Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

noortje schreef:ik ben tandarts assistente..
als ik sommige verhalen lees vraag ik me echt af wat voor een rare tandartsen sommige mensen hebben.
soms kun je last hebben van napijn, of een raar gevoel op de plek waar de endo heeft plaatsgevonden.
van de behandeling hoor je niks te voelen, voel je toch pijn geef dit dan duidelijk aan. sommige mensen hebben meerdere capsules (Verdoving) nodig.
Embe schreef:@Noortje: Nou, bij mij heeft ie er heel veel gegeven maar het deed niets. Ik heb wel 's gehoord dat dat met de ontsteking te maken heeft, dat dan de verdoving niet 'pakt' zeg maar, weet niet of dat zo is... weet jij dat?

Iris82 schreef:Bij mij zitten er wel meerdere rubbere dingetjes in mn kies en tand, voor de stevigheid volgens mij. Ze boren m helemaal leeg en daarna gaan die dingen er in. Echt grappig, want ze moeten worden aangedrukt en er kunnen er best veel in.
Netje schreef:adecuada schreef:...
Omdat ze een pinnetje in je tand plaatsen deed het bij mij best zeer als ik te hard me tanden opelkaar zette, bijvoorbeeld met/na kauwen van eten..
Even ter verduidelijking: er wordt géén pinnetje in je tand of kies geplaatst. Wat er wel wordt gedaan: het wortelkanaal wordt opengeboord en met hele kleine vijltjes (of pinnetjes) wordt de zenuw -of wat daar van over is- eruit gehaald . Vervolgens wordt de kies of tand weer gevuld. Dit pinnetje blijft er nooit inzitten !
De verhalen over deze behandeling zónder verdoving hoeven niet echt allemaal als horrorverhalen gezien te worden: als de zenuw al dood is (en dat kan een tandarts constateren) kan dit best zonder verdoving gedaan worden, omdat je zonder zenuw niks voelt van het boren en veilen. De truc is natuurlijk wel dat de tandarts goéd constateert dat de zenuw dood is (want anders voel je het uiteraard wel).
adecuada schreef:Maar ik zag toch op een röntgenfoto duidelijk iets in mijn tand zitten..?! Het zag eruit als een pinnetje/staafje(look-a-like?)
.
Ik word er echt gek van aangezien ik er ook helemaal ziek van ben.