Stelling liever een abortus dan kind laten adopteren!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Abortus of adoptie?

1, Abortus mits ik het optijd ontdek natuurlijk
116 (82%)
2. Adoptie ookal kan ik het moederschap niet aan kind word geboren.
25 (17%)

Totaal aantal stemmen: 141

Anoniem

Re: Stelling liever een abortus dan kind laten adopteren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:13

Abortus egoïstisch? En een kind krijgen dan? :D
Volgens mij is er niets egoïstischer dan dat, want je doet het toch voor jezelf :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:39

Eh, als het ongepland is Kanelly niet he. Dan is het niet egoistisch. Eigenlijk kan een kind krijgen nooit ego zijn want het is de natuur.
Maar ieder zijn ding hoor. Ik kijk er gewoon anders tegen aan.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:44

als ik nu voor de kueze zou staan zou ik geen van tweeen kunnen kiezen.
ik heb vorrig jaar voor de keuze gestaan en toen heb ik voor abortus gekozen.
dat ik zelf jong was, was mijn moeder er altijd voor me, dat ik naar basisschool ging werkte ze part time en kwam ze me altijd ophalen van school e.d. dit vond ik als kind altijd erg fijn, helemaal omdat ik om me heen kinderen zag die moesten overblijven of die naar de oppas moesten e.d. ik vond mezelf bevoorrecht omdat mijn 'mama' me elke dag kwam ophalen. en omdat ik dit zo fijn vond heb ik altijd gezegt, ik neem een kind om er zelf voor te zorgen en niet om hem 5 dagen in de week weg te stoppen. ik wil er zijn voor me kind en dus de mogelijk willen hebben om te stoppen met werken of in ieder geval part time te gaan werken. eerder neem ik geen kinderen.
nou vorrig jaar was het dus zover, ik was zwanger. ik was net met mijn vriend op huizenjacht en we hadden een prachtig pand op het oog wat we wilden kopen, maar mijn salaris zou dus niet kunnen weg vallen. dus eerste wat ik zei is we laten het weg halen. toen zeiden mijn ouders nog van joh we komen er wel uit als je het wilt houden, wij kunnen op passen, we hebben nog een kamer vrij. maar mijn gezonde verstand zei, ik wil geen kind die straks opa en oma als papa en mama ziet. dus afspraak gemaakt em de kliniek het hele zooitje laten weghalen en nu een jaar later, hebben we het huis gekocht, we verdienen leuk alles goed voor elkaar, en ik heb zo'n spijt van de beslissing die ik toen gemaakt heb. elke dag denk je goh nu had ik zo dik geweest, goh nu had het geboren geweest, goh nu had ik met een klein hummeltje gelopen. ik heb er zowel lichamelijk als geestelijk zo'n klap door gekregen!nee als ik het over had kunnen doen dan had ik het gehouden. oke dan had ik misschien niet het huis gehad waar ik nu in woon, hadden we geen eigen bedrijf gehad.... maar misschien ook wel... je weet niet hoe het had kunnen lopen. maar ik weet wel als ik nog een keer voor deze keuze sta dan houd ik het. geen abortus en zeker geen adoptie.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:41

MamboBeach schreef:
Eh, als het ongepland is Kanelly niet he. Dan is het niet egoistisch. Eigenlijk kan een kind krijgen nooit ego zijn want het is de natuur.

Hoezo nooit ego zijn?
Hoezo ongepland en de natuur... ?

Een kind krijgen is idd "natuurlijk", maar dan is het voorbehoedsmiddel niet "natuurlijk".
ongepland kan dus niet "natuurlijk zijn, of je moet in een grot geleeft hebben of tegen je wil sex gehad hebben.

Ik vind het kiezen voor een kind zeker wel egoistisch!
Kind heeft geen keuze en wordt op deze aarde gezet omdat de ouders dat hebben gekozen of iig sex hebben gehad :D . Ook de situatie waar deze in terecht komt is niet zijn eigen keuze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 16:05

Kanelly schreef:
Abortus egoïstisch? En een kind krijgen dan? :D
Volgens mij is er niets egoïstischer dan dat, want je doet het toch voor jezelf :)

Nou idd wou nét zeggen :D :D En dan een ander met jou handel op laten zadelen?
Nee ik kom toch echt van betere huize.....Ik los mijn eigen problemen op daar ga ik een
ander niet mee lastig vallen, weg dr mee. Het liefst nog sneller dan het ontstaan is :D :D

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 17:07

Hmm... ik zou voor een abortus kiezen.
Ik weet namelijk zeker dat ik een kind nooit zou af kunnen staan op het moment dat hij of zij geboren is.

Maargoed, ook voor een abortus zou ik niet zo snel kiezen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:51

superwoman schreef:
MamboBeach schreef:

Hoezo nooit ego zijn?
Hoezo ongepland en de natuur... ?

Een kind krijgen is idd "natuurlijk", maar dan is het voorbehoedsmiddel niet "natuurlijk".
ongepland kan dus niet "natuurlijk zijn, of je moet in een grot geleeft hebben of tegen je wil sex gehad hebben.

Daarbij komend, afstaan voor adoptie zou ik evengoed niet kunnen hoor!

Ik vind het kiezen voor een kind zeker wel egoistisch!
Kind heeft geen keuze en wordt op deze aarde gezet omdat de ouders dat hebben gekozen of iig sex hebben gehad :D . Ook de situatie waar deze in terecht komt is niet zijn eigen keuze.

Je begrijpt me niet helemaal denk ik, maar ik ga er ook niet op in verder als je het niet erg vindt want deze discussie is al zo vaak gevoerd. :)
Persoonlijk zou ik het nooit kunnen namelijk...:n

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:54

Wat ik ook nog wil zeggen is dat ik het ook nooit af zou kunnen staan! :n

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:00

Ik weet niet wat ik zou kiezen. Ik zou geen abortus kunnen plegen maar het 9 maanden dragen en darana weggeven lijkt me ook heel moeilijk. Zeker nu ik weet wat voor een band je kunt hebben met een ongeboren kindje.
Je voelt gewoon al een leven in je.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:03

Abortus is niet egoïstisch. Niet egoïstischer dan een kind laten komen en het in het systeem gooien in de hoop dat het geen 20 pleeggezinnen moet af gaan voor het eindelijk goed terecht komt (of met wat pech in een instelling voor delinquente jongeren.)

Ik snap niet hoe het ene egoïstischer kan zijn dan het andere.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:24

Ben het helemaal met je eens Hubbabubba. Volgens mij zijn 90% van de reacties hier van vrouwen, meisjes die nog nooit zwanger zijn geweest. Die weten helemaal niet wat voor verandering een vrouwenlichaam ondergaat wanneer het zwanger is. Ze schreeuwen allemaal heel hard van abortus. Beetje kortzichtig vind ik. Zei ik vroeger ook altijd totdat mijn zus vertelde dat ze zwanger was. Toen is mijn mening veranderd. Het kindje heeft er niet om gevraagd. En het werd een heel mooi kindje. Dit voorjaar is ze zelf moeder geworden van een dochter. In mijn ogen is en blijft het moord in welk stadium van de zwangerschap het ook is. Dat blijft je je hele leven achtervolgen.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:27

Oeps, ik heb 2 pagina's gemist zie ik.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:30

Vind het dan weer straf dat mensen die een kind gehad hebben of iets dergelijks zich het recht toe eigenen om voor anderen te beslissen wat ze wel of niet zouden doen/voelen. :x

Mijn stiefzusje vertelde ook dat ze zwanger was, en heb daar goed en dagelijks contact mee. Nou dat deed me echt niks. Nu de tweede keer al evenmin. En familie en vrienden hier weten allemaal dat ik niets van kinderen moet hebben tot ze een jaar of 12/13 zijn. :') Dus wat bewijst dit nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:32

pharagirlke schreef:
Vind het dan weer straf dat mensen die een kind gehad hebben of iets dergelijks zich het recht toe eigenen om voor anderen te beslissen wat ze wel of niet zouden doen/voelen. :x

Nou idd....of ze enig idee hebben waarom je tot die keus komt, abortus. Neem maar van mij aan dat er ook vrouwen zijn die wél weten wat ze willen

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:34

pharagirlke schreef:

Mijn stiefzusje vertelde ook dat ze zwanger was, en heb daar goed en dagelijks contact mee. Nou dat deed me echt niks. Nu de tweede keer al evenmin. En familie en vrienden hier weten allemaal dat ik niets van kinderen moet hebben tot ze een jaar of 12/13 zijn. :') Dus wat bewijst dit nu?

Het is niet toe eigenen, ik denk dat de vrouwen bedoelen dat ze het gevoel herkennen als ze leven hebben gevoeld. Ik kan het me ook niet voorstellen. Maargoed, voordat ik een kind kreeg was ik al tegen abortus, dus...

Jij mag toch een andere mening hebben, niets mis mee.
En dat van je stiefzusje, daar hoef jij ook niet blij mee te zijn als zij het maar is.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:35

Ik dacht altijd (Jaja, vooral na Juno :P) dat ik het kind naar een adoptiegezin zou laten gaan.
Mijn vriend zei daarop dat je je dan altijd zou blijven afvragen hoe het gaat met je kind, enz. enz. Nu zou ik dus absoluut voor abortus kiezen..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:35

Dan moeten ze dat ook zo zetten en niet "zolang je het niet gevoeld hebt kan je het niet weten". ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:43

Eh tja... Ik zal de vrouwen er in het vervolg op aanspreken! ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:45

Ik betwijfel of dat gaat helpen eerlijk gezegd :D Maar toch lief dat je er aan dacht :D

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:46

Ik mis een stelling;

Abortus als ik het te 'laat' ontdek :D

Ik wil echt beslist geen kids en heb er soms nachtmerries van dat ik zwanger ben (er is nooit niets voorgevallen ofzo hoor), maar mocht ik ooit ongewenst zwanger worden, ben ik nog sneller als met de ziekenwagen in het ziekenhuis haha.

Wat dan, een kind laten komen, die je eigenlijk niet wilt.......!
Laatst bijgewerkt door Coentjuh op 07-12-09 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:47

Ik ben zo meedenkend! :D

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 08:52

pharagirlke schreef:
Vind het dan weer straf dat mensen die een kind gehad hebben of iets dergelijks zich het recht toe eigenen om voor anderen te beslissen wat ze wel of niet zouden doen/voelen.

en toch is die dooddoener dat je het heel anders is dan jij het je had kunnen voorstellen ,wanneer het je overkomt vaak wel waar...
Niet alleen als het over baby's/zwangerschap gaat, maar ook met ziekte.
Met ziekte heb ik iig ervaring en ben sterker dan ik had verwacht, terwijl dat ook andersom had kunnen zijn. Met zwangerschap heb je dan nog wel extra last van de hormonen - die voor ieder mens anders zijn.
Het is idd wel irri wanneer mensen zeggen wát je zou gaan voelen, want dat slaat idd nergens op.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 10:23

In amerika is het bestwel een trend om een kinderen af te staan voor adoptie
maar ik zou daar gewoon echt geen vrede mee kunnen hebben ..
Of ik hou het zelf of ik laat het weg halen... klinkt meschien erg raar.. Als ik een kind op de wereld zet zorg ik er zelf voor .. Ik weet gewoon als ik het afsta dat ik er vroeg of laat heel veel spijt van zal krijgen...