Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 16:37

Nou ik moet nog beginnen :o en ik ga er echt helemaal voor.
Ik weet gewoon dat ik me dan veel fijner in mijn vel voel.

Heb al een keer 65 kilo gewogen door middel van Sonja Bakker ben toen 15 kilo afgevallen maar die zitten er zeker DUBBEL en DWARS weer aan !!!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 16:43

Jetske schreef:
Mijn moeder haalt iedere keer gewoon lekkere dingen en het is zo moeilijk om er vanaf te blijven. :') Zelf zou ik dus echt alleen maar gezonde dingen halen en eten als ik op mezelf woon maar m'n ouders houden gewoon van veel eten en niet zo heel erg gezond.

Dit herken ik heel erg. Als ik bij mijn ouders ben loop ik de hele dag van al dat lekkers te snaaien. Als ik in mijn eigen huisje ben is er gewoon niks in huis en haal ik het ook gewoon niet :)!

Loesss

Re: Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 16:44

Ik heb geen SB of welke methode dan ook nog. Ben zelf al 19 kilo afgevallen, gewoon door gezond eten en sporten!

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 16:53

Ik wil inderdaad ook niet echt een methode gaan volgen.

Ik kan geen kip,tartaar,eierkoeken meer zien ;)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 16:55

Mag ik mij ook melden? :)

Ik ben in maart bevallen van onze tweede dochter en ben sinds enkele weken weer begonnen om de zwangerschapskilo's kwijt te raken. Ik wil ook liever mijn gewicht niet op Bokt zetten, maar mijn streefdoel is 10 kilo afvallen in een half jaar tijd. Liever meer, maar ik weet uit het verleden dat ik mij lekker voel met dat gewicht wat ik voor ogen heb.

Ik probeer af te blijven van alles wat ook maar neigt naar snacks. Tijdens het avondeten wil ik wel gewoon eten wat ik wil (alleen niet teveel meer opscheppen). Ik heb ook tweemaal SB gedaan, maar daar ben ik klaar mee. Ik bepaal zelf wel wat ik eet. Kwestie van gezond verstand gebruiken. Scheelt ook dat ik twee kleine kinderen heb, dan wil je ook vaak (6 tot 7 keer per week) verse groente eten en heb je veel fruit in huis.

Ik ben twee weken geleden begonnen bij Curves (3 tot 5 keer per week 30 minuten sporten, alleen voor vrouwen met persoonlijk trainingsprogramma). En dat bevalt tot nu toe erg goed en is gewoon erg leuk en leuke persoonlijke begeleiding! Daarnaast probeer ik ook meer te bewegen door te wandelen of fietsen met de kids.

Ik ben in anderhalve week tijd 2 kilo afgevallen :D ... (maar na dit weekend van zondigen zit er alweer wat aan, nu maar balansdag)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 17:14

Hoi allemaal,

Ook ik wil me graag aanmelden voor dit topic :o

Door een aantal operaties en ongelukken achter elkaar zit ik vanaf juli al thuis. Ook ben ik merendeel van de tijd niet in staat geweest fijn te bewegen, helaas zijn er behoorlijk wat kilo's aangekomen :o
Nu heb ik (morgen) 4 weken terug m'n laatste operatie gehad, een schouderoperatie die best wel heftig was. 22 dec moet ik terug naar de chirurg en tot die tijd moet ik eigenlijk heel erg rustig doen (niets doen zeg maar) maar ik voel me steeds beter en stiekem doe ik al iets meer dan ik mag :o

Eigenlijk wilde ik vandaag weer beginnen met afvallen, maar ben de hele dag aan het reizen geweest (moest 2x op controle, niet in mijn eigen woonplaats) en heb dus onderweg wat gegeten :P Maar morgen begint het dan echt :o
Ik ben al eens eerder 12 kg afgevallen door enkelt mijn eetpatroon te doorbreken en bewuster en gezonder te gaan eten. Na een paar dagen wordt je suikerbehoefte minder en dan gaat het ook wat makkelijker naar mijn beleving.

Ik hoop dat ik hier af en toe even lekker m'n verhaal kwijtkan net zoals jullie dat doen, en dat we van elkaar kunnen lezen en zo elkaar wat kunnen steunen.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 17:15

Zo loopt opeens weer storm hier hahaha
Iedereen vol goeie voornemens!!

Ik ga denk ik wel weer Sonja doen....
Heb nog boeken zat liggen , en mijn zakjes CB opmaken door bv overdag te shaken en s'avonds te eten ofzo.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 17:33

Dat CB heb ik ook nog eens over nagedacht, maar ik vond t best kostbaar.. Bovendien zijn de reacties die ik hoorde verschillend.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 17:35

Ik denk dat ik bij mij vooral de suikerbehoefte moet doorbreken.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 17:41

Dat is idd heel moeilijk... dat lukt mij ook niet zo goed :o
Maar als dat eenmaal is, dan gaat het véél makkelijker!! :j

He Jets, kom ik je alweer tegen :=

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 19:38

Patriciavt schreef:
Dat CB heb ik ook nog eens over nagedacht, maar ik vond t best kostbaar.. Bovendien zijn de reacties die ik hoorde verschillend.

Dat botst bij mij ook een beetje. Heb ook weer wat anders ontdekt: Be In Shape, kent iemand dat en heeft er iemand ervaring mee ?
www.beinshape.nl

Ben benieuwd, ik ga t eens vergelijken met CB.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 19:43

Ik ben zelf altijd van mening dat je 'gewoon' blijvend je eetpatroon aan moet passen.. Dus zelf op eigen kracht een gezond eetpatroon zoeken dat bij je past, dit houd je dan denk ik ook beter vol. En daarbij natuurlijk een sport vinden die je leuk vindt om te doen!

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 19:44

Patriciavt schreef:
Dat is idd heel moeilijk... dat lukt mij ook niet zo goed :o
Maar als dat eenmaal is, dan gaat het véél makkelijker!! :j

He Jets, kom ik je alweer tegen :=

Ja, het begint eng te worden. :')
Ik zie je niet meer in het ODB topic?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 19:46

Hmmmm, met schema enzo ga ik ook wel mee doen! Als ik maar niet etens schema's hoef te posten, want onhouden en opschrijven wat ik eet... da's drama, niet te doen....

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 19:49

HappyAppy schreef:
Patriciavt schreef:

Dat botst bij mij ook een beetje. Heb ook weer wat anders ontdekt: Be In Shape, kent iemand dat en heeft er iemand ervaring mee ?
http://www.beinshape.nl

Ben benieuwd, ik ga t eens vergelijken met CB.

Dit lijkt me wel wat opzich, ik ben helemaal klaar met de WW ik moet daar zoveel eten. :\

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:47

Jetske, WW is zeker Weight Watchers ?? Moet je daar echt zoveel eten joh ?? Reden dat ik B.I.S. of evt. CB wil gaan doen is omdat het voor mij een stuk makkelijker is i.v.m. m'n werk als vrachtwagenchauffeuse. Heb geen zin in gezeur als de halve groentewinkel mee te nemen e.d. want daar heb ik ook geen tijd voor en alles plussen en minnen hoeft voor mij ook niet + dat ik bepaalde dingen als bijvb. brood ontzettend zat ben en dan nog maar niet te spreken over wat erop moet :Y) .
Met B.I.S. of CB is het 's morgens en 's middags een shake (B.I.S. dan) en 's avonds je groente met evt. n stukje vlees, vis o.i.d. CB is dan 3x shake tenzij je het soya slim plan doet.
Word er nu al moe van :D

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:49

superrizzo schreef:
Hier een nieuwe klant ;)

Ik meld me ook.
Ik ben in juni 2009 van mijn paard gevallen en heb daarbij mijn rug gebroken.
Ik ben erg veel aangekomen en wil het er heel graag weer af mede omdat ik ook te zwaar ben geworden voor mijn tinker.

Januari is inderaad ook mijn streefdatum om te beginnen.
Ik wil er het liefts 30 kilo af.
Dus heb een mooi doel voor 2010.

Jaaa samen lijnen met mijn oude stal vriendinnetje!!!! kom op meid we gaan er voor!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:12

Relaxed schreef:
Ik ben zelf altijd van mening dat je 'gewoon' blijvend je eetpatroon aan moet passen.. Dus zelf op eigen kracht een gezond eetpatroon zoeken dat bij je past, dit houd je dan denk ik ook beter vol. En daarbij natuurlijk een sport vinden die je leuk vindt om te doen!

Absoluut mee eens! Daarom doe ik niet aan een speciaal dieet. Ik heb gewoon in sommige dieet-ogen altijd nog redelijk veel gegeten en ook regelmatig lekker gesnoept, en toch al 19 kg kwijt! En die lijken er ook af te blijven aangezien ik nog steeds dat eetpatroontje aanhoud en dat is niet moeilijk!

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:24

Zo even een nieuw voorstel rondje dan maar?

Voor vele al een bekende uit dit topic maar voor alle nieuwe mensen die gezellig mee gaan doen;
Ik ben Iris 28 jaar, getrouwd met Jessy, moeder van een dochtertje Amy van bijna 1 jaar, woonachtig in eindhoven en werkzaam bij een verzekeringskantoor.

Al vanaf de pubertijd aan het vechten met mijn gewicht. Was tot 2 jaar geleden perfect op gewicht op mijn trouwdag maar daarna is het weer helemaal fout gegaan. Op het moment dat de knop weer om moest bleek ik zwanger te zijn en kwamen mijn zwangerschap kilo's er ook weer bovenop.
Daarna toch weer streng begonnen en alle zwangerschapskilo's eraf gekregen maar nu die laatste 12 kilo nog zodat ik weer precies ben zoals op mijn trouwdag!!

Ik heb diverse malen SB gedaan en tot vorige maand heb ik 6 weken CB gedaan. Helaas ben ik toen ziek geworden en kwam daarna niet meer voldoende aangesterkt om daarmee door te gaan. Dus helaas moeten stoppen en meteen weer helemaal verkeerd gegaan omdat de december maand in zicht kwam en ik een druk leven heb met veel etentjes ed. Maar in jan weer de schouder eronder en kijken wat het beste werkt.... zal beginnen met een combi van CB en SB denk ik omdat ik nog veel over heb ivm het abrupte stoppen toen.

Ennnnnn een lijstje is dit iets???

Citaat:
Naam/doel/startdatum/laatste weegdatum/resultaat/
Iris1702/ -12/ 04-01-2010/ 04-01-2010/ -??/

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:40

Okay dan ook mijn verhaaltje :)!

Loes, 22 jaar. Hele lieve vriend al 3,5 jaar en ik ben bezig met het afronden van man bachelorstudie aan de Universiteit.

Ik heb me altijd te dik gevoeld, maar in wezen werd ik dat pas rond mijn 17e. Ik ging op kamers wonen en kwam in twee jaar een kilo of 15 aan tot 76 kg bij 1.64. 2 jaar geleden was ik het zat en ben ik eerst een half jaar mbv sporten in warmtecabine (thermo fysische methode) gaan sporten en eetpatroon aanpassen. Na een jaar was ik tot 60 kg af gaan vallen, kwam weer aan tot 65. Daarna tijd stabiel geweest op de 60, toen tijd stabiel op 58 en nu schommel ik al een tijdje rond de 57. Nu wil ik definitief naar de 54/55.

Met veel afvallen en eraf houden ben ik dus ervaringsdeskundige ;)! Zoals jullie zien hoef ik niet mega veel meer kwijt. Maar geloof me die laatste kilo's zijn de moeilijkste! Ik ga er voor. En dan het beste heeeel langzaam en blijvend, als snel en een jojo. In die valkuil ben ik namelijk al te vaak gestapt en raar jullie absoluut af om snel te willen afvallen!!!!!!

loesss/-3/04-01-2010/04-01-2010/-??/

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:01

Oke ik ook met de billen bloot!!!

Ik heb niet echt overgewicht maar zit niet lekker in mijn lijf. Nadat ik in maart van dit jaar een flinke knie blessure heb opgelopen blijft ieder hapje dat ik eet op mijn heupen hangen. Ik sport ook een stuk minder hierdoor en probeer dit langzaam weer op te bouwen. Ik was goed op weg tot stress op het werk toch weer roet in het eten gooide.......

Beetje over mij: ik ben 26, Pendel op en neer tussen Den-bosch en Oosterhout, heb al 5 jaar een super schat van een vriend (die bij mars werkt dus dat werkt niet echt mee aan mijn afvalpogingen) en hoop eind van het 3e kwartaal van 2010 eindelijk in ons nieuwe huisje te kunnen. Ik werk als apothekersassistente en dat is niet de branche die op het moment leuk is om in te werken.

Huidig gewicht is 77kg denk ik, bij een lengte van 1,79m, opzich geen ernstige dingen dus maar die laatste 5kg wil me niet lukken. Ben afgelopen jaar 8 kg afgevallen en nu lukt het niet meer! Ik heb altijd zelf een gezond eetschema met af en toe een etentje, snoepdag gedaan en dat ging me goed af..... tot er stress in het spel kwam! Dus 4 januari ga ik er weer voor! De stepper is al uit het stof getrokken!

Lillytjuh/-5/04-01-2010/04-01-2010/ -??)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:04

Ik heb een brood-tick. Ik ben stapel op brood en eet het dus echt teveel. Heel veel koolhydraten dus.... ;(

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:08

Ik ga nog niet meedoen maar wil jullie wel steunen ;)
Gezellie dat er hier weer leven is :D
Ben nog steeds niet in mijn eigen leventje gekropen :(

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:50

hier dan mijn verhaaltje.

Ik ben mandy en ik ben 20 jaar oud.
Ik heb eerder een lijnpoging gedaan maar telkens zonder resultaat Nouja niet zonder resultaat maar zonder blijvend resultaat.

Heb een poging gedaan tot sonja bakker en daar ben ik 15 kilo mee afgevallen ik woog toen 65 kilo.

Nu weeg ik er heeeeel wat meer en vind het gewoon zonde omdat ik weet dat het echt aan mijn eetpatroon ligt !

Vandaar Januari omdat ik met kerst echt niet kan dieeten :(

Verder heb ik 2 paardjes een Tinker en een shet en dat ik ook een van de dingen waarom ik af wil vallen.
Het is gewoon weg niet goed voor zijn rug dat gewicht !

Ik woon nog thuis maar heb geweldige ouders en een vriend die achter mij staan.

Lillytjuh/-5/04-01-2010/04-01-2010/ -??)
superrizzo/-25 a 30/04-01-2010/04-01-2010/-??

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:58

Welkom Superrizzo!!!!!