Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 16:04

Moontje1991 schreef:
Ik lees hier allemaal enge dingen over onstekingen en bijtende kinderen enz.
En ik denk echt waarom doe je het jezelf aan.

Heb ik geen last van (gehad)

Al lees ik dat er hier mensen zijn die hun kind ergens anders eten geven?
Ik zie mezelf niet op me werk in de kantine zitten half in me nakie met een morsende baby aan me borst als een soort melk koe/mens.
Oke dat klinkt wel heel erg.

Ik voed alleen in het openbaar bij familie, als ik naar de stad moet zorg ik dat ik optijd terug thuis ben en afgelopen week heb ik in de parkeergarage in de auto gevoed.
Ik zit A. niet half in mijn nakie (ondanks CupF) en B. heb ik geen last van een morsende baby :=
Hooguit een klein spuugboertje maar dat hebben KVkinderen geloof ik ook :+

Maar ik lees mensen die tot 8 maanden borstvoeding heben gegeven?
Hebben die nu echt 8 maanden lang alleen maar thuis gezeten?
Of heben die gewoon echt hun kind meegenomen naar het werk omhem daar borstvoeding te geven?
EN daar moet je baas dan ook maar net mee akoord gaan anders heb je toch een groot probleem. (werk zou bij mij echt voor het kind gaan)

Ik werk niet, dus kan heerlijk thuis voeding zolang ik het wil/lukt! En ik kan echt nog wel andere dingen doen dan thuis zitten := Vind dat echt zo'n misvatting, net of je een kluizenaar wordt als je BV geeft :P

En ik denk ook babyvoeding wordt niet voor niks gemaakt.
Ik heb me trouwes ook laten vertellen dat als je bevalt in het ziekenhuis ze je daarna gaan leren borstvoeding geven?
Is dit echt waar?
Ik bedoel ze verplchten je dan in het ziekenhuis eigenlijk gewoon tot het geven van borstvoeding?

Dit kun je van te voren aangeven, als jij geen BV wil geven zullen ze je er ook niet toe dwingen, hier niet althans :n

Ninita andere zoogdieren die gaan niet elke ochtend naar hun werk en komen savonds weer thuis.
Of heb jij een koe wel eens over straat zien lopen naar kantoor?

En oke borstvoeding is natuurlijker maar verder?
Als dat uit de winkel even goed is waarom dan niet daarvoor kiezen?

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:06

En vergeet ook niet het geld dat je bespaard als je BV geeft. KV is best wel duur.

Moontje1991

Ja jij kan heen en weer rijden maar de mensen die 30 minuten verder wonen niet.
En is dat voor het kind niet raar.
Eerst krijgt het een week borstvoeding.
Dan gaat mama weg komt er een oppas en krijgt het ineens een fles.

ALs ik lees hoe moeilijk sommigen babys zijn met niet willen eeten.
Denk ik dan weigert zon kind toch helemaal te eeten?
(heb je straks de kinderbescherming op je dak omdat je kind ondervoedt is terwijl het zelf niet wil eten en het dus zijn eigen schuld is lekker zeg)

Cyntje bij borstvoeding komt het kind in de buurt als het wordt gevoed dus als het dan spuugt zit jij onder maar bij gewonen voeding kun je lijkt mij voldoende afstand houden?
Ik lees hier tenslotte dat een kind ook liggend kan drinken.
Dus dan kan je toch gewoon het kind neerleggen en zelf ernaast gaan staan met de fles?
Laatst bijgewerkt door Moontje1991 op 17-10-09 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Marloes_R

Cyntia, jij hebt genoeg al meegemaakt op voedingsgebied zeg! Ik denk dat veel moeders het al hadden opgegeven.
Overigens ben ik het met jouw motto helemaal eens :D

Ik kolf ook niet een hele voeding, dat lukt me ook niet. Soms wel, maar meestal niet. Maar het fijne van de fles pap savonds is dat ik dan die voeding kolf en bij de rest kan voegen en zo heb ik toch genoeg.

Kleine boef heeft trouwens vannacht van 23 uur tot 6:15 geslapen terwijl ik hem zelf heb gevoed gisteravond. Ik ben toch vrij vandaag. n nou slaapt hij net zo lang als op een fles pap :')

Ik voed altijd zittend, ook buik tegen buik. In het begin hem in nog weleens rugby gedaan, maar toen we allebei wat zekerder waren vond ik buik tegen buik toch fijner.

als ik heel moe ben, ben ik ook weleens "boos" geweest bij een nachtvoeding. Dan vond ik mezelf heel zielig dat ik wakker moest worden en hubbie lekker kon slapen :+ Maar het knusse en intieme vind ik ook heel erg fijn. En de grote glimlach als hij genoeg heeft gehad is onbetaalbaar :+:

Ik heb ook de Medela Swing, erg fijn ding :j

Moontje, ik ben ook wel benieuwd naar jouw beeld van borstvoeding. Ik vond het logisch om ervoor te kiezen, het is nou eenmaal het beste voor je kindje en eigenlijk helemaal niet lastig. Ik zit prinsheerlijk voor de tv in bed, theetje erbij, telefoon of boekje, even lekker een half uur zitten en genieten. Is heerlijk hoor als je een baby hebt, kun je even tot rust komen ;)

Ik merk wel dat mensen het steeds specialer gaan vinden dat ik na 4 maanden nog voed in combi met een baan. Opmerkingen als stop er toch mee of hij heeft toch al lang gehad hoor ik geregeld. Maar tot 6 maanden geef ik sowieso volledig, en daarna hoop ik nog lang de ochtend- en avondvoeding te blijven geven. Lijkt me heerlijk :+:

Lastig probleem Cyntje...Misschien kunnen ze je jurk verstellen bij je borsten?
Gefeliciteerd trouwens!

Kyan drinkt nu met 4 maanden trouwens 5 voedingen. Maar ik geef ook weleens vaker als ik merk dat hij daar behoefte aan heeft.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 16:08

Ninita schreef:
En vergeet ook niet het geld dat je bespaard als je BV geeft. KV is best wel duur.

Nou,.... kolf, kompressen, diepvriesflesjes, speciale BH... is ook niet voor niks hoor :+

En Marloes,... op jouw post reageer ik zo snel mogelijk, moet nu voeden en heb feestje vanaaf.
De eerste keer dat ik 2 voedingen moet zien te overbruggen := Ben benieuwd :P
Neem kolfie mee :))

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:10

Moontje, je werk voor je baby? Wacht maar tot je ooit een kindje krijgt, dan kan de hele wereld in elkaar storten, boeit je dan echt niks :=

Daarbij is het wettelijk bepaald dat je een kwart van je werktijd mag kolven totdat je baby 9 maanden is :) En elke werkgever moet je dus de ruimte en tijd geven. Zelfs bij mij is het ondanks het enorme personeelstekort absoluut geen probleem.

Ook ik zit niet halfnaakt te voeden :+ Kun je allemaal netjes toedekken en verhullen.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:11

Milan is bijna 2 maanden en zit op 7 voedingen, heel soms 6.
Vannacht heeft hij voor het eerst meer dan 6 uur achter elkaar geslapen, van 22:30 tot 4:45, heerlijk!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:12

Ik las vanmorgen het verhaal van iemand die het al 14 jaar geeft,haar zoon was 7 toen hij het nog kreeg.Ik heb geprobeerd het te geven maar het was veel te pijnlijk,zat steeds tegen een borstonsteking aan.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:13

Moontje, alle dingen die jij noemt zijn ook weleens door mijn hoofd gegaan. Maar zodra je eraan begint, groei je erin. En als je er toch niet uitkomt qua voedingen ofzo, vraag je het gewoon aan andere mama's ;)
Het is allemaal niet zo moeilijk als jij nu denkt :)

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:13

Moontje1991 schreef:
Cyntje bij borstvoeding komt het kind in de buurt als het wordt gevoed dus als het dan spuugt zit jij onder maar bij gewonen voeding kun je lijkt mij voldoende afstand houden?
Dus dan kan je toch gewoon het kind neerleggen en zelf ernaast gaan staan met de fles?

:')

Sorry maar dat doe je echt niet hoor. Er is niks mooiers om je kindje zo dicht bij je te hebben tijdens het voeden, ook moeders die de fles geven pakken het bij zich. En wat maakt het uit als hij je helemaal onderspuugd, daar hebben ze een wasmachine voor uitgevonden.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:15

Marloes tot rust komen met een baby?
Ik zou helemaal gestressd raken!
Marloes bijn beeld bij borstvoeding zou regelrecht uit een horhorfilm kunnen komen.
Maar zoals ik al eerder zei ik weet er niks over.
En ik hoop het zelf in praktijk nooit te hoefen meemaken.

Mensien die zo lang door gaan.
Heb je niet op een gegeven moment last van die gemeene tandjes die in je borst worden gezet tot bloedens toe?

(marloes ik wil geen kinderen dus tenzij ik zwanger raak het te laat ondek niemand het wil adopteren, gewoone voedingen verboden wordt zal ik het nooit meemaken)

Maar zoals ik begrijp zijn jullie allemaal of gestopt met werken. (word je niet helemaal gek niet werken wat een hel)
Of nemen jullie het kind mee om het op je werk borstvoeding te geven?

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:20

Moontje1991 schreef:
Ik zie mezelf niet op me werk in de kantine zitten half in me nakie met een morsende baby aan me borst als een soort melk koe/mens.
Of heben die gewoon echt hun kind meegenomen naar het werk omhem daar borstvoeding te geven?
EN daar moet je baas dan ook maar net mee akoord gaan anders heb je toch een groot probleem. (werk zou bij mij echt voor het kind gaan)

...........

Sterker nog, ik geef mijn zoontje al 2 jaar borstvoeding :+ En je kan prima weg als je kolft of een deel van de voeding door kunstvoeding vervangt. Iedere vrouw heeft tot het kind 9 maanden oud is het recht op 25 % van haar werktijd aan kolven te besteden (in sommige beroepen gaat dat natuurlijk minder goed, je kan moeilijk als juf een klas uitlopen omdat je moet kolven). Als het uit de winkel even goed was zou ik het misschien overwogen hebben, maar feit is dat de techniek er niet toe in staat is om iets te ontwikkelen dat zoe goed is en zich zo goed aanpast aan de behoeften van een kind ;)

Maar het is natuurlijk, het kost niets (flesvoeding is best duur ;)) je verkleint de risico's op allergieen, diabetes, astma,hersenvliesontsteking, oorontsteking, obesitas en wiegendood, de luiers stinken minder, borstvoeding geeft extra weerstand, minder kans op borstkanker, kinderen die borstvoeding hebben gehad hebben gemiddeld genomen een hoger iq, geen kans dat er melanine in de melk zit etc. etc. http://www.borstvoeding.com/voorjebegin ... geven.html

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:22

Ik ken iemand die ook lang borstvoeding gaf maar haar zooon is voor zo,n beetje alles allergisch en heeft flinke astma.Dus dat zegt ook niet alles.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:23

2 Jaar?
Meen je dat echt?
Of is dat een grapje?
Ik bedoel hij gaat bijna naar school!
Hoelang ga je nog door?
Dat is toch verschrikkelijk als kind zijnde als je je kan herinderen dat je moest leven van borstvoeding?
Ben je niet bang dat als je te lang door gaat hij alles onthoudt en hij er een trauma van oploopt?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:23

Moontje1991 schreef:

ontsteking heb ik 2 keer gehad, maar daar ben je met 2 dagen weer bovenop, bijten heeft ze nooit gedaan

Ik voed alleen in het openbaar bij familie, als ik naar de stad moet zorg ik dat ik optijd terug thuis ben en afgelopen week heb ik in de parkeergarage in de auto gevoed.
Ik zit A. niet half in mijn nakie (ondanks CupF) en B. heb ik geen last van een morsende baby :=
Hooguit een klein spuugboertje maar dat hebben KVkinderen geloof ik ook :+ - deze laat ik staan, want dit is mij precies zo (alleen is het bij mij een cup D :+)

Ik werk 3 dagen. Op die dagen kolf ik. Eerst 3 keer per dag (en daar heb ik wettelijk recht op!) en sinds ze 9 maanden oud is, kolf ik 1 keer per dag, in mijn pauze. En dat is prima te doen. Ik ga echt overal met haar heen, geen enkel probleem. Zo ben ik heerlijk 3 dagen naar horse event geweest, en Laelia was lekker mee! Je baas hoeft trouwens niet akkoord te gaan, hij is verplicht om je de tijd en de ruimte aan te bieden!

Ik heb me trouwes ook laten vertellen dat als je bevalt in het ziekenhuis ze je daarna gaan leren borstvoeding geven?
Is dit echt waar?
Ik bedoel ze verplchten je dan in het ziekenhuis eigenlijk gewoon tot het geven van borstvoeding?

Dit kun je van te voren aangeven, als jij geen BV wil geven zullen ze je er ook niet toe dwingen, hier niet althans :n - bij ons ook niet, het was echt een eigen keuze

Ninita andere zoogdieren die gaan niet elke ochtend naar hun werk en komen savonds weer thuis.
Of heb jij een koe wel eens over straat zien lopen naar kantoor?

Uit de winkel is bij lange na niet even goed... de antistoffen die je wel in de BV hebt zitten, zit gewoonweg niet in de FV. Ook is de BV precies afgestemd op de behoefte van je kind kwa vitamines, en kwa vettigheid. Daarom mag je van BV ook onbeperkt geven, en zit er aan FV een max per dag. Daarnaast is BV echt wel heel goed te combineren met werken hoor! Daar hebben ze prima kolven voor uitgevonden!
[/quote]

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:25

Ninita schreef:
Moontje1991 schreef:

:')

Sorry maar dat doe je echt niet hoor. Er is niks mooiers om je kindje zo dicht bij je te hebben tijdens het voeden, ook moeders die de fles geven pakken het bij zich. En wat maakt het uit als hij je helemaal onderspuugd, daar hebben ze een wasmachine voor uitgevonden.

Ja, die paar melkvlekken vallen in het niet bij al die overstroomde luiers waarbij vaak uiteindelijk blijkt dat de romper, en het broekje wel weer de was in kunnen en soms eigen kleding ook :+

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:27

Moontje1991 schreef:
2 Jaar?
Meen je dat echt?
Of is dat een grapje?
Ik bedoel hij gaat bijna naar school!
Hoelang ga je nog door?
Dat is toch verschrikkelijk als kind zijnde als je je kan herinderen dat je moest leven van borstvoeding?
Ben je niet bang dat als je te lang door gaat hij alles onthoudt en hij er een trauma van oploopt?

Hij gaat pas met 4 jaar naar school hoor ;) Maar hij krijgt 's ochtends een paar slokjes en soms ook 's avonds. Heel ideaal als hij ziek is zo als laatst, water kon hij niet binnen houden maar borstvoeding wel.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:28

Ik kolf trouwens in de ochtend handmatig (dat is lekker stil) en onder werktijd met de elektrische. Ik heb de Avent, en dat bevalt erg goed.

Mijn meisje is nu 10,5 maand, maar ik wil ook best tot 2 jaar doorgaan met de ochtend en de avond voeding. Als ze een jaar is, dan wil ik wel van het kolven overdag af, daar ben ik nu wel een beetje klaar mee. Ik moet trouwens altijd 2 keer kolven voor 1 voeding. Ze krijgt flesjes afgekolfd van zo'n 130 tot 140 ml. En daar heeft ze een goede 3 uur genoeg aan.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:30

overstroomende luiers?
Jullie maken mij echt bang!
Nog even en ik krijg vanacht nachtmerries.
Over een ovestroomende luier die de auto weg drijft en babys die je helemaal onderspugen tot je een spug mannetje bent.

(oke dat is overdreven maar ik vindt het wel gewoon een vies idee maar jullie blijkbaar niet mij kat was laatst ziek zat verschrikkelijk te kwijlen dus ik had haar tegen me aan ik onder de kwijl dat vindt ik dan weer niet erg maar als mijn zus haar kind haar baby hapje krijgt dan ga ik haast over me nek alles om haar mond heen enz bah)

odetteke

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:33

Tja, bijna elke moeder heeft wel poepluiers meegemaakt die er aan de achterkant van het rompertje bij de nek bijna weer uitkwamen :+ Het hoort er een beetje bij :j

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:35

die luiers kom je helaas wel eens tegen... en daarbij maakt het echt niet uit of je kind BV of FV krijgt hoor... met BV heb je vaak minder poepluiers, maar als het eruit komt, nou, hou dan de doekjes (of gewoon maar in bad doen :+) maar klaar!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:36

Ik voed trouwens ook meestal buik tegen buik, allen in de ochtend nog wel eens liggend als manlief haar bij me legt. De rugbyhouding heb ik nooit wat gevonden, maar de eerste weken wel gebruikt.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:41

Ik snap die houdingen trouwes ook niet.
Er is toch maar 1 manier of niet?
Ik bedoel liggend, zittend of staand en dan het kind tegen je aan?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:43

Nee, zoek maar eens op borstvoedingshoudingen, dan kom je er 3 tegen :)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:44

3 rechtop, op zen kop en zijwaarts