoe gelopen en onze eerste gedachte was dat hij eruit moest voor er iemand anders tegen aan zou rijden. (achteraf een stomme handeling, omdat hij natuurlijk best ernstig letsel kon hebben, maar ja)

De jongen die uit de brandende auto was gekomen was ondertussen door anderen opgevangen, maar wilde perse zijn mobiel nog uit de auto halen. Was met geen mogelijkheid tegen te houden, terwijl wij alleen maar bang waren dat hij in de fik zou vliegen.

Gelukkig kwamen de hulpdiensten snel en zijn wij toen ook maar verder gereden na eerst een kop koffie gehaald te hebben bij het eerstvolgende tankstation. (kregen we gratis voor de schrik van de medewerkster daar, erg aardig!)

http://www.brwnunspeet.nl/2007/nunspeet/211/fotos.htm

Moet zeggen dat ik er nog regelmatig aan denk en vooral ook de 1e tijd de schrik dat ik op de rechterbaan had gereden en bovenop die geraakte auto was geknald. Ook heb ik nu een reddingsdeken (isolatiedeken) en plaid in mijn auto gelegd voor het geval we nog eens zoiets meemaken.

TS en alle anderen, succes met verwerken!

Merry98

Re: Ernstig ongeluk zien gebeuren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:54

heftige verhalen hier allemaal!
ik heb dan vergeleken met jullie helemaal geen erg ongeluk zien gebeuren maar wil m er toch bij zette."
vlakbij mij waar ik woon wilde een meisje oversteke vanuit een zijweg en dan naar links toe.
ze was op de fiets en daar zag je nooit echt hetgeen wat er aan kon komen.
dit meisje werd ook aangereden en vloog aardig hard over de autoruit heen.
gelukkig reed de auto niet hard die kwam over een drempel waardoor hij al langzamer reed.het meisje had uiteindelijk wat schaafplekke en verder erg geschrokke de auto was nodig toe aan een nieuwe voorruit.
ik was toen nog jong en was hier wel van geschrokke.
Alleen door dit kleine ongelukje kijk ik ook altijd daar uit of waar dan ook.
en dan zijn jullie verhalen nog erger!!
Echt bizar allemaal..
Heel veel sterkte ermee! want het lijkt me helemaal geen pretje als ik het allemaal zo lees!
maar goed dat slachtoffer hulp bestaat!

gistere zijn hier in de buurt in 2 uur tijd ook 2 ernstige ongelukke gebeurt waarbij een oude vrouw met hond overleden is.de andere weet ik niet.
maar t is niet niks de dingen die gebeuren.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 08:26

D_MR...een ongeluk meemaken of zien gebeuren is altijd erg.Degene met dodelijke afloop zijn dramatisch maar ook het meemaken van een minder ernstig ongeluk of een bijna-ongeluk kan een diepe indruk achterlaten.

TS hoe is het nu inmiddels met je,hoe is het bij SH gegaan?

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 09:24

Ik vroeg me ook af hoe de TS haar SH heeft doorstaan :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 12:35

dirtchick schreef:
Ergste ongeluk wat ik heb gezien staat nu nog op mijn netvlies. Ik was 12 jaar oud, ik was aan het fietsen met een vriendinnetje. We kwamen haar kleine buurmeisje Laura van 5 jaar nog tegen en vertelde heel trots over haar nieuwe fiets. Nog geen 15 minuten laten hoorden we een hoop gegil, hetzelfde meisje Laura was een oprit op gefietst en tegelijkertijd kwam er een vrachtwagen aan die achteruit de oprit inging. Hij heeft het meisje niet gezien omdat ze precies in de dodehoek zat van de vrachtwagen. Hij is over haar heen gereden. Daar lag ze dan, alles lag open, haar hoofd was open gebarsten en er kwam allemaal gele vloeitstof uit. Ik stond te trillen op mn benen. Haar ouders woonde precies ernaast ( bedrijf en woning aan huis). Zij hebben het ook gezien het was zo tragisch allemaal. Het is een moment dat ik nooit vergeet. Laura was op slag dood.

Jeetje mina zeg, dit lijkt me echt heel verschrikkelijk... Jij was ook nog zo jong!
En voor die ouders, om dit te zien...

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 12:44

Oh bah dirtchick, gatsie! Kan me voorstellen dat je het nog precies weet! :oo

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 12:59

Ik heb ook een ongeluk gezien.. (ik was nog 12)
Het was op de brug en ik was samen met mijn vriendin aan het fietsen.
Een 15 jarige jongen haalde ons in, daarna gebeurd alles zo snel..
Een brommer reed met volle snelheid tegen de jongen op en hij viel vlak voor ons neer,
wij moesten volop op de rem om de jongen niet aan te rijden.
De brommer versnelde zijn vaart en reed weg, geen omkijken naar wat HIJ had aangericht :n
Ik was al van mijn fiets afgesprongen en was al naast hem geknield hij was buitenwesten..
z'n gezicht zat vol schrammen, bloed liep van zijn gezicht: gat in zijn hoofd.
hij kwam gelukkig weer bij en begon te jammeren, er waren al mensen om ons heen gestaan
en er was ook al 112 gebeld.
ik adviseerde de jongen nog om te blijven liggen maar hij boog voorover en spuwde bloed ;(
Gelukkig mocht ik weg en hebben wat oudere mensen het van mij overgenomen, later die middag
hoorde ik van een ander meisje van mijn school dat hij was opgevangen in het ziekenhuis en daar nog steeds lag.
God, wat was ik bang :')

ook voor de andere: Sterkte ! :(:)

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 13:02

Een aantal jaar geleden reed ik met mijn ex in t donker op een weg, net na een bocht zagen we een auto staan die behoorlijk in elkaar lag en een stuk verder lag er een busje op zijn kant.
Wij waren de eerste die erbij waren.
In het busje zat een vader, moeder en 4 kinderen, gelukkig waren zij licht gewond.
In de auto zaten 2 mensen, 1 man was volledig in paniek zijn hele gezicht zat onder het bloed en er lag overal glas, heb hem geprobeerd te kalmeren en stil te blijven zitten maar dat lukte niet hij moest en zou de auto uit en hij is er via het zijraam uitgeklommen eenmaal uit de auto stortte hij in elkaar en hebben een isolatiedeken over hem gelegd en gewacht op de ambu.
Reden dat hij zo in paniek was is dat de motor van de auto nog liep en er erg rare geluiden waren en rookte.
IK ben toen naar de bestuurder gegaan en dat was zo akelig, zijn halve gezicht was weg, de man was overleden echter moest de motor van de auto uit wat ik dus gedaan heb..
IK ben gelukkig goed opgevangen door zowel de politie als slachtofferhulp.

Ook tijdens mijn werk maak ik af en toe vrij heftige dingen mee, reanimaties, mensen voor/tussen de trein.
Gelukkig worden we erg goed opgevangen na zoiets.
Als je een tragisch of ingrijpende gebeurtenis meemaakt en je zit er mee dan moet je er over gaan praten.

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 13:13

Ik ben ook eens 'opgevangen' door slachtofferhulp maar ik vond ze toen meer een last dan een hulp. Maar dat was dan ook weer een heel ander verhaal. Misschien dat sommigen van jullie het toen meegekregen hebben. In 2007 op de paardenmarkt in Lottum een jongen dood door zinloos geweld. Nou dat was een vriend van mij en ik heb alles wat er gebeurd is van dichtbij meegemaakt. Ik had meteen door dat hij dood was. Ondertussen toen de ambu gearriveerd was stond half Lottum op de markt. Wij hebben toen erg veel steun aan elkaar gehad. Ik vond de slachtofferhulp toen strontvervelend. Ik heb het een goed plaatsje kunnen geven omdat we het met zo velen hebben meegemaakt toen. (Wel heel vervelend was al het politiewerk en de rechtzaak eromheen. Je werd er constant weer mee geconfronteerd.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 13:32

Ik weet niet of dit ook onder een ongeluk valt, maar ik heb een keer gezien dat iemand van een viaduct met daaronder een treinspoor afsprong. :\ (Hereweg in Groningen)
Ik liep s'middags van school naar het station om mijn trein te halen en zag haar in de verte al over de railing klimmen.
Traumaheli was er echt binnen 5 minuten en ik weet nog dat ik dacht:'Wat is dat ding klein!'
Hij past namelijk op één weghelft.
Journalisten waren er ook in een paar minuten bij en ik ergerde me daar vreselijk aan.
Je gaat toch geen foto's maken van iemand die zich net van haar eigen leven heeft beroofd.
Die vrouw lag net tussen 2 verschillende spoorrails en was echt heel erg wit, ik zie haar zo voor me, met alle details (geen bloed), vooral de kleding en hoe haar haar zat.
Mijn moeder vertelde mij een paar dagen later dat ze had gehoord dat die vrouw het overleefd had, maar ik denk dat ze dat heeft gezegd om mij gerust te stellen.

Tot op de dag van vandaag voel ik me nog steeds schuldig, want als ik net iets sneller had gelopen, had ik haar misschien tegen kunnen houden.

Edit: Ik vind trouwens dat er echt hele heftige ongelukken voorbij komen.
Krijg van sommige echt tranen in mijn ogen... :(:)

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:53

Ik heb gelukkig nog nooit iets meegemaakt wat echt ernstig is. Zou dit wel het geval wezen ben ik dadelijk weer logischerwijs verplicht om te helpen. of ik dat op zo een moment kan is den 2e. (as. woensdag haal ik als het goed is mn BHV )
Ooit een man met gebroken heup geholpen maar dat was niet zo heel ernstig

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 16:27

Ik heb gisteren een heel fijn gesprek gehad met een mevrouw van Slachtofferhulp. Ze heeft mijn verhaal aangehoord en kon me veel vertellen over wat ik de komende tijd kon verwachten. Ze vertelde ook dat mijn klachten niet raar waren en dat het er allemaal bij hoort. We hebben meer dan een uur zitten praten. Ook heb ik wat folders meegekregen. Ze belt me binnenkort nog weer om te horen hoe het gaat en of ik behoefte heb aan nog een afspraak.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:30

Goedzo! Voel je je nu ook wat beter? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:30

Wat fijn! :)
Zo ben je tenminste een beetje voorbereid voor wat eventueel nog gaat komen. :j

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 16:46

Ik voel me wel wat beter ja
Alleen slapen wil nog niet en in de auto is nog wel erg spannend. Ben vannochtend weer over de snelweg gegaan. Gelukkig was het lekker rustig op de weg, dat maakte het wel wat makkelijker.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 17:06

Fijn dat je je iets beter voelt. Het kan echt heel heftig zijn ja..
Ik heb in Amerika een ongeluk gezien, was al eerder gebeurd maar alles stond er nog. Was een vrachtwagen die op de verkeerde weghelft was geraakt, had een cabrio frontaal aangereden.. De cabrio was weg tot aan de achterbank en er lag een zeil over wat over was van de voorste stoelen. Mensen zaten er dus nog in, hebben geen kans gehad. Vond het wel een enorm eng idee, hou echt niet van vrachtwagens en kan het beeld nog zo voor me halen..

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 17:11

Pollewoppy schreef:
Ik heb gisteren een heel fijn gesprek gehad met een mevrouw van Slachtofferhulp. Ze heeft mijn verhaal aangehoord en kon me veel vertellen over wat ik de komende tijd kon verwachten. Ze vertelde ook dat mijn klachten niet raar waren en dat het er allemaal bij hoort. We hebben meer dan een uur zitten praten. Ook heb ik wat folders meegekregen. Ze belt me binnenkort nog weer om te horen hoe het gaat en of ik behoefte heb aan nog een afspraak.

Dat is ook het enige wat helpt: er over praten en je verhaal aan iedereen
die echt naar je wil luisteren, vertellen.
Het rotte gevoel verdwijnt echt op den duur. Vaak blijf je wel emotioneel
als je het na een hele tijd, weer aan iemand verteld.
De tijd............................

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 17:16

Goed dat je bent gegaan en fijn dat het je ook heeft geholpen +:)+ !
Ik wens je nogmaal stekte voor de komende tijde :(:) !

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 17:38

Wel goed dat je het gedaan hebt!! Door praten, met wie dan ook, kan je het toch uiteindelijk een plekje geven. Nou ik al die verhalen lees, realiseer ik me dat ik toch flink wat akelige ongelukken heb gezien. Het meisje in de cabrio staat in mijn geheugen gegrift, maar een ander heel naar ongeluk had ik dus verdrongen. Nu ik dit allemaal lees, komt het ineens allemaal terugvloeien. Ik was toen letterlijk verlamd van schrik en de politie heeft mijn vingers los moeten peuteren van mijn fietsstuur.

Ik woonde toen langs het spoor, zo'n 25 meter van de overgang. 1 meid en 2 jongens kwamen net voorbij op hun brommers, toen een vriendin en ik net onze oprit uitfietsen, richting het spoor. De bellen rinkelden, en ik hoorde die jongens schreeuwen naar het meisje (ze heette Bianca) maar zij hoorde het niet, of wilde het niet horen en reed door. Voor onze ogen werd ze geschept door de trein. Haar helm zag ik door de lucht vliegen, verder niks. Was helemaal in shock. Een van die jongens die bij haar was, bleek haar vriendje te zijn. Die draaide helemaal door.. Mijn vriendin bleef rondjes fietsen, ik was als versteend, en de andere knul zat op de grond heen en weer te wiegen. Het was echt heel eng allemaal. Later bleek ook nog dat haar hoofd nog in die helm zat. Wat ben ik blij dat ik dan niet heb gezien. Ik ben heel lang heel bang geweest om het spoor over te steken, wat natuurlijk nergens op slaat, want je hoort en ziet de bellen toch? Bah.. wil me dit helemaal niet meer herinneren........Ze was 16 jaar.

Blijven praten hoor!!!!!!!!!!!!

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 17:44

Ik heb nooit echt een ernstig ongeluk meegemaakt, maar een paar nare gebeurtenissen zijn mij toch nog altijd bijgebleven.
Een keer dat ik met mijn moeder in het dorp fietste. We reden naar zo'n kruising en zagen een vrachtwagen staan en een fiets totaal in de kreukels ernaast. Brandweer, ambulance en politie erbij. Ik moest van mijn moeder snel doorfietsen (was nog klein 8 jaar ofzo). Achteraf heeft ze vertelt dat die man was aangereden (dode hoek van de vrachtwagen) en dat de man vast zat onder de vrachtwagen, maar nog wel leefde. Later is hij toch nog overleden.

Ook een keer dat ik de hond van mijn tante aan het uitlaten was. Vanaf de overkant van de weg kwam een andere hond aanrennen. Honden hadden even gesnuffeld en die andere hond wil weer naar binnen rennen omdat de baas hem riep. Maar er kwam net 2 auto's uit zo'n zijstraat. Eentje ramde hem van voor waardoor de hond terug de stoep op geduwd werd. Hij stond weer op en probeerde nog verder te rennen maar kwam toen tegen de andere auto aan. Die reed precies over de kop van de hond heen, die natuuriljk vreselijk begon te piepen. Hij is met de staart tussen de benen naar binnen gerend. Die baasjes waren de auto aan het inpakken en hebben er nooit aandacht aan besteed.

Mijn ouders hebben in Duitsland een keer gezien dat ze werden ingehaald door een Porsche, ofzo die rond de 180 km/h reed. Een paar kilometer later lag diezelfde auto op z'n kop in de berm.

Veel heftige verhalen hier zeg! TS fijn dat het praten wat heeft geholpen :(:) Weet je al iets over het slachtoffer?

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:01

17 november is mijn veulen geschept door een auto. Heb het niet gezien, maar wel gehoord. Ben gelijk naar buiten gegaan met mijn moeder. En het eerste wat ik hoorde was: 'Ik har een hynder oanriden'. Ik wist gelijk dat het mijn veulen was. Ben nog altijd bang voor vreemde geluiden, als ik in de auto zit in het donker. Ik denk er nog elke dag aan.
Heb geen slachtofferhulp gehad. Dit is me wel aangeboden, maar heb heel erg veel gepraat met mijn vriendinnen, mijn moeder en nog veel meer.
Vaak als mijn moeder het verhaal verteld kan ik niet luisteren. Ga dan naar boven, of vraag of ze willen stoppen.

Ik wens je heel veel sterkte met het verwerken...

KarminaP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 15:14

Ik heb anderhalf jaar geleden een heel zwaar ongeluk gehad met paarden waar nog andere mensen bij betrokken waren.
Politie had me ook voorgesteld om slachtofferhulp in te schakelen. Jammergenoeg heb ik het aanbod afgeslaan.
Het heeft een jaar geduurd voor wanneer de beelden in mijn hoofd een beetje waren "versleten".

Ik heb mijn passie wel nooit opgegeven, ik ben wel pas 6 maand later psychologische hulp gaan zoeken.

TS, ik hoop dat het snel wat beter zal gaan!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:28

Ik heb het gelukkig zelf niet meegemaakt, maar toen mijn moeder een ongeluk kreeg was ik ook in alle staten. Ze was geschept door een auto tijdens het hardlopen, gelukkig kwam ze er nog heel goed vanaf. Maar toen ik fietste langs de plek waar ze verongelukt was, en nog de remsporen van de auto zag staan kreeg ik toch wel de rillingen.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:51

Wij hebben ook zoiets meegemaakt op de belgische snelweg.
Wij reden helemaal rechts en naast komt er een bmw cabrio met hoge snelheid voorbij gescheurd. Die wou blijkbaar de afslag niet missen en deed een poping om zich nog even op de rechterbaan te proppen. Helaas zag hij daarbij onze voorganger over het hoofd. Wij konden op het nippertje de vluchtstrook opduiken , mede doordat wij redelijk veel afstand hadden van onze voorganger en konden alleen maar hopen dat onze achterliggers ook rap zouden handelen. Je weet niet wat je ziet , zo snel gebeurt het allemaal 3 auto;s total loss en een kettingbotsing achter ons. De auto achter ons had ons op een haar na niet geraakt maar lag zelf wel aan de achter kant in puin omdat daar ook weer 4 auto's bovenop zaten.
Vreselijke gewonden zijn er goddank niet gevallen, maar wij moesten nog een flink eind naar huis. Zowel mijn vriend als ik zaten helemaal te shaken in de auto en zijn eerst even naar een winkelcentrum gereden om bij te komen , wat te drinken om vervolgens naar huis te rijden.

TS fijn dat praten erover helpt ! Blijf dat ook vooral doen !
heb ik ook gedaan en was eigenlijk vrij snel van dat angstige gevoel af in de auto.
veel sterkte !

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:55

Heel veel sterkte :(:) Goed dat je de slachtofferhulp hebt ingeschakelt.

Ik heb afgelopen zomer in augustus een ongeluk gehad in Duitsland met mijn vriend in zijn auto.
Hij dacht dat hij kon keren en heeft een auto over het hoofd gezien of was net in z'n dode hoek ik weet het niet, het ging zo snel. Mijn vriend zijn auto had opzich vrij weinig. portier zat in elkaar maar andere auto was total los. Ik ben erg onder de indruk van dat ongeluk ookal was het niet heel ernstig het heeft een grote impact op mij gehad. Ook toen we terug reden naar huis zag ik overal ongelukken aankomen. Ik was ook erg in paniek misschien ook omdat het in Duitsland was. Gelukkig was mijn vriend er vrij rustig onder en heeft mij gekalmeerd. 2 a 3 weken later heeft mijn vriend weer een ongeluk gehad, maar deze keer reed hij niet. Ik heb er nog steeds last van. Ik denk erg snel dat we weer een ongeluk krijgen en kan ook niet erg relaxt meer in de auto zitten.
Ook ben ik erg snel bang dat we uit de bocht vliegen, al kan dit te maken hebben met iets anders.

Hoe klein het ongeluk ook is of een bijna ongeluk kan ook grote impact hebben op je.