ach joh er zijn ergere dingen. Het beste is trouwens gewoon in beweging blijven en niks zwaars tillen! Dus je kunt lekker gaan wandelen of paardje poetsen enz.Maar vermijd gewoon grote inspanningen.
Even er vanuit gaand dat je toch een lichte hersenschudding zou kunnen hebben ook dan hoef je echt niet plat in bed hoor. Gewoon een beetje naar je lichaam luisteren en niet echt enorm gaan stappen ofzo. en wat je niet ziet zitten, gewoon niet doen. Dan ben je met een paar dagen weer ok.
Ja maar gewoon die drie kwatier fietsen nu geen zin in. Ik denk dat vanmiddag misschien ff een asprine neem en even bij paardenwinkels langs ga en even kijken naar bandage.
Ik las gister het topic al, en mijn vermoedens waren al uitgesproken dus vond het niet teveel toevoegen..
Maar alles wijst er praktisch op dat je een (lichte) hersenschudding hebt.. Dat lichte klinkt misschien vaak minder erg, maar je zorg moet er niet minder om zijn, want ik lees dat je wel voorzichtig wil zijn en dat jij er niks aan kan doen dat mams zo reageert, maar achter de pc wat lezen etc lijkt me ook niet bevorderlijk.. Dan zou ik zelf nog liever iemand charteren die je om de 2 uur wil bellen (beltoon hard aanzetten) en mocht je daar niet wakker van worden, dat diegene naar je toe kan komen.. En zelf veel rusten, water drinken en in bed liggen.
Ben er zelf wel mee naar de HA gegaan toen ik het had (ik ben van verticaal naar horizontaal recht naar achteren gevallen en met volle gewicht op de vloer. Die constateerde ook een hersenschudding, want ik heb de plek zelf overgegeven, bed ingestapt, nog meer overgegeven.. Handdoek eroverheen gedaan, want opruimen ging niet, en ben gaan slapen. Ik heb niet het wekadvies gekregen, maar wel volgehouden. Mijn ouders waren het ook niet van plan, maar mijn vriend heeft me om de 2 uur opgebeld, als alternatief.
Wat ik probeer te zeggen; probeer in elk geval zo goed mogelijk voor jezelf te zorgen.. Neem rust, zo min mogelijk prikkels (ga in bed liggen) en zorg ervoor dat toch iemand je steeds even controleert.
ik ga nu gewoon toch wat proberen te doen. cakejes bakken. alleen heb ik een enorme hoofdpijn. vandaag komt er hier een vriendin of ik ga naar haar en dan ga ik gwoon wat met haar praten en wat zitten.
Sorry, maar waarom cakejes bakken? Ik denk dat rusten/slapen in bed een betere optie is hoor..
Nougoed, het is denk ik wel duidelijk wat de rest denkt.., maar gezien je antwoorden en leeftijd denk ik niet dat je er toch nog wat aan gaat doen.. Beetje zonde vind ik het wel, want je zou wel zuinig op jezelf moeten zijn. De (hoofd)pijn is makkelijk weg te slikken met asperine, maar pijn is vaak wel een teken vanuit je lichaam dat je het rustig aan moet doen om te kunnen herstellen. Die pijn slik je wel (opzich logisch) maar de rest leg je ook direct aan de kant, en zo werkt dat nou niet..
ik doe niks anders dan niks doen ja me vinges bewegen door het type en me ogen die lezen:P
Dorus
Geplaatst: 19-10-09 10:13
Dat is al meer dan niks doen en het felle licht van het beeldscherm is funest. Liggen, in bed of op de bank, en echt niks doen. Niet eens een boek lezen. Bij voorkeur ook je ogen dicht. Rust, rust en nog eens rust is de enige remedie tegen een hersenschudding. En dat je die hebt staat voor mij vast om je heel erge hoofdpijn hebt en misselijk bent.
Overigens geld dat ^^ ook als je 'maar' ernstige hoofdpijn hebt.
Margje
Geplaatst: 19-10-09 10:20
Ik heb regelmatig migraine, iets heel anders natuurlijk, maar ook hoofdpijn. Zo gauw ik iets doe (en iets is ook lezen, praten of zelfs nadenken en zeker computeren) word ik misselijk van de hoofdpijn. Gewoon in bed liggen en slapen is denk ik het enige wat helpt tegen de misselijkheid! Paracetamol gaat bij mij trouwens niet goed als ik misselijk ben, maar dat verschilt misschien per persoon. En anders komt-ie er vanzelf weer uit.. Beterschap!
Dorus
Geplaatst: 19-10-09 11:15
Margje schreef:
Paracetamol gaat bij mij trouwens niet goed als ik misselijk ben
Bij een vermeende hersenschudding het toch bij paracetamol houden. Andere medicijnen helpen misschien wel bij hoofdpijn, maar vergroten het risico op wegvallen en een eventuele coma. Daarom zal een HA er bij een hersenschudding ook op hameren om ALLEEN paracetamol te gebruiken.
Als ik een migraine aanval heb dan trek ik het ook niet met paracetamol, maar wat dat betreft is migraine anders dan een hersenschudding.
Dat snap ik, ik bedoel ook niet dat paracetamol niet sterk genoeg is, integendeel! Net als alles wat ik inslik komt het er namelijk direct weer uit, dus ik bedoelde eerder dat je, als je te misselijk bent, beter niks kan slikken als je geen zin hebt om over te gevem. Maar bedankt voor de verduidelijking!
Lessie
Geplaatst: 19-10-09 11:43
Toen ik vorig jaar flauw ben gevallen, viel ik tegen het raam aan. Had eerst ook geen last van hoofdpijn of misselijkheid. Pas later had ik onwijse hoofdpijn & overgeven enz. Dus toen bleek dat ik lichte hersenschudding had. Ik zou zowieso even langs de huisarts gaan.
nou het gevaar van coma is nu echt wel geweken hoor, het is inmiddels 48 uur geleden. Huisarts kan natuurlijk maar voegt weinig toe. Bedrust wordt niet meer voorgeschreven bij een lichte hersenschudding. Wel zal een huisarts je vertellen dat je goed naar je lichaam moet luisteren. Neem dus toch even wat rust als je hoofdpijn hebt. Doe je dat niet, dan kan je nog heel lange tijd hoofdpijn houden.