Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Beste J, de antwoorden uit je intake-vragenlijst worden nu beoordeeld en op basis van die antwoorden wordt je persoonlijke Dr. Frank-dieet samengesteld.
Normaal gesproken zitten er drie tot vijf werkdagen tussen de datum waarop je de complete intake-vragenlijst hebt ingevuld en de start van je dieet. Je kunt uiteraard ook op een later tijdstip beginnen.
Zodra je eigen Dr. Frank-dieet gereed is, ontvang je daarover per email bericht.
luuntje schreef:Als afgestudeerd gewichtsconsulent heb ik met verbazing dit dieet bekeken.
De Beraadsgroep Voeding van de Gezondheidsraad geeft adviezen ten aanzien van de hoeveelheid eiwit per dag.
Nadeel van eiwitrijke producten is dat zij veel verzadigd vet bevatten. En dat ze veelal met vetrijke producten worden bereid.
Advies is om 2/3 van de eiwitten te consumeren met producten van plantaardige oorsprong.
Teveel aan eiwitten kan een belasting vormen voor de nieren.
Het lichaam heeft de voorkeur voor koolhydraten als brandstof, omdat het deze makkelijker kan verbranden dan vetten of eiwitten.
Ook zorgen onverteerbare koolhydraten dat voedingsmiddelen goed gekauwd moeten worden (geeft vol gevoel),
voorkomen dat er te snel glucose in het bloed wordt opgenomen, zorgen voor smeuïge ontlasting.
Ik ben van mening dat je met dieet niet de juiste hoeveelheid voedingsstoffen binnenkrijgt.
renskje schreef:ik heb ook nog geen ractie, maar dat had ik ook nog niet verwacht aangezien de drukte... een ding "scheelt"wel, ik lig nu ziek op de bank... en zin in slechte dingen heb ik dus niet..
elk nadeel heeft z'n voordeel!!
en snel beter worden... Kinke schreef:ok...geen brood dus, maar wat zou je eventueel als vervanger van brood gebruiken voor ontbijt en lunch?
Relaxed schreef:Ik heb er ook over gelezen en inmiddels ook gelezen dat koolhydraatarme dieeten helemaal niet zo slecht zijn!
Ik vind het alleen helemaal niks, lust maar heel weinig van die dingen en vind het vooral onpraktisch.. Daarbij ben ik veelste gek op brood en rijst/macaroni enzo, duss nee, dat gaat m voor mij niet worden
.........een koolhydratenjunk !
marleen_usar schreef:Ik eet kholydraatarm brood van atkins en crackers van atkins, zonder brood is het geen doen.
hermlein1989 schreef:..............t(of zin in iets), eet dan nog wat vlees, of spekchips (gebakken spekdingen die je bij verschillende winkels krijgt).