Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Henrieke schreef:Maartje1990 schreef:nou kortom een bizzybijtje dus![]()
sporten is trouwens prima, maar niet vlak voor het slapen gaan! of 's avonds dus.. want daar wordt je alleen maar 'fris' van kies er dan voor om nog even rustig te wandelen. En niet achter de pc gaan zitten etc. niet meer tot laat internetten etc. euhm... bij mij werkt 't altijd als ik tv kijk (of op mn laptop series kijk) als ik niet uitkijk val ik in slaap terwijl ik aan 't kijken ben.
Nou ik sportte (paardrijden) ook altijd voordat ik ging slapen eigenlijk. Kwam dan rond een uur of 22 thuis en daarna onder de douche, nog ff beneden zitten enzo en dan slapen. Maar ik viel ook altijd gelijk in slaap.
Ben jij veel in de buitenlucht? Rij je veel paard, sport je ook nog 's avonds? (Of 's middags als je vrij bent.) Want ik denk dat je dan ook beter kunt slapen.

Petra_O schreef:Ik word dus om een uur of 11 's avonds ineens klaarwakker... Dan kan ik echt niet meer slapen. Ik heb al midden in de nacht de afwas staan doen, de was gevouwen en mijn harde schijf gereorganiseerd. Het is gelukkig niet elke dag zo, maar gisteren sliep ik pas om half 6... Niet echt gezond.
Wat bij my soms werkt is een glaasje port. Krijg ik meestal behoorlijk slaap van. Geen koffie drinken na acht uur, en als je thee drinkt alleen kruidenthee zonder caffeine. Melatonine en valeriaan is ook goed spul, maar eigenlijk alleen om je te helpen inslapen. Je moet dus wel een beetje moe zijn wil dat werken. Als je op en neer stuiterd van de energie, helpt het geen snars. Daar heb ik ervaring mee.
Weer weg!