zo bang voor die griep..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:46

precies dat hoor je ook overal, maar steeds meer mensen die zwanger zijn nemen het wel, tja inderdaad wat is wijsheid, ben overgens niet bang voor de griep hoor. maar een klein babytje is natuurlijk wel erg kwetsbaar. die zijn daar nog niet tegen opgewassen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:46

Volgens mij worden vaccin niet op zwangere vrouwen getest, dat zei een viroloog op het nieuws (rtl of nos). Op zwangere vrouwen testen is niet ethisch verantwoorde, zei de viroloog. Ik zal eens kijken of ik de ractie kan vinden.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:48

Kijk sowieso niet meer bij die syptomencheckers want dan maak je jezelf helemaal ziek.
En waar ben je zo bang voor?
Het is maar een griepje, je gaat er niet dood aan etc.

De kans dat je aan de Mexicaanse Griep overlijdt is net zo groot als dat je aan de gewone griep overlijdt en ja aan de gewone griep kan je ook overlijden als je 'gezond' bent. Deze kans is bij beide griepjes even nihil.
Niks om je zorgen over te maken dus. =)

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:49

klopt ook lochies er wordt op zwangere dieren getest,

wat ik het vreemde vind, babys tot 6 maand niet enten, maar waarom dan wel als het nog in de buik zit, kleine kan er dan ook wat van meekrijgen wat dan ineens wel weer goed is.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:50

Mindim schreef:
Volgens mij worden vaccin niet op zwangere vrouwen getest, dat zei een viroloog op het nieuws (rtl of nos). Op zwangere vrouwen testen is niet ethisch verantwoorde, zei de viroloog. Ik zal eens kijken of ik de ractie kan vinden.

Geen prik
Over de eerste 13 weken van de zwangerschap (eerste trimester) is nog niet voldoende bekend of het vaccin veilig is voor het ongeboren kind. Daarom mogen de volgende vrouwen de vaccinatie tegen Nieuwe Influenza A niet hebben:

•Vrouwen die op het moment van de vaccinatie korter dan 13 weken (3 maanden) zwanger zijn;
•Vrouwen die niet weten of zij zwanger zijn;

http://www.grieppandemie.nl/informatie_ ... wen/vaccin

Het is niet zo moeilijk om betrouwbare informatie te krijgen. ;)

Het vaccin is wereldwijd op miljoenen mensen getest.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:51

Dat vind ik ook erg vreemd dobbel.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:53

dobbel schreef:
klopt ook lochies er wordt op zwangere dieren getest,

wat ik het vreemde vind, babys tot 6 maand niet enten, maar waarom dan wel als het nog in de buik zit, kleine kan er dan ook wat van meekrijgen wat dan ineens wel weer goed is.

Dat heeft te maken met op wat voor een groepen ze het vaccin getest hebben. Het vaccin is blijkbaar niet getest op baby's tot 6 maanden, wel op vrouwen die langer dan 13 weken zwanger waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:53

Gezien topics over de Mexicaanse Griep op bokt gesloten worden, wegens het plaatsen van nieuwsberichten zonder bronnen, feiten die niet waar zijn, en het onnodig zaaien van paniek, zet ik hier ook een slotje.