Niet kunnen wennen aan lenzen in- en uitdoen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:37

*Namiro, ik heb deze lenzen nu voor de derde maand (net het derde paar in gebruik genomen :+ ) en ze zijn aangpast door een opticien
De lenzen die ik hier voor geprobeerd heb, deden altijd zeer, of er zat zo´n waas voor m´n ogen. Zelfs daglenzen zaten heel vervelend.
De lenzen die ik nu heb, schijnen een van de meest zuurstofdoorlatende te zijn (zei de opticien, ik heb er geen verstand van :+ !). Als ze eenmaal zitten, voel ik ze niet, alleen het erin en eruit prutsen is dus lastig :P .

Volgens mij heeft dat streepje niks te maken met je lenzen makkelijker er in krijgen, maar met het feit of je een cylinder hebt (geen idee of er op de lenzen van mensen die geen cylinder hebben, ook zo´n streepje op de lenzen staat :? ...)
De opticien legde mij het zo uit, dat als het streepje naar beneden wijst, de cylinder meteen op de juiste plek zit. Je kan ze ook wel anders in doen, maar dan duurt het een tijdje voordat de lens zichzelf in de juiste positie gedraaid heeft en tot dat moment zie je gewoon niet zo goed als dat je de lens meteen in de juiste positie op je oog zet.

Hermelijn

Re: Niet kunnen wennen aan lenzen in- en uitdoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:52

Ik heb een half jaar lenzen gehad en heb het nooit onder de knie gekregen. Het indoen ging wel altijd makkelijker dan het uitdoen, overigens. Uitdoen deed ik met gemak 15 minuten over als ik pech had, indoen ging meestal wel binnen 5 :+ Dus ik ben ermee opgehouden. Ook omdat mijn ogen erg droog werden en ik eigenlijk na 5 uur alweer de lenzen uit moest doen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 10:07

Sterre schreef:
Ohh, nu je het er over hebt: wat moet/kan je doen als je lens achter je ooglid beland := ?
Laten zitten en hopen dat ´ie ooit vanzelf weer tevoorschijn komt, of op een bepaalde manier "friemelen"?

Ik was ooit mijn lens "kwijt". Na een halfuur flink knipperen zat hij ineens in mijn binnenste ooghoek. Waarschijnlijk was hij ook door wrijven naar boven geschoven.
:=

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 10:12

In het begin moet je gewoon echt de tijd nemen om ze in te doen. Je reflex is nu eenmaal om je oog dicht te doen.
Ik heb mn lenzen nu alweer een jaar of 15. Heb er nooit geen last van en doe ze binnen no time in.
Zuurstofdoorlatende lenzen kunnen trouwens wel veel verschil maken voor je draagcomfort!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 10:56

Ik vind die luchtdoorlatende lenzen ook heel prettig zitten. Je kunt ze 2 weken in en dan weer nieuwe(krijg altijd een pakket voor half jaar), hiervoor heb ik ook wel andere lenzen gehad, maar dat was echt 3x niks.

HenrietteM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 16:45

Nou ja, als ik me op vakantie straks maar red. Ik ga duiken en daarom ben ik aan die lenzen begonnen. Daarna zien we wel weer verder.

HenrietteM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 18:34

Helemaal gewend trouwens. Snap niet meer waar ik me druk om gemaakt heb...

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:39

ik hou mijn linkeroog open met mijn linkermiddelvinger en wijsvinger. Als ik mijn lens uit het vloeistofpotje haal schud ik dat eerst uit haha. anders plakt die teveel aan mijn vinger en niet aan mijn oog. Zo gaat dat super en doe hetzelfde voor mijn rechteroog.
succes!