Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nouks schreef:Voor al die mensen die de TS "gewoon naar de eerste hulp" sturen: dat soort acties zijn nou precies de reden waarom de ziektekostenverzekering duurder en duurder wordt. Eerste hulp is voor spoedeisende hulp, niet voor klachten waarmee je pas na een week ergens terecht wil of voor een receptje.
Barmat schreef:Ik vind het gewoon schandalig dat er mensen zijn die steeds zeggen: lekker overdrijven, dan kun je wel langskomen...
walgelijk gewoon. Door mensen die zó denken, stijgen de kosten in de gezondheidszorg én hebben de échte spoedgevallen vertraging.
Als je een week lang kunt doorlopen met een kwetsure, dan zal het allemaal wel meevallen dus.
Dan snap ik best dat de doktersassistente het niet helemaal serieus neemt
Wat is nu 2 dagen wachten op een week... Als het al een breuk is wordt het in die 2 dagen echt niet erger hoor. En tegen pijn bestaat ook nog zoiets als paracetamol.verootjoo schreef:Barmat schreef:Ik vind het gewoon schandalig dat er mensen zijn die steeds zeggen: lekker overdrijven, dan kun je wel langskomen...
walgelijk gewoon. Door mensen die zó denken, stijgen de kosten in de gezondheidszorg én hebben de échte spoedgevallen vertraging.
Als je een week lang kunt doorlopen met een kwetsure, dan zal het allemaal wel meevallen dus.
Idd ja... ik snap het ook niet. Je kunt er een week mee lopen, en moet nu à la minute naar de HADan snap ik best dat de doktersassistente het niet helemaal serieus neemt
Wat is nu 2 dagen wachten op een week... Als het al een breuk is wordt het in die 2 dagen echt niet erger hoor. En tegen pijn bestaat ook nog zoiets als paracetamol.
De dramaqueen uithangen...
Ik heb ook wel eens wat waarvoor ik naar de HA wil, en het kan mij dan niet zo veel schelen of ik nog even moet wachten. Ik neem aan dat de assistente wel enigszins kan inschatten wie de dokter eerder moet zien...
Blue_Eyes schreef:verootjoo schreef:Idd ja... ik snap het ook niet. Je kunt er een week mee lopen, en moet nu à la minute naar de HADan snap ik best dat de doktersassistente het niet helemaal serieus neemt
Wat is nu 2 dagen wachten op een week... Als het al een breuk is wordt het in die 2 dagen echt niet erger hoor. En tegen pijn bestaat ook nog zoiets als paracetamol.
De dramaqueen uithangen...
Ik heb ook wel eens wat waarvoor ik naar de HA wil, en het kan mij dan niet zo veel schelen of ik nog even moet wachten. Ik neem aan dat de assistente wel enigszins kan inschatten wie de dokter eerder moet zien...
Iets dat je tijdens je zwangerschap maar in beperkte mate mag gebruiken.... kan me ook voorstellen dat je dan liever helemaal niks slikt.
Maar die week, daar had ik ook overheen gelezen.
Charaz schreef:In t ziekenhuis helpen ze je niet zonder verwijzing, bedoeling is dat je eerst naar je HA gaat.
Bramasole schreef:Als je echt pijn hebt en je vertrouwt het niet dan zou ik ook even mijn verhaal aandikken en zorgen dat ik wel eerder aan de beurt bent.
Maar wanneer je zelf aangeeft dat je een weekje hiermee hebt gelopen zal de blessure hoogstwaarschijnlijk niet zo'n drama zijn. En zie ik ook niet in waarom je niet nog twee dagen kan wachten. Sterkte.
verootjoo: je kan ook iets minder overdreven reageren. Ieder voelt zijn eigen en die laatste post is niet nodig.
irmalouise schreef:Ik zou zowiezo het proberen, kan jou het schelen je bent 38 weken zwanger en ja dat je dacht dat het wel mee zou vallen dat is dan jammer, gewoon gaan.
En vind die huisarts belachelijk, donderdag pas plek dan maken ze maar plek.
irmalouise schreef:Charaz schreef:In t ziekenhuis helpen ze je niet zonder verwijzing, bedoeling is dat je eerst naar je HA gaat.
Ja wel hoor, mijn man is er laatst een keer zo maar heen gegaan naar de 1ste hulp.
Hij voelde zich niet goed, en hij werd gelijk geholpen, aan de hartmonitor gelegd en alles getest, en hij bleek dus hyperventilatie te hebben dat lijkt op hartklachten.
Dus kan wel gewoon er naar toe gaan.
Ik zou zowiezo het proberen, kan jou het schelen je bent 38 weken zwanger en ja dat je dacht dat het wel mee zou vallen dat is dan jammer, gewoon gaan.
irmalouise schreef:Charaz schreef:In t ziekenhuis helpen ze je niet zonder verwijzing, bedoeling is dat je eerst naar je HA gaat.
Ja wel hoor, mijn man is er laatst een keer zo maar heen gegaan naar de 1ste hulp.
Hij voelde zich niet goed, en hij werd gelijk geholpen, aan de hartmonitor gelegd en alles getest, en hij bleek dus hyperventilatie te hebben dat lijkt op hartklachten.
Dus kan wel gewoon er naar toe gaan.
Ik zou zowiezo het proberen, kan jou het schelen je bent 38 weken zwanger en ja dat je dacht dat het wel mee zou vallen dat is dan jammer, gewoon gaan.
irmalouise schreef:Ik zou zowiezo het proberen, kan jou het schelen je bent 38 weken zwanger en ja dat je dacht dat het wel mee zou vallen dat is dan jammer, gewoon gaan.
Charaz schreef:Mogelijke hartklachten is ook nog wel even ietsjes erger he, dan laten ze je niet meer naar huis gaan.
Plek maken... enig idee hoe dit zou moeten, 3 minuten per patient? dan zouden er een stuk meer gezien kunnen worden..
Bramasole schreef:Als je het niet vertrouwt, zoiets als je intuïtie volgen, dan zou ik inderdaad mijn verhaal aandikken. Spreek ik niet over een zere vinger of jeuk achter je oorlel. Als het goed is voel je zelf wel wanneer het echt niet goed gaat en dat moet je serieus nemen.
Als je het al een week zonder dokter kunt doen, moet dat die 2 dagen ook wel kunnen... Bramasole schreef:Als je het niet vertrouwt, zoiets als je intuïtie volgen, dan zou ik inderdaad mijn verhaal aandikken. Spreek ik niet over een zere vinger of jeuk achter je oorlel. Als het goed is voel je zelf wel wanneer het echt niet goed gaat en dat moet je serieus nemen.
Eerst naar de huisarts bellen of huisartsenpost als er iets gebeurd is. En bij echte spoed ben je gewoon 112. Maar het is gewoon niet te bedoeling van de SEH dat je zomaar langskomt zonder aankondiging. verootjoo schreef:Bramasole schreef:Als je het niet vertrouwt, zoiets als je intuïtie volgen, dan zou ik inderdaad mijn verhaal aandikken. Spreek ik niet over een zere vinger of jeuk achter je oorlel. Als het goed is voel je zelf wel wanneer het echt niet goed gaat en dat moet je serieus nemen.
wat is het verschil tussen een zere vinger, en pijn in je handAls je het al een week zonder dokter kunt doen, moet dat die 2 dagen ook wel kunnen...
Bramasole schreef:Maar wanneer je zelf aangeeft dat je een weekje hiermee hebt gelopen zal de blessure hoogstwaarschijnlijk niet zo'n drama zijn. En zie ik ook niet in waarom je niet nog twee dagen kan wachten. Sterkte.
Welshcobfan schreef:Als iemand een goede drukverand eromheen kan leggen
weet je wel waar een drukverband voor bestemd is???? iig niet voor een botbreuk of een scheurtje.Share schreef:ik zit hier met verbaing te lezen wat voor conclusies er hier getrokken worden... misschien is die hand wel ineens extreem pijnlijk geworden? misschien zit er wel een breuk en zit er door wrijving wel iets van een spiertje klem. weet jij veel! altijd zo lekker makkelijk he.. denken dat mensen zich aanstellen.. of nog wel 2 dagen kunnen wachten.. voor hetzelfde geldt wilde ze juíst de dokter zijn tijd niet inbeslag nemen omdat 'slechts' haar hand maar zeer deed na een val terwijl je 38 weken zwanger bent. kan me voorstellen dat je enigzins opgelucht bent dat het maar 'slechts' je hand is en niet je BUIK! dat ze het nu niet meer uithoud van de pijn om dat die hand misschien tóch wel gebroken is, is daarom maar minder erg?! en moet ze daarom nog maar 2 dagen door blijven lopen...
echt ongelovelijk hoeveel onbegrip er soms kan onstaan voor mensen.
vind ik nou ook,je hebt ook mensen die nou eenmaal niet voor t eerst beste pijntje piepend naar de dokter rennen maar die er dan later achter komen dat t misschien wel beter was geweest;en die komen nu in de knel doordat de eh en huisartsen nu eenmaal overspoeld worden door de mensen die wel voor elk wissewasje gaan.