Moragh schreef:en gewoon genieten van een redelijk puur leven.
Hier de geiten gemolken en ruikt het huis weer naar versgebakken brood en houdt de oven de keuken lekker warm.
Was inderdaad nodig, het klaar zetten van de emmers water. Straks, om zeg 12.00 zet ik wat meer druk op de leiding naar de wei om het ijs te breken en dan loopt daarna het water uit de put wel door.
Komt heel goed uit voor de worsten die te drogen hangen dat het af en toe wat frisser is ´s nachts.
Nu even een bak

Omdat mijn lief met zoonlief naar NL vetrekt voor kerst en jaarwisseling heeft schoonzus superlief een ´overlevingspakket´ met nederlandse winterdingen voor mij opgestuurd.
Hoewel winter onhandig en onkomfortabel is, is het wel HEEL fijn als je de vier seizoenen leeft. Voor ons is ook dat een stuk existentieel leven. Oogsttijd, zaaitijd, slachttijd etcetera door het seizoen gedicteert. Lekker weer maar ook sneeuw.
Ja, dagenlang hout hakken is veel werk en winterkloven in je vingers doen píjn, maar wat is het toch heerlijk om zo zalig van een stroopwafel of speculaasbrok bij hete koffie of -chocolade te kunnen genieten bij je eigen houtvuur.