Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Tara_ schreef:Dat lijkt me sterk KiWiKoIk weet nie hoe ADHD werkt, of dat iets aantoonbaars is in je hersenen of niet. Al kan ik me niet voorstellen dat die additieven die in vaccins zitten niks met je lijf doen. Formaldehyde en antivries zit er onder andere in.
Ik kom uit een gezin waar je er minimaal 2, met weinig fantasie 3 als ADHD'ers zou kunnen bestempelen als je er niet te moeilijk naar kijkt. Mam keek ook niet moeilijk: buitenspelen, leef je uit - structuur in de toko, naar mijn regels luister je en verder heb je de eindeloze vrijheid om kind te zijn. En das goedgekomen..
Ja, ik denk dat je met die aanpak heel wat huidige ADHD kinders gelukkig zou maken - en dat er dan een veel kleinere groep overblijft die wat meer hulp nodig heeft.
Zeker als ik een jong kind was.
KiWiKo schreef:in mijn ogen is ADHD een direct gevolg van het ons niet meer opvoeden van kinderen. Ik geloof er geen reet van dat adhd een gevolg is van medicatie.
Brainless schreef:Tijdens het onderzoek naar ADHD en andere "stempels" wordt je als ouders helemaal door de mangel gehaald om te kijken of en waar je opvoeding/reactie naar het kind, invloed heeft op het gedrag van je kind.