100 jaar medische leugens

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:37

Er is geen verschil tussen natuurlijke vitamine C en synthetische: het is allebei Ascorbine zuur. Wij mensen zijn bijna uniek in de dierenwereld in dat wij geen ascorbinezuur in onze lever kunnen maken, daardoor leven wij onder een constant vitamin C tekort. Een geit maakt al 5 gram per dag aan, als 'ie gezond is. Als wij mensen ong. 8 gram per dag zouden nemen, (dat hangt erg per persoon af, wij zijn biochemisch gezien heel erg verschillend) dan zou je nooit meer verkouden worden of griep krijgen.

Bij vitamine E maakt het wel verschil of je natuurlijk hebt of niet. De synthetische kan je lichaam erg moeilijk opnemen.

Ik heb het afgelopen jaar een hele bibliotheek aan boeken over voedingsleer gelezen, en het is wel degelijk een probleem dat er tegenwoordig zo met het eten geknoeid wordt.
In de twee wereldoorlogen was de gehele Engelse bevolking heel veel gezonder als in tijden van overvloed.

Niet alleen de chemische toevoegingen, ook het feit dat ons eten steeds meer industrieel behandeld wordt en alle voedingsmiddelen eruitgefiltert worden zal voor een dalende gezondheid zorgen.

Kijk naar Amerika, Amerikanen zijn onder andere zo dik en ongezond omdat ze ´´overfed and undernourished´´ zijn.
Ik ben net een lange tijd in Amerika geweest: het is heel moeilijk daar gezond eten te krijgen, je moet er zelf voor werken!

Ik heb nu een sapcentrifuge, en de helft van mijn eten bestaat uit zelfgemaakte verse groentesappen en fruitsappen, ik eet veel rauwe groenten. Ik eet niets meer wat lang houdbaar is, en niets waarvan er op het label woorden staan die ik niet uit kan spreken.

En ik neem dagelijk vitaminen in orthomoleculaire hoeveelheden. De aanbevolen hoeveelheden zijn veel te weining en al honderd jaar achterhaald.

Ik vind ook dat je wel degelijk uit moet kijken met inenten. op youtube staat een interview van een dokter van Merx die schokkende dingen verteld over hoe ´´sloppy´´ ze waren bij het maken van vaccins, dat er virussen in zaten waarvan ze wisten dat die kanker veroorzaken zouden maar dat weerhield hen er niet van ze de markt op te gooien.

Ik heb een engels blog, op deze post heb ik een aantal videos waarin je hele enge dingen hoort over vaccins.
http://clouddragon.wordpress.com/?s=vaccinations
Laatst bijgewerkt door Tarqsgirl op 02-01-10 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:40

Ik zeg ook niet dat ik met het artikel eens ben (of niet), maar daar komt het vandaan. (het verhaal van het verband tussen vaccinatie en ADHD)
Laatst bijgewerkt door Brainless op 02-01-10 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 23:42

@ Tarqsgirl: Nooit meer verkouden en nooit meer griep alleen door vitamine C te slikken? Heb je daar ook een bron van?

Vaak wordt er inderdaad nog gedacht dat je alle vitamines wel uit je voeding kunt halen. Dat is echter heel vaak echt niet 't geval. Groenten en fruit van nu bevatten, in tegenstelling tot vroeger, nog maar weinig van de vitamines en mineralen. Uit sommige voedingsmiddelen worden de vitamines zelfs uitgehaald zodat ze bv langer houdbaar zijn.

Orthomoleculaire hoeveelheden? Aanbevolen hoeveelheden, alsof er een soort gemiddelde mens bestaat. Dat heb ik altijd al gek gevonden. Iedereen werkt toch anders van binnen.

@ Brainless: Heb in dat artikel van jou gezocht naar namen die ook in m'n boek genoemd worden. Geen van die namen komen echter voor in jouw artikel.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:44

in mijn ogen is ADHD een direct gevolg van het ons niet meer opvoeden van kinderen. Ik geloof er geen reet van dat adhd een gevolg is van medicatie.

Brainless

Re: 100 jaar medische leugens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:44

Dank je Kiwiko, ik zal het hier in de familie melden dat de meeste dus hun kinderen niet opvoeden....

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 23:46

Dat lijkt me sterk KiWiKo :P Ik weet nie hoe ADHD werkt, of dat iets aantoonbaars is in je hersenen of niet. Al kan ik me niet voorstellen dat die additieven die in vaccins zitten niks met je lijf doen. Formaldehyde en antivries zit er onder andere in.

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:46

Ik denk dat er meerdere redenen zijn.
Fluoride is een gif dat zich in je weefsels botten en hersens verzameld, het is heel erg slecht voor de gezondheid en doet helemaal niets voor je tanden. Dat is een fabeltje wat door reclame mensen de wereld in gestuurd is om de Amerikaanse regering te beschermen.
Er is wetenschappelijk bewijs dat moeders die fluoride binnenkrijgen terwijl ze zwanger zijn, kinderen krijgen die hyperactief zijn.
Het gevaar van fluoride is al sinds de dertiger jaren bekend, maar toch is in Amerika al het water gefluoriseerd.

http://clouddragon.wordpress.com/2009/1 ... the-water/
Laatst bijgewerkt door Tarqsgirl op 02-01-10 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:47

Ik dacht juist dat mensen rustiger werden van fluoride en dat het daarom WERD toegevoegd aan het water.

Fluor is wel schadelijk.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 02-01-10 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:47

kweenie Brainless.......... volgens mij worden alle kinderen in Nederland gevaccineerd :) en bij lange na hebben niet alle kinderen ADHD.........

Dus adhd relateren aan vaccineren is volgens mij meer een soort van oorzaak zoeken

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:49

Ik heb ook niet beweerd dat het door het vaccineren komt/kwam?
Men vroeg waar "het verhaal" vandaan kwam.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:50

_Tara_ schreef:
Dat lijkt me sterk KiWiKo :P Ik weet nie hoe ADHD werkt, of dat iets aantoonbaars is in je hersenen of niet. Al kan ik me niet voorstellen dat die additieven die in vaccins zitten niks met je lijf doen. Formaldehyde en antivries zit er onder andere in.

er zullen best kinderen tussen de ADHDers zitten die ergens psygisch iets niet helemaal op orde hebben...... maar laten we eerlijk zijn zeg, de ouders van tegenwoordig plakker er wel heel makkelijk het stempel ADHD op als het kind wat ontspoort rechts of links

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:51

Brainless, dat is zo, fluoride maakt je 10 tot 15 IQ punten dommer, en maakt je sloom en makkelijk te leiden. Daarom deden de nazis het in het water in de ghettos.
Maar bij zwangere vrouwen zorgt het ervoor dat hun kinderen hyperactief worden
De schade die door fluor wordt aangericht is onomkeerbaar.

Gebieden met gefluoriseerd water hebben ook meer kanker. In dit artikel heb ik het allemaal op een rijtje gezet.
http://clouddragon.wordpress.com/2009/1 ... the-water/

ADHD is natuurlijk ook een beetje een verzamelingsnaam. er zullen dan ook verschillende redenen zijn waardoor het veroorzaakt wordt.

Overigen krijgen kinderen ook steeds meer suiker: maakt je ook hyper. Wij eten nu 100 kilo meer suiker per jaar als honderd jaar geleden. Suiker is een gif voor je lichaam wat je helemaal moet laten staan.
Laatst bijgewerkt door Tarqsgirl op 02-01-10 23:54, in het totaal 3 keer bewerkt

KiWiKo

Brainless schreef:
Ik heb ook niet beweerd dat het door het vaccineren komt/kwam?
Men vroeg waar "het verhaal" vandaan kwam.

gelukkig :D

ik kan de relatie niet leggen tussen ADHD en vaccineren.........

ik kan wel de relatie leggen tussen kanker en de pil

WhiteRose

Brainless: ik heb niet helemaal gelezen, maar vluchtig scannen leverde alleen in de eerste pagina's het woord ADHD op, verder gaat alles over autisme. Zie ik iets over 't hoofd?

Kiwiko: hoewel dit een heel andere discussie is, toch maar even :)
Ik geloof dat er échte ADHD bestaat, en dat er gewoon drukke kinderen zijn. Die laatste is bij ons weleens omschreven als: "Van die kleintjes met de energie die hun ouders niet meer hebben, die gewoon eens buiten moeten gaan spelen en waar een beetje meer vrijheid voor moet zijn..." - en dat klonk mij bijzonder passend :) Ik kom uit een gezin waar je er minimaal 2, met weinig fantasie 3 als ADHD'ers zou kunnen bestempelen als je er niet te moeilijk naar kijkt. Mam keek ook niet moeilijk: buitenspelen, leef je uit - structuur in de toko, naar mijn regels luister je en verder heb je de eindeloze vrijheid om kind te zijn. En das goedgekomen.. :) Ja, ik denk dat je met die aanpak heel wat huidige ADHD kinders gelukkig zou maken - en dat er dan een veel kleinere groep overblijft die wat meer hulp nodig heeft.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:53

@Kiwiko
Ik zal je het traject besparen wat je helemaal doorheen moet voordat er een "stempel" geplakt wordt.
Ik wilde geen stempel, wel een handvat hoe en wat.

@Tarqsgirl
Had ik het toch een ongeveer/een beetje goed onthouden hahaha
Zal het artikel even doorlezen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:55

hoho ik geloof ook dat er echte ADHD ers zijn.......... absoluut, alleen ben ik van mening dat de "stempel" er veel te makkelijk opgeplakt word..........
tegenwoordig heeft 50% van je vriendengroep er wel een ADHDer tussen zitten, broertjes en zusje inbegrepen........

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 23:57

@ KiWiKo: Dat is hetzelfde als diabetes bv. Veel mensen eten wel te veel suiker, maar ze krijgen niet allemaal diabetes. Is misschien een soort gevoeligheid ofzo. Net als dat niet alle mensen die roken longkanker krijgen.
Het stempel ADHD wordt inderdaad wel snel gebruikt. Ik zou ook druk worden als ik heel de dag binnen zat achter m'n pc ja :P Zeker als ik een jong kind was.

@ Brainless: Fluoride werd toegevoegd in het water omdat gedacht werd dat het tandbederf zou voorkomen. Dit bleek echter helemaal niet waar en ze kwamen erachter dat het een ontzettend giftige stof is juist.

@ Tarqsgirl: Interessante blog :j

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:00

sorry dat het in het engels is.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 00:01

Nee maakt niet uit. Maar gebruiken ze dat in Amerika echt nog steeds dan?

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:02

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:06

KiWiKo schreef:
in mijn ogen is ADHD een direct gevolg van het ons niet meer opvoeden van kinderen. Ik geloof er geen reet van dat adhd een gevolg is van medicatie.

Beetje kort door de bocht. ADHD is wel degelijk een aandoening! Maar, hier komt jouw aandeel in het verhaal, de stempel wordt de laatste tijd veel en vaak veel TE veel aan elk hyperactief kind gegeven. Spijtige zaak. Er is wel degelijk een verschil tussen ADHD en een slechte opvoeding, soms komt het inderdaad samen voor maar lang niet altijd..

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:08

Laatst bijgewerkt door Tarqsgirl op 03-01-10 00:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:08

Tijdens het onderzoek naar ADHD en andere "stempels" wordt je als ouders helemaal door de mangel gehaald om te kijken of en waar je opvoeding/reactie naar het kind, invloed heeft op het gedrag van je kind.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:12

Brainless schreef:
Tijdens het onderzoek naar ADHD en andere "stempels" wordt je als ouders helemaal door de mangel gehaald om te kijken of en waar je opvoeding/reactie naar het kind, invloed heeft op het gedrag van je kind.

Je opvioeding heeft uiteraard invloed op het gedrag van je kind! Maar ADHD komt niet uitsluitend door de opvoeding, het heeft er zeker wel invloed op maar is niet DE oorzaak.
Ik vind het overigens niet meer dan normaal dat de opvoeding bekeken wordt, het is een belangrijke schakel in het 'omgaan' met ADHD, heeft invloed op het zelfbeeld van het kind, het beeld dat anderen over het kind hebben enzovoort... opvoeding is altijd en overal belangrijk maar zeker bij kinderen die een bepaalde aandoening hebben, welke dat ook mag zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:12

@Targsgirl
Dat is een beetje kort door de bocht:
Citaat:
Bij ongeveer 62% van ADHD-patiëntjes (25 kinderen van in totaal 40) bleek voeding een significante rol te spelen bij hun gedragsproblemen

Een onderzoek bij 40!!! kinderen is niet echt wereldnieuws te noemen.