Het vaak heel erg koud hebben. (Nu al...)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WiskyBokjes

Re: Het vaak heel erg koud hebben. (Nu al...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:03

Ik heb het ook echt altijd koud. := Zelfs in de zomer heb ik het vaak ook een beetje koud.
Ik doe dan altijd veel lagen aan. Hempje, 2 t shirts, vesten, trui. Achter de pc dan zit ik meestal met een deken om. Mijn handen zijn echt altijd een ramp, ik krijg die gewoon niet warm ook in de zomer niet.. :\

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 14:53

Ik heb het ook altijd erg snel koud. Dat is altijd wel lachen als ik op vakantie ben. Als ik op vakantie in in een warm land ben zoals brazilie, zuid africa ectr. ben, loop ik als enige s'avonds rond in een broek en trui. Zelfs de lokale bevolking kijk raar naar mij. Maar het overdag bijvoorbeeld 35 graden is en s'avonds 25 graden, is het 10 graden kouder dan overdag dus heb ik het koud. Thuis lig ik altijd met een deken op de bank en heb een electriche onder deken voor mijn bed.. Als naar buiten ga veel lagen kleding om warm te blijven. Heb ookal weer mijn termo lange onderbroek opgezocht voor onder de broek want het is weer Brrrr in nederland.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:25

Ik heb het ook altijd koud!

Ik draag zelf vanaf september ongeveer al thermo ondergoed van Under Armour. Dat is echt lekkerrrrrrrrr. :+:
Maarja... aan die koude handen, voeten en neus valt niet zo veel te doen. :n

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:39

Ik moet zeggen dat sinds ik op mezelf woon in een minder luxe te noemen appartement dat ik toch wel wat harder ben geworden. Alleen tocht maakt alles zo koud. Kan soms mijn gordijnen zien bewegen. Het douchen daarintegen is helemaal rampzalig. Het vriest bekant in die douchecabine zoooo koud .... brrrrrrr

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:45

Bij mij mijn voeten, niet normaal. Ik heb nu 2 paar sokken aan (een paar gewone en een paar van die dikke skikousen) en mijn voeten bevriezen nog steeds :\

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 19:47

Ik heb een verwarming. :7
Alleen niet met je blote voeten tegenaan gaan zitten, dat kan een pijnlijke bedoening worden.. :j

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:45

potverdikkie schreef:
Vaak is het namelijk ook dat door ondergewicht het lichaam het moeilijk heeft zichzelf op temeratuur te houden.
En de fout die gemaakt wordt is inderdaad heel veel truien aantrekken.

Dat wil niet altijd iets zeggen. Ik heb net geen ondergewicht en mijn bmi is +/- 16. En ik fiets elke dag naar school nog in mijn zomerjas hoor( zonder er een dikke vest oid onder te hebben?) en ook bij de paarden in een spijkerjasje :). -Niks over mijn bmi, hier kan ik niks aan doen- ;) !

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:48

Hmm meld zich.
Op mn werk alle kachels op standje levensgevaarlijk gezet. Op 1 na, die het geheel met me eens is, loopt de rest in zomerkleding omdat ze het zo warm hebben met de kachels :P

Vandaag kwam ik ook compleet verkleumd terug van mn paard, sodepiep wat was het koud.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:49

Hier nog een koukleum maar hopelijk met de ultieme tip!
Al heb k m zelf nog niet uitgeprobeerd omdat k er speciaal voor naar de etos/da oid moet, moet k er apart voor naar de stad dus dat ga k van de week even doen:

HANSAPLAST KOUDE VOETENCREME!! :D Ze hebben eindelijk iets bedacht voor ons koukleumpjes ;)
Als t goed is worden je voetjes hier weer heerlijk warm van.
http://www.hansaplast.nl/producten/voet ... 40073.html
Laatst bijgewerkt door WillemYntJee op 08-11-09 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:50

Ik heb hier ook last van, heb altijd heel veel kleren aan en deuren moeten inderdaad dicht, kachel zo hoog mogelijk en dan wil ik nog beetje warm worden.
Zit ook bijna altijd beetje rillerig in huis.

Maar leuk is anders inderdaad....

PVD: ik heb absoluut geen ondergewicht(en ook geen overgewicht), maar mijn lichaam heeft hier ook moeite mee. Ik eet wel weinig fruit, wellicht heeft het daarmee te maken?

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:34

Volgens mij heeft fruit eten er weinig mee te maken, ik eet iig elke dag 2 stuks fruit en ben nog steeds een koukleum :P

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:37

steeffie schreef:
Volgens mij heeft fruit eten er weinig mee te maken, ik eet iig elke dag 2 stuks fruit en ben nog steeds een koukleum :P

Ik heb ook geen idee hoor ;) . Maar ik dacht een vitamine tekort oid?

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 21:14

Ik heb het ook bijna altijd koud.. thuis zit ik ook vaak met een fleace vest van die nep uggs en een dekentje en vaak ook nog met een verwarmt kersenpitkussentje en dan nóg heb ik het koud.. heel vervelend..

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 21:41

is ben vorig jaar goed ziek geweest omdat ik onderkoeld ben geweest. En dat door een kwartier buiten geweest te zijn (was wel een van de koudste dagen).
De huisarts zei me dat het normaal was...

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:01

Ik heb 't ook altijd koud, altijd koude handen enzo. Is ook wel grappig, als ik zeg tegen mn moeder dat ik ziek ben dan voelt ze aan mn handen en als die niet koud zijn dan gelooft ze het :+

Ik klappertand ook altijd heel gauw, ben er zelfs een keer voor uit de klas gestuurd omdat de leraar het erg vervelend vond...

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:04

Ik heb het ook ALTIJD koud, zowel 's winters als 's zomers. Vreselijk. En ik krijg het maar niet warm :n Ik doe dus in de winter super veel laagjes aan (tot grote ergernis van m'n mama -> de was :+). Maar echt helpen doet het niet. Waar ik me vooral in erger zijn m'n handen en voeten. Geen idee hoe je dat voor elkaar kunt krijgen die warm te krijgen :n

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:05

ja hier nog z`n koukleum grr is best lastig ik heb m`n electrische deken alweer aanstaan

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:07

En m'n vriend is dan zo'n hete brok. Die kan het niet geloven dat ik dan werkelijk sta te bevriezen... Totdat ik me probeer op te warmen aan hem :Y)

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:08

zwieke schreef:
En m'n vriend is dan zo'n hete brok. Die kan het niet geloven dat ik dan werkelijk sta te bevriezen... Totdat ik me probeer op te warmen aan hem :Y)

Haha ja da ken ik :D

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:10

Aargh, ik meld me ook.
Vreselijk. Ik loop standaard in een trui & ik slaap in een joggingpak met sokken omdat ik anders wakker word van de kou.
Degene met de gouden tip mag zich melden! (Mijn beste idee tot nu toe is verhuizen naar een land waar het nooit onder de 20 graden is..)

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:15

oh een electrische deken :)* is zo fijn ik heb hem op 3 staan en ga zometeen even tv kijken in bed heb ik het lekker warm dan zet ik hem uit en dan slaap ik als een roosje +:)+

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:16

Ik heb er ook last van, maar ik heb wel bloedarmoede. Dan kan je het wel sneller koud hebben dan normaal. Ijzer pillen moeten dit verhelpen, maar dat slaat niet aan bij mij }:0

Sok over sok is niet goed. Het kan namelijk je voeten afknellen (of in een iets mindere mate), waardoor je het alleen maar sneller koud krijgt. Voor de rest van je lijf kun je inderdaad het beste alles in laagjes dragen en begin van veel verhullend, naar weinig verhullend (dus van hempje naar trui :') ). Dit zei mijn huisarts in ieder geval. En veel van binnen verwarmen. Thee drinken, heb je ook gelijk iets om je handen aan te verwarmen :j

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:18

Zo'n electrisch deken, is dat zo iets als een slaapzak of moet je het over een ander deken leggen? Ken er niets van :=

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:20

Die leg je onder je hoeslaken!
Morgen toch m'n bed verschonen, ga hem ook maar eens van zolder halen. helpt goed tegen de koude voetjes!
Laatst bijgewerkt door manonutjuh op 09-11-09 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:21

BH, Onderlijfje, T-shirt, Trui met fleece in, Thui met 'pels' in + nep leren jas = koude Stephanie :)
't is echt vreselijk, ik heb wel warme voeten dankzij m'n Uggs