Imitador schreef:Merken jullie ook verschil tussen Ritalin en Concerta in de bijwerkingen? Een meisje bij mij op de studie heeft ook ADhD, en had last van de concerta en is toen terug gegaan naar Ritalin ondanks de pieken en dalen.
Ik merk aan mijn zoon sinds dat hij concerta slikt, hij is qua gedrag een stuk constanter is geworden, wat hem weer "rustiger" maakt.
Hij is bij tijd en wijle nog ontzettend druk maar als ik dat tegen hem zeg, neemt hij het van me aan en probeert iets te doen waarvan hij rustiger word.
Zijn gezichtsuitdrukking is wel anders geworden, alsof hij heel moe is. Helaas krijgt hij net zoals Ronne ook wel eens de vraag of hij iets gebruikt heeft (hij rookt ook)

Heel herkenbaar wat je schtrijft en waar je tegenaan gelopen bent!
Niet alleen kwa praten, maar ook kwa "doen"
Maar ik ga vanavond ofzo nog een poging doen, ik wilde alleen ff snel reageren op dat roken, want er zijn diverse stoffen die ADHD bij de meeste mensen 'onderdrukken' waaronder cafeïne, taurine (energydrank) en nicotine. Dus ja gestopt met roken kan je zeker verschil merken. Ik ben overigens een halfjaar gestopt nu, maar heb wel medicatie, ik ga eens denken of ik verschil merk daarin

)
. Maargoed, mss speelt er wel ietsje meer bij mij.
En mijn vent (altijd in voor een driehoeksverhouding) denk ik óók niet