carpaal tunnelsydroom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 00:12

Carolinef schreef:
vriendin van me is in Dordt geholpen en die ging geheel onder narcose, dat zie ik nog wel zitten, ik wordt er snachts ook vaak wakker van, van tijd tot tijd schiet het door in mijn ellebogen en heb ik er met rijden ook last van, ach ja..........het kan altijd erger denk ik maar zo

Dat heb ik dus ook ik kan bijna niet eens meer rijden, zodra ik een ophouding maak gaat t mis.
Ik moet de 24e voor een test en dan hoor ik meteen de uitslag, ben benieuwd.
Maar in Dordt verdoven ze dus helemaal..... nou mocht het nodig zijn dan zou ik dat ook wel willen.
Ik ben geen held ik wordt al eng bij de gedachte dat ik het kan zien......
Gelukkig moet ik naar hetzelfde ziekenhuis :)

mieske

Re: carpaal tunnelsydroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 00:22

Hier geen carpaal, maar tarsaal tunnelsyndroom..
Het zelfde als aan de hand, alleen dan in de voet :Y)
In 2 jaar tijd 2 keer geopereerd, omdat het helaas weer terug kwam nog erger dan dat het daarvoor was :=

Ik had echt 24/7 pijn aan mijn voet, alsof ze mijn spieren en pezen uitelkaar trokken.. Met traplopen leek het net of ik bij iedere tree in een mes stapte met mijn voet :+

Laatste keer is in februari dit jaar geweest en helaas komt het nu al weer terug..
Bij mij is het waarschijnlijk doordat de stand van mijn rechtervoet anders is dan mijn goede voet.. Maar ja, maar weer afwachten wat de tijd gaat brengen en dan maar eens kijken of er niet wat anders aan gedaan kan worden.. Want dit werkt ook niet :n

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 01:09

mieske schreef:
In 2 jaar tijd 2 keer geopereerd, omdat het helaas weer terug kwam nog erger dan dat het daarvoor was :=

Ik had echt 24/7 pijn aan mijn voet, alsof ze mijn spieren en pezen uitelkaar trokken.. Met traplopen leek het net of ik bij iedere tree in een mes stapte met mijn voet :+

Laatste keer is in februari dit jaar geweest en helaas komt het nu al weer terug..
Bij mij is het waarschijnlijk doordat de stand van mijn rechtervoet anders is dan mijn goede voet.. Maar ja, maar weer afwachten wat de tijd gaat brengen en dan maar eens kijken of er niet wat anders aan gedaan kan worden.. Want dit werkt ook niet :n

zou je mischien iets meer kunnen vertellen over het tarsaa; tunnelsyndroom?wat de klachten zijn bijv.?
ben daar wel nieuwsgierig naar.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 07:46

mieske schreef:

Daar had ik nog nooit van gehoord, lijkt me wel heel vervelend.
Ik ben twee jaar geleden aan mijn voet geopereerd voor iets anders en toen heb ik gezworen nooit meer aan mijn voet te laten opereren.
Ik ben toen aan een pees geholpen en dit herstel staat bekend als heel lang en dit is me zo tegen gevallen :(
Achteraf hoorde ik in belgie op het ziekenhuis dat die operatie daar niet eens meer wordt uitgevoerd omdat het herstel te lang duurt.
Wat zij dan wel doen, geen idee.
Maar aan mijn voet daar zou ik dus echt wakker van liggen. :P

Hebben ze het trouwens nooit over pijnpoli gehad, bij mij heeft het niet geholpen, maar ze hebben ook iets dat ze de zenewen plat kunnen leggen op een of andere manier.
Ik weet niet exact hoe het gaat maar dat kun je eens navragen misschien.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 09:48

Valeria schreef:
zou je mischien iets meer kunnen vertellen over het tarsaa; tunnelsyndroom?wat de klachten zijn bijv.?
ben daar wel nieuwsgierig naar.

Ik kreeg eerst pijn aan de zijkant van mijn voet, bij de enkelbanden..
Eerst alleen met rennen, daarna met lopen, vooral in de bak, ongelijke ondergrond ect..
Daarbij had ik er ook last van als ik 's nachts in bed lag..
Denk dan aan steken, strak gevoel onder in de voet (het holletje zeg maar, aan de onderkant van de voet) Leek alsof het in brand stond..
Bij trappen lopen was het alsof je constant bij elke tree in een mes ging staan..
Na 1 jaar werd ik pas onderzocht op tarsaal tunnelsyndroom.. Op dat moment, was het al zo erg, dat de pijn 24/7 aanwezig was.. En dat is echt geen pretje :n

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 09:49

Pijnpoli, hmmm nooit van gehoord..
Mocht ik weer naar de neuroloog gaan, dan zal ik het eens bespreken :j
Ik kijk het nog even aan voorlopig..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 10:03

Ik heb ook een carpaal tunnelsyndroom gehad in beide polsen.
Beide polsen zijn geopereerd en ik heb nergens meer last van.
De eerste operatie was niet zo fijn,ik had te weining verdoving en voelde nog wel pijn en voelde en hoorde ze snijden in me pols.Brrr wat is dat een akelig geluid.De 2de operatie ging perfect,kreeg een lichte roes en sliep,heb nix gevoeld of gehoord.En na-pijn heb ik niet gehad.
IK kan je echt aanraden om te opereren!

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:27

Ik ben ook eraan geopereerd. Helemaal niet eng, en daarna heb je nergens meer last van.
Wel heb ik narcose gehad.
Veel sterkte

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:08

Ik ben gisteren bij de huisarts geweest en die denkt ook dat ik dit heb in mijn rechterpols. Ik ging naar de huisarts omdat ik bijvoorbeeld bij het longeren geen kracht in mijn handen heb als ik zowel de lussen van de lijn als het uiteinde in dezelfde hand heb. Zodra ik de lussen overpak in de hand met de zweep kan ik wel krach zetten.
Ook nadat ik een uur getennist had kon ik twee dagen lang helemaal nietst vastgrijpen van de pijn, zelfs brood smeren ging niet.
Ik herken de symptomen deels, ik merk dat ik regelmatig in mijn pols pulserende pijnstootjes heb en word hier 's nachts ook wakker van. Ook heb ik vaak een suf gevoel in mijn hand, waardoor ik niet genoeg kracht kan zetten.
In mijn geval was een operatie niet nodig.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:55

Wat vreemd dat je geen operatie nodig hebt?
Zo kom je er toch nooit vanaf?
Mijn vingers hadden ook minder kracht en ik had ook een gevoel in mijn vingers alsof ze gingen slapen.
Wat wil de huisarts dan wel doen aan jou klachten?

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 15:22

Ik heb gisteren een nieuwe emg onderzoek gehad bij dee neuroloog. Krijg over 4 a 5 week uitslag er van omdat de neuroloog beide onderzoeken naast elkaar wil leggen.. Nu heeft de assistente andere onderzoeken er bij gedaan voor het geval dat de neuroloog daar straks ook nog naar ging vragen.. Weet wel dat ik 1 ding niet fijn vond toen ze dat deed dat de aparaat op m`n pols slagader werdt gezet. Die vernam ik wel even lekker die andere schokjes vernam ik dus niet maar die wel := Was een test overigens voor m`n middelvinger omdat daar de link ook kon liggen bij mij waarom ik zoveel pijn heb.. Ben dus benieuwd.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 15:37

gohya schreef:
Wat vreemd dat je geen operatie nodig hebt?
Zo kom je er toch nooit vanaf?
Mijn vingers hadden ook minder kracht en ik had ook een gevoel in mijn vingers alsof ze gingen slapen.
Wat wil de huisarts dan wel doen aan jou klachten?

omdat het bij mij nu nog in specifieke situaties gebeurt, niet vaak gebeurt en vooral bij kracht zetten adviseerde hij me om vooral de handen soepel te houden, door oefeningen te doen, eventueel op het moment dat ik er last van heb het te ontzien.
Als het probleem erger zou worden en ik zou er vaker of meer last van krijgen, dna moest ik terug komen en zou ik doorgestuurd worden naar een neuroloog om een scan te maken, maar in dit geval was dat nog niet nodig.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 15:57

_zwikkie_ schreef:
Ik heb gisteren een nieuwe emg onderzoek gehad bij dee neuroloog. Krijg over 4 a 5 week uitslag er van omdat de neuroloog beide onderzoeken naast elkaar wil leggen.. Nu heeft de assistente andere onderzoeken er bij gedaan voor het geval dat de neuroloog daar straks ook nog naar ging vragen.. Weet wel dat ik 1 ding niet fijn vond toen ze dat deed dat de aparaat op m`n pols slagader werdt gezet. Die vernam ik wel even lekker die andere schokjes vernam ik dus niet maar die wel := Was een test overigens voor m`n middelvinger omdat daar de link ook kon liggen bij mij waarom ik zoveel pijn heb.. Ben dus benieuwd.

Heeft die daar 4/5 weken voor nodig om die naast elkaar te leggen, dat snap ik vaak niet dat alles zo lang duurt.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:02

Bij mij werd er gelijk na gekeken en uitslagen met de vorige keer vergeleken :j

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 16:05

mieske schreef:
Bij mij werd er gelijk na gekeken en uitslagen met de vorige keer vergeleken :j

Dat bedoel ik bij mij ook.

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 19:00

Ja ik weet ook niet waarom die dat wil doen.. Heb zoiets laat me nou weten of de pijn van de cts komt of dat ik er mee moet leren leven.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:53

Ik kreeg alleen zo'n stroomstoot testje op mijn vingers,geen scan.En toen zagen ze al dat ik het Carpaal Tunnel Syndroom had.Ik had er nog nooit van gehoord.
Binnen een paar weken werd ik geopereerd.
Was in vrij korte tijd allemaal.Ik hoefde niet te wachten tot het erger zou worden.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:08

ben foto's aan het branden en zo kom je nog eens iets tegen :D, mij eerste blik op mijn hand na operatie, dag of wat nadien bij het verwisselen van het verband naar pleister
Afbeelding

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:10

Ziet er goed uit die hechting.
Het litteken zal mooi bijtrekken,was bij mijn ene hand ook.
Mijn andere hand is heel lelijk geworden dat litteken.
Ze waren vergeten wat hechtingen eruit te halen,ik heb ze er toen zelf maar uit gehaald.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:20

gohya schreef:
Ziet er goed uit die hechting.
Het litteken zal mooi bijtrekken,was bij mijn ene hand ook.
Mijn andere hand is heel lelijk geworden dat litteken.
Ze waren vergeten wat hechtingen eruit te halen,ik heb ze er toen zelf maar uit gehaald.

deze foto is inmiddels 3 jaar oud :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:30

Zal het nu wel bijna niet te zien zijn dat litteken.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 12:43

oh jasses, kan daar niet goed tegen, bevestigd voor mij dat ik dit echt onder algehele narcose moet laten doen, heb nog weken lang nachtmerries van dat geknip in mijn hand gehad