Melatonine

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphaan

Berichten: 1144
Geregistreerd: 03-07-08
Woonplaats: Leiden

Re: Melatonine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 02:21

dat weet ik ook wel hoor, zonder dat spul bedoel ik zonder de tabletten ;) :)

jantineS

Berichten: 427
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:36

Ketaki schreef:
Daphaan schreef:
verder zou ik uitkijken met de regelmaat, niet vanwege verslaving, maar omdat je je lijf uiteindelijk ook zonder moet kunnen functioneren. :)

dit zeg jij wel zo mooi, maar melatonine is een stofje , wat je eigen lichaam aanmaakt, dus zonder dat spul functioneren geloof ik niet in, aangezien je lichaam dat ook maakt :P


Dat is dan ook weer niet helemaal correct. Aangezien het wel lichaamseigen is. Maar als je onvoldoende voorstof, namelijk serotonine hebt kan je ook geen melotonine aanmaken. Dus je kunt wel degelijk een onder productie krijgen van mela, maar ik denk niet van het pilletje. Ik denk wel dat het geestelijk verslaven is. Omdat je geest je zo sterk wakker kan houden. |De geest is vaak sterk, helaas kan dat twee kanten op werken :S:) de goede :Z of de slechte |(

Daphaan

Berichten: 1144
Geregistreerd: 03-07-08
Woonplaats: Leiden

Re: Melatonine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:04

ik wist niet dat je serotonine nodig hebt om melatonine aan te maken..
maar hebben de gevoeligheid van de receptoren er dan ook niet een boel mee te maken? dat is met een gebrek aan serotonine namelijk wel het geval (vaak, daarom werken Serotonine reuptake inhibitors ook goed tegen depressie, en ook tegen bijkomende slaapgebreken) misschien werkt dat bij melatonine ergens wel net zo, of in een dominoeffect.

anyhow, ik blijf erbij: tijdelijk in een lage dosering kan geen kwaad, maar je lijf went makkelijk aan toevoegsels, lichaamseigen of niet, beter probeer je zonder tabletten en dergelijke in slaap te vallen en vooral de oorzaak van het probleem aan te pakken, en niet alleen maar een pilletje slikken. :)

pubelia

Berichten: 9996
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Re: Melatonine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 01:20

Helaas werkt melatonine niet bij mij. En moet ik toch echt slaap pillen slikken om in slaap te komen. Ik had liever gehad dat dit wel gewerkt had, is tenminste nog een lichaamseigen stof.

(heb oa een hersenstam beschadiging ;))

jammes
Berichten: 574
Geregistreerd: 25-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 01:22

mang schreef:
hoi,

Ik kan al van kleins af aan niet goed inslapen.
Dus ik had bij de kruidvat Melatonine gehaald en dat geprobeert. Dit hielp echter niks.
Toen ben ik bij de dokter geweest en kreeg ik een recept voor melatonine. En dit gebruik ik nu nog steeds omdat het heel erg goed werkt. We snapte er niks van waarom die van de kruidvat nou niet werkte, dus hebben we de dokter nog een keer gebeld. Wat blijkt
in die tabletjes van de kruidvat zit maar 0.01 mg
en in die van de apotheek zit 1.0 mg
Ik slik 2 van die pilletjes per avond, dus 2 mg.
Dat betekend dat als ik het met die pilletjes van de kruidvat zou moeten doen ik er 200 moest slikken per avond.
Vandaar dus dat ze niet werkte.
dus even een tip voor mensen met slaapproblemen.
geen melatonine bij de kruidvat kopen want je word afgezet.
zijn er meer mensen die hier zijn achter gekomen ?

groetjes


Bij veel mensen werken die kruidvatpillen wel hoor. Mijn zoon van 11 krijgt ze doordeweeks (school) en daar werken ze wel bij.
Maar voor jou fijn dat je eindelijk slaapt!