de ultieme tip tegen winterhanden en -voeten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: de ultieme tip tegen winterhanden en -voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 00:32

Ad vitaminekuur nooit officieel bewezen maar enorm veel mensen hebben er baat bij. Dus waarom niet proberen :)

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:59

De ultieme tip is welkom hoor! Ik werd net als wat anderen ook al blij van de titel, heb al weken 8 van mijn 10 tenen dik en rood en vooral heel pijnlijk. Gelukkig moest ik op mijn werk veel op kantoor zijn deze week, kunnen mijn schoenen tenminste uit! Dat helpt bij mij nog het beste op de momenten dat ik niet in de kou ben, zorgen dat je voeten de ruimte hebben. Ik lees ook tips om vooral altijd dikke sloffen aan te hebben enz., maar volgens mij moet je ook warmte juist voorkomen. Met je voeten tegen de kachel is ook funest, schijnt. Ik merk dat zelf ook, als ik binnen ben zijn mijn tenen echt gloeiend heet, dan wil ik niet eens sloffen aan! Van die warmtedingen voor in je schoen durf ik dan ook niet te proberen. Ik smeer minimaal 2x daags met cardiflor zalf (bij gebrek aan beter, het helpt wel volgens mij, maar hoe heette die echte wintertenen zalf?). Helpen wisselbaden trouwens wel? Ik hoorde pas dat je temeperatuurwisselingen moet voorkomen. Best lastig met dit weer als je een paar uur op stal bent :D.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:35

Mensen.. ik heb net als jullie alles geprobeerd[/b].. Cremé van de huisarts, warme voeten creme, thermo sokken,thermo laarzen.. echt van alles..

Ik heb een tip, alleen ik heb géén idee of het echt goed voor je is..

Ik smeer dagelijks voordat ik naar buiten ga en voordat ik ga slapen tijgerbalsem op mijn voeten.. En het doet 5min pijn en dan heb ik zeker 10uur warme voeten.. De wintertenen gaan er niet van weg, maar de kou wel.

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:35

Goedkope fleece sokken werken nog beter dan thermosokken dat is iets dat ik dan wel weer weet :Y)

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:39

Ik heb ook jaren lang last gehad van wintertenen. Daarvoor kreeg ik van mijn huisarts een vitamine D injectie en die hielp echt heel erg goed. Misschien het proberen waard??

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:03

Chronische angst voor naalden, maar ik zit he ernstig te overwegen; damn, ik wordt gek van de jeuk! |(

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:53

Goede tips hier :D
Wij hadden ook een keer wat gevonden. Aluminium folie om je voeten. Heerlijk warm, maar toch niet zo verstandig aangezien het in weet ik hoeveel stukjes breekt...geeft teveel zooi.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:56

Ik laarzen met een compleet wollen voering! heerlijk warm!
Ook heb ik van die warmertjes met zo'n muntje er in die je moet knakken en dan wordt hij heel lekker warm.
Die zijn nog geen 1 euro per 2 stuks en houden je een uur warm :D

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:56

Juut schreef:
Chronische angst voor naalden, maar ik zit he ernstig te overwegen; damn, ik wordt gek van de jeuk! |(

Waarom probeer je mijn tip dan niet :)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:16

Omdat ik eerder een davisamon vitaminekuur heb geprobeerd, wat niet werkte. Heb nu een afspraak bij de huisarts, hoop toch dat zo'n injectie dan gauw inwerkt! (of dat de huisarts een beter alternatief weet :P )

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:35

Ben gewest, was toch wel beetje schrikken. Vitaminespuit is niet 1 spuit, maar 3 weken 2 x per week! Argh! Het alternatief was bloedvatenverwijderaars slikken wat iets minder onschuldig was...dus nu ga ik toch maar voor de naald

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:44

Oh, nou, dat is niet niks nee!! Hou je ons op de hoogte?? Mijn tenen zijn nu inmiddels nogal paars gestipt aan het raken en minder wordt het ook nog niet :n

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:53

Ik vind personelijk de Abroflor gel echt super goed helpen.
Ik heb dan wel geen winter handen of voeten..maar winter benen :P Ja ben weer een gevalletje appart...
Was echt radeloos omdat ik nergens iets kon vinden wat hielp voor mn winter benen ...
Ik gebruik wel meer producten van VSM en dacht..als het helpt tegen winter handen en voet werkt het vast
ook op mn benen.. Tis precies hetzelfde alleen op een andere plek..

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:07

Die gebruik ik ook al een week of twee nu. Het lijkt de blaasjes wel iets uit te drogen, maar verder blijft alles hetzelfde en vooral pijnlijk.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:32

Laat ik het afkloppen, maar er lijkt verbetering :D Gister middag weer zo'n 'aanval' gehad. S'avonds gaan paardrijden, en daarbij kreeg ik zo'n branderige zeurderige pijn. Na een uurtje springen toch maar aan de hand uitgestapt, zeurpijn nam iets af en bleef toen constant. Kon er prima mee slapen :Z (Afgelopen dagen midden in de nacht met mn voeten in het water gegaan omdat ik het niet meer uithield) Ook vandaag bleef het vooral bij zeurpijn, dus ik ben tevreden. Heb gewoon de hele dag nog niet in het water gehoeven *\o/*
Vandaag kwam ik er achter dat B12 (ik dacht de hele tijd dat het D 12 was, maar nee dus) ook gewoon in pil vorm te krijgen is. Dus bij mn volgend bezoek aan de arts eens overleggen of de hoeveelheid ook veilig als pilvorm te nemen is (ik werd gewaarschuwd pil in de mond te laten smelten omdat niet iedereen ze in de maag kan verdragen)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:34

Vaseline op je handen smeren!
Heb ik gedaan toen het sneeuwde, meer perongeluk van het hoeven invetten, maar ik dacht ik smeer het maar uit over mijn handen, wie weet helpt het. En dat doet het voor mijn gevoel inderdaad. (Heb er dan nog wel handschoenen over.)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 14:10

Dat werd bij mij broeierig op mn voeten.
Ik heb gister en vandaag zo'n B12 pil genomen, maarre...nog steeds grote ellende-vrij :D

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 14:11

Heb je dat serieus op je voeten gesmeerd? :')
Lijkt me viees, ik vond m'n handen al erg. :+

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:03

Was ook een tip vroeger; onder het motto van wie weet is dit dé oplossing...maar nee

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:13

Ik heb ook al zoooooveel geprobeerd... Wil je wat horen?
- meerdere soorten en lagen sokken
- zooltjes (verwarmd en al)
- via de dokter een zalfje
- via de dokter bloeddrukverlagend pilletjes (waar ik niet goed tegen kon dus mee gestopt)
- veel, héél veel zalfjes van de apotheek en alles wat je maar kan verzinnen (incl. warme voetencreme,vasaline,etc.)
- wisselbaden

Maar helemaal NIETS van dat alles heeft bij mij kunnen werken... Dus ik heb me er 2 jaar geleden bij neer gelegd, wel m'n best doen dat m'n voeten niet te koud worden maar soms kan je dat niet voorkomen, hoeveel (soorten) sokken je ook aandoet...

Tot het begin van deze winter! Ik zag van het merk VSM een zalf speciaal voor wintertenen en handen en dat ben ik gaan gebruiken. Meerdere malen per dag gesmeerd de eerste week, zo'n 3 keer. Het is een lekker ruikend doorzichtig zalfje die je er opsmeert en gewoon je sok eroverheen, klaar is kees. En wat denk je?! Ik heb nu bijna geen last meer!!
Preventief smeer ik nog wel iedere avond voordat ik naar bed ga maar m'n tenen zien er heel goed uit en ik heb bijna geen last meer van jeukende, pijnlijke tenen!

Het zalfje is gewoon te halen bij de apotheek en bij mij helpt het enorm goed dus ik vind het echt een aanrader!!
Deze tip heb ik trouwens gekregen van een bokker in een ander topic :-)

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:14

Oja, een tip van m'n oma: ochtendurine over je tenen/handen..........................................
Het schijnt HET wondermiddel te zijn voor dit vervelende kwaaltje maar ik vind het idee te goor voor woorden dus ik begin er niet aan!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:15

Ik heb deze zalf inderdaad eerder horen noemen :D
Ochtendurine hielp bij mij niet, en het was inderdaad te goor voor woorden

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:49

Juut schreef:
Ik heb deze zalf inderdaad eerder horen noemen :D
Ochtendurine hielp bij mij niet, en het was inderdaad te goor voor woorden

En ik was verbaast over vaseline... Pff jullie hebben er idd flink last van zeg...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:05

Kan je wel zeggen...ben donderdag ziek naar huis gegaan, half hyperventilerend van de pijn. Daarom dus toch maar die spuiten

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:10

Ik smeer mijn handen in met E45 cream. Enige jammere is dat het nergens anders dan in engeland te verkrijgen is.