Ik ben gestopt met roken :D

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:16

Volhouden hoor :D
Ik ga ff info over Allen Carr opzoeken :)

Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:19

Wat supergoed!!
Mijn vriend rookte vanaf zijn 14e en is nu (voor zijn 19e) gestopt en nooit meer ergens aangezeten.

Vind het echt knap van de mensen die gestopt zijn! +:)+

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:20

mltex schreef:
Eva_D schreef:
Hier ook 1 die gestopt is ! nu Bijna 4 weken al,
ook met behulp van het boek van Allen carr ! Zonder dat boek was het me denk ik niet gelukt. Ik ben nu wel van de lichamelijke verslaving af maar heb wel nog sterk het gevoel dat iets mis zegmaar.

Dat heb ik dus ook heel erg. Dacht dat dat na aantal weken wel weg zou gaan maar nu met 2 maanden niet veranderd.
Ik vul het nu met eten, in mijn geval geen probleem maar het 'knagende gevoel' blijft.
Eerlijkheidshalve: alleen op moment dat ik niet bezig ben. Zodra ik mentaal en/of fysiek niet meer bezet ben gaat het geknaag opspelen.
Nou ben ik allang blij dat het iig niet een rookbehoefte is. Maar toch...wel vervelend :+
Ik was wel een hele hele verstokte gewoonteroker voor 15 jaar dan 30-50 sigaretten per dag.
Dat kan natuurlijk meespelen. Dat gat is niet zomaar gedicht.

it's al in your head!
als jij stoppen met roken ziet als iets wat je opgeeft zul je dit gevoel blijven houden.
pas als je stoppen met roken kunt zien als een cadeau, iets waar je blij mee bent, eindelijk vanaf bent, van verlost bent enz zul je het 'missen' gevoel kwijtraken.
je geeft niks op, je wint iets!!!!

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:23

Oh man, ik loop al meer dan een jaar tegen een stoppoging aan te hikken. Ik weet dat ik er echt af moet want anders komt het niet goed, zit op bijna twee pakjes per dag :o verschrikkelijk. Ik heb alle boeken al gelezen maar kan mezelf maar niet over die drempel heen zetten......... ;(

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:32

BKS schreef:
Oh man, ik loop al meer dan een jaar tegen een stoppoging aan te hikken. Ik weet dat ik er echt af moet want anders komt het niet goed, zit op bijna twee pakjes per dag :o verschrikkelijk. Ik heb alle boeken al gelezen maar kan mezelf maar niet over die drempel heen zetten......... ;(

Zwaarste dosis nicotinepleisters kopen (ik meen 21 mg), opplakken > MAG je niet meer roken (overdosis nico _O- )
Als het er eenmaal opzit, zit je er toch 24 uur aan vast...de ergste uren.
Zoef zoef naar kruitvat oid :Y)

BKS

Re: Ik ben gestopt met roken :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:33

Durf ik niet aan want ik heb ook wel eens hartkloppingen, dat is natuurlijk ook de reden dat ik er af moet ( en van de koffie....)

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:35

[quote="quarterH.[/quote]

it's al in your head!
als jij stoppen met roken ziet als iets wat je opgeeft zul je dit gevoel blijven houden.
pas als je stoppen met roken kunt zien als een cadeau, iets waar je blij mee bent, eindelijk vanaf bent, van verlost bent enz zul je het 'missen' gevoel kwijtraken.
je geeft niks op, je wint iets!!!![/quote]

Ja deze (ex) sigarettenJUNK snapt dat rationeel zeer goed, emotioneel kan ze er niet zo heel veel mee ;(

@BKS: hartkloppingen heb ik ook, incl. medicijnen (sorry weg excuus :P )

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:39

Ik rook nu al meer dan een jaar weer.
Ongeveer een week met een pakje zware van van nelle, en soms klare van lucky strike dr bij.
Savonds rook ik niet veel, Dan zit ik soms aan 10 uur zonder sigaret :) en er ook geen behoefte aan, maar als ik wakker word heb ik dan toch wel weer zin :)
Martelen ze je in dat beok ofzo xD

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:44

Goedzo, nu volhouden, TS :D!
+:)+

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:46

Om nou te zeggen dat ik echt een junkie was, nee. Maar ben wel in één keer gestopt, zonder boeken en pleisters. 3 januari 2010 ben ik precies een jaar van die troep af :).

Succes TS!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:46

Goed hoor TS, vind het knap van je! Hou je het goed vol?

Ik heb nou al verschillende pogingen gedaan, maar helaas rook ik nog steeds. Kreeg van de week een tip over accupuntuur, ga me daar maar eens in verdiepen.

Hoe ben jij gestopt met Allan Carr? Ik heb dat boek ook gekocht, gelezen en toen hij in het boek vertelde dat ik mezelf kon feliciteren dat ik nu ook bij de gestopte rokers hoorde, vond ik dat nogal vreemd, omdat in mijn rechterhand gewoon nog een sigaretje brandde... Hij blijft maar doorhameren dat je tijdens het lezen gewoon kan blijven roken en op een gegeven moment vanzelf stopt... Dat moment had ik dus blijkbaar gemist. Ook een tweede poging met dat boek werkte niet, net zo min als nicotinepleisters en kauwgum.

Ben een paar jaar geleden wel met oud en nieuw gestopt, dat ging aardig goed voor 3 maanden ,tot ik mijn verjaardag vierde en met mn dronken kop aan de sigaren etc zat...Sindsdien rook ik weer en is het me nog niet gelukt om te stoppen..

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 12:49

Willy_UrsB schreef:
Ik rook nu al meer dan een jaar weer.
Ongeveer een week met een pakje zware van van nelle, en soms klare van lucky strike dr bij.
Savonds rook ik niet veel, Dan zit ik soms aan 10 uur zonder sigaret :) en er ook geen behoefte aan, maar als ik wakker word heb ik dan toch wel weer zin :)
Martelen ze je in dat beok ofzo xD

Nee hoor, in het boek word gewoon haarfijn uitgelegd, wat de hersenspoeling is dat je rookt.
Voor mij vooral een openbaring dan ik eigenlijk helemaal niet zo verslaafd ben aan nicotine, maar ik rookte vooral uit gewoonte, waarom dan zoveel geld uitgeven aan iets wat je toch niet bewust doet? waarom een peuk opsteken na een inspanning, om nog benauwder te worden? Ik, snap het niet meer!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:53

Ik ben ook ooit gestopt met het boek van Allen Carr en toen na een jaar ofzo toch weer begonnen. Uiteindelijk ben ik nu al weer een hele tijd gestopt, gewoon omdat ik het zat was en ik me bij iedere peuk schuldig voelde, omdat ik mijn lichaam kapot maakte. Heb er nu geen enkele moeite meer mee (alleen nog heel soms bij een wijntje, maar ik doe het niet). Heb 13 jaar gerookt. Veel succes iedereen!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:57

hoe dan ook: je moet het zelf doen en je moet het echt willen.
als je het niet echt wilt kun je alle methodes gebruiken die er zijn maar dan stop je niet.
het zit allemaal in je hoofd hoor nergens anders! (lichamelijk is maar 2 weken).
je hebt alleen iets nodig wat je helpt om die knop om te zetten in je hoofd. bij mij was dat het boek. bij een ander kan dat een plijster zijn of accupunctuur.
maar uiteindelijk moet jij het echt zelf doen in je hoofd!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:08

Ik rook niet, heb nooit gerookt, maar wil je toch even feliciteren/motiveren! Toppie hoor!!
Als je ook leest wat ze allemaal in sigaretten doen zodat ze zo verslavend zijn... nog verslavender dan cocaine..

Gewoon volhouden dus! Is het trouwens een idee dat je het geld dat je normaal aan sigaretten uitgaf, in een spaarpot doet? Dan kun je daarvan iets leuk voor jezelf kopen! Je verdiend het!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 13:35

Ik WAS ongeveer 140 euro in de maand kwijt aan sigaretten.
Ik stort nu elke maand 100 euro op mijn spaarrekening, zodat ik volgend jaar een mooi zadel kan kopen

Voor de rest ga ik met quarter mee.

Ik heb nog niet echt behoefte gehad om te roken sinds vanmorgen. :D

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:52

goed zo! als je het moeilijk krijgt, reageer hier of stuur gerust een pb ofzo

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 16:49

Oei k heb weer een dip.. Ach ik houd het wel uit zonder sigaretten, neeeeeeergens voor nodig!

Is het normaal omm zoveel dipjes te hebben.
Het is niet dat ik me sigaret mis, maar even de geruststelling ofzo :P

WHAAA SIGARETTEN ZIJN VIES!!! En ik heb ze niet meer nodig!!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:29

precies!
ga iets doen! wandelen, opruimen, poetsen, thee zetten en drinken enz enz. gewoon even de gedachte eraf en dan is het dalijk weer voorbij.

en...GENIET VAN DE AFKICK!!!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:31

kehdra schreef:
Ik heb net het boek van Allen Carr doorgelezen (wat een geweldig boek!), en ik ben NÚ gestopt!! Ben zooo trots op mezelf!

zijn er nog meer ex nicotine junkies, die er ook mee bezig zijn?

JAAAAA!! Ikke!! Sinds 2,5 week! *\o/* Helemaal cold turkey zonder pillen, poeders, accupunctuur, kauwgom enz.. Puur op wilskracht! :D

Ik heb het er heel af en toe lastig mee, maar het gaat me echt goed af! :j

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:35

Heel goed! Volhouden, want je hebt het roken nergens voor nodig! ( en dat zeg ik, die nu weer een pakje per dag rookt en maandag definirief stopt)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:40

kehdra schreef:
Oei k heb weer een dip.. Ach ik houd het wel uit zonder sigaretten, neeeeeeergens voor nodig!

Is het normaal omm zoveel dipjes te hebben.
Het is niet dat ik me sigaret mis, maar even de geruststelling ofzo :P

WHAAA SIGARETTEN ZIJN VIES!!! En ik heb ze niet meer nodig!!

Hou vol!! Haal anders zoethout ofzo, ga je daar lekker op sabbelen (klinkt best vies zo :D)
Niet toegeven aan de dipjes... je kunt het!

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:58

kehdra schreef:
Ik WAS ongeveer 140 euro in de maand kwijt aan sigaretten.
Ik stort nu elke maand 100 euro op mijn spaarrekening, zodat ik volgend jaar een mooi zadel kan kopen

Voor de rest ga ik met quarter mee.

Ik heb nog niet echt behoefte gehad om te roken sinds vanmorgen. :D

Jaa dat geld dat je overhoud is ook heeeel mooi megenomen haha !
Ik heb ook de 1e weken me sigaretten geld apart gelegt om leuke dingen van te kopen enzo, is wel echt een motivatie ! Want dan zie je dat je ook heel veel andere leuke dingen kan doen met je geld.

Edit: Mijn vorige stoppoging (zonder boek) had ik gedaan met lollys, elke x als je iets mist om te doen zeg maar pakte ik een lolly, is best een goede afleiding maar echt helpen doet het natuurlijk niet.

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:01

ik ben er ook alweer bijna een jaar vanaf. Heb er in t begin best moeite mee gehad, maar ben blij dat ik eigenwijs genoeg ben geweest... :P

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:12

kehdra wat goed! Ben ook al sinds 27 juli gestopt! Ja het is normaal om die dipjes te hebben :j Als je er echt moeite mee hebt zorg dat dat je handen bezig zijn. Pak doppinda's, of ga punniken :D Echt iets voor jou ;)