Ik blijf maar zwaarder worden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:36

Myukii schreef:
Destino schreef:
Zolang dat maar goed is inderdaad :)
Maar eigenlijk heb ik ook wel het idee dat iedereen tegenwoordig zo vreselijk dun is/wil zijn!

Nouja, als je 18 jaar dun/slank bent en dan vanaf je 19e jaar ineens zoveel zwaarder wordt, is dat wel even slikken. Is het gewoon iets natuurlijks, ga ik niet dieten, maar als er iets aan de hand is en het verholpen kan worden, ben ik inderdaad liever slank! :)

Groot gelijk heb je.
Eng hoor obesitas in de familie.. :=
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 16-12-09 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:39

Myukii schreef:
Ik wilde sowieso gaan switchen inderdaad, omdat ik hem ook niet meer vertrouw. De laaste keren was ik steeds maar 2 dagen heel licht ongesteld, terwijl ik juist altijd best heftig, met veel pijn menstrueerde.
En nu maar hopen dat die lichte menstruaties van de afgelopen maanden niets met een zwangerschap te maken hebben.

Ik vind dat toch wel erg verdacht klinken hoor! :=

Ben benieuwd wat er morgen uit de test komt!

Destino

Re: Ik blijf maar zwaarder worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:43

Ja dat snap ik natuurlijk! Zoals jij er uit ziet op de foto's in je profiel ben je gewoon mooi slank maar niet mager. Ik zie om me heen erg veel dat meisjes die wat jonger zijn dan ik zich snel te dik vinden (mediabeeld) en dan gaan lijnen.. Dat was eigenlijk meer wat ik ermee wilde zeggen :)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:43

Heel herkenbaar! Ik woog ook altijd 58 en begon ineens zwaarder te worden...
Zit nu dus wel op die gevreesde 66 kg :(

En nee ik ben niet zwanger, hoealwel het wel zeer welkom is.
En mijn leeftijd is bijna 32.
Rarara hoe kan dit...

Ik hoop dat je er snel achter komt wat het kan zijn en dat je er mee aan de slag kunt (Ik mis mijn oude figuurtje...)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:47

annebe schreef:

Rarara hoe kan dit...

Ik hoop dat je er snel achter komt wat het kan zijn en dat je er mee aan de slag kunt (Ik mis mijn oude figuurtje...)

Heb je wel geprobeerd er iets aan te doen?
En heeft dat niets geholpen?
En heb je het laten onderzoeken bij de HA?

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 15:49

Destino schreef:
Ja dat snap ik natuurlijk! Zoals jij er uit ziet op de foto's in je profiel ben je gewoon mooi slank maar niet mager. Ik zie om me heen erg veel dat meisjes die wat jonger zijn dan ik zich snel te dik vinden (mediabeeld) en dan gaan lijnen.. Dat was eigenlijk meer wat ik ermee wilde zeggen :)

Ja, dat ben ik zeker met je eens. Mijn ex klaagde altijd over mijn billen, tja, echte negerbillen, die zijn gewoon wat ronder dan de gemiddelde hollandse kont. :D Heb toen verwoede pogingen gedaan om af te vallen, maar wat er af ging, ging van mijn buik en gezicht af, waardoor ik een ingevallen gezicht kreeg.. Gelukkig 'heb' ik nu iemand die gek is van wat vrouwelijkere vormen en die me liever te dik dan te mager ziet. En die instelling heb ik zelf ook, ben liever 5 kilo te zwaar, dan 5 kilo te licht. Maar als het kan, gewoon precies goed, haha! :D

Wuis: haha, maak het nou niet erger dan het al is! :P Het is vást gewoon vitamine D-tekort!

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:50

Destino schreef:
annebe schreef:

Rarara hoe kan dit...

Heb je wel geprobeerd er iets aan te doen?
En heeft dat niets geholpen?
En heb je het laten onderzoeken bij de HA?

Maar als je nou in haar profiel gaat kijken naar haar foto's dan is er toch helemaal niks mis met haar postuur? Ze is geen puber meer, heeft kinderen, enz, ze is gewoon een volwassen vrouw en ze heeft (in mijn ogen) een prachtig figuur voor een mama van haar leeftijd.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:51

Myukii schreef:
Mijn ex klaagde altijd over mijn billen, tja, echte negerbillen, die zijn gewoon wat ronder dan de gemiddelde hollandse kont. :D Heb toen verwoede pogingen gedaan om af te vallen, maar wat er af ging, ging van mijn buik en gezicht af, waardoor ik een ingevallen gezicht kreeg.. Gelukkig 'heb' ik nu iemand die gek is van wat vrouwelijkere vormen en die me liever te dik dan te mager ziet. En die instelling heb ik zelf ook, ben liever 5 kilo te zwaar, dan 5 kilo te licht. Maar als het kan, gewoon precies goed, haha! :D

Ik wou al zeggen: afvallen omdat mijn billen niet goed zijn, terwijl die genetisch precies bij mij passen?? Tijd om die knul in te ruilen. :o

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:55

Het zal mij benieuwen morgen wat de uitslag is van je zwangerschapstest. Ik hoop dat die negatief is.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:59

ook ik ben benieuwd naar de uitslag van je test!

ik zelf ben ook veel aangekomen, niet door de pil en geen idee waar door wel. misschien gewoon teveel eten en trage stofwisseling ofzo.

ben altijd al steviger geweest maar het lijkt nu wel of er alleen maar meer bij komt en er niets vanaf gaat...

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 16:01

Vorig jaar vlogen bij mij de kilo's er ook ineens aan om onverklaarbare redenen. Woog bijna 80 kg (zat altijd op 60-65) |( Gelukkig heb ik sinds januari flink op m'n eten gelet, elke dag een uur fietsen en nu zit ik weer aan de 65 kg. Moet wel zeggen dat ik afgelopen zomer van niks doen naar 3 weken lang fulltime werken ging en ook nog eens zwaar verliefd werd. Weg eetlust = weg kilo's.
Ik denk dat het te maken heeft met je leeftijd ofzo. Ben nu dus 19, de leeftijd waarop mijn moeder ook ineens begon uit te dijen. Met sporten en goed eten (en zwaar verliefd zijn dus :D ) kan je wel op gewicht blijven, maar dan is 2x per week ongezond echt teveel. Ik probeer hooguit 1x per maand ongezond te eten en verder vooral veel groentes en fruit. Snacks laten staan is erg lastig voor me, maar het loont zich wel uiteindelijk.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 16:02

Wat een bekend verhaal! Ik ben er nu achter dat ik te weinig eet.. daardoor sla ik waarschijnlijk teveel vet op. Daarnaast gewisseld van pil en daardoor ook aangekomen en een vitamine D tekort zou mij ook niet verbazen (eerder een injectie voor gehad). Na de kerst ga ik ook weer drastisch mijn leef/eetpatroon verbeteren want daar schort ook nog wel wat aan. Als je al makkelijk aankomt gaat het helemaal snel met een ongezonde levensstijl. Kijk goed naar je eigen eet en leefpatroon en trek dan je conclusie (dus evt. ook langs de huisarts).

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 16:44

Hmm snacks laten staan lukt mij echt niet := Ik eet sowieso al thuis 1 keer per week friet met een snack en dan samen met mijn vriend ook nog wel een keer en dan wel zonder snack, maar die snack neem ik dan op een ander tijdstip nog wel.. Ik eet dus soms 2 keer avondeten :o . En die snack/friet die ik na het avondeten eet, is dan ook nog vaak rond half 9/9 uur :o .
Klinkt echt heel ongezond eigenlijk!

@ firedancer, had nog niet in haar profiel gekeken, maar ziet er inderdaad prima uit voor die leeftijd.

Volgens mij kom je naarmate je ouder wordt, ook makkelijker aan en gaat het er wel moeilijker af! :=

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 16:53

heel herkenbaar!
ik woog altijd 53 à 54 kilo en ben 1m71.
ik ben in 6 maanden tijd 10 kilo bijgekomen, ik at nu niet supergezond maar ik was er nooit van aangekomen tot op een bepaald punt.
het is voor mij dan ook moeilijk om van die lekkere dingen af te blijven als je altijd gewend bent geweest van het te kunnen eten zonder aan te komen. er is bloed geprikt en er was niets aan de hand, zwanger was ik ook niet want dan had ik ondertussen al een kleintje op mijn schoot zitten :')
ik hou het maar gewoon op vrouwelijkere vormen krijgen :+
maar ik ga toch proberen om terug onder de 60 te geraken, alleszins veel succes :)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:15

HA heb ik geen vertrouwen in, heb het zowiezo niet zo op de allopatische medicie.
Ik loop inmiddels wel bij een mensendieck/cesar/yoga/accupressuur peut die ook afgestudeerd is in de oosterse geneeswijze en zij vertelde mij dat een mijn milt en nier energie uit balans waren.

En het grappige... alle symptomen die ik heb staan beschreven.

Ik heb in het verleden wel geprobeerd om een "dieet" te volgen, maar voelde dat dit niet juist voor mijn lijf was.

Enne... die foto's zijn van een 1,5 jaar terug... Ben nu toch echt 8 kilo zwaarder.
En tja.. Als je maar 1.62 bent, telt elke kilo <LOL>

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:37

Ik was ook echt gewoon mager , maar ben sinds 2,5maand 10kilo aangekomen!! Kon altijd alles eten etc en nu moest ik naar de dokter op de weegschaal en schrok me kapot!!! Bij mij is het waarschijnlijk omdat mijn suiker in mijn bloed tehoog is..

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 00:35

Opeens aankomen zonder dat je eetpatroon verandert is eigenlijk niet normaal. Meestal heeft het toch wat met je hormonen te maken (meer oestrogenen = meer gewicht), een andere pil of beginnen met de pil, dat ligt eigenlijk het meest voor de hand. Ook sommige medicijnen werken gewichtsverlies in de hand (b.v. antidepressiva) maar ik neem maar even aan dat dat niet meespeelt.

Wat je soms ook wel ziet is dat mensen met een Vitamine B-tekort opeens gaan aankomen, omdat ze hun eten niet normaal meer kunnen verwerken (en het dus maar opslaan als vet). Maar dat komt echt minder voor, als je daarvan echt aankomt heb je eigenlijk al echt een stofwisselingsstoornis.

dus het meest voor de hand ligt toch je hormonale balans.

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 02:35

toen ik je post las, dacht ik ook gelijk aan een zwangerschap! maar het kan ook zijn dat je schildklier te traag werkt, medicijen slik je niet las ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 07:58

Ik ben de laatste 3 jaar 12 kilo aangekomen, niks geen ander eetpatroon, maar ik denk wel dat veel van ons voedsel zo gemanipuleerd wordt dat we ongewild een hoop eten wat we niet willen en daar dik van worden. Er zit zoveel in van E nummers, suiker,bindmiddelen, aardappelmeel, en al die andere zooi om je eten te verfraaien, meer te maken dat het is, volume te laten krijgen om meer te verkopen dan wat er eigenlijk in zit. Als je iets lekkers koopt wat verpakt is, weet ik eigenlijk wel dat ik een bak troep eet, dat je eigenlijk gewoon alles zelf moet maken....

Daar ga ik ook weer naar terug. Heel pure voedingsmiddelen kopen en veel zelf maken/bakken.

Dacht ik laatst een lekkere ovenschotel van AH te hebben, Mousaka, nou dat was louter aardappel, 2 kleine stukjes aubergines en een dikke, vette, melige sauce met veel smaakstoffen er over heen. Wat heb ik nou eigenlijk gegeten??? een bak vol calorieën, maar aan voeding helemaal niets. Omdat je lijf te kort komt, ga je snaaien om te krijgen wat je nodig hebt, maar veel wat je snaait is even rotzooi, zo blijf je aan de gang omdat je je tekorten probeert aan te vullen.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 08:08

Je zegt dat je 5 keer per week gezond eet, en 2 keer per week snackt. Een gewone maaltijd als aardappelen, vlees en groenten valt niet eens onder gezond, maar onder normaal. En twee keer per week snacken, jemig als ik dat zou doen dan groie ik ook dicht. Dus gooi die er af, en maak daar 1 keer per maand van. kies naast je 5 keer normaal eten, ook 2 dagen voor iets lichts, zoals rijst zonder zware sauzen of gestoomde vis. Ontbijten met eiwitten is wel belangrijk, als je je ontbijt overslaat dan slaat je lichaam juist reserve op, want die denkt dat er barre tijden aan komen. Ontbijten met eiwitten zorgen ervoor dat je je andere maaltijden sneller verbrand.

Gen_Cal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 08:10

ik ben ook vanaf mn 18e bij gekomen... ik woog 60 kilo met 1.83 lang! en nu weeg ik rond de 75 kilo, mijn ideaal gewicht voor mn lengte... en ook niet door meer eten...

Melody21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 08:14

happy27 schreef:
toen ik je post las, dacht ik ook gelijk aan een zwangerschap! maar het kan ook zijn dat je schildklier te traag werkt, medicijen slik je niet las ik..

:j schildklier wel even laten testen inderdaad . Succes :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 10:50

toen ik wat volwassener werd begon ik ook aan te komen.
woog ook altijd een kilo of 58 en weeg nu soms ook gewoon bijna 67 kilo.
vond het in het begin erg, maar ben er nu achter dat het hoort bij het 'volwassen' worden.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 11:34

Issy schreef:
Je zegt dat je 5 keer per week gezond eet, en 2 keer per week snackt. Een gewone maaltijd als aardappelen, vlees en groenten valt niet eens onder gezond, maar onder normaal. En twee keer per week snacken, jemig als ik dat zou doen dan groie ik ook dicht. Dus gooi die er af, en maak daar 1 keer per maand van. kies naast je 5 keer normaal eten, ook 2 dagen voor iets lichts, zoals rijst zonder zware sauzen of gestoomde vis. Ontbijten met eiwitten is wel belangrijk, als je je ontbijt overslaat dan slaat je lichaam juist reserve op, want die denkt dat er barre tijden aan komen. Ontbijten met eiwitten zorgen ervoor dat je je andere maaltijden sneller verbrand.

Nee, niet 2 keer in de week snacken, maar 2 keer in de week geen aardappelen en groenten. Dus pasta, rijst, 'prutjes' (alledrie vaak met groenten) óf dus inderdaad patat of pizza. Maar dat is van de 4 keer in de 2 weken misschien maar 1 keer! :)
Ontbijt met eiwitten zal ik onthouden! :)

Melody21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:27

Maar Myukii , als ik het zo lees eet jij helemaal niet zoveel of ongezond ! Ga aub niet lijnen / dieeten ofzo als je niet weet of er misschien een andere aanleiding is dat je aankomt.