In slaap komen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: In slaap komen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:48

Nee, ik rij helaas maar een keer per week paard. Wel ben ik bijna iedere dag nog een uur aan het trainen met mijn knollie aan de lange teugel ;)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:27

Henrieke schreef:
Maartje1990 schreef:
nou kortom een bizzybijtje dus :D

sporten is trouwens prima, maar niet vlak voor het slapen gaan! of 's avonds dus.. want daar wordt je alleen maar 'fris' van kies er dan voor om nog even rustig te wandelen. En niet achter de pc gaan zitten etc. niet meer tot laat internetten etc. euhm... bij mij werkt 't altijd als ik tv kijk (of op mn laptop series kijk) als ik niet uitkijk val ik in slaap terwijl ik aan 't kijken ben.

Nou ik sportte (paardrijden) ook altijd voordat ik ging slapen eigenlijk. Kwam dan rond een uur of 22 thuis en daarna onder de douche, nog ff beneden zitten enzo en dan slapen. Maar ik viel ook altijd gelijk in slaap.

Ben jij veel in de buitenlucht? Rij je veel paard, sport je ook nog 's avonds? (Of 's middags als je vrij bent.) Want ik denk dat je dan ook beter kunt slapen.

over het algemeen is sporten 's avonds juist opnieuw verfrissend etc. ;)

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:29

Bizzybijtje schreef:
Nee, ik rij helaas maar een keer per week paard. Wel ben ik bijna iedere dag nog een uur aan het trainen met mijn knollie aan de lange teugel ;)

Hmm oke, nouja dan ben je ook wel "actief" bezig.
Pff tis wel lastig zo hoor :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 19:44

Sorry :))

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 19:55

Hier hetzelfde probleem :j
Heb wel slaap maar kom dan niet in slaap... lig dan vaak dik een uur te woelen.
Ja ik zit nog lang op mn laptop, maar ik merk ook geen verschil ermee als ik dat een keer niet doe.

Zal eens even met mn moeder overleggen en dan kijken voor homeopathische middelen :j

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 20:27

wat bij mij trouwens ook goed helpt: in bed sudoku's gaan maken in zo'n boekje. op een gegevn moment gaan die getalletjes dansen en dan ga ik lekker slapen!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 20:36

Ik slaap normaal als een blok, maar som heb ik ook van die nachten dat ik wel moe ben maar dat "het niet komt".
Dus dan probeer ik altijd na te gaan wat er aan de hand is, meestal blijkt dan dat er iets gebeurt is die dag waar ik onbewust aan denk, of waar ik niet aan denk maar dat het me een soort dreun geeft waardoor ik wakker blijf. :+
Dan probeer ik mijn hoofd altijd leeg te maken of aan leuke dingen te denken, maar dat is zo makkelijk gezegd natuurlijk... B-)

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 15:35

Ik word dus om een uur of 11 's avonds ineens klaarwakker... Dan kan ik echt niet meer slapen. Ik heb al midden in de nacht de afwas staan doen, de was gevouwen en mijn harde schijf gereorganiseerd. Het is gelukkig niet elke dag zo, maar gisteren sliep ik pas om half 6... Niet echt gezond.

Wat bij my soms werkt is een glaasje port. Krijg ik meestal behoorlijk slaap van. Geen koffie drinken na acht uur, en als je thee drinkt alleen kruidenthee zonder caffeine. Melatonine en valeriaan is ook goed spul, maar eigenlijk alleen om je te helpen inslapen. Je moet dus wel een beetje moe zijn wil dat werken. Als je op en neer stuiterd van de energie, helpt het geen snars. Daar heb ik ervaring mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:51

Petra_O schreef:
Ik word dus om een uur of 11 's avonds ineens klaarwakker... Dan kan ik echt niet meer slapen. Ik heb al midden in de nacht de afwas staan doen, de was gevouwen en mijn harde schijf gereorganiseerd. Het is gelukkig niet elke dag zo, maar gisteren sliep ik pas om half 6... Niet echt gezond.

Wat bij my soms werkt is een glaasje port. Krijg ik meestal behoorlijk slaap van. Geen koffie drinken na acht uur, en als je thee drinkt alleen kruidenthee zonder caffeine. Melatonine en valeriaan is ook goed spul, maar eigenlijk alleen om je te helpen inslapen. Je moet dus wel een beetje moe zijn wil dat werken. Als je op en neer stuiterd van de energie, helpt het geen snars. Daar heb ik ervaring mee.

Doorslapen doe ik weer wel heel makkelijk! Ik word wel snel wakker, maar als ik eenmaal geslapen heb dan is het 5 minuten wakker en boem :D Weer weg!