joyce2 schreef:Ik heb het ook heel erg gehad, ook bij de cardioloog gelopen omdat mn hart niet echt normaal meer deed. Kwam allemaal voort uit mn hyperventilatie.
Om een lang verhaal kort te maken, want iedereen die hyperventileert/paniekaanvallen heeft weet hoe je je voelt, dus zal mijn eigen versie van de verschillende paniekaanvallen achterwege laten
Nu "mijn" oplossing:
Ik heb er heel veel baat bij gehad om naar therapie te gaan, heb daar bepaalde oefeningen op muziek mee gekregen en moest er echt zelf mee aan het werk gaan. Ik moest me leren overgeven aan de aanvallen en niet er tegen te gaan vechten. Laat maar komen! Je gaat er niet dood aan, ookal voelt het wel zo. Dat is dus ook het moeilijke, maar door te oefenen krijg je het vanzelf onder de knie! Als ik het nu op voel komen kan ik mezelf gelukkig vrij snel rustig krijgen, waardoor het afzakt en op de achtergrond blijft. Als het wel doorzet ga ik gewoon rustig wandelen of ergens zitten, dan laat ik het over me heen komen. Wat je vooral niet moet doen is jezelf bang maken!! Blijf tegen jezelf herhalen dat het niet erg is, dat het vanzelf weer over gaat, laat het maar komen, voel wat er in je lichaam gebeurd en focus je op rustig ademhalen. Rescue Bach Spray kan bij mij ook wel helpen als ik me onrustig voel en het idee heb dat die onrust een "aanval" uit kan lokken. En ik las net iets over iemand die altijd een pilletje bij zich had, voor het geval dat en dat je je daardoor al meer op je gemak voelt. Dat heb ik dus ook, ik heb altijd van alles in mn tas zitten, voor het geval dat en dat geeft rust.
Succes en vraag gerust verder als je nog wat wilt weten!
Waar kan je die Rescue Bach Spray kopen? Helpt dat als je je heel gespannen voelt? Want daar heb ik ook weer een beetje last van....

) is nu over, maar heb telkens nog een licht gevoel in mijn hoofd, en hartkloppingen.