Grote(re) littekens

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:28

Ik heb geen heel groot litteken, inmiddels niet meer gelukkig :=
Op mijn jukbeen ben ik gepikt door een pauw, ik had een knaloranje jas aan als 3 jarige wat meneer Pauw niet zo leuk vond. Ik moest heel hard rennen en sprong bij mijn vader op het parkbankje. De pauw sprong op mijn schoot en pikte naar mijn ogen, mijn vader kon net zijn hand ervoor doen en de pauw pikte in mijn jukbeen, vlak onder mijn oog. Hij bleef vasthouden en draaide een paar keer mijn huid om. Hierdoor scheurde mijn huid en klapte dubbel, bloeden!! :oo
Nu heb ik een soort gat in mijn wang, net op mijn jukbeen. Het is al van heel lang terug, en ik kan het minder laten opvallen door het aan te stippen met wat coverstick.
Eigenlijk doe ik dat nooit, ik vind het wel echt bij mij passen *D

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Re: Grote(re) littekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:36

ik heb ooit een ijzere bidon tegen mijn hooft gehad
da was niet goed schoongemaakt dus dat ging ontsteken
nu heb ik drie littekentje boven mijn wenkbrouw

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:57

Ik heb een litteken van toch wel ruim 10 cm over de achterkant van m'n rechterarm, in de lengte over m'n elleboog. Ben van het paard gevallen en had m'n elleboogdeel van m'n bovenarm min of meer verbrijzeld (breuken en er waren stukjes af), wat met platen en schroeven gefixt moest worden...
De kanten zijn wel wat witter maar op m'n elleboog is het rood en is hij nogal breed uitgerekt omdat je dat deel natuurlijk constant beweegt. :=

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:07

Ik heb aan weerszijden van mijn rechterknie een rondje zitten, denk 1.5 cm doorsnee. Heb toen ik 9 was mijn bovenbeen gebroken door een val van mijn pony. Moest toen 2 maanden in het ziekenhuis liggen met een pin door mijn been ter hoogte van mijn knie, waar dus die littekens van zijn. Aan die pin hing 5 kilo, zodat mijn bot op z'n plek werd getrokken. Klinkt lekker he. :+
Nu ben ik 17 en zijn m'n littekens al wat weg gevaagd. In het begin gingen ze een beetje prikkelen/kriebelen als het slecht weer werd. Dan zei ik; 'Let op, het gaat zo regenen.' En ik had altijd gelijk. Echt raar was dat. Dacht eerst dat het tussen m'n oren zat, maar later las ik op internet dat dat ook idd mogelijk was. Voelde me net een wandelend weerbericht. :+

Oase4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:06

ik heb een litteken van ongeveer 20/30 cm over de gehele lengte van mijn borstbeen (open hart operatie)
denk ik vergelijkbaar zoals Yucca de hare eerder beschreef.
een onder mijn schouderblad rechts (nog een hartoperatie)
een kale plek achter op mijn hoofd (niemand weet hoe, werd wakker met een korst op mijn hoofd na de narcose, is nooit meer haar opgekomen)
een litteken in mijn wenkbrauw (vader wilde een wesp wegjagen met theeblad en ik kwam net met mijn hoofd naar voren, dus dat moest gehecht worden)
en de nodige kleine littekens op knieen en dergelijke..

gelukkig zijn de littekens bij mij goed weggetrokken,(zitten er ook al minstens 20 jaar) sommige mensen zien ze niet eens. ik doe er voor de rest niets aan. het hoort bij mij..

SWP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:22

Ik ben geboren met een reuzemoedervlek op heel mijn rug. De moedervlek is in stukjes weggehaald, en getransplanteerde huid van mijn benen en billen is er op gezet. Ziet er nu uit alsof het verbrand is.
12 jaar geleden hebben wij een vereniging opgericht voor mensen met een reuzemoedervlek, en altijd al zit ik in het bestuur hiervan.
www.nevusnetwerk.nl

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:32

Oase4ever schreef:
ik heb een litteken van ongeveer 20/30 cm over de gehele lengte van mijn borstbeen (open hart operatie)
gelukkig zijn de littekens bij mij goed weggetrokken,(zitten er ook al minstens 20 jaar) sommige mensen zien ze niet eens. ik doe er voor de rest niets aan. het hoort bij mij..

Ja, klopt ik heb precies hetzelfde! Heb je toevallig al eens rontgenfotos moeten laten maken naderhand?
Ik heb in mijn borstbeen nog draadjes zitten van het weer vastmaken...haha zag er raar uit op de rontgenfoto's!

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:34

Heb een litteken van de operatie op mijn buik.. bij mij navel.
Ongeveer 7 centimeter lang. :o
Heb er niks tegen gedaan en is mooi huidskleurig geworden.
Is natuurlijk nog te zien, maar in het begin, een week na de operatie was het meer donkerrood. :)
Dat was 6 jaar geleden op mijn 7de verjaardag.
Laatst bijgewerkt door Dominique_96 op 05-11-09 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:41

Ik heb op mijn slaap een litteken (kun je zien op de foto in mijn profiel.. wel goed kijken.. ) Misschien niet groot.. maar het scheelde een paar mm of ik was er nu niet meer geweest... :o hoe het is gekomen vertel ik liever niet.. PB maar als je t wilt weten.
Laatst bijgewerkt door F3nn3 op 05-11-09 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Tessa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:43

Heb er eentje van 7cm op m'n linkerarm door me te branden aan een oven (in de vorm van een vallende ster :+ ). Op allebei m'n duimen zitten 2 littekens van een snijapparaat.
De grootste littekens zitten rondom m'n borsten (borstverkleining).

Tips:
- Littekens goed vettig houden (liefst met Vitamine E creme)
- Er bestaan ook veel sooten littekencremes maar ik heb er maar eentje gehad die echt goed werkte
- Voor de grote/lelijke/dikke littekens zou ik silliconenpleisters gebruiken, die zijn behoorlijk prijzig (gelukkig kreeg ik ze vergoed) maar werken echt super!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:52

Ik heb littekens aan mijn knie, voet, schedel, pols (nee geen zelfmoordneiging maar gesneden) en vinger die over was en terug eraan genaaid en dan linkersleutelbeen

De grootste is die aan men schedel (de vorm volgend toch wel ruim 10cm).

MegChicken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 16:09

heb een litteken van bijna 20 centimeter, aan de zijkant van mijn been net boven mijn knie. Ik geloof dat er bijna 30 nietjes in zaten.. had een ontsteking in het bot, wat normaliter alleen bij ouderen voor komt. ik heb er eerst vanaf mijn 11e mee rond gelopen en op mijn 17e geopereerd. Heb zoveel pijn gehad in de tussentijd! dat de brede grote jaap er helemaal niet meer toe doet! ik ben van mijn pijn af! er zit hierdoor overigens een gat in mijn bot, die waarschijnlijk niet meer dichtgroeit. Het is nog altijd wat opgezwollen, en daar waar ze het bot in zijn gegaan zit een deukje! Kan er wel weer alles mee!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 16:17

Ik heb een litteken van ongeveer 25 cm op mijn buik, van halverwege mijn maag tot aan mijn schaambeen. Daarnaast nog een paar kleinere van mijn stomaatje, de drains etc.

In die operatie is mijn hele dikke darm weggehaald, was dat niet gebeurt had ik hier niet meer gezeten waarschijnlijk, dus ik ben er heeeeel erg blij mee.

Ik heb er toen niet zo heel erg veel opgesmeerd, wel in het begin een zonnebrandstick met de hoogste factor die ik kon vinden want ik trek gewoon nog bikini aan en verbranden van een litteken doet veel pijn schijnt, ik wilde het niet uitproberen.

Dacht dat ik een smeersel had van Dr. van de Hoog ofzo... maar het is ondertussen al dik 8 of 9 jaar geleden dus dat weet ik niet precies meer.

Oase4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:56

Yucca schreef:
Oase4ever schreef:

Ja, klopt ik heb precies hetzelfde! Heb je toevallig al eens rontgenfotos moeten laten maken naderhand?
Ik heb in mijn borstbeen nog draadjes zitten van het weer vastmaken...haha zag er raar uit op de rontgenfoto's!

ja ik heb een paar jaar geleden een katheterisatie gehad en dan ben je bij kennis dus kun je meekijken naar de rontgenbeelden. ziet er idd vreemd uit. ik kan ze ook voelen ( je voelt dat je borstbeen niet plat is en ribbeltjes van de draadjes)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 20:03

Topic staat al even stil, maar toch nog eventjes;
Vandaag is eindelijk mijn spalk er af :D Heb een flinke drukplek op mijn elleboog en daarom vond de fysio dat ik hem wel af mocht laten. Bewegen gaat goed, maar heb nog geen kracht oid. Het littekenweefsel zit goed in de weg en is behoorlijk groot en dat belemmert de beweging nogal, maar het gaat beter.

Heb nu siliconenpleisters gekregen voor het litteken om het soepeler te maken en het mooier te laten genezen. Voorlopig gaat alles voorspoedig dus :D

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:05

Ik heb ook een litteken van 15 tot 20 cm op mijn buik. Had er toen der tijd heel veel zalfjes en alles voor gehad. Heb het in die periode wel veel gebruikt, maar de laatste tijd eigenlijk niet. Ik merk wel dat als ik bruin ben somers dat het minder opvalt. Nu zie je het bij mij ook alleen als ik in mijn bakini lig gelukkig ;)

Ik hoop dat je siliconenpleisters helpen.

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:09

ik heb een litteken op me arm omdat ik in de hengsel van de emmer ben gevallen.

3 hechtingen wegens erop liggen met slapen,onstoken hechtingen kon je er zo uitvissen, dus later goed verbonden enzo. daarbij kreeg ik ook nog een onsteking op me hand door een kattenkrab.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 21:12

Heb er van de week ook zelf nog een hechting uitgetrokken die er nog half in zat.
De fysio heeft vandaag en vorige week zelfs nog wat onderhuidse hechtingen er uit getrokken :\ Dat is minder leuk hihi

Oei hengsel van een emmer :oo

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:14

Ik vind de foto's er vrij 'mooi' uitzien, maar dat is ook een beetje beroepsafwijking ;).

Kwa littekens, ik denk dat je altijd een witte lijn zal houden op die plaatsen.

Beetje offtopic, maar gebruiken ze in Nederland (bijna) altijd draadjes om wonden te hechten?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 21:15

Wat gebruiken ze anders BraveSpots?
Ik ben gehecht met draad omdat ik door de plastisch chirurg gehecht ben, als ik gehecht zou zijn door een gewone chirurg zou ik waarschijnlijk met nietjes zijn gehecht.

Het litteken ziet er ondertussen echt heel mooi uit. Nu is het paarsig, wel met een draadje ertussen, hopelijk trekt dat nog een beetje weg door de pleisters.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:16

ik heb ook 1 litteken op mijn arm, 2 jaar geleden gingen we op kamp, en ik klom in een boom, en ik wou me laten zakken maar precies langs zo'n scherpe tak...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:21

BrittKitt schreef:
Wat gebruiken ze anders BraveSpots?
Ik ben gehecht met draad omdat ik door de plastisch chirurg gehecht ben, als ik gehecht zou zijn door een gewone chirurg zou ik waarschijnlijk met nietjes zijn gehecht.

Het litteken ziet er ondertussen echt heel mooi uit. Nu is het paarsig, wel met een draadje ertussen, hopelijk trekt dat nog een beetje weg door de pleisters.

Nietjes idd. Alle wondes die min of meer recht zijn doen ze hier nietjes in, zeker chirurgische wondes. Ik zie hier bv een hernia met draadjes voorbij komen en dat verbaasde me een klein beetje ;) .

Wat goed dat de wonde er netjes uit ziet :j!

CoopersB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:21

Ik heb een groot litteken in mijn nek, ik heb daar een tumor gehad. het is een groot en breed litteken geworden,het nadeel is niemand mocht er in het begin aan zitten, dus heb ik er nooit iets op gesmeerd.

In het begin zag het er erg mooi uit, maar naarmate de jaren en het groeien van je lijf is het erger geworden.
Ik heb het nooit erg gevonden,de tumor die ik had vond ik erger die lag namlijk +/- 10 a 15cm op mijn huid zelf met 30 graden had ik nog mijn haar los(ik heb veel krullen) ik schaamde me heel erg, en was blij toen ik geopereerd was.

Ik ben er een soort van trots op, iedereen mag zien dat ik dit gehad heb en er nog steeds ben.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:23

Ik heb zelf geen grote littekens, maar mijn vriend wel. Na een ernstig ongeluk heeft hij o.a. een van 40 cm lang over z'n onderrug. Hij gebruikt Bio-oil. Ik durf niet te zeggen wat hiervan t effect zal zijn op zijn littekens..omdat hij een heel lelijke en vooral diepe snee (niet alleen door de artsen gemaakt maar ook door z'n ongeluk) heeft, waar heel veel littekenweefsel op is gegroeid.

Ik vind dit topic wel interessant vanwege de verschillende producten die voorbij komen.. dus vandaar even dit stipje .

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:25

Foto's heb ik niet, maar dr loopt een mooie streep schuin over m'n scheenbeen, waar menigeen verschrikt van opkijkt in de zomer. :o Tijdens het rijden (op het strand :\) een knal gehad van een paard. Het hoefijzer staat in bindweefselvorm links van m'n scheenbeen, en helaas was het ijzer ook uitgeschoten dus moest de boel aan elkaar worden genaaid (de voormalige spierscheuren binnenin zie je nie he... :D)
Ik heb toen het zo'n 15 jaar geleden net was gebeurd nog een of andere bindweefselcrème gehad van de huisarts, maar dat haalde helemaal niets uit.