Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ibbel schreef:Ik zou me eerst eens laten onderzoeken. Het is niet normaal dat je zoveel pijn hebt van je menstruatie.
Meest voorkomende oorzaak is endometriose (= baarmoederweefsel op andere plekken in je buikholte, bv op de eierstokken)
Janine1990 schreef:Zonder het topic door te hebben gelezen zeg ik: NIET DOEN!!!
Ik ben pas aan de pil gegaan (prikpil) toen ik toe was aan seks. Ik had toen een vriend. Heb nooit last gehad van mijn ongesteldheid, sterker nog ik werd bijna nooit ongesteld.
Toch ben ik tegen al die hormonen in mijn lijf, als je het niet nodig hebt ter anticonceptie, zou ik er gewoon niet aan beginnen. Je bent nog jong, gewoon even door de zure appel heenbijten. Wie weet wordt het nog wel beter, in de loop der tijd.

eva1969 schreef:Wat ik me afvraag is, hebben jij en je moeder het er wel over gehad dat jij het idee hebt dat je moeder 'de pil' als een vrijbrief voor seksuele activiteit ziet? Misschien dat wanneer je het daar open over hebt je de zorgen van je moeder wat weg kan nemen.
Het argument van je moeder dat je te jong bent voor de pil vind ik nergens op gebaseerd, er zijn meisje van 15 die een kind krijgen ...
Succes en hou je buik lekker warm, dat scheelt veel. Een speciaal middel als Femirital (schrijf ik dat goed?) bevat ook spierverslappers, wil ook wel eens helpen.

)
Mayflower_ schreef:Hoe oud ben je? Boven de 16 hoef je niet met toestemming van je ouders de pil aan te vragen.
Dus je kan dan gewoon naar de HA gaan.

corientjuhh schreef:Me moeder belde
Ja blablablabla het is meestal 1 dag ik nee 3 of 4 dagen
Moet ik nog van die pilletjes halen ik ja die blauwe (aleve)
daar loop je al maanden mee en het helpt heel goed enzo
Je moet hier even door
Bel straks even een vriendin wat zei zou aanraden en of zij evt met mij heen wil
Me tante woont trouwens best wel ver weg
denice schreef:Mayflower_ schreef:Hoe oud ben je? Boven de 16 hoef je niet met toestemming van je ouders de pil aan te vragen.
Dus je kan dan gewoon naar de HA gaan.
Dat is niet waar, ik ben op mijn 14e zelf de pil gaan halen, stiekem zonder mijn moeder
Dat ging prima hoor, alleen je moet je afspraak contant betalen. De dokter heeft beroepsgeheim. En je hoeft dus ook geen 16 te zijn
eva1969 schreef:Janine1990 schreef:Zonder het topic door te hebben gelezen zeg ik: NIET DOEN!!!
Ik ben pas aan de pil gegaan (prikpil) toen ik toe was aan seks. Ik had toen een vriend. Heb nooit last gehad van mijn ongesteldheid, sterker nog ik werd bijna nooit ongesteld.
Toch ben ik tegen al die hormonen in mijn lijf, als je het niet nodig hebt ter anticonceptie, zou ik er gewoon niet aan beginnen. Je bent nog jong, gewoon even door de zure appel heenbijten. Wie weet wordt het nog wel beter, in de loop der tijd.
Dat is wel heel makkelijk praten als je al aangeeft dat je er zelf nooit last van gehad hebt.