Ik wil aan de pil maar mag niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:29

Tja vroeger... We leven wel gewoon nu. En nu heb je de mogelijkheid om aan de pil te gaan.

Mayflower_

Re: Ik wil aan de pil maar mag niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:30

Hoe oud ben je? Boven de 16 hoef je niet met toestemming van je ouders de pil aan te vragen. :)
Dus je kan dan gewoon naar de HA gaan.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 12:30

Hoelang ik hier last van heb?
Anderhalf jaar ofzo
Wordt steeds erger, de laatste keer had ik geen last van mijn benen maar nu heb ik het gevoel dat ze verlamd zijn iig heel vermoeid straks maar eventjes rondje door het huis weer :)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 12:30

Mayflower_ iets minder dan 3 maand nog wachten dus

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:31

Als 't al anderhalf jaar duurt snap ik niet waarom je moeder zegt dat je er "even" doorheen moet.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 12:32

Ja die 3 of 4 dagen in de maand..... :roll:

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:35

ik ben om dezelfde reden als jij op mijn 12e begonnen met de pil. Dit heeft mij echt enorm geholpen toen. Ik was elke maand 5 dagen beroerd waarvan ik er 3 ziek thuis moest blijven. Braken, niks eten, buikkramp.

Mijn moeder heeft me mee naar de dokter genomen en die zei; de pil is een van de dingen die kan helpen. Mijn moeder vond mij ook wat jong, maar de huisarts zei dat dat nog wel mee viel. Ik was er toen heel blij mee want het eerste jaar was echt een hel.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 12:36

Ik eet ook niks of haast niks in de tijd dat ik ongesteld ben (met als gevolg afvallen maar zodra ik weer kan eten komt het er direct weer aan zodat ik alsnog op hetzelfde gewicht) maar dat terzijde
Ik heb ontzettend honger maar wordt al misselijk als ik eraan denk

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:36

Zonder het topic door te hebben gelezen zeg ik: NIET DOEN!!!

Ik ben pas aan de pil gegaan (prikpil) toen ik toe was aan seks. Ik had toen een vriend. Heb nooit last gehad van mijn ongesteldheid, sterker nog ik werd bijna nooit ongesteld.
Toch ben ik tegen al die hormonen in mijn lijf, als je het niet nodig hebt ter anticonceptie, zou ik er gewoon niet aan beginnen. Je bent nog jong, gewoon even door de zure appel heenbijten. Wie weet wordt het nog wel beter, in de loop der tijd.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:37

Wat ik me afvraag is, hebben jij en je moeder het er wel over gehad dat jij het idee hebt dat je moeder 'de pil' als een vrijbrief voor seksuele activiteit ziet? Misschien dat wanneer je het daar open over hebt je de zorgen van je moeder wat weg kan nemen.
Het argument van je moeder dat je te jong bent voor de pil vind ik nergens op gebaseerd, er zijn meisje van 15 die een kind krijgen ...

Succes en hou je buik lekker warm, dat scheelt veel. Een speciaal middel als Femirital (schrijf ik dat goed?) bevat ook spierverslappers, wil ook wel eens helpen.

Djilna

Ibbel schreef:
Ik zou me eerst eens laten onderzoeken. Het is niet normaal dat je zoveel pijn hebt van je menstruatie.
Meest voorkomende oorzaak is endometriose (= baarmoederweefsel op andere plekken in je buikholte, bv op de eierstokken)

Is dat zo?
Ik ben nl ook aan de pil gegaan ivm de klachten. De eerste dag+ nacht was altijd drama. Ik lag dan te shaken van de pijn en zat+ hing alleen maar boven het toilet ivm overgeven en diarree. Sinds ik aan de pil ben is het véél minder. Een jaar gestopt om te kijken hoe het zou gaan, maar het nam per maand weer toe. Dus maar weer aan de pil gegaan..

na de 1e dag+nacht was de ergste pijn trouwens wel altijd weg..

eva1969

Janine1990 schreef:

Ik ben pas aan de pil gegaan (prikpil) toen ik toe was aan seks. Ik had toen een vriend. Heb nooit last gehad van mijn ongesteldheid, sterker nog ik werd bijna nooit ongesteld.
Toch ben ik tegen al die hormonen in mijn lijf, als je het niet nodig hebt ter anticonceptie, zou ik er gewoon niet aan beginnen. Je bent nog jong, gewoon even door de zure appel heenbijten. Wie weet wordt het nog wel beter, in de loop der tijd.

Dat is wel heel makkelijk praten als je al aangeeft dat je er zelf nooit last van gehad hebt.

Prince_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:38

Je zou naar de huisarts kunnen gaan zonder dat je moeder er vanaf weet. Leg het verhaal (nog een keer) aan de huisarts uit. De huisarts heeft beroepsgeheim en mag dus niet aan je moeder vertellen dat je bij hem bent geweest. Er zijn genoeg meiden bij mij in de omgeving die stiekem aan de pil gingen, dit zou ik zelf niet doen, maar misschien kan je huisarts wel een gesprekje met je moeder aan gaan. Want dit is natuurlijk niet echt fijn voor jou! En al die pijnstillers kunnen nog meer schade aanrichten dan de pil.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 12:40

eva1969 schreef:
Wat ik me afvraag is, hebben jij en je moeder het er wel over gehad dat jij het idee hebt dat je moeder 'de pil' als een vrijbrief voor seksuele activiteit ziet? Misschien dat wanneer je het daar open over hebt je de zorgen van je moeder wat weg kan nemen.
Het argument van je moeder dat je te jong bent voor de pil vind ik nergens op gebaseerd, er zijn meisje van 15 die een kind krijgen ...

Succes en hou je buik lekker warm, dat scheelt veel. Een speciaal middel als Femirital (schrijf ik dat goed?) bevat ook spierverslappers, wil ook wel eens helpen.

Zelfs een kruik op me buik doet al zeer ;(
Douchen gaat niet zak haast door me benen als ik dus te lang sta
Daarom zit ik veel
Op school loop ik van lokaal naar lokaal en ga zo snel mogelijk weer zitten en in de pauzes staan ze meestal, gelukkig dicht bij een bankje, maar ik ga dan lekker zitten (gelukkkig zijn er een paar dan zo aardig om naast me te komen zitten :) )
Ik ben wel eens op school gaan huilen van de pijn heb uitgelegd dat ik heel erg buikpijn en hoofdpijn had (niet ongesteld) maar direct naar huis gegaan :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:42

Mayflower_ schreef:
Hoe oud ben je? Boven de 16 hoef je niet met toestemming van je ouders de pil aan te vragen. :)

Dat is niet waar, ik ben op mijn 14e zelf de pil gaan halen, stiekem zonder mijn moeder :)

Dat ging prima hoor, alleen je moet je afspraak contant betalen. De dokter heeft beroepsgeheim. En je hoeft dus ook geen 16 te zijn ;)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 12:42

Tsjah en laat ik daar nou geen geld voor hebben

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:43

corientjuhh schreef:
Me moeder belde
Ja blablablabla het is meestal 1 dag ik nee 3 of 4 dagen
Moet ik nog van die pilletjes halen ik ja die blauwe (aleve)
daar loop je al maanden mee en het helpt heel goed enzo
Je moet hier even door
Bel straks even een vriendin wat zei zou aanraden en of zij evt met mij heen wil
Me tante woont trouwens best wel ver weg

Tiener, dus volop in de groei en een constant veranderende hormoonspiegel. Je kan er niet even doorheen lopen. Pas als je hormonen weer in balans zijn (dus als je uitgegroeid bent) kan dat misschien werken.
Ik heb zelf met deze klachten van de HA om medische redenen de pil voorgeschreven gekregen. Al was dat wel met volledige medewerking van mijn moeder, maar die heeft deze ellende zelf ook gehad.

Ik ben inmiddels met de pil gestopt (na nog. 15 jaar slikken) en de klachten zijn nu een stuk minder, al hangt dat gedeeltelijk van de hoeveelheid stress af. Is het wel wat te dan is 1 naproxen genoeg. (Naproxen werkt ook iets als bloedverdunner en daarom werkt die vaak beter dan ibu of paracetamol)

Spinoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:43

Ik was 14 toen ik er mee begon. Al weer zo'n 17 jaar geleden.
Mijn ouders wilde het perse.
Weet je dat je zelf naar de huisarts kan gaan om hem aan te vragen. Gewoon buiten je ouders om.
Kies hierin voor jezelf!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:45

denice schreef:
Mayflower_ schreef:

Dat is niet waar, ik ben op mijn 14e zelf de pil gaan halen, stiekem zonder mijn moeder :)

Dat ging prima hoor, alleen je moet je afspraak contant betalen. De dokter heeft beroepsgeheim. En je hoeft dus ook geen 16 te zijn ;)

Je bent met je ouders meeverzekerd tot je 18e, ga naar je eigen HA en je hoeft niks te betalen.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 12:45

Sniksnik ik wil eten maar als ik er al aan denk wordt ik al misselijk

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:46

Komop, als je wat wil dan is er wat mogelijk. Laat je moeder merken dat je erover hebt nagedacht. Je kan toch wel aan 40 euro komen als je echt zou willen?

Natuurlijk is dat niet de beste oplossing, ik zou gewoon aan je moeder laten merken dat je je erin verdiept hebt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:47

eva1969 schreef:
Janine1990 schreef:

Dat is wel heel makkelijk praten als je al aangeeft dat je er zelf nooit last van gehad hebt.

Dat zeg jij :P

Het is maar net hoe hoog je pijngrens is... En ik heb dan nooit last gehad van, ik kan me wel een voorstelling maken van hoe het voelt. Je moet niet te veel troep in je lichaam hebben, en naast jezelf, kent je moeder je het allerbest. :)
Ik kan me niet voorstellen dat de gemiddelde moeder bij deze vraag denkt: Oh help, ze wil meer... Tenzij het in de ogen van de moeder meer aanstellerij is, of het erbij willen horen.

Hormonen in je lichaam ten overvloede zijn nooit goed!!! Je moet dat niet ambieren.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 12:48

Ja dat kan :)
Zucht ik ga even rondje huis hopen dat die pijn in me benen wat over gaat

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:49

corientjuhh schreef:
Ja dat kan :)
Zucht ik ga even rondje huis hopen dat die pijn in me benen wat over gaat

Als het de pijn is die ik altijd heb, zou ik gewoon even rekken en strekken, is het zo weer over.
Het is een soort restless leggs gevoel.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:49

Ik begrijp je moeder niet zo goed.
Als jij duidelijk aangeeft dat je verschrikkelijk veel pijn hebt ('s nachts gillend wakker worden!) dan zou ik je meegesleurd hebben naar de dokter voor de pil.
Bij mij heeft de pil zoveel veranderd.
Ik had ook heel veel pijn, was dagen ziek en kreeg bloedarmoede door mijn heftige menstruatie.
Nu is dit allemaal over.
Als ik jou was zou ik zelf naar de dokter gaan en vertellen hoe en wat.