bedouin schreef:Hoe dan ook zou ik wanneer het lang duurt -die slapeloze nachten, toch echt professionele hulp inroepen.
Even terzijde, welke hulp zou het meest zinvol zijn?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dit heeft voor mijn gevoel erg geholpen (al dronk ik er voorheen weinig van). Women schreef:ze hebben mij psychisch al een keer doorgelicht... Mankeerd niets aan. Ja, ik pieker en ik denk en ik doe, maar dat zit in de aard van het beestje. En piekeren en je druk maken hoeft in mijn ogen niet iets psychologisch te zijn, niet iets waar een psycholoog altijd iets aan kan doen...

Women schreef:Met mijn slapen gaat het redelijk, slaap niet heel lang, tot een uur of 5 / 6 in de ochtend, maar slaap dan wel in een keer door. Alleen vannacht niet geslapen, maar kwam denk ik omdat ik uit logeren was en op een laag veldbedje lag die op een tegelvloer zonder vloerverwarming stond en ik het dus stervens koud heb gehad.
Ik ga ook minder werken, ga meer thuis werken, hopen dat dat een beetje wil helpen om rustig te worden in mn hoofd.
Ik hoor wel vaker dat mediteren goed helpt... Ik ben nu begonnen weer met licht sporten, en moet zeggen dat ik daar ook een stuk rustiger van wordt....
Marilla schreef:Wat voor klachten heb je nog meer? Vaak wakker en dan lang wakker liggen? Snurk je?
Vraag eens aan je vriendje of hij er op wilt letten of je wel goed doorademt 's nachts.
Toevallig dat ik ook heel slecht slaap en mijn HA mij door verwezen heb naar het ziekenhuis.
Hij liet de naam 'apneu' vallen. Dan stop je 's nachts met ademhalen waardoor je vaker schiet en lang wakker blijft.
Misschien kan je op http://www.slaapproblemen.org kijken? Daarin staat een hoop over slaapproblemen.