Verstandskiezen laten trekken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:04

Poeh das wel balen zeg, zit je er nog langer tegen aan te hikken.

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:16

Je hoort altijd spookverhalen over kiezen eruit trekken.. Ik ben alle 4 mn verstandskiezen kwijt en als het weer zou moeten, zou ik fluitend terug gaan.

Tuurlijk het is geen pretje, maar heel erg is het niet. Ik had trouwens wel een hele fijne chirurg, hij vroeg de hele tijd of het allemaal nog goed ging. Haha nou ik lag wel prima :P

Maar het schijnt inderdaad dat meer mensen muziek meenemen, wat ik overigens wel goed begrijp.

Ow trouwens ik vond de verdoving veruit het ergste. Vooral een verdoving boven. Niet het zetten, maar het gevoel als je verdoofd bent.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 11:35

Heel herkenbaar, ik wil zelf ook altijd de controle houden.
Mijn verstandskiezen zijn getrokken toen ik 12 was en mijn kaakchirurg was gewoon met z'n assistente over koetjes en kalfjes aan 't praten, voetbal, avondeten, noem maar op. Ik lag daar echt met grote ogen te luisteren en ik bedacht me, dit doet die chirurg heel vaak per dag, 't is niks bijzonders!

Ik heb me gerealiseerd dat je in het leven over veel dingen gewoon geen controle kunt hebben, zelfs als je denkt controle te hebben is dat vaak niet zo.
Dus nu heb ik een soort van 'mantra' :o

"Laat het los, laat het los, laat het los..."

Verder bedenken dat waar je nu mee kampt vele malen erger is dan de procedure, die is kort. En ja, je hebt geen controle, maar deze mensen zijn ervoor naar de universiteit geweest en hebben erg veel ervaring, je zal zeker de eerste niet zijn waarbij er een kies wordt getrokken ;)

Als dat allemaal niet werkt is m'n last minute plan om heel erg boos op mezelf te worden: "En NU is het over ^&%&*&(*(#@!"

x_Jeanine_x

Re: Verstandskiezen laten trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 11:40

Mijn laatste 2 zijn dr uit :D
Trekken enzo viel mee, hechten deed zeerder, maar ze trokken dat touwtje ook fijn door me mond hoeken heen...

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 17:23

Nou, hij is eruit hor! *\o/* . Na de 7 prikken in het ziekenhuis vielen de 3 prikjes die ik vandaag kreeg ontzettend mee. Voor de rest heb ik geen enkel keer gekraak gehoord terwijl ik dat in het ziekenhuis al hoorde toen hij ging snijden! Voor de rest heb ik nu een watje in mijn mond om het bloeden te stoppen maar heb tot nu toe nog geen bloed geproefd. De kaakchirurg die ik nu had was echt super en heeft volgens hem niets van mijn zenuwen gemerkt ik werkte zelfs goed mee zei hij. Zo zie je maar weer wat een verschil. Voor mensen in die buurt van Rotterdam is deze kaakchirurg echt aan te raden! Ik weet niet of ik zijn naam mag noemen maar doe het toch: Dhr Do Quang in Papendrecht.

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 00:35

Super :) Het kan inderdaad ook gewoon normaal en relax..

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 08:44

Kijk, dat is lekker! :D

Bij mij zijn er 2 getrokken bij de tandarts, en ik moet zeggen dat het achteraf best meeviel!
Hij moest 1 keer extra verdoven omdat ik wat voelde, en ze waren er zo uit :j

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 10:34

Woowww super TS!!

Ik heb er nog stees mega veel last van :o

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 11:13

Ja dan zie je inderdaad goed het verschil tussen de ene en de andere kaakchirurg.

Jeanine:
Wat vervelend voor je! Sterkte in ieder geval!
Ik heb gister even een uurtje heel veel pijn gehad en ben vannacht een keer wakker geworden. Heb in totaal 4 paracetamols ingenomen dus het valt me ontzettend mee. Op het moment voel ik m nog wel maar het valt mee alleen mijn kaak is een beetje opgezet en ik voel met mijn tong een scherp randje bot/kies of zoiets. Heb jij dat ook?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:26

Jep, opgezette kaak, dikke wang, voel geen scherpe randjes!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:48

Fijn dat het goed gegaan is. :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 16:05

Fijn TS! Mijn verstandskiezen zijn 2 maanden geleden getrokken (de laatste 2 boven, onder waren ze er al uit) door de tandarts zelf.
Ik hoorde wel gekraak, dat was wel een beetje eng, maar gelukkig was het zo gepiept. Had wel 7 verdovingen bij elkaar :j .

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:10

Ik moet er ook één keer laten trekken.
Maar ik wil echt niet hoor, toen ik een gaatje had moest ik ook een verdoving. Ik zag die spuit en begon spontaan te janken.
Ik wil wel onder volledige verdoving, ik heb z'n hekel aan de tandarts en al die mensen.
Ben ook aardig erg. Ik ben weliswaar 17 maar ik durf niet in mijn eentje naar de tandarts(schaam schaam).
Ben benieuwd , moet volgende week heen . Dan maar horen of hij er nog uit moet.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:16

KimJenda schreef:
ik heb ze er ook onder narcose uit gehaald, ben namelijk erg bang voor bloed etc. En anders had ik ze laten zitten!

Maar onder narcose is me erg goed bevallen, je merkt er helemaal niks van. Nadeel was wel dat ik de hele dag in het ziekenhuis moest blijven om goed bij te komen van de narcose. En ze halen dan in 1 keer alle 4 de kiezen eruit, dus je hebt wel flink van napijn..... en eten gaat erg lastig als ze er aan alle kanten tegelijk uit zijn.

Hoe heb je dit kunnen regelen ? Wordt dat ook gewoon geheel vergoed door je verzekering?
Ik moet ze er namelijk alle 4 uit laten halen maar ben echt gruuuwelijk bang hiervoor. Het liefste neem ik een baksteen mee en sla k me daarmee in de stoel knock out.
Ik durf het echt echt echt niet. Ik ben zooo bang dat het wel gruwelijk veel pijn doet. Met gaatjes boren heb ik namelijk ook gruwelijke pijn gehad terwijl ze me plat gespoten had.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:19

zo meid dan heb jij geluk gehad!
ik had echt geen fijne man, gaf me al geen fijn gevoel, heb dus wel flink gekraak gehoord en ik heb ook goed veel napijn gehad, ik moet er nog één laten doen, maar ik durf gewoon echt niet meer

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 08:05

Bij mij is de narcose niet vergoed voor de verzekering, de kliniek vertelde ook aan mij dat de kans klein is dat ze het vergoeden.