In de winterperiode vroeger slapen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Re: In de winterperiode vroeger slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:23

ja s ochtends is het grootste probleem.. ik moet dan ook altijd 2 wekkers zetten, en allebei gaan ze op snooz.. maar dan ook allebei wel 5x af ofzo.. en dan nog kan ik niet goed wakker worden haha!

en nu ga ik slapen ;)

weltrusten allemaal!

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:33

ohhh ben blij dat ik niet de enigste ben die in de wintermaanden zo lui is :o oh kan mijn bed `s morgens niet uitkomen het is er zo lekker warm en als ik `s avonds binnen kom van stal lekker een warme douche electrisch deken aan en dan kan ik gerust om 21.00 naar m`m kribke :D maar dan zegt mijn vriend nou je bent ook gezelig zeg dus probeer ik maar een uurtje op te blijven :D :O

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 07:01

Gisteren was ik zo moe.. Om 14.30 dus ik ben gaan slapen. Moest er om 16.00 weer uit want ik moest mijn vriendje gaan halen. Damn wat had ik moeite om uit bed te komen. :o Echter heb ik het daarna wel tot 21.30 uitgehouden. :D

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 08:30

Tjee, er zijn hier idd wle erg veel mensne die daar lastvan hebben!

Ik zelf heb hier gelukkig geen last van maar ken wel mensen die hier last van hebben....
Probeer het langzaam een beetje uit te bouwen, eerst een weekje heel standaart om 20.00 naar bed, dan een week om 20.15 naar bed en zo steeds iets later. Het is ook een stukje gewenning wat je je lichaam aan went....

Ik zelf lig er zomer en winter meestal neit voor 23.00 in, val wel snel in slaap op de bank maar écht slapen kan ik dan nog niet.....

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 15:13

Ik heb juist meer moeite met opstaan. Ik werk op dit moment niet en heb eind augustus samen met mijn vriend een intensieve meditatie cursus gedaan waarbij je om vier uur al opstond. Ik vond het toen goed te doen en ondanks ik een ontzettende langslaper was voor de cursus (kwam pas om half 11 uit bed), heb ik het daarna volgehouden om tussen 6 en 7 uur 's ochtends op te staan. Alleen... sinds twee weken lukt dat dus niet meer. Ik MOET om 7 uur gewoon nog effe slapen. Ik sta dus nu tussen 8 en 9 op en ik moet zeggen dat ik daarvan baal. Ik kom ook minder op gang. Misschien is zo'n wake up light wel een idee. Die van Philips vind ik trouwens niet mooi, maar die van naf naf wel (en meer betaalbaarder).

Maar hoe zit het met zonnenbanken? Hoe vaak en hoe lang moet je eronder liggen wil het een beetje werken? Ik ben namelijk totaal geen voorstander van zonnebanken, maar als het ervoor zorgt dat ik wat fitter ben. ;)

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 15:20

Ik vind 'rond deze tijd' niets zo lekker om op tijd naar bed te gaan, met een boekje, kopje thee en een kruik. -en dan vooral als het goed koud is in mijn slaapkamer :=.
Met opstaan heb ik nooit echt moeite; wakker is gewoon wakker en dan sta ik op, wel gaat het als het licht(er) is buiten wel wat makkelijker, als het nog donker is buiten heb ik altijd het gevoel dat de hele wereld nog slaapt behalve ik.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 15:24

Ik heb zowizo erg moeite met deze tijd van het jaar, ik heb dan standaard een periode van een paar weken waar ik ernstig depressief ben, geen energie, geen zin, geen niks nada ziltz zero :)

Ik wil dan eigenlijk alleen maar in bed blijven liggen met een fles wijn in de buurt :)

maargoed, dat kan niet :) dus ik moet door, ik moet opstaan en bladibladibla......... maar als het even kan dan zorg ik dat ik op tijd thuis ben en dan ga ik lekker slapen :)

Maar inderdaad is 20:00 bedtijd voor kimmie nu :)

Gelukkig weet ik dat het weer over gaat na een paar weken :) :) kan denk ik niet zo goed tegen het afscheid van de zomer :)

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 17:05

Hier nog iemand die in de winter het liefst alleen maar slaapt.

Ik ben 'smorgens niet wakker te krijgen, niet vooruit te branden en 'savonds stort ik om een uur of 8 al in.
Erg irritant..

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 07:05

Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben. Rond een uurtje of 8 word ik ook al echt slaperig, erg vervelend! Lig er ook al de hele week voor 9 uur in en slaap ook de hele nacht door. Iets wat in de zomer ook niet altijd lukt.
Misschien maar paar keer per week een zonnebankje mee pikken, want dit is echt niets.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 07:27

Mn vriend en ik gaan die wake up lamp van Naf naf kopen. ;) Leuk ding.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 10:16

Het is wetenschappelijk bewezen dat het soort licht dat van een zonnebank afkomt, niet helpt bij een ' winterdip ' . Daarvoor heb je toch echt zo'n speciale lamp nodig. Hoe dan ook, het is wel erg lekker om onder zo'n warme zonnebank te kruipen.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 10:18

Dus toch, geen zonnebank dus voor Emy. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 21:07

ik herken het wel, als het zo vroeg donker is en koud lig ik het liefst vanuit mn bedje lekker tv te kijken en met mn laptopje. En ga dus vroeger tv kijken waardoor ik vroeger moe ben en vroeger in slaap val. Alleen werk ik vaak savonds tot een uur of 10 dus dan kan ik niet vroeg ebdje in :P eerst douchen en wat eten en mn beestes knuffelen, eer ik dan in bed lig is het vaak half 12 en das niet vroeg meer :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 21:09

patos schreef:
Het is wetenschappelijk bewezen dat het soort licht dat van een zonnebank afkomt, niet helpt bij een ' winterdip ' . Daarvoor heb je toch echt zo'n speciale lamp nodig. Hoe dan ook, het is wel erg lekker om onder zo'n warme zonnebank te kruipen.

ik werk in een zonnestudio en heb ook last van winterdippen, maar bij mij werkt het dus echt wel :j
Zo eind oktboer begin november voel ik me elk jaar zwaar rot...nu valt t erg mee :0 Maar komt ook dat ik gewoon lekker levendje heb op t moment denk ik, SUPER baan, leuke dieren, goeie vrienden die je kan vertrouwen en blabla
das wel eens anders geweest...

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 21:13

Ik overweeg om zo'n lamp aan te schaffen voor mijn shop maar of het echt werkt?
Zelf heb ik er gelukkig geen last van, vind ieder jaargetijde zijn charme hebben :j

Rooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 21:14

Ik heb er ook last van, vocht om 7 uur vandaag al tegen de slaap. Ben nu weer beetje tot leven gekomen geloof ik.
Heb wel zo'n lamp (ben ff de naam kwijt, met soort zonlicht) in huis, maar merk eigenlijk weinig effect.

rooz_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 21:16

pfff ik herken het ook echt heel erg! een van de redenen dat ik dus mooi niet in Nederland blijf wonen! :o :D .
Nergens zin in, lui, moe, hangerig en vooral niet vooruit te branden.. alles duurt lang en ik heb het de hele dag koud. ( zit nu met mn sjaal en winterjas aan achter de comp. :o ;) )
Bah... niks voor mij.. nog 4 maandjes... :(:) :Z

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 21:17

ooh ja daar heb ik ook last van! sowieso een herfst/winter-dip elk jaar, en inderdaad ontzettend moe en futloos.
in de zomer heb ik energie genoeg. irritant he.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 21:17

In de winter slaap ik altijd wat vroeger dan in de zomer heeft ook met het donker zijn buiten te maken. S'ochtends merk ik eigenlijk weinig verschil wordt standaard om 7 uur wakker of het nou zomer of winter is.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 08:35