afspraak huisarts pas donderdag!! niet normaal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: afspraak huisarts pas donderdag!! niet normaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:25

In t ziekenhuis helpen ze je niet zonder verwijzing, bedoeling is dat je eerst naar je HA gaat.

Exit13

Nouks schreef:
Voor al die mensen die de TS "gewoon naar de eerste hulp" sturen: dat soort acties zijn nou precies de reden waarom de ziektekostenverzekering duurder en duurder wordt. Eerste hulp is voor spoedeisende hulp, niet voor klachten waarmee je pas na een week ergens terecht wil of voor een receptje.

Inderdaad, en maar klagen dat alles zo duur is...

Ik kan gelukkig altijd dezelfde/volgende dag nog bij m'n huisarts terecht!
Maar goed, voor spoed zal je ha vast wel plaats hebben, maar als dit al een week geleden is gebeurd zal het vast niet zo veel spoed meer zijn. Daarnaast lijkt me je zwangerschap hier ook niet heel relevant?

verootjoo

Barmat schreef:
Ik vind het gewoon schandalig dat er mensen zijn die steeds zeggen: lekker overdrijven, dan kun je wel langskomen...

walgelijk gewoon. Door mensen die zó denken, stijgen de kosten in de gezondheidszorg én hebben de échte spoedgevallen vertraging.
Als je een week lang kunt doorlopen met een kwetsure, dan zal het allemaal wel meevallen dus.

Idd ja... ik snap het ook niet. Je kunt er een week mee lopen, en moet nu à la minute naar de HA :? Dan snap ik best dat de doktersassistente het niet helemaal serieus neemt := Wat is nu 2 dagen wachten op een week... Als het al een breuk is wordt het in die 2 dagen echt niet erger hoor. En tegen pijn bestaat ook nog zoiets als paracetamol.

Ik heb ook wel eens wat waarvoor ik naar de HA wil, en het kan mij dan niet zo veel schelen of ik nog even moet wachten. Ik neem aan dat de assistente wel enigszins kan inschatten wie de dokter eerder moet zien...
Laatst bijgewerkt door iefke op 01-12-09 21:29, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Offtopic verwijderd

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:27

Kun je niet iemand vragen om je hand even goed in te zwachtelen?
Er is vast wel iemand met een EHBO diploma in de buurt die prima een drukverbandje kan aanleggen zodat je je hand niet meer kan bewegen. Dan kun je het beter uitzingen tot donderdag.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:29

verootjoo schreef:
Barmat schreef:
Ik vind het gewoon schandalig dat er mensen zijn die steeds zeggen: lekker overdrijven, dan kun je wel langskomen...

walgelijk gewoon. Door mensen die zó denken, stijgen de kosten in de gezondheidszorg én hebben de échte spoedgevallen vertraging.
Als je een week lang kunt doorlopen met een kwetsure, dan zal het allemaal wel meevallen dus.

Idd ja... ik snap het ook niet. Je kunt er een week mee lopen, en moet nu à la minute naar de HA :? Dan snap ik best dat de doktersassistente het niet helemaal serieus neemt := Wat is nu 2 dagen wachten op een week... Als het al een breuk is wordt het in die 2 dagen echt niet erger hoor. En tegen pijn bestaat ook nog zoiets als paracetamol.

De dramaqueen uithangen... :r

Ik heb ook wel eens wat waarvoor ik naar de HA wil, en het kan mij dan niet zo veel schelen of ik nog even moet wachten. Ik neem aan dat de assistente wel enigszins kan inschatten wie de dokter eerder moet zien...

Iets dat je tijdens je zwangerschap maar in beperkte mate mag gebruiken.... kan me ook voorstellen dat je dan liever helemaal niks slikt.

Maar die week, daar had ik ook overheen gelezen.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:29

Als je echt pijn hebt en je vertrouwt het niet dan zou ik ook even mijn verhaal aandikken en zorgen dat ik wel eerder aan de beurt bent.

Maar wanneer je zelf aangeeft dat je een weekje hiermee hebt gelopen zal de blessure hoogstwaarschijnlijk niet zo'n drama zijn. En zie ik ook niet in waarom je niet nog twee dagen kan wachten. Sterkte.

verootjoo: je kan ook iets minder overdreven reageren. Ieder voelt zijn eigen en die laatste post is niet nodig.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:31

Blue_Eyes schreef:
verootjoo schreef:

De dramaqueen uithangen... :r

Iets dat je tijdens je zwangerschap maar in beperkte mate mag gebruiken.... kan me ook voorstellen dat je dan liever helemaal niks slikt.

Maar die week, daar had ik ook overheen gelezen.

Sorry, nog nooit zwanger geweest :o
Maar tegen de pijn zijn ook zalfjes te krijgen welke niet in je lichaam komen, dus dat lijkt me niet schadelijk voor het kindje. Of ijs erop doen, wil ook nog eens helpen tegen de pijn :)

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:32

Charaz schreef:
In t ziekenhuis helpen ze je niet zonder verwijzing, bedoeling is dat je eerst naar je HA gaat.

Ja wel hoor, mijn man is er laatst een keer zo maar heen gegaan naar de 1ste hulp.
Hij voelde zich niet goed, en hij werd gelijk geholpen, aan de hartmonitor gelegd en alles getest, en hij bleek dus hyperventilatie te hebben dat lijkt op hartklachten.
Dus kan wel gewoon er naar toe gaan.

Ik zou zowiezo het proberen, kan jou het schelen je bent 38 weken zwanger en ja dat je dacht dat het wel mee zou vallen dat is dan jammer, gewoon gaan.
En vind die huisarts belachelijk, donderdag pas plek dan maken ze maar plek.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:33

Bramasole schreef:
Als je echt pijn hebt en je vertrouwt het niet dan zou ik ook even mijn verhaal aandikken en zorgen dat ik wel eerder aan de beurt bent.

Maar wanneer je zelf aangeeft dat je een weekje hiermee hebt gelopen zal de blessure hoogstwaarschijnlijk niet zo'n drama zijn. En zie ik ook niet in waarom je niet nog twee dagen kan wachten. Sterkte.

verootjoo: je kan ook iets minder overdreven reageren. Ieder voelt zijn eigen en die laatste post is niet nodig.

WAAROM aandikken? Wie geeft jou het recht om een plaats op te eisen voor een ander? Ik vind zoiets ongehoord, dat is geen gebruik maken van de zorg, maar MISbruik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:34

irmalouise schreef:
Ik zou zowiezo het proberen, kan jou het schelen je bent 38 weken zwanger en ja dat je dacht dat het wel mee zou vallen dat is dan jammer, gewoon gaan.

Sorry, maar een zere hand heeft gewoon geen ene kloot te maken met haar zwangerschap.

verootjoo

irmalouise schreef:
Charaz schreef:

Ja wel hoor, mijn man is er laatst een keer zo maar heen gegaan naar de 1ste hulp.
Hij voelde zich niet goed, en hij werd gelijk geholpen, aan de hartmonitor gelegd en alles getest, en hij bleek dus hyperventilatie te hebben dat lijkt op hartklachten.

Ze zullen je heus wel helpen ja. Maar het slaat natuurlijk nergens op om voor zoiets, een pijnlijke hand, (de buik is hier maar bijzaak), naar het ziekenhuis te gaan.
Blijkbaar denkt hier iedereen wel zo... En vervolgens zitten afgeven op de wachtlijsten in de zorg, het lange wachten in het ziekenhuis, en de duurder wordende premies....

Charaz

Mogelijke hartklachten is ook nog wel even ietsjes erger he, dan laten ze je niet meer naar huis gaan.

Plek maken... enig idee hoe dit zou moeten, 3 minuten per patient? dan zouden er een stuk meer gezien kunnen worden..

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:36

irmalouise schreef:
Charaz schreef:

Tuurlijk, ze maken wel plek... want:

- een huisart hoeft geen pauze
- hoeft niet te slapen
- hoeft niet te eten
- hoeft zich niet aan werktijden te houden
- andere mensen wachten wel
- alles kan wijken
- er kunnen vast wel meer uren in een dag dan 24...toch?

Enig idee hoe egoïstisch je overkomt met zulke uitspraken?

"Dokter, ik ben vorige week gevallen en NU wil ik langskomen, kan me geen donder interesseren hoe en wat, laat alles uit uw handen vallen want IK ben het!!!"

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:36

irmalouise schreef:

Ook huisartsen willen graag 's avonds thuis komen eten en lekker op de bank ploffen na een zware werkdag... En niet daarna nog allemaal onzinnige klachten bekijken die ook morgen of overmorgen hadden gekund.

En een pijnlijke pols waar je al een week mee loopt heeft geen zak te maken met een zwangerschap.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:37

Als je het niet vertrouwt, zoiets als je intuïtie volgen, dan zou ik inderdaad mijn verhaal aandikken. Spreek ik niet over een zere vinger of jeuk achter je oorlel. Als het goed is voel je zelf wel wanneer het echt niet goed gaat en dat moet je serieus nemen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:37

Charaz schreef:
Mogelijke hartklachten is ook nog wel even ietsjes erger he, dan laten ze je niet meer naar huis gaan.

Plek maken... enig idee hoe dit zou moeten, 3 minuten per patient? dan zouden er een stuk meer gezien kunnen worden..

ow hell... ik vond 10 minuten per patiënt al weinig. En ik weet nu ineens hoe die regeling er gekomen is... :\

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:38

irmalouise schreef:

Tja, ik vind die hele zwangerschap hier eigenlijk verdraaid weinig mee te maken hebben. Ze heeft last van haar hand, niet van haar buik. Als het haar buik was had ze een week geleden al bij de verloskundige moeten zitten voor controle en niet een week wachten om de huisarts eens te bellen en dan gaan piepen dat ze 2 dagen wachten te lang vindt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:38

Bramasole schreef:
Als je het niet vertrouwt, zoiets als je intuïtie volgen, dan zou ik inderdaad mijn verhaal aandikken. Spreek ik niet over een zere vinger of jeuk achter je oorlel. Als het goed is voel je zelf wel wanneer het echt niet goed gaat en dat moet je serieus nemen.

wat is het verschil tussen een zere vinger, en pijn in je hand := Als je het al een week zonder dokter kunt doen, moet dat die 2 dagen ook wel kunnen...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:39

Bramasole schreef:

Daar had TS vorige week ook aan kunnen denken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:42

Als iemand een goede drukverand eromheen kan leggen, kun je het wel uitzingen tot donderdag :)
(krijgt je hand mooi rust.)
De buik is nu inderdaad bijzaak.

Irmalouise: tuurlijk helpen ze je, maar ik snap het gewoon niet waarom mensen zomaar naar de SEH gaan :? Eerst naar de huisarts bellen of huisartsenpost als er iets gebeurd is. En bij echte spoed ben je gewoon 112. Maar het is gewoon niet te bedoeling van de SEH dat je zomaar langskomt zonder aankondiging.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 01-12-09 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:42

verootjoo schreef:
Bramasole schreef:

wat is het verschil tussen een zere vinger, en pijn in je hand := Als je het al een week zonder dokter kunt doen, moet dat die 2 dagen ook wel kunnen...

:)*
Bramasole schreef:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:46

ik zit hier met verbaing te lezen wat voor conclusies er hier getrokken worden... misschien is die hand wel ineens extreem pijnlijk geworden? misschien zit er wel een breuk en zit er door wrijving wel iets van een spiertje klem. weet jij veel! altijd zo lekker makkelijk he.. denken dat mensen zich aanstellen.. of nog wel 2 dagen kunnen wachten.. voor hetzelfde geldt wilde ze juíst de dokter zijn tijd niet inbeslag nemen omdat 'slechts' haar hand maar zeer deed na een val terwijl je 38 weken zwanger bent. kan me voorstellen dat je enigzins opgelucht bent dat het maar 'slechts' je hand is en niet je BUIK! dat ze het nu niet meer uithoud van de pijn om dat die hand misschien tóch wel gebroken is, is daarom maar minder erg?! en moet ze daarom nog maar 2 dagen door blijven lopen...

echt ongelovelijk hoeveel onbegrip er soms kan onstaan voor mensen.

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:50

Welshcobfan schreef:
Als iemand een goede drukverand eromheen kan leggen

uhm :o weet je wel waar een drukverband voor bestemd is???? iig niet voor een botbreuk of een scheurtje.

het is nu wel heel duidelijk dat TS gewoon op haar beurt moet wachten volgens bepaalde personen, deze bepaalde personen dikken zelf het probleem nog erger aan dat TS dat doet en maken er een groot probleem van... jeetje, leven en laat leven zou ik zeggen! beetje overtrokken allemaal!

@share ben het helemaal met je eens!

Anoeska

Re: afspraak huisarts pas donderdag!! niet normaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:52

Niks leven en laten leven (en dat geldt niet specifiek voor de TS). Maar door mensen die zeggen 'dik het maar wat aan' en 'ga maar gewoon naar de SEH', daardoor wordt mijn ziektekostenverzekering ieder jaar hoger. Weet hoe groot het verschil in kosten is tussen gewoon op je beurt wachten bij de huisarts en zomaar binnenstappen bij de SEH???

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:53

Share schreef:
ik zit hier met verbaing te lezen wat voor conclusies er hier getrokken worden... misschien is die hand wel ineens extreem pijnlijk geworden? misschien zit er wel een breuk en zit er door wrijving wel iets van een spiertje klem. weet jij veel! altijd zo lekker makkelijk he.. denken dat mensen zich aanstellen.. of nog wel 2 dagen kunnen wachten.. voor hetzelfde geldt wilde ze juíst de dokter zijn tijd niet inbeslag nemen omdat 'slechts' haar hand maar zeer deed na een val terwijl je 38 weken zwanger bent. kan me voorstellen dat je enigzins opgelucht bent dat het maar 'slechts' je hand is en niet je BUIK! dat ze het nu niet meer uithoud van de pijn om dat die hand misschien tóch wel gebroken is, is daarom maar minder erg?! en moet ze daarom nog maar 2 dagen door blijven lopen...

echt ongelovelijk hoeveel onbegrip er soms kan onstaan voor mensen.

_/-\o_ vind ik nou ook,je hebt ook mensen die nou eenmaal niet voor t eerst beste pijntje piepend naar de dokter rennen maar die er dan later achter komen dat t misschien wel beter was geweest;en die komen nu in de knel doordat de eh en huisartsen nu eenmaal overspoeld worden door de mensen die wel voor elk wissewasje gaan.