Temazepam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:02

HindaFree schreef:
met dat spul erin heb je ook zo iets te koop bij kruidvat schijnd... dit omdat ik nacht diensten en heb veel aan me kop (prive) ik slaap dus niet tot nouwenlijks iedereen en alles lijd eronder loop al 3 maanden zo rond..

Ga eens na je huisarts, zoiets moet je echt niet op eigen houtje gaan proberen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:03

Chiqa schreef:
Vrij verkrijgbaar lijkt me meer een gangbare kreet voor iets wat zonder recept te verkrijgen is.

Als je dat weet, waarom maak je er dan nog een opmerking over?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:08

Lyonesse schreef:
Ja en dat is dus de illegale manier. :+ Leek me niet echt handig om zo op een openbaar forum te vertellen hoe je er wel aan kunt komen voor de recreatiegebruikers onder ons :+

Leek me inderdaad ook geen goed idee. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:23

Shadow0 schreef:
Chiqa schreef:
Vrij verkrijgbaar lijkt me meer een gangbare kreet voor iets wat zonder recept te verkrijgen is.

Als je dat weet, waarom maak je er dan nog een opmerking over?

Omdat je eerder zei

Shadow0 schreef:
Maar niet van temazepam of een van de andere benzo's! Die zijn gewoon NIET vrij verkrijgbaar.

En dat is het dus wel.

Sandeman

Re: Temazepam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:25

Ik gebruik al jaren zolpidem. Is een inslaper en ben vlg dag niet suf.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:33

Je kan nog wel valdispert proberen. Dit kan je ook helpen met in slaap te komen. En overdag rustig te blijven.

Ik heb temazepam gehad pas, maar ik merkte er niks van. Ik sliep net zo slecht als de dagen ervoor. (op HA recept gekregen) Nu heb ik zolpidem en dat werkt wel goed bij mij. Maar dat schijnt een zwaar middel te zijn.

Je hebt eerst temazepam, dan diazepam en dan zolpidem. En met dat laatste is het mij wel gelukt. Ik had 4 pilletjes en ik moest er over de 12 euro voor afrekenen. Maar ja, ik kom er mee in slaap. ik kreeg er overigens niet veel mee. Dit omdat het dus hele erg verslavende middelen zijn. Ik heb nu in bijna 2 weken 4 tabletten op. (vannacht de laatste gepakt)

(mijn hersenstam is beschadigd, dus vandaar dat ik slaap problemen heb)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:39

stefje schreef:
Ik heb weleens gehoord dat echt half Nederland ze regelmatig slikt...

In Nederland worden jaarlijks zo'n 10 miljoen recepten uitgeschreven voor benzo's...

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:42

Vandaar dat ze nu ook niet meer vergoed worden....

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:44

Ik merkte ook niks van de temazepam. Kon nog steeds niet in slaap komen en laat staan doorslapen.
De zolpidem die ik nu krijg helpt beter. Ben er ook niet suf van of zo de volgende dag maar ben wel uitgeruster.
Probeer ze minimaal te gebruiken maar de nachten dat het echt niet wil lukken met slapen of als ik echt doodop ben dan gebruik ik ze een keer.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:44

Gebruik zolpidem al zeker 6 jaar iedere dag. Slaap er super op. Krijg ze gewoon vergoed.
Mijn moeder gebruikt het al meer dan 10 jaar.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:53

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:55

Heb van kinds af aan en moeilijk geslapen. Probeerde van een vriend eens een slaaptablet. Beviel me prima. Ben meteen naar HA gegaan en sindsdien krijg ik ze ook.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:56

Hmm ok. Maar bij jullie is het mogelijk iets biologisch, of niet? Omdat je moeder ze ook gebruikt :)

Ik heb zelf ooit een paar keer Oxazepam geslikt, omdat mijn leven een beetje overhoop lag en ik echt niet meer in slaap kon komen. Nam zo'n pilletje en een kwartier later was ik weg :+

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 14:01

Nee dat is puur toeval. Ik ben wel heeeel erg druk en mijn moeder een stresskip. Beetje adhd.
Ca half uur tot 3 kwartier neem ik een tablet en val dan meestal zo in slaap.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 14:32

Ik heb dan geen Temazepam geslikt maar eerst Oxazepam en toen deze zijn werk niet meer deed Lorazepam. (niet voor het slapen trouwens, kreeg ze 3 x per dag om rustig te blijven) Ik kreeg er op een gegeven moment dus een verslaving van. Dus het is maar goed dat het niet vrij verkrijgbaar is op de normale weg.

Toen ik niet kon slapen en van de Lorazepam af was gebruikte ik Melatonine, dat veel liever! Kon ik ook zo weer mee stoppen overigens.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 15:24

Zolpidem is een doorslaper en geen inslaper. Ik heb temazepam om in te slapen. Soms is dat genoeg. Ik heb ook nog wat Zolpidem in huis liggen van een periode waarin ik na 1,5 op temazepam weer wakker was en dat was mijn nachtrust. De Zolpidem gebruik ik nog maar heel zelden en de temazepam ook bijna niet meer. Alleen als het echt niet wil. Ben er vanaf het begin erg voorzichtig meegeweest en heb het niet te lang achter elkaar gebruikt.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 19:02

Pollewoppy schreef:
Zolpidem is een doorslaper en geen inslaper. Ik heb temazepam om in te slapen. Soms is dat genoeg. Ik heb ook nog wat Zolpidem in huis liggen van een periode waarin ik na 1,5 op temazepam weer wakker was en dat was mijn nachtrust. De Zolpidem gebruik ik nog maar heel zelden en de temazepam ook bijna niet meer. Alleen als het echt niet wil. Ben er vanaf het begin erg voorzichtig meegeweest en heb het niet te lang achter elkaar gebruikt.

Nee hoor! Verkeerde info! Zolpidem is echt een inslaper en geen door slaper! Temazepam is ook een inslaper. Ik weet dat omdat ik erg licht slaap. En moeite heb om in te slapen. Ik slaap met zolpidem in, maar word wel vaak wakker. Als het een door slaper geweest zou zijn, zou ik er ook op door moeten kunnen slapen en dat doe ik niet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 19:08

Nathalie02 schreef:
Vandaar dat ze nu ook niet meer vergoed worden....

Ze worden nog wel vergoed hoor bij bepaalde patienten.
Mss is het wel eens goed dat ze dit niet meer vergoeden bij mensen waar het toch geen noodzaak is.
Er zijn genoeg andere middelen te vinden om dit probleem aan te pakken en deze middelen zijn vaak erger dan de kwaal.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 19:11

Chiqa schreef:
Er zijn genoeg andere middelen te vinden om dit probleem aan te pakken en deze middelen zijn vaak erger dan de kwaal.

En zou dat niet meer vergoeden mensen dan ook aanzetten tot een andere aanpak? Ik betwijfel het namelijk... bij roken hebben al die prijsverhogingen ook nauwelijks invloed op het gedrag, dus waarom hier wel?

Het is vooral erg vervelend voor de groep die het wel nodig heeft, er nu flink op achteruit gaat, maar die niet voldoen aan de eisen voor vergoeding (die zijn namelijk een stuk specifieker dan 'medisch noodzakelijk')

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:13

Zolpidem is echt een inslaper hoor. Ik heb moeite met inslapen . Word ook vaak wakker na 3 uur en neem dan nog een halfje,soms een hele. Als ik maar lekker slaap. Gaat prima.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 20:17

ik heb eens gekeken op internet naar Melatonine maar dat kost eigenlijk ook niks... 500st. voor 9.00 zou het dan echt wel werken? :p

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:20

HindaFree schreef:
ik heb eens gekeken op internet naar Melatonine maar dat kost eigenlijk ook niks... 500st. voor 9.00 zou het dan echt wel werken? :p

vaak heeft zo'n tabletje een hele lage dosering, bijv. 0,1 mg. Dat gaat eigenlijk nergens over; veel mensen die het via recept krijgen, slikken minimaal 2 mg oplopend tot 10 mg of hoger.
Wil je er echt baat bij hebben, moet je dus heel wat pilletjes slikken (wat op zich veel meer mensen doen)...of even naar de ha voor een fatsoenlijke dosering.

Natuurlijk kan je ook internet afstruinen voor hogere doseringen maar je hebt dan geen enkele garantie w.b. de kwaliteit; met andere woorden heb je uiteindelijk geen idee wat je slikt. Dat is een behoorlijk risico, wat je beter niet kan nemen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:23

Ik heb ooit eens gehoord dat melatonine ook niet zonder gevaar is. Dacht dat het iets met onvruchtbaarheid te maken, zal eens even zoeken :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:32

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 20:37

ben een leek wat engels betreft maar is er nou niks waar ik veilig en rustig mee kan slapen.... word al moe van de gedachte mischien dat dat helpt :Y