Ik ga grijs!!! (Denk ik....) Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Breghje

Re: Ik ga grijs!!! (Denk ik....) Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 20:30

Wat een ontzettend leuke reacties allemaal!!

Karen idd we komen elkaar steeds vaker tegen hier, gezellie!!

Cayenne, ik heb dit jaar geloof ik mijn 25 jarig jubileum verven, en ik ben nu 40... Vanaf mijn 22e ongeveer grijs geworden.

Beantsje, dát is echt een goede tip!!! Dan heb je idd ook niet die lelijke uitgroei. Ik ga er van de week mee naar mijn kapster, kijken of zij er iets mee kan.

Ik heb gelukkig wel van dat zilveren grijze haar, net als mijn moeder. Die heeft ook verschrikkelijk mooi grijs haar, heeft nooit geverft dus wat dat betreft eigenlijk vreemd dat ik het altijd stug ben blijven doen.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:36

Ja ook ik heb grijze haren, alleen word ik jammer genoeg niet mooi grijs anders had ik het gewoon grijs gehouden. Nu gaat er een kleurspoeling doorheen wat mijn haar een warme kleur geeft en het grijs wat er dan nog af en toe doorheen komt is ook mooier.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:48

Uums schreef:
Helemaal waar :j Vaak past de kleur ook niet bij hun huid. Soms lijkt het of 'ravenzwart' of 'mahonie' in de aanbieding was bij de kapper... :o

hihi nou ik verf het dus altijd pikzwart ,des te minder vallen de grijze haren op
maarja ik krijg altijd complimentjes dat zwart mij goed staat :P

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 21:06

ikdoemaarwat schreef:
Uums schreef:
Helemaal waar :j Vaak past de kleur ook niet bij hun huid. Soms lijkt het of 'ravenzwart' of 'mahonie' in de aanbieding was bij de kapper... :o

hihi nou ik verf het dus altijd pikzwart ,des te minder vallen de grijze haren op

Jij bent nog een puppy, dat kan ook nog heel erg goed!! Is meer voor de wat ouderen die al volop in de rimpels zitten en dan nog heel stug blijven doorgaan met té donkere haarverf.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:10

pardon een puppy ? :+
haha nee heel oud ben ik niet maar een puppy wil ik mijzelf niet noemen hoor
begon aantal zo rond mijn 24e met de eerste grijze haren :P

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 21:12

ikdoemaarwat schreef:
pardon een puppy ? :+
haha nee heel oud ben ik niet maar een puppy wil ik mijzelf niet noemen hoor
begon aantal zo rond mijn 24e met de eerste grijze haren :P

Ik ben een fossiel volgens de puppy's in mijn HK topic :D
is een complimentje hoor!! Je bent nog heerlijk jong!

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:13

Sommige mensen worden gewoon prachtig grijs! Mevrouw bij ons in de straat ook, dat staat zo schitterend, die haren hoeven echt niet altijd verborgen te worden!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:16

Breghje schreef:

kan je nagaan...........we schelen maar 10 jaar :+

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:20

Hier ook een grijze duif, van net 37 jaar. Ik word al jaren grijs en vooral bovenop is het wit aan't worden, ipv enkele witte haren worden het nu strengen wit. Mijn normale kleur is heel donkerbruin, met losse krullen. Ik vind het erg mooi, en hoop stiekem dat het grijs worden wat sneller gaat...

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 21:21

ikdoemaarwat schreef:
Breghje schreef:

kan je nagaan...........we schelen maar 10 jaar :+

En geestelijk schelen we waarschijnlijk nog minder hihihi :P
Heb echt zin gekregen om idd mijn haar in mijn eigen kleur te laten verven, heeel erg benieuwd hoe dat eruit gaat zien. Ja grijs, duhuh... :D

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 21:22

AngeliqueB schreef:
Hier ook een grijze duif, van net 37 jaar. Ik word al jaren grijs en vooral bovenop is het wit aan't worden, ipv enkele witte haren worden het nu strengen wit. Mijn normale kleur is heel donkerbruin, met losse krullen. Ik vind het erg mooi, en hoop stiekem dat het grijs worden wat sneller gaat...

Bij mij zit dat wit aan de zijkanten, echt spierwit is het als ik zo kijk. Blijven jou krullen ook met je grijze haar,want meestal is dat toch iets stugger dan haar met pigment (of heb ik me weer eens iets wijs laten maken....)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:32

Ik ben aan het twijfelen, ik heb op mijn hoofd een grijs/ witte pigment vlek, voor de rest heb ik een saaie kleur van mezelf.
Ben nu platina (12% waterstofperoxide) en twijfel over een andere kleur. Iets met minder waterstofperoxide, alleen ben ik bang dat die witte vlek dan gaat opvallen en je dat sneller ziet. Voorlopig blijv ik nog even verven, hoewel ik vandaag een vrouw zag die echt heel mooi grijs was.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 15:50

ikdoemaarwat schreef:
Uums schreef:

Jij bent maar en paar jaar ouder dan ik en het staat jou inderdaad goed :D

Ik doel meer op bepaalde dames van de generatie 50+, die qua gelaatstrekken wat harder/ soms spitser worden en hun haarkleur en make-up te donker/ zwaar aanzetten :) Vaak op advies van de dörpskapper, heb ik het idee :o

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 16:00

Hee Uums, nu trap je wel een beetje op m'n hart ;-). Ook dorpskappers weten hoe het werkt hoor (ik ben er met een getrouwd)! Ik denk dat het meer komt van het zelf kleuren met verf van de drogist.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 16:05

dorothea schreef:
Hee Uums, nu trap je wel een beetje op m'n hart ;-). Ook dorpskappers weten hoe het werkt hoor! Ik denk dat het meer komt van het zelf kleuren met verf van de drogist.

Dan hebben jullie wsl gewoon wél een goede dorpskapper... Dat kan ook best, want de vriendin die mij knipt had ook een kapperszaak in `t dörp. Maar er zit hier ook eentje... Mwah...

In deze regio wordt de term 'coupe Zuidlaren' gebruikt voor mensen die gewoon een bloempot op het hoofd gezet krijgen als mal om langs te knippen en daar lijkt het bij die kapperszaak eerlijk gezegd ook op :P De dames uit het koor uit het ene dörp zijn beter geknipt dan de dames uit het andere, nu ik erover nadenk :))

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 16:10

Nou ik zag gister toevallig een vrouw hier op het station lopen, en die was ook bezig haar geverfde haar aan het laten uitgroeien. Maar het was geen gezicht.
Ze had van zichzelf behoorlijk donker grijzig haar, maar geverfd in een soort oranje achtige tint met een uitgroei van zeker 7cm..

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 18:47

Zat vanmiddag in een trendy café, en inderdaad, een jonge griet gezien die haar mooie blonde haar grijs had geverfd!
Ze was een jaar of 20, dus Bregh je bent helemaal HOT als je grijs gaat 8-)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-09 20:16

elmo1 schreef:
Zat vanmiddag in een trendy café, en inderdaad, een jonge griet gezien die haar mooie blonde haar grijs had geverfd!
Ze was een jaar of 20, dus Bregh je bent helemaal HOT als je grijs gaat 8-)

Ga morgen meteen mijn kapster aan haar jasje trekken. Ik wil HOT MAMA zijn!! (Goh, wordt ik nog hip op mijn oude dag wahaahahahah!!)

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 21:40

Breghje schreef:
AngeliqueB schreef:

Bij mij zit dat wit aan de zijkanten, echt spierwit is het als ik zo kijk. Blijven jou krullen ook met je grijze haar,want meestal is dat toch iets stugger dan haar met pigment (of heb ik me weer eens iets wijs laten maken....)

Het witte haar is iets stugger, dat klopt, maar er zit dezelfde krul in als in het donkere haar! In mijn geval is het dus altijd een coupe 'Aan de stroom gehangen!' Krult nooit de goede kant uit, en als ik er met moeite een model in gekneed heb, gaat het regenen en dan is het weer een puinhoop!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-09 22:27

AngeliqueB schreef:
Breghje schreef:

Het witte haar is iets stugger, dat klopt, maar er zit dezelfde krul in als in het donkere haar! In mijn geval is het dus altijd een coupe 'Aan de stroom gehangen!' Krult nooit de goede kant uit, en als ik er met moeite een model in gekneed heb, gaat het regenen en dan is het weer een puinhoop!

:D We zijn nooit tevreden met ons struikgewas toch? :D Mij lijkt het heerlijk om krullen te hebben,ik heb van dat superstijl peillood haar en heel erg dun ook nog eens. Daartegenover staat dan weer wel dat het een flinke bos is, dus een permanent is geen optie want coupe ontploft.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 09:19

Breghje schreef:
:D We zijn nooit tevreden met ons struikgewas toch? :D Mij lijkt het heerlijk om krullen te hebben,ik heb van dat superstijl peillood haar en heel erg dun ook nog eens. Daartegenover staat dan weer wel dat het een flinke bos is, dus een permanent is geen optie want coupe ontploft.

Mijn dochter (Chinees van geboorte, geadopteerd toen ze 10 mnd was) heeft ook supersteil haar, en zij wil krullen, net als papa en mama. Het is wel een flinke bos, maar alle elastieken of speldjes glijden er zo uit, en als we dan een keer krullers zetten (ze is 4,5 ;) ze vindt het leuk om te tutten!) zijn de krullen er binnen een uur weer uit.. Een paar weken geleden was er in de stad een demonstratie van een keramische krultang (€ 89,- te duur voor een klein meisje) en die krullen bleven minimaal 2 dagen zitten zei de dame, binnen het uur eruit gezakt :( We kwamen toevallig weer langs de demo en laten zien, en het meisje kon het niet begrijpen (jaja) want bij iedereen (dus niet!) bleef het zitten!!! Ach, we prutsen verder met mijn oude babyliss krulset, werkt prima!!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 11:29

AngeliqueB schreef:
Mijn dochter (Chinees van geboorte, geadopteerd toen ze 10 mnd was) heeft ook supersteil haar, en zij wil krullen, net als papa en mama. Het is wel een flinke bos, maar alle elastieken of speldjes glijden er zo uit, en als we dan een keer krullers zetten (ze is 4,5 ;) ze vindt het leuk om te tutten!) zijn de krullen er binnen een uur weer uit.. Een paar weken geleden was er in de stad een demonstratie van een keramische krultang (€ 89,- te duur voor een klein meisje) en die krullen bleven minimaal 2 dagen zitten zei de dame, binnen het uur eruit gezakt :( We kwamen toevallig weer langs de demo en laten zien, en het meisje kon het niet begrijpen (jaja) want bij iedereen (dus niet!) bleef het zitten!!! Ach, we prutsen verder met mijn oude babyliss krulset, werkt prima!!

Zeeeeer herkenbaar!! Soms zie je meiden met van die lekker nonchalant opgestoken haren, zo met één klein klemmetje erin ofzo. Nou... ik heb minimaal twee van die grote grijpers nodig en dan idd, na een uur (mét betonlak erin een halve bus ofzo) is het effect weer weg. Aziatisch haar schijnt nog steviger te zijn schijnt dan ons steile haar...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 11:48

Leuk dat ik nog meer lotgenoten heb... Het geeft me moed. :D

Ik begin ook behoorlijk betonblond te worden, al jaren. En braaf heb ik het al jaren geverfd, want met name mijn buuf vond me zo'n 'olde doeve' worden. Ik zelf ook trouwens. |(

Maar nu, met 45, begin ik het zàt te worden, al die verfspetters op mijn: kamerjas, wastafel, vloer, wasmachine, douchegordijnen, handdoeken en waar die spetters nog meer terecht kunnen komen.
:(

Maar ik hèb nog 1 pak verf (24 wassingen houdbaar) in huis. Zal ik het doen of... :z

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 15:09

Breghje schreef:
AngeliqueB schreef:

Zeeeeer herkenbaar!! Soms zie je meiden met van die lekker nonchalant opgestoken haren, zo met één klein klemmetje erin ofzo. Nou... ik heb minimaal twee van die grote grijpers nodig en dan idd, na een uur (mét betonlak erin een halve bus ofzo) is het effect weer weg. Aziatisch haar schijnt nog steviger te zijn schijnt dan ons steile haar...

Zelfs bij mijn puk van 4,5 gebruik ik haarlak :o als ze vlechten wil hebben, het is er zo uitgezakt, ggrrrr....
Warrig opgestoken lukt bij mii redelijk, netjes werken gaat niet :D Heb ik het glad geföhnd, springen er in no time weer piekjes uit.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 16:08

Zoolgangster schreef:
Leuk dat ik nog meer lotgenoten heb... Het geeft me moed. :D

Ik begin ook behoorlijk betonblond te worden, al jaren. En braaf heb ik het al jaren geverfd, want met name mijn buuf vond me zo'n 'olde doeve' worden. Ik zelf ook trouwens. |(

Maar nu, met 45, begin ik het zàt te worden, al die verfspetters op mijn: kamerjas, wastafel, vloer, wasmachine, douchegordijnen, handdoeken en waar die spetters nog meer terecht kunnen komen.
:(

Maar ik hèb nog 1 pak verf (24 wassingen houdbaar) in huis. Zal ik het doen of... :z

Jaaa doen!! Pak wegzetten of een briefje erop plakken "Je kán het!" :D en gewoon grijs gaan. Betonblond vind ik trouwens ook wel een heeeel goede benaming!! Die houden we erin. :D