soa test, hoe gaat dat in zijn werk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:38

Kanelly schreef:
Potje plassen, bloedje en hoppeta ook een wattenstaafje erin :D

Wattenstaafje?

Man, in dat geval mag een man blij zijn als ie een kleintje heeft :+

Shiloh

Re: soa test, hoe gaat dat in zijn werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:53

Ik kreeg het zelf mee.

Twee buisjes met twee verschillende wattenstaafjes. Die moest ik inbrengen en dan buisjes dicht, info erop en naar een droppunt brengen.

Twee weken later hadden ze de uitslag.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:58

als ze je nou van onderen gaan bekijken, vraag ik me af, hoe doe je dat, ben je geschoren, bijgehouden, of een oerwoud? (dit is vast off-topic)

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:59

Ik mocht hem mee naar huis nemen. Moest plassen in een buisje.
Je mag zelf kiezen wat je wil, thuis of bij huisarts..

@Jannie86: Ik heb me wel goed geschoren toen ik een baarmoederonderzoek moest (eendenbek enz..)
Is wel wat hygiener

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:12

Tja ik mag toch aannemen dat iedereen zichzelf netjes houd daar beneden :+

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:48

mannen ook bloed afnemen en met een wattestaafje in de plasbuis.
Mijn ex heeft het laten doen toen wij een relatie kregen en een paar jaar later heeft Najib Amhali het uitgebreid besproken en zoals hij het verteld voelde het ook volgens hem :+

http://www.youtube.com/watch?v=in-xTC_4Ddg

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:57

Het verschilt heel erg..

Een vriendin van mij ging naar de huisarts en kreeg een uitstrijkje met eendenbek.

Ik ging naar de huisarts en moest bloed laten prikken en een potje urine afgeven.
En ben een keer naar de GGD geweest, waar ze me eerst een preek gaven over dat je van onveilige seks niet alleen soa's kon krijgen, maar ook zwanger kon raken (och nee toch. :\ :oo ). Toen kreeg ik twee lange wattenstaafjes mee naar de wc, zelf even 'roeren' en in een potje doen en inleveren. :) Verder niets.

Als je klachten/symptomen hebt, willen ze vaak wel graag even kijken. Verder verschilt het dus erg per arts, zo te horen. :) Ik heb alleen maar goede ervaringen ermee. Laat me elk half jaar voor de zekerheid testen. Heb geen raar/wild seksleven, nooit ONSs gehad en vertrouw mezelf wel, maar mijn vriendjes nooit. :D Mannen zijn niet te vertrouwen, haha!

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:15

Toen ik bij de huisarts vroeg om een test kreeg ik alleen een uitstrijkje (met eendebek) en dus geen urine of bloedtest... Geloof dat voor hiv of herpes wel een bloedtest nodig is. Alleen is het praktisch onmogelijk om herpes niet te merken en ik ging zonder klachten. :D

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:19

Stelt niks voor, even bloed prikken, uitstrijkje (mag je zelf doen achter gordijntje)en urine meenemen. Als je ergens last van hebt gaan ze je wel onderzoeken, maar dit gaat bij de GGD ook hardstikke netjes en stelt niks voor :)

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:23

Ik heb vorige week toevallig nog zo'n test gedaan. Ik kwam bij de huisarts, en moest eerst vertellen wat er was gebeurt, en waarom ik dus zo'n test wou doen.
Daarna heeft ze me wel 100 keer gezegd dat ik het de volgende keer met 20 condooms moest doen. :')
Toen moest de broek uit, en ging zij ondertussen die lange wattenstaafjes halen.
Ze ging het daaronder eerst even bekijken, want er konden eventueel ook nog wratjes zitten.
Dat was gelukkig niet zo, dus 1zorg minder.

Daarna ging ze met zo'n staafje erin, en deed het in een buisje met vloeibaar spul erin.
Vervolgens een tweede staafje, en weer in een buisje met vloeibaar middel.
Het doet helemaal geen pijn bij vrouwen, het kriebelt alleen wat. Bij mannen is het wel even gevoelig zei ze.

Maar ach, toen was het alweer klaar. Broek aan, en nog even 100x aan moeten horen dat ik het volgende keer met 20 condooms moest doen. :=

Ik krijg een week na de test de uitslag (donderdag). :)

jannie86 schreef:
als ze je nou van onderen gaan bekijken, vraag ik me af, hoe doe je dat, ben je geschoren, bijgehouden, of een oerwoud? (dit is vast off-topic)

Ik ben helemaal geschoren daaronder. Vind dat veel hygienischer. :j

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:26

flair schreef:
Toen ik bij de huisarts vroeg om een test kreeg ik alleen een uitstrijkje (met eendebek) en dus geen urine of bloedtest... Geloof dat voor hiv of herpes wel een bloedtest nodig is. Alleen is het praktisch onmogelijk om herpes niet te merken en ik ging zonder klachten. :D

Volgens mij kan zo'n HIV test ook pas na 3 maanden, toch ?
Heb je bij HIV ook sowieso klachten ? Of is dat alleen bij Herpes ?

Ik ging er overigens ook heen zónder klachten, puur voor de zekerheid. :)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:27

Hiv is inderdaad pas na 3 maanden zichtbaar

nicoleboogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:30

bij mij gebruikten ze wel een eendenbek
ze verwarmde die van tevoren en die het rustig en danmerk je er niets van
het wattenstaafje kriebelt een beetje... je kan alleen niet krabben:)
en een bloedtest en een week later had ik de uitslag
viel heel erg mee en ik ben best een paniekzaaier

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:36

Pfff, vind het wel fijn dat je nu even erg uitgebreid kan lezen hoe het allemaal een beetje in zn werk gaat. En ervaringen...Ik wil voor mezelf nog een test af laten nemen bij de GGD, maar zit er al zolang tegenaan te hikken :o

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:49

Noon schreef:
Pfff, vind het wel fijn dat je nu even erg uitgebreid kan lezen hoe het allemaal een beetje in zn werk gaat. En ervaringen...Ik wil voor mezelf nog een test af laten nemen bij de GGD, maar zit er al zolang tegenaan te hikken :o

Gewoon gaan! Echt waar. Mocht je wel een soa hebben, en je hebt het niet door, dan kan je uiteindelijk ontvruchtbaar worden!
Het stelt allemaal niks voor. Sowieso voor zo'n dokter hoef je, je niet te schamen. Die doen dat echt wel vaker.
Ze zei ook tegen mij; ''Het is helemaal niet erg! Wij zijn ook jong geweest, en hebben toen ook wel eens een foutje gemaakt''.
Ook zei ze nog dat ze het heel knap van me vondt dat ik naar de dokter was gegaan, want veel jongeren denken veel te makkelijk over soa's, of durven niet (ik ben zelf zestien jaar). ;)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:49

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 12:26

ik ben paar weken geleden geweest en je hoeft niks meer in tebrengen ofzo hoor.. je moet in een potje plassen en ze prikken bloed, meer niet.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:49

Ik wil eigenlijk ook een soa test laten doen, maar wil absoluut niet bij mijn huisarts (mannelijk en ik vertrouw hem niet :Y) )
En ik ben enorm bang voor de uitslag. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:57

Dan ga je toch gewoon naar de GGD Aardbei?
En tja, de uitslag... zo'n ramp is het ook weer niet hoor als je wat hebt.
En het meeste is heel simpel te behandelen.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:10

aardbeitje_ schreef:
Ik wil eigenlijk ook een soa test laten doen, maar wil absoluut niet bij mijn huisarts (mannelijk en ik vertrouw hem niet :Y) )
En ik ben enorm bang voor de uitslag. :=

Haha, join the club ;) denk dat ik deze maand toch wel even een afspraak ga maken bij de GGD. alleen hoop ik wel dat ze daar fatsoenlijk bloed kunnen prikken. bij mij krijgen ze het op de een of andere manier altijd voor elkaar om door mn ader heen de prikken of ernaast:S en dat een aantal keren achter elkaar...(in het ziekenhuis dan)

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:16

Waardeloos is dat als ze slecht prikken, ik kan best tegen bloedprikken maar 1x werd mijn hele arm blauw omdat ze waardeloos aan het gokken was overal.. Toen was ik er klaar mee..

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:33

Elianna_ schreef:
Volgens mij kan zo'n HIV test ook pas na 3 maanden, toch ?
Heb je bij HIV ook sowieso klachten ? Of is dat alleen bij Herpes ?

Ik ging er overigens ook heen zónder klachten, puur voor de zekerheid. :)

Bij HIV heb je vlak na besmetting geen klachten. Dit kan jaren zo blijven. Daarom is het een goede zaak om daar eens op te testen.

Ik ben bloeddonor, testen ze je ook altijd op HIV en nog een SOA (dacht Syfilis). Ook handig :D

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:51

Abercrombie schreef:
Waardeloos is dat als ze slecht prikken, ik kan best tegen bloedprikken maar 1x werd mijn hele arm blauw omdat ze waardeloos aan het gokken was overal.. Toen was ik er klaar mee..

ja idd...
heb ook al eens gehad dat ik mn arm de dag erna helemaal niet kon bewegen:s

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:08

Elianna_ schreef:
Noon schreef:

Gewoon gaan! Echt waar. Mocht je wel een soa hebben, en je hebt het niet door, dan kan je uiteindelijk ontvruchtbaar worden!
Het stelt allemaal niks voor. Sowieso voor zo'n dokter hoef je, je niet te schamen. Die doen dat echt wel vaker.
Ze zei ook tegen mij; ''Het is helemaal niet erg! Wij zijn ook jong geweest, en hebben toen ook wel eens een foutje gemaakt''.
Ook zei ze nog dat ze het heel knap van me vondt dat ik naar de dokter was gegaan, want veel jongeren denken veel te makkelijk over soa's, of durven niet (ik ben zelf zestien jaar). ;)

WAUW ik vind jou heeeeel moedig dat je dta zomaar durft....

en tjah, ik denk idd dat bij veel jongeren veel te makkelijk word gedacht over soa's... en het is niet 'cool' om een test te doen...

Miss toch maar een afspraak maken bij de ggd :)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 00:16

[LZP] > [MW]