Niet uit bed willen komen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 20:23

Chrisje92 schreef:
Je zegt dat je om 9 uur naar bed gaat en pas om half 12 in slaap komt? Misschien moet je dan gewoon wat later naar bed gaan :) Want blijkbaar ben je toch niet echt moe genoeg als je in bed gaat liggen.. Denk je dat dat kan helpen?

Dit mag niet van mijn ouders. Ze zeggen dat ik in bed tot rust kom.
Ik ben van plan om gewoon iedere morgen voor school te douchen, zodat ik me op een lekkere warme douch kan verheugen. :)

Peperkroket

Re: Niet uit bed willen komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:24

Maar weten je ouders ook dat je niet kan slapen?

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 21:28

Ja :j

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:37

Toen ik in de puberteit zat had ik hier ook echt last van. 's Avonds hyperactief, en 's ochtends niet vooruit te branden.

Gaat vanzelf weer over, zodra je hormoonhuishouding weer gaat veranderen :).

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:26

Ah heerlijk, herkenbare verhalen, ik dacht al bijna dat ik de enige was! :D

Ik heb er al jaren last van: 's avonds niet kunnen slapen (lig soms écht uren wakker zonder moe te worden, de laatste tijd gaat het iets beter) en hoe lang ik ook slaap, 's ochtends onmogelijk m'n bed uit te krijgen. Ik heb een tijd m'n wekker aan de andere kant van m'n kamer gehad; het was een radiowekker die ik op 3 radiozenders tegelijk (dus enorme ruis en vreselijk geluid) op z'n allerhardst had gezet, het hele huis en zelfs de buren werden er wakker van. In het begin sprong ik uit bed, zette hem op snooze en dook ik met dezelfde noodvaart weer terug om gelijk verder te slapen. Zo kon ik gerust elke 10 minuten snoozen, soms zelfs zo'n anderhalf uur lang. Uiteindelijk werd ik niet eens meer wakker van dat ding en de rest hier thuis wel, dus dat was geen doen...
Nu heb ik m'n mobiel als wekker naast me liggen, op 3 minuten snooze, en ik verander heel regelmatig het wekkergeluid zodat ik er niet aan gewend raak. Ik word er tegenwoordig wel bijna altijd wakker van, maar kan hem gerust een uur lang elke 3 minuten snoozen; na een uur gaat ie vanzelf uit en slaap ik dus rustig nog een paar uur door.

Echter, zodra ik eenmaal m'n bed uit ben, ben ik ook gewoon goed wakker en helemaal actief! Het is echt het uit bed komen wat problemen geeft. Ik heb het ook niet eens zou koud, 't is gewoon dat ik altijd zo lekker lig 's ochtends. Heel vaak kan ik me ook niet eens meer herinneren dat ik m'n wekker heb uitgezet of dat m'n vader is langsgeweest om me wakker te maken, omdat ik echt gewoon half doorslaap tijdens alles...

Ik hoop maar dat het echt aan de leeftijd ligt en het straks over is, want ik kan 't niet uitstaan; als ik te lang blijf liggen ben ik zo lamlendig dat ik de hele dag niets nuttigs meer kan doen...

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 17:29

Ben wel benieuwd wanneer die zogenaamde hormoonsverandering plaats vind, rond welke leeftijd?
Wie weet dat? Dan kan ik misschien daar naartoe leven..;)

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 19:56

heb dat ook heel lang gehad, heb eerst pfeiffer gehad waardoor ik echt niet uit mn bed kon maar toen dat eigenlijk over was kon ik nog steeds niet op staan,moet zeggen dat het nog steeds niet super is maar wel echt verbeterd. wat bij mij geholpen heeft is het gewoon doen, dingen plannen zodat het moet. bij kun je kiezen om om 11 u een afspraak bij de tandarts te hebben of om 9 u kies dan 9 u. na een tijdje een beetje een ritme te hebben gaat het nu wel ok
ma goed als ik een hele week om half 7 uit mn bed moet ben ik aant eind van de week echt wel kapot.
probeer het gewoon stap voor stap, ben je er 1 keer op tijd uit gekomen en niet blijven liggen helemaal top

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:06

Ik heb hier ook altijd last van :')
Vooral in het weekend als ik me voorneem om 9 uur op te staan en om 10 uur te gaan sporten,, dan denk ik altijd; laat maar,, ik ga morgen wel :')

Maar goed, ik ga altijd meteen zitten als ik mijn wekker heb uitgezet en blijf even zitten.. En dan gáán met de banaan :+
Naja, wel met een tempo van een slak, maar toch..

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:29

Oh vreselijk, hier nog eentje..

De laatste tijd slaap ik niet voor 2 uur, komt ook door de vakantie. En half 7 moet ik er weer uit, dus half 6 de wekker. Nou, ik raak kapot... Na een tijdje trekt het wel weer weg en lukt het wel om rond 11u in slaap te komen. Maar 's ochtends blijf ik doodop. Ik heb wel altijd genoeg tijd voor ontbijten, gelukkig. Maar vrolijk word je er niet van!

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:40

tip :
je wekker op een of andere hardcore muziek ofzo zetten, keihard en aan de andere kant van je kamer. dan moet je er wel uit om hem uit te zetten :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:45

mang schreef:
tip :
je wekker op een of andere hardcore muziek ofzo zetten, keihard en aan de andere kant van je kamer. dan moet je er wel uit om hem uit te zetten :)

beluister ik al 15 jaar dus wordt ik niet meer wakker van :')

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:27

ikdoemaarwat schreef:
mang schreef:
tip :

beluister ik al 15 jaar dus wordt ik niet meer wakker van :')

andere muziek dan :+ in ieder geval muziek die je haat :P

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:37

ik meld me ook maar gelijk

VRE-SE-LIJK morgen weer om half 8 de wekker echt grrr
wekker aan de andere kant van me kamer zetten heeft ok geen zin en muziek die ik haat word ik niet wakker van, en zou ook strond chagerijnig worden, heb zelfs een keer me telefoon gezet in een sok gedaan dicht geknoopt en ergens door me kamer gegooit zodat ik hem moest zoeken echt zo een hekel aan opstaan, kan gerust tot 1 uur slapen (:) :D

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:52

mang schreef:
tip :
Dan duik ik met een noodvaart richting m'n wekker en met dezelfde noodvaart weer terug m'n bed in om rustig verder te slapen. Zelfs met snooze (waarbij ik dat dus elke 10 minuten doe) kan ik rustig heel lang daarmee doorgaan...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:14

mang schreef:
andere muziek dan :+ in ieder geval muziek die je haat :P

uh dat wordt lastig aangezien ik weinig muziek haat
tja klassiek....maar of ik daar nou wakker van word :+

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:17

Oh ik weet wat je bedoeld, morgen is het weer zo ver :(
ik leg soms mijn wekker aan de andere kant van de kamer zodat ik echt uit mijn bed moet om dat irritante lawaai af te zetten..

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 01:41

Ik ben ook niet echt een morgenmens :P

Vroeger moest ik om 6uur opstaan en dat ging dan wel.
Maar als ik om 9uur moet opstaan, word ik gek :P

Ik heb eens gehoord dat het is doordat je nachtrust in delen is gesplitst. Zo van dromen, en half slapen en van die dingen :)

Maar ik zet altijd 2wekkers op.
ene van men gsm een kwartier vroeger dan dat ik wil opstaan en een andere wekker aan de andere kant van mijn bed op het uur dat ik moet opstaan.

Ochja, het is gewoon gewoonte :)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 01:52

Ik heb door het hele huis wekkers neergezet. Strontirritant, maar het werkt wel. Tegen de tijd dat ik het hele rijtje heb afgewerkt (vrijwel alle ruimten, in sommige staan er meerdere) ben ik wel wakker genoeg om niet meer terug te duiken. Heb het hele zaakje zo afgesteld dat tegen de tijd dat ik de eerste uit heb gezet (of op snooze, deed ik in het begin nog wel maar dan loop je nog veel meer) de volgende afgaat, en zo verder. Dat met een stuk of 8 wekkers die geen van allen op een al te makkelijk bereikbare plaats staan werkt echt wel. Als je eerst de wasmand moet uitruimen om bij je wekker te komen, je moet uitstrekken omdat ie op hoge planken staat en andere fratsen moet uithalen word je wel wakker.

Je moet alleen s'avonds wel de discipline hebben ze allemaal aan te zetten, of iemand dat laten doen voor je.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 07:33

suus_romy schreef:
Klinkt heel bekend, ik was gewoon echt doodziek als ik opstond, bleek ik pfeiffer te hebben. :\ Maar daarvoor had ik er ook nooit last van, nu juist wel. Echt heeel irritant. Het liefst slaap ik gewoon de hele dag door. :)

beetje late reactie maar heb geen pfeiffer ;)
ik heb thalessemie zoek maar op!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 10:55

Het codewoord is RITME!!!! Sta iedere dag om dezelfde tijd op, ookal zou je nog 4 uur kunnen blijven liggen. Dan kom je namelijk in een regelmatiger ritme en zal je lichaam beter tot rust komen..

Zelf wordt ik ook slecht wakker.. Ik heb van nature een avondritme dus iedere ochtend is het weer bal (zoals mn mama dat altijd zegt :+).. door goed te eten, veel te sporten en regelmaat is dit 10x beter geworden dan dat het was!!!!

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 13:53

mick75 schreef:
Ik heb door het hele huis wekkers neergezet. Strontirritant, maar het werkt wel. Tegen de tijd dat ik het hele rijtje heb afgewerkt (vrijwel alle ruimten, in sommige staan er meerdere) ben ik wel wakker genoeg om niet meer terug te duiken. Heb het hele zaakje zo afgesteld dat tegen de tijd dat ik de eerste uit heb gezet (of op snooze, deed ik in het begin nog wel maar dan loop je nog veel meer) de volgende afgaat, en zo verder. Dat met een stuk of 8 wekkers die geen van allen op een al te makkelijk bereikbare plaats staan werkt echt wel. Als je eerst de wasmand moet uitruimen om bij je wekker te komen, je moet uitstrekken omdat ie op hoge planken staat en andere fratsen moet uithalen word je wel wakker.

Je moet alleen s'avonds wel de discipline hebben ze allemaal aan te zetten, of iemand dat laten doen voor je.
HAHA sorrie, ik zie 't al voor me, dat is geniaal! Denk alleen niet dat de rest van m'n huisgenoten er zo blij mee zou zijn als ik dat zou doen... :+

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 15:32

Ik ben vandaag om 5 over 7 opgestaan. *\o/*

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:22

chelletju schreef:
suus_romy schreef:
Klinkt heel bekend, ik was gewoon echt doodziek als ik opstond, bleek ik pfeiffer te hebben. :\ Maar daarvoor had ik er ook nooit last van, nu juist wel. Echt heeel irritant. Het liefst slaap ik gewoon de hele dag door. :)

beetje late reactie maar heb geen pfeiffer ;)
ik heb thalessemie zoek maar op!

Gelukkig maar dat je geen pfeiffer hebt! Maar dat Thalessemie is ook behoorlijk naar. :\ Heb je een ernstige vorm ervan en welke vorm heb je er van?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:28

Ik heb CVS en ben dus altijd moe. Helaas is het niet aantoonbaar, omdat het een gevolg is van psychische factoren die zich fysiek uiten.

Ik hijs mezelf 's morgens echt met alle macht uit bed en stap dan onder de douche, dan word ik na een minuut of 10 onder de douche eindelijk echt wakker en daarna ga ik me dus aankleden en spullen pakken voor naar school. 's Morgens eten doe ik niet, ik krijg voor 10 uur echt geen hap door mijn keel.

Het vervelende is, dat ik 's avonds wel heel actief ben en dus niet kan slapen...

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:31

ik heb standaard 2 wekkers staan aan de andere kant van de kamer, Moet dus me bed wel uit. Ik sta op, zet um uit en ga weer terug liggen, 10 min later doe ik hetzelfde met de 2e wekker. t bed is zo heerlijk smorgens!!