Val je uit je bed, is je meniscus verrekt ( ervaringen? )

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:00

Zo, stiekem al de uitslag gekregen.
Hong belde om 6 uur op, toen kwam hij net terug van zijn operatiedag.
IK heb mijn achterhoorn van mn meniscus gescheurd....
Vandaar dat mijn knie op slot heeft gezeten, maar het is er toch weer tussen uit gekomen. Morgen rond 2 uur moet ik in het ziekenhuis zijn en dan gaan we bespreken wat we er aan gaan doen. Ik denk toch weer een operatie. Maar goed, dat laat ik ook wel een beetje van de expert afhangen. Als hij een ander idee heeft, ga ik dat overwegen. Al weet ik even niet wat ik nog meer voor opties heb ;-)

Ergens valt het me tegen, en zie ik stiekem op tegen de operatie. Maar goed, niet te snel zorgen maken, want wees nou eerlijk: Het is toch ook maar een knie operatie...!
(ik hoor de laatste tijd veel ergere dingen!!)

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:30

Nou dames, ik ben weer terug op het werk.
Ziekenhuis bezoek ging vrij rap.

Ik had om 13:50 een afspraak. Ik ben met mn vader geweest, die de auto geparkeerd had op een invalide plek, dus die kneep hem al een beetje ;-) Vervolgens gemeld, en kreeg ik al te horen dat de arts ruim een half uur uitliep.... Ik maakte nog de grap, dat als hij mijn naam zou zien staan, mij toch wel direct zou helpen....
In de wachtruimte was het echt zo ontzettend druk. Iedereen had geloof ik 3 man mee als assistent ofzo. Maarja, ik heb dus 10 minuten kunnen staan wachten op een vrije stoel. Ik weet dat ik niet oud ben, maar ik stond daar niet echt heel erg fijn. Uiteindelijk kon ik zitten naast een uiterst vriendelijke man en mocht ik nog even zijn krantje lezen :D

Maarja, wat is er uit gekomen.
Ik heb dus mijn achterhoorn gescheurd. Dit is los gekomen en heeft even klem gezeten tussen mn gewrichten. Tijdens het slapen is dit losgeschoten, maar naar de andere kant geschoten. Ik word dus weer opnieuw geopereerd. De chirurg heeft deze maand zijn laatste werkmaand. Zijn laatste opname dat is 19 januari en dan mag ik mij ook melden.
11 januari naar het ziekenhuis om de ruggenprik te bespreken en dan de 19e onder het mes. Het is een vrij kleine operatie. Gelukkig mag mijn meniscus blijven zitten, maar wordt het kleine stukje er uit gehaald.
Toch een operatie. Ging er eigenlijk al vanuit....

Hilde_q

Re: Val je uit je bed, is je meniscus verrekt ( ervaringen? )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 14:07

pff Trudy jij bent ook nog druk bezig!
Ik kom net van de orthopeed terug. Vrijdag over een week ga ik onder het mes. Op de MRI was te zien dat er een hoop vocht in mijn knie ziet ,, meniscus durven ze nog niet te zeggen maar ik hoop het van niet.

Het komt totaal niet goed uit nu, tentamens en stage komen er aan ! Maar goed, knie gaat voor zoals mijn mentor steeds blijft zeggen !

ik heb niet gekozen voor een ruggenprik, daar zou ik zo tegen op kijken dat ik toch voor de algehele narcose ben gegaan !

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:15

Veel vocht kan ook wijzen op je kruisband, of hebben ze daar niets over gezegd?

Ligt er aan wat er aan je meniscus is, maar ik moet na de operatie weer zo snel mogelijk gaan belasten. HOpelijk valt de schade bij jou ook mee.

Ik kies wel weer voor een ruggenprik. Ben weer benieuwd hoe het er nu uit ziet daar binnen ;-)

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 15:26

ja daar ben ik ook benieuwd naar maar toe ga ik liever knock out := jammer dat ik dan niks zie maar een prik tussen mijn wervels. Nee dank je :n

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:45

Ik heb de vorige keer al een ruggenprik gehad. Alleen werkte deze niet... Dat merkte ik toen het mesje in mn knie werd gezet.
Maar goed, hopelijk gaat het de volgende keer wel in 1x goed ;-)

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:37

Hoi! Wat een nare verhalen lees ik hier, tjongejonge... Ik hoop zo dat het bij mij meegaat vallen!

2,5 week geleden ben ik van een tafel afgesprongen en maakte daarbij een draai. Toen ik landde merkte ik dat het niet een hele lekkere landing was en het lopen ging steeds slechter totdat ik er echt niet meer op kon staan. Toen ik even alleen was probeerde ik mijn knie recht te krijgen, maar dit lukte niet. Ik ben absoluut niet scheeuwerig, maar ik heb volgens mij nog nooit zo'n pijn mee gemaakt en de boel echt bij elkaar gegild.
Direct naar de huisarts die me doorverwees naar het ziekenhuis. Gelukkig geen breuken op de foto te zien, maar het vermoeden bestond van een scheurtje in mijn meniscus. Een week op krukken lopen en rusten en onderzoeken wat ik wel of niet zou kunnen en daarna weer terugkomen. Gelukkig koni k na een week weer zonder krukken lopen (al kon ik mijn knie niet recht krijgen). Ik moest weer een week aanzien en dan weer terug naar het ziekenhuis, dit was gisteren.
Ondertussen kan ik mijn knie redelijk recht krijgen, alleen wanneer ik het recht krijg, zet ik hem op slot, de tussenweg lukt me nog niet. Gelukkig wel gisteren voor het eerst weer even op mijn paard kunnen zitten (en heb gemerkt dat ik mijn benen echt wel kan stilhouden ;) ). Nu moeti k naar de fysio. Ziekenhuis dacht dat ik mijn meniscus is dubbelgeklapt of dat er toch een heel klein scheurtje in mijn meniscus zat. Nu moet het met tijd en fysio alles weer goed komen.

Ik voelde me zo l*llig, ik sprong stomweg van een tafel en heb je dit... Maar goed, gelukkig niet onder het mes! Voor jullie: heel veel sterkte!!! :=

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 14:46

Ja echt he, van een relatief kleine val/beweging zon groot iets over houden ! Echt erg :')

ik ben stiekem best nerveus voor vrijdag ! :o Hopelijk kan ik snel weer lopen :j en fietsen en sporten en uitgaan en vanalles :=

RooschJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 16:01

Ja, jij sprong nog van een tafel, ik wilde alleen maar opstappen. :')
Erg rot, beterschap.

Ik duim voor je, Hilde_q. :j

Ik ben weer langzaam terug op 'eigen benen' aan het staan.
Woon normaal op kamers maar laatste tijd veel bij pa geweest.
Nu moet ik echter weer de hele week naar school en olé..
Wat een lol. Asociale mensen bij het reizen, niemand die boodschappen voor me kan/wil doen dus ik moet straks waarschijnlijk met die krukken door de sneeuw richting winkel.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 13:57

nou ze bellen vandaag tussen half 3 en 17 uur hoelaat ik er moet zijn morgen ! Ben toch best zenuwachtig !!

Heb sinds vandaag ook nog blaasontsteking dus dat kan er ook nog wel bij !

roosch: gaat het inmiddels wat beter :)?

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:00

Ik moet mij as dinsdag om 7 uur melden in het ziekenhuis en word ik weer geopereerd.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 14:03

echt :oo ?
Vertel :(:)?

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:20

Trudy_dJ schreef:
Nou dames, ik ben weer terug op het werk.
Ziekenhuis bezoek ging vrij rap.

Ik had om 13:50 een afspraak. Ik ben met mn vader geweest, die de auto geparkeerd had op een invalide plek, dus die kneep hem al een beetje ;-) Vervolgens gemeld, en kreeg ik al te horen dat de arts ruim een half uur uitliep.... Ik maakte nog de grap, dat als hij mijn naam zou zien staan, mij toch wel direct zou helpen....
In de wachtruimte was het echt zo ontzettend druk. Iedereen had geloof ik 3 man mee als assistent ofzo. Maarja, ik heb dus 10 minuten kunnen staan wachten op een vrije stoel. Ik weet dat ik niet oud ben, maar ik stond daar niet echt heel erg fijn. Uiteindelijk kon ik zitten naast een uiterst vriendelijke man en mocht ik nog even zijn krantje lezen :D

Maarja, wat is er uit gekomen.
Ik heb dus mijn achterhoorn gescheurd. Dit is los gekomen en heeft even klem gezeten tussen mn gewrichten. Tijdens het slapen is dit losgeschoten, maar naar de andere kant geschoten. Ik word dus weer opnieuw geopereerd. De chirurg heeft deze maand zijn laatste werkmaand. Zijn laatste opname dat is 19 januari en dan mag ik mij ook melden.
11 januari naar het ziekenhuis om de ruggenprik te bespreken en dan de 19e onder het mes. Het is een vrij kleine operatie. Gelukkig mag mijn meniscus blijven zitten, maar wordt het kleine stukje er uit gehaald.
Toch een operatie. Ging er eigenlijk al vanuit....

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:07

Vanmorgen om 9 uur was ik in het ziekenhuis. Mn papsie had mij afgezet en is toen weg gegaan. Helaas was het erg druk op de operatieafdeling, dus ik kon pas om 12 uur gaan omkleden. Phoe en heel de tijd nuchter moeten zijn :P
Duidelijk aangegeven dat de vorige keer, mijn ruggenprik niet werkte, dus daar hebben ze echt heel erg veel rekening mee gehouden.
De eerste prik om de huid te verdoven was dit keer het zeerst. De 2e prik, die de vorige keer raar uitwerkte op mijn benen, deed gewoon normaal en werkte vrijwel direct. Om 13 uur mocht ik naar de operatiekamer. Ik heb echt niets gevoeld, dus dat was super.
Er is alleen wel 1/3 van mijn meniscus er uit gehaald. Voor mijn gevoel dus wel echt erg veel. Verder zit er nog een horizontale scheur in mn meniscus, maar hij wilde daar niet te veel aan doen. Dus ja, ik moet nog zien hoelang dit goed blijft gaan.
Hij kon aan die scheur niets doen, want hij wilde hem er absoluut niet helemaal uit halen.
Om 14 uur was ik klaar. Om kwart over 2 op de uitslaapkamer en om 15 uur weer op de afdeling.
Rond 18 uur had ik geplast en mocht alles afgekoppeld worden en kon ik naar huis.

Kortom: Blij, het zit er weer op. Op naar het herstel!!
Al met al, dit keer dus een zeer fijne ervaring over gehouden aan mn operatie!

RooschJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:17

Gelukkig zeg, ik had nog aan je gedacht vanochtend. :j

En Hilde, thanks for asking. Ik moet vrijdag terug naar 't ziekenhuis maar heb nog steeds krukken.

Hoe gaat het met jullie?