Ik kan weer niet slapen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:53

is het alleen in de vakantie of ook op normale dagen dat je dat hebt?

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 14:08

WZlove schreef:
is het alleen in de vakantie of ook op normale dagen dat je dat hebt?

Nee, op normale dagen niet,
dat komt omdat ik dan ook veel erder opsta enzo,
en dan blijf ik nog steeds een beetje moe,
dus dan slaap ik wel eerder enzo. ;).

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 14:10

Misschien helpt het als je niet achter de computer gaat zitten als je wilt slapen...?
En warme melk met honing doet ook wonderen!

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 14:26

Equidea schreef:
Misschien helpt het als je niet achter de computer gaat zitten als je wilt slapen...?

Ik lust geen melk :4.

Wel melk met nesquik ;p.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 14:32

Sassii schreef:
Equidea schreef:

Ik lust geen melk :4.

Wel melk met nesquik ;p.

Chocomelk gaat niet helpen... daar word je juist wakker van.
Je hebt ook van die melatonine tabletjes bij de kruidvat, werken prima, je slaapt er als een blok van.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 17:50

Citaat:
Chocomelk gaat niet helpen... daar word je juist wakker van.
Je hebt ook van die melatonine tabletjes bij de kruidvat, werken prima, je slaapt er als een blok van.

Oké =D.
Dankjewel (:)

ikkemartina

Re: Ik kan weer niet slapen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:53

wat ook helpt is om sochtends niet te lang uitslapen... gewoon zeker rond 9 uur uit je bed... lekker aktief bezig zijn, lekker buiten wandelen of zo... en dan savonds een warme does/bad en vaak slaap je dan als een roos... als je juist lang uitslaapt dan is het logies dat je savonds niet meer kan slapen

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 18:19

ikkemartina schreef:
wat ook helpt is om sochtends niet te lang uitslapen... gewoon zeker rond 9 uur uit je bed... lekker aktief bezig zijn, lekker buiten wandelen of zo... en dan savonds een warme does/bad en vaak slaap je dan als een roos... als je juist lang uitslaapt dan is het logies dat je savonds niet meer kan slapen

Ik ga het morgen uitproberen!
Ik moet morgen om 9 uur opstaan,
want ik word om 10 opgehaald,
heb dan een tenniswedstrijd,
Dus dat is helemaal goed =D.

Jij ook bedankt. (:)

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:23

Ik vind het eerlijk gezegd nog best vroeg... ik zou willen dat ik om half 12 kon slapen ;) En op m'n 11e was dat nog erger dan nu. Dan lag ik regelmatig om 2 uur nog wakker; en dat op doordeweekse dagen waarop ik om 7:30u op moest!
Maar gewoon lekker in je bed blijven liggen, ogen dichtdoen, en wat fantaseren, wat plannen bedenken voor de dag erna, rustig ademhalen, eventueel een muziekje opzetten om naar te luisteren als je teveel denkt of teveel dingen om je heen hoort. En jezelf bedenken; slapen is niet noodzakelijk, zolang je maar uitrust! En dat doe je al als je gewoon lekker met je ogen dicht ligt.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:26

Sta lekker om half 9 op, en ga wat actiefs doen, ga savonds dan rond half 10 douchen, slaap om 10 uur en je slaapt weer lekker lang :D .

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 18:39

Hermelijn schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd nog best vroeg... ik zou willen dat ik om half 12 kon slapen ;) En op m'n 11e was dat nog erger dan nu. Dan lag ik regelmatig om 2 uur nog wakker; en dat op doordeweekse dagen waarop ik om 7:30u op moest!
Maar gewoon lekker in je bed blijven liggen, ogen dichtdoen, en wat fantaseren, wat plannen bedenken voor de dag erna, rustig ademhalen, eventueel een muziekje opzetten om naar te luisteren als je teveel denkt of teveel dingen om je heen hoort. En jezelf bedenken; slapen is niet noodzakelijk, zolang je maar uitrust! En dat doe je al als je gewoon lekker met je ogen dicht ligt.

Okee :D.
Oo, ben blij dat er iemand is dit ook echt met mij mee kan praten, dat diegene het ook heeft meegemaakt enzo.
Jaa, sommige andere mensen hier ook wel :P.

Ik ga vanavond niet douchen,
want ik heb een super druk programma op schema staan ;p.

Dankjewel :D. (:)

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 18:43

intral schreef:
Sta lekker om half 9 op, en ga wat actiefs doen, ga savonds dan rond half 10 douchen, slaap om 10 uur en je slaapt weer lekker lang :D .

Nou... Meestal als ik eerder wakker ben kan ik me ook niet concentreren met tennis enzo, klinkt raar, maar is waar! :o.
Dus ik denk gewoon dat ik om 9 uur opsta! :o.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 09:30

Oké mensen,

ik heb vannacht veel ebter geslapen :D.

Ooka sliep ik om kwart voor 12 ;p.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 15:06

wat heb je gedaan
melk ,zingen of geteld van 1000 naar 1?????????

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 18:34

Nagano schreef:
wat heb je gedaan
melk ,zingen of geteld van 1000 naar 1?????????

Ik heb afgeteld.
Ik kwam niet verder dan 900 ;p
En toen ben ik maar gaan fantazeren

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 18:36

Bij de Kruidvat heb je inderdaad slaaptabletten met melatonine.
Hier sliep ik eerst altijd op.
Ik denk echter dat het niet gezond is om het lang te slikken en ben naar de huisarts gegaan, ik heb nu een neusspray, en heb nog nooit zo heerlijk geslapen!
Ik zou even langs de huisarts gaan. :)

Edit: het is op recept, dus je kan het niet zomaar kopen bij de drogist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:14

Lekker warm douchen voor je naar bed gaat, dan nog wat warms drinken en dan naar bed.
Ik slaap dan prima - terwijl ik echt een hele moeilijke slaper ben..

Tellen vanaf 1000 is voor mij ook echt geen redmiddel of zo, want ik tel zo tot de 0 en dan denk ik; Goh, ben ik er nu al doorheen? :')

gamorca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:34

Hier heb ik ook lange tijd last van gehad toen ik 11 was [Nu nog steeds maar minder] nog extremer dan jij. Ik sliep doordeweeks niet voor 2/3 uur. Als ik dan s' morgens wakker werd was ik wel moe alleen dat ging na een uurtje over. Dan lijkt het of je gewoon niet veel slaap nodig hebt alleen het niet zo want op een gegeven moment ben ik dingen uit gaan proberen omdat het echt irritant werd [ bijv. terug tellen, fantaseren, het beste dat bij mij werkt is een planning maken van de volgende dag xD] Toen sliep ik meer dan eerst maar was s' morgens veel vermoeider.. [De vermoeidheid was zich gaan opkroppen.. Het klinkt raar maar ik weet niet hoe ik het anders kan verwoorden xD] Nu slaap ik veel beter.
Oke, ik zal ff uitleggen wat ik gedaan heb misschien heb je er iets aan.

Er is een ding wat je vooral niet moet doen dat is denk: "ik kan niet slapen" Als je dat denkt kun je ook niet meer slapen.
Ook vooral niet uitslapen dan ga je gewoon je dag verplaatsen. [Ik sta altijd om 7 uur op ook in het weekend. [Maar in het weekend kun je wel 1 uurtje langer blijven liggen maar dat doe ik niet]
Zoals ik eerder zei als ik niet kan slapen ga ik een planning maken van de volgende dag is zo saai dat ik wel in slaap val xD
Wat ook helpt is om gewoon nergens aan te denken en lekker ontspannend te gaan liggen.
Ook heb ik gehoord dat het bij veel mensen ook helpt om Yoga te doen. [Oefeningen kun je gewoon op internet vinden]
Stop ook een uur/half uur voor je gaat slapen met computeren en tv kijken.
Boeken lezen helpt bij mij ook heel goed.

Ik hoop dat je er wat aan hebt ;)
Ik ben moe geworden van al dat typen :Z dus ik ga zo ook slapen.
Welterusten!

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 09:53

gamorca schreef:
Hier heb ik ook lange tijd last van gehad toen ik 11 was [Nu nog steeds maar minder] nog extremer dan jij. Ik sliep doordeweeks niet voor 2/3 uur. Als ik dan s' morgens wakker werd was ik wel moe alleen dat ging na een uurtje over. Dan lijkt het of je gewoon niet veel slaap nodig hebt alleen het niet zo want op een gegeven moment ben ik dingen uit gaan proberen omdat het echt irritant werd [ bijv. terug tellen, fantaseren, het beste dat bij mij werkt is een planning maken van de volgende dag xD] Toen sliep ik meer dan eerst maar was s' morgens veel vermoeider.. [De vermoeidheid was zich gaan opkroppen.. Het klinkt raar maar ik weet niet hoe ik het anders kan verwoorden xD] Nu slaap ik veel beter.
Oke, ik zal ff uitleggen wat ik gedaan heb misschien heb je er iets aan.

Er is een ding wat je vooral niet moet doen dat is denk: "ik kan niet slapen" Als je dat denkt kun je ook niet meer slapen.
Ook vooral niet uitslapen dan ga je gewoon je dag verplaatsen. [Ik sta altijd om 7 uur op ook in het weekend. [Maar in het weekend kun je wel 1 uurtje langer blijven liggen maar dat doe ik niet]
Zoals ik eerder zei als ik niet kan slapen ga ik een planning maken van de volgende dag is zo saai dat ik wel in slaap val xD
Wat ook helpt is om gewoon nergens aan te denken en lekker ontspannend te gaan liggen.
Ook heb ik gehoord dat het bij veel mensen ook helpt om Yoga te doen. [Oefeningen kun je gewoon op internet vinden]
Stop ook een uur/half uur voor je gaat slapen met computeren en tv kijken.
Boeken lezen helpt bij mij ook heel goed.

Ik hoop dat je er wat aan hebt ;)
Ik ben moe geworden van al dat typen :Z dus ik ga zo ook slapen.
Welterusten!

Wauw!
Wat een verhaal :).
Hier ga ik zeker iets mee doen!

Ik sliep vannachts al wat beter, maar dat komt denk ik omdat ik gister om 9 uur ben opgestaan (Vanwege een tenniswedstrijd) en ik heb me suf gespeeld! Dus daar zou het ook wel aan liggen :).
En ik ga vandaag ook actief doen, ik ga springen op de springkussen xD.
Klinkt raar maar waar, mijn gym meester (lekkerding :o) organiseert een kerstinstuif voor kinderen van groep 1 t/m 4, en ik en nog een paar kinderen gaan helpen bij onderdelen, en ik wil helpen bij de springkussen, zodat kinderen niet vallen ofzo xD.