[Centraal] Mexicaanse Griep.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:44

Rienn: volgens mij val jij onder de risico groep. Als je chronische longproblemen hebt val je eronder. Maar ik vind het dan wel raar dat je nooit bent opgeroepen voor de gewone griepprik :?
Blijkbaar val je er dan niet onder en ben je stabiel en gezond genoeg?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:44

Ik heb besloten om hem, na enig twijfelen, niet te gaan halen. Ondanks het feit dat ik astma én epilepsie heb.
Waarom niet? Omdat ik een behoorlijk goede conditie heb en er op vertrouw dat mijn lichaam het goed kan oplossen. Ik heb dit jaar wel de normale griepprik gehaald en ik dacht er ook aan om de mexicaanse te halen, maar uiteindelijk.... ik slik al zoveel rommel, ik doe het dus niet. Tenzij mijn neuroloog morgen (ik moet op controle) zegt: Ik wil dat je hem onherroepelijk gaat halen.

Maar dat verwacht ik eigenlijk ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:47

katiavl schreef:
Zo raar dat jullie twee entingen krijgen, hier in belgie krijgt iedereen er maar één...

Erg raar

Heb in tussentijd even wat opgezocht. Het schijnt dat in sommige landen vanwege financiële redenen maar één keer wordt geënt.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:48

Hier vandaag ook de oproep gekregen voor mijn dochtertje van bijna 2 en natuurlijk wijzelf ..

Heb nog een dochtertje van net 4 maanden, zij mag hem dus nog niet halen..

Twijfels heb ik nog wel maar we gaan denk ik wel maandag de entingen halen..

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:52

Welshcobfan schreef:
Rienn: volgens mij val jij onder de risico groep. Als je chronische longproblemen hebt val je eronder. Maar ik vind het dan wel raar dat je nooit bent opgeroepen voor de gewone griepprik :?
Blijkbaar val je er dan niet onder en ben je stabiel en gezond genoeg?

Ik ben eigenlijk nooit ziek, en daarom maak ik me geen zorgen... Maar zoals ik lees dat mensen met chronische longproblemen onder de risicogroep vallen, ben ik gewoon benieuwd of ik daar dan ook onder val. Ja dus. Maar vind het zo stom om naar mijn huisarts te bellen over hoe en wat.. Misschien toch maar doen...?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:53

Voor wie onder de risicogroep valt en bewust heeft gekozen de enting niet te halen, kun je eens concreet vertellen waarom niet?
[/quote]
Ik val in de risicogroep en heb heel bewust m'n enting niet gehaald.
Omdat:-Men niet weet wat de bijwerkingen op langere termijn zijn
-Ik de hele Mexicaanse Griep een hype vind. Toen ie dit jaar op kwam, was er zo snel een vaccin, daar geloof ik dus niet in!
Er is een pharmaceutisch bedrijf dat hier financieel heeeeeeel veeeeel beter van wordt.
-Heeft iemand enig idee hoeveel slachtoffers de gewone griep jaarlijks maakt? Meer dan de Mexicaanse Griep nu doet!
-Er velen zijn die na de enting een lichte vorm van griep krijgen.

Nadat ik dit alles op m'n gemak heb overdacht en overwogen, besloot ik m dus niet te halen.
Weten jullie trouwens dat 65% van de mensen die in de zorg werken de enting ook niet halen? En dit niet doen omdat ook zij het overtrokken vinden?
Ik bagatelliseer niets, tuurlijk kunnen er mensen heel ziek van worden. Zeker omdat het op je longen kan slaan en je het dan dus benauwd krijgt.
Verder lijkt het wel een "mediaziekte". Zodra er in de media weer een griepdode wordt gemeldt, slaat de paniek toe. Over overledenen van de gewone griep hoor je niets, dat vindt men geen nieuws!

Ik zou weleens argumenten willen lezen van bokkers die de enting heel bewust WEL hebben gehaald. En dan bedoel ik niet "voorkomen is beter dan genezen", nee, heel weloverwogen argumenten.
Misschien dat deze argumenten mij wel over de streep kunnen trekken.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:55

Een tijd geleden was ik behoorlijk ziek. Ik denk dat het de Mexicaanse griep wel is geweest. Daarna niet meer ziek geworden. Ik zit niet in de groep die een prik zou mogen halen, maar mijn moeder heeft het toch via de huisarts voor ons geregeld. Omdat wij zo weinig weerstand hebben...

Nou mijn weerstand is sinds die laatste ziekte zeer gestegen. Ik ga de spuit dus niet halen, ik geloof er niet zo in.

Princess_

Re: [Centraal] Mexicaanse Griep.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:59

Ik maak geen witte bloedcellen aan en het risico om de griep te krijgen is gewoon te groot. Mijn HA is absoluut niet voor elke enting, maar hier zei hij gelijk dat hij het me sterk aanraadde.
Wb troep in de enting, alles wat erin zit wordt door je lichaam opgelost om het zo maar te zeggen.
Voor de rest is het gewoon een griepvaccin, van een gewone griepprik heb je ook geen gevolgen op lange termijn.

Als ik onder 16 was geweest had ik bv dan weer niet die baarmoederhals prik gehad.

Dit ligt voor mij gewoon anders, de gewone griepprik krijg ik ook elk jaar. Ik heb gewoon enorm veel kans dat ik erin blijf als ik een griep krijg, welke griep dan ook.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:03

Ja Princess, dan begrijp ik heel goed dat jij m wel hebt gehaald.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:04

Verder ben ik het wel met je eens wb de "hype"
Aan de gewone griep gaan er jaarlijks ook veel mensen dood.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:04

Ik ben bij een 'simpel' verkoudheidje al twee weken ziek.
Mijn weerstand is ook laag, waardoor ik elk verkoudheidje wel krijg helaas.
Als ik de griep krijg -of dat nou de gewone of mexicaanse griep is- dan lig ik wel langer dan twee weken uit de running.
En dat kan ik op het moment niet gebruiken in verband met school :=

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:05

Mijn zoontje van 3 heeft ook een oproep gehad. Ik ga niet, ik twijfel daar niet over. De toevoegingen aan het vaccin vind ik veel te gevaarlijk.
Maar ik moet erbij zeggen dat ik ook de "gewone" entingen niet laat geven omdat ik mijn oudste zoon heel ernstige bijwerkingen heeft gehad. En een buurjongentje heeft precies de zelfde bijwerkingen gehad en is zwaar gehandicapt geraakt, mijn zoon is wel hersteld. Ik weet dat het heel erg zeldzaam is dat je dit overkomt, maar als je het in je directe omgeving hebt meegemaakt ga je toch anders naar de vaccinaties kijken.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:10

Zeker weten doe ik het niet maar ik voel me sinds 1.5 dag flink beroerd en heb wel een aantal verschijnselen van de mexicaanse griep. ;(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:14

Ik heb de prik heel bewust gehaald om 2 dingen: mijn gezondheid is gewoon niet stabiel genoeg. Gewone griep kan voor mij hele vervelende gevolgen hebben aangezien ik door een verkoudheid al allerlei onstekingen krijg. Door mijn allergieen en Astma valt mijn lichaam zichzelf ook snel aan om niets.
Ben laatst bijna 2 maand ziek geweest na aanleiding van 1 verkoudheidje die zich zo erg had ontwikkeld dat bijholstes onstoken waren en mijn longen ook volledig dicht zaten :+
Ben net weer 'gezond' verklaard door het ziekenhuis en dat wil ik graag zo houden! :D

Reden 2 is dat ik ook in de zorg werk en ik mijn verantwoordelijkheid neem door de inentingen te nemen :j Ik werk toch met een zwakke groep :)

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:15

ik heb vandaag de prik gehaald, 8 dec moet ik de 2e prik halen.
ik ben nu 30 weken en 1 dag zwanger dus behoor ik tot de risicogroep.
eerst wou ik de prik niet omdat het niet bekend is wat het op lange termijn doet (zowel voor mij als voor de baby)
en ik het ook meer een mediahype vindt.

nu wou mijn man ( en schoonmoeder) dat ik wel de prik haalde, dus heb ik aan mijn verloskundig gevraagt wat is moest doen.
ze zij dat ik hem beter maar wel kon halen omdat mijn longen al minder ruimte hebben en de mex.griep niet echt helpt ;(

nu maar hopen dat de prik op ( zowel nu als op lange termijn) geen bijwerkingen heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:42

Teddy321 schreef:
Ik zou weleens argumenten willen lezen van bokkers die de enting heel bewust WEL hebben gehaald. En dan bedoel ik niet "voorkomen is beter dan genezen", nee, heel weloverwogen argumenten.
Misschien dat deze argumenten mij wel over de streep kunnen trekken.

Ik ga hem wél halen. Waarom? Heel simpel: ik weet van mezelf dat ik na ziekte weken, zo niet maanden nodig heb voor ik weer helemaal fit ben. Ik ben zelfstandig ondernemer en één of twee weken ziek zijn en daarna een paar maand nodig hebben om weer helemaal fit te zijn, is voor mij vanuit financieel oogpunt een te groot risico. Ik kan niet zomaar effe in de ziektewet gaan en lekker thuis uitzieken.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:45

Waarom ik hem ben gaan halen: omdat als ik nu de MG krijg (ben zwanger) incl longonsteking en hoge koorts, ik van de hoge koorts weeen kan krijgen en de longonsteking is gevaarlijk omdat de medicijnen die je dan krijgt ten eerste al slecht zijn voor de baby en ook wee-opwekkend kunnen zijn.
Toen mijn gyn dat vertelde heb ik besloten om mezelf toch te laten enten (en ik twijfelde echt heel erg!)... en absoluut nog geen spijt van.

Ook dat er allemaal bijzondere stoffen inzitten is volgens mijn gyn helemaal niet waar. De stoffen die in het vaccin zitten, zitten ook in andere entingen en ook in de gewone griepprik. Dus volgens hem was dat geen reden om de enting niet te halen!

Gelukkig leven we nog steeds in een vrij land en mag iedereen het zelf beslissen!
Laatst bijgewerkt door linda_hans op 19-11-09 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:45

Dat begrijp ik helemaal Nouks.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 18:14

Ik moest hem halen omdat ik risicofactor ben. :Y)

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 18:15

Ik heb het ook gehoad ;) niet veel bijzonders, gewoon hetzelvde als een gewone griep ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:33

Ik heb de mexicaanse griepprik 10 november gehad, de prik ansich heb ik niet gevoeld. Ik heb wel 2 dagen een beurse plek op de plaats van prikken gehad, maar dat voelde ik alleen als ik er op lag. 1 december moet ik prik nummer 2 halen.
De gewone griepprik heb ik ook al gehad, die prik vond ik rottiger. Ik ben van geen van beide prikken ziek geweest of niet lekker geweest. Ik heb astma en reageer op verkoudheid al heftig, dan word ik al een stuk benauwder dan normaal.

Mijn zoontje van 3,5 laat ik ook enten uit voorzorg, omdat astma en andere longproblemen bij ons in de familie zitten.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:39

ik val ook onder de risico groep vanwege astma en allergieen maar omdat ik van de gewone griep ook bijna geen last van heb.
alleen een beetje verkouden, heb ik besloten de mexicaanse griep spuit niet te halen want ik vindt dat het allemaal overdreven.
en heb gehoord dat er ook mensen al aan overleden zijn.
en wat zijn de gevolgen op langer termijn? op die vraag heb ik van niemand een duidelijk antwoord gehad.
verder heb ik de gewone griepprik ondanks herhaaldelijk opgeroepen te zijn ook nooit gehaald.
En mensen ik ben al herhaalde in contact geweest met mensen die het hadden of vermoeden hadden dat ze het hadden, heb nergens last van
dus mijn conclusie is dat het allemaal opgeblazen wordt want van de gewone griep laten ze niks horen het aantal doden dan he

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:55

Niien_ schreef:
Ik moest hem halen omdat ik risicofactor ben. :Y)

Ik zit ook in de risicogroep en heb dan ook een oproep gehad.
Maar je moet helemaal niets, je kunt gehoor aan de oproep geven of niet.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:12

Aan de gewone griepprik gaan er jaarlijks ook mensen dood.

En indd je moet niks, alsje een oproep krijgt is het gewoon verstandig om het te halen imo.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:59

Als ik tot een andere risicogroep dan de zwangeren zou behoren had ik hem wel gehaald denk ik.
Nu vind ik het te eng... Wat hiervoor geschreven wordt over de stoffen gaat bij een zwangerschap ook niet op vind ik. Mijn lichaam zal vast niet slecht reageren op de stoffen, maar dat wondertje in mijn buik is wel heel erg klein en dat risico vind ik gewoon te groot.
Daarbij ken ik wat zwangeren die de mexicaanse griep helaas al gehad hebben, maar hun kindje heeft hier niets aan overgehouden. Dus kies ik om het niet te doen. Maar moet zeggen, ik blijf telkens toch een klein beetje twijfelen. Je wilt toch het beste...