Volgens mij is er niets egoïstischer dan dat, want je doet het toch voor jezelf
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

MamboBeach schreef:Eh, als het ongepland is Kanelly niet he. Dan is het niet egoistisch. Eigenlijk kan een kind krijgen nooit ego zijn want het is de natuur.
Maar ieder zijn ding hoor. Ik kijk er gewoon anders tegen aan.
. Ook de situatie waar deze in terecht komt is niet zijn eigen keuze. Kanelly schreef:Abortus egoïstisch? En een kind krijgen dan?
Volgens mij is er niets egoïstischer dan dat, want je doet het toch voor jezelf
En dan een ander met jou handel op laten zadelen?
superwoman schreef:MamboBeach schreef:Eh, als het ongepland is Kanelly niet he. Dan is het niet egoistisch. Eigenlijk kan een kind krijgen nooit ego zijn want het is de natuur.
Maar ieder zijn ding hoor. Ik kijk er gewoon anders tegen aan.
Hoezo nooit ego zijn?
Hoezo ongepland en de natuur... ?
Een kind krijgen is idd "natuurlijk", maar dan is het voorbehoedsmiddel niet "natuurlijk".
ongepland kan dus niet "natuurlijk zijn, of je moet in een grot geleeft hebben of tegen je wil sex gehad hebben.
Daarbij komend, afstaan voor adoptie zou ik evengoed niet kunnen hoor!
Ik vind het kiezen voor een kind zeker wel egoistisch!
Kind heeft geen keuze en wordt op deze aarde gezet omdat de ouders dat hebben gekozen of iig sex hebben gehad. Ook de situatie waar deze in terecht komt is niet zijn eigen keuze.

Dus wat bewijst dit nu? pharagirlke schreef:Vind het dan weer straf dat mensen die een kind gehad hebben of iets dergelijks zich het recht toe eigenen om voor anderen te beslissen wat ze wel of niet zouden doen/voelen.
pharagirlke schreef:Vind het dan weer straf dat mensen die een kind gehad hebben of iets dergelijks zich het recht toe eigenen om voor anderen te beslissen wat ze wel of niet zouden doen/voelen.
Mijn stiefzusje vertelde ook dat ze zwanger was, en heb daar goed en dagelijks contact mee. Nou dat deed me echt niks. Nu de tweede keer al evenmin. En familie en vrienden hier weten allemaal dat ik niets van kinderen moet hebben tot ze een jaar of 12/13 zijn.Dus wat bewijst dit nu?
Maar toch lief dat je er aan dacht

pharagirlke schreef:Vind het dan weer straf dat mensen die een kind gehad hebben of iets dergelijks zich het recht toe eigenen om voor anderen te beslissen wat ze wel of niet zouden doen/voelen.