Partner kan slecht/ niet slapen als jij er naast ligt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:44

hehe,mijn vriend kon in het begin niet slapen bij mij.
ik ben een rotsblok,val ik slaap 2 sec nadat ik in bed lag,en op de een of andere manier wikkel ik mezelf volledig van onder tot boven in het deken zodat er niets meer overblijft voor mijn vriend(die dan meestal nog wat doorwerkt nadat ik al gaan slapen ben)

ook lag ik vaak mega breed in het midden van het bed ofzo....

dan had hij geen plaats,geen deken,een teen,been,knie ergens tegen zijn lijf,....

ondertussen trekt hij het zich helemaal niet meer aan,duwt me op mijn kant,frutselt het deken los,en houdt het stevig vast en kan dan ook slapen,ik merk er nooit iets van,en slaap ook gewoon verder....

kr0elkip

Re: Partner kan slecht/ niet slapen als jij er naast ligt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:47

mijn vriend kon in het begin niet slapen als ik eerder in bed lag..
trok helemaal de dekens om me heen pakte altijd zijn kussen

nu is het andersom
dan ligt hij in het midden met zn armen en benen helemaal gestrekt,,
en ligt ie een partij te snurken daar word je gewoon bang van :S

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:11

Heb het er vanmorgne nog met mijn vriend er over gehad; ik wordt echt bij het minste en geringste wakker, maar gelukkig is mijn vriend heel stil in bed en snurkt hij ook niet. :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:55

Ik was daar ook heel erg bang voor , kan best onrustig slapen , draai veel , lig graag in veel verschillende (rare :P ) houdingen en moet elke nacht wel een paar keer plassen. Ik heb ook wel van die momenten dat ik zeg maar te moe ben om te slapen :P Dan weet ik van ellende niet hoe ik moet gaan liggen , draai me in 10 minuten tijd 25 keer in een andere houding totdat ik iets heb gevonden dat "werkt".

Nou en dan ga je met iemand samen slapen en ben je dus wel een beetje bang dat je hem wakker zal houden. Ik heb dan ook wel die momenten dat ik zo gespannen ga liggen dat ik hem niet wakker wil maken , maar dan krijg je JUIST die onbedwngbare behoefte om in een andere houding te gaan liggen en dan slaap je niet meer inderdaad.

De eerste vereiste om in slaap te vallen is : ontspanning. Je hoofd leeg en lichaam ontspannen. Als je teveel nadenkt wordt dat dus niks...

Ik heb de mazzel dat vriendlief er blijkbaar geen last van heeft.
Daar ben ik echt ZO blij om !!

Het is ook zo'n lummel die zelf amper draait , ben daar best jaloers op. Het is ook echt humor dat binnen no-time mijn katten besloten hebben om 's nachts aan zijn kant van het bed in slaap te vallen , haha , daar liggen ze natuurlijk veel rustiger :D

Ook wel lachen dat ze meteen meeverhuizen als we van kant wisselen :+

Ik lig namelijk ook graag wel eens aan de andere kant van het bed en vriendlief vind dat totaal geen probleem , dat helpt al veel om het allemaal niet te gespannen te maken dat slapen :)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:57

Sparen voor zo'n bed die je bij elkaar kunt doen maar ook uit elkaar ;) Erg handig!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:02

Ik ben zo'n miep die overal wakker van wordt. Vriendjes-figuur gaat (bijna) altijd later naar bed dan mij, en daar wordt ik wakker van, om vervolgens met hem te praten of ik de hele tijd wakker ben gebleven, terwijl ik gewoon sliep.
Vriendjes-figuur wil nog wel eens snurken, waar ik (natuurlijk) weer wakker van werd, om hem vervolgens met een zucht-duw-tikje-trap wakker te maken zodat we alletwee wakker zijn :+. De laatste tijd snurkt ie gelukkig een stukje minder, en slaap ik best redelijk als hij bij me slaapt. Maar ik slaap toch het lekkerst als ik alleen in me eigen bedje lig!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:03

Ik had dat in het begin een beetje.. maar ik moet zeggen dat het ook went.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:03

Ik slaap ook niet heel erg lekker als er iemand naast me ligt. Word vaak wakker snachts en ben blij als de wekker weer gaat :+

Ik ben gewoon heel erg gehecht aan mn eigen bed :D

Wat idd wel echt kan helpen is allebij een aparte deken en twee matrassen in een 2 persoons bed.

Dan voel je al veel minder alle bewegingen van elkaar.

En met 1 deken heb ik altijd dat het een soort gaat tochten eronder als de een zich omdraaid..
Heel vervelend! :=

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:04

Waarom kunnen mensen niet gewoon hun ogen dicht doen en gaan slapen.. het is echt niet zo lastig hoor ;) Ik raak mijn kussen aan en ben weg.. ook niet bepaald romantisch voor vriendjelief.
Probeer eens aparte dekbedden en valeriaan (rustgevende) tabletjes. Het is niet goed als je niet gewoon lekker kan slapen en je rust niet kan vinden. Warme bad/douche, warme melk, welterusten thee, anijsmelk enz. willen ook nog wel eens helpen maar je moet echt je hoofd kunnen leegmaken en ontspaaaaaaneeeeen!
Slaap lekker!

mikster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:06

Mijn partner en ik slapen ook niet meer samen. Wij hebben beide een aparte kamer. Mijn lief kan gewoon heel moeilijk slapen met iemand anders in 1 ruimte. Natuurlijk hebben we eerst vanalles geprobeerd. Van 2 matrassen tot 2 dekbedden. We hebben zelfs een bed van 2.40 breed laten maken. 2 Losse bedden op 1 kamer. Homeopatische pillen vonden wij beide te ver gaan. Lief sliep bijna niet en op een gegeven moment ik ook niet meer omdat ik bang was lief wakker te maken. Ik ben zelfs een keer half gestikt omdat ik moest hoesten maar niet wilde omdat lief eindelijk sliep :Y)
Wel, in het begin had ik er ook moeite mee hoor, voelde me ergens afgewezen, ik vond dat ik tekort schoot omdat lief slecht sliep door MIJ. En lief wil eigenlijk niets liever dan samen slapen en lepeltje lepeltje wakker te worden. Dus we gaven niet zomaar toe. Misschien ook ergens omdat dat niet ''hoort''. Bullshit natuurlijk. Uiteindelijk is het op de lange termijn veel belangrijker dat je goed slaapt. Toen ik uiteindelijk mijn gekwetste ego aan de kant kon zetten en sec kon kijken naar het feit dat lief niet kon slapen met iemand anders in de ruimte. Niet met mij, niet met zus , niet met broer, niet met ouders, met niemand. Het ligt niet aan mij. Het ligt puur aan het feit van iemand in dezelfde ruimte met slapen. Toen pas was ik ook niet meer gekwetst. Wij slapen op een eigen kamer. Wij slapen heerlijk. Wij hebben samen slapen niet nodig om intiem te zijn. En voor dat je gaat slapen kun je nog even samen liggen of je kruipt s 'ochtends bij elkaar in bed. Enne eerlijk gezegd, ik zou ook niet meer terug willen. Want als ik nu kijk slaap ik nu vele malen beter, dieper en vaster. En het komt je relatie ook ten goede nu we beide beter slapen.
@TS Probeer voor jezelf eens duidelijk maken wat je hier nu zo in raakt/kwetst/niet leuk vindt?
Zet daar tegen over hoe belangrijk jij het vindt hoe belangrijk het voor jou is dat jouw lief lekker slaapt, smorgens uitgeruster is, de volgende dag lekker vrolijk. Waarschijnlijk is je gekwetste ego dan minder belangrijk omdat je zult merken dat het waarschijnlijk niets met jou als persoon heeft te maken. Maar met zijn slaap''problemen''.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:08

mikster schreef:
Ik ben zelfs een keer half gestikt omdat ik moest hoesten maar niet wilde omdat lief eindelijk sliep :Y)

Oh god, dat komt me héél bekend voor! _O- :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:10

Ik slaap ook liever apart, heerlijk! :) 's avonds kruipt hij bij mij in ben en 's ochtends en tussendoor? heerlijk beide op een eigen bed! :D

Als wij later samenwonen kan ik wel slapen naast hem: maar wel op een breed bed met beide een eigen bedbodem, matras én dekbed. Ik deel niets :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:11

Mijn moeder bouwt altijd een muurtje in bed: tussen haar en mijn vader legt ze allemaal kussentjes zodat pa niet haar kant op kan rollen hahaha :D

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:14

Wij hebben ook een heul groot bed. Vroeger dacht ik altijd om net als in de film in elkaars armen in slaap te vallen. De realiteit was dat ik dan dus helemaal niet kan slapen. Ik moet veel ruimte hebben en niks tegen me aan hebben liggen. Gelukkig geldt dat ook voor hem. Dus een heel groot bed, maar wel bij elkaar op de kamer.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:16

boksspring?

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:17

Wat ben ik blij dat wij dat niet hebben zeg! Ik kan helemaal niet goed slapen als mijn vriend niet naast mij ligt.

Hoe doen jullie dat trouwens met vakantie? Dan lig je meestal toch ook in een bed/kamer?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:19

Een ramp! De eerste 2 nachten slaap ik helemaal niet en daarna val ik uit vermoeidheid wel in slaap, maar ik slaap niet door.

Ik was dolgelukkig in griekenland! Want daar hadden ze aparte bedden! :D heeeerlijk! Maar in Frankrijk was het bed wel echt té klein. Rotnachten gehad. Op Ameland weer goed: aparte matrassen en aparte dekens! Dus dat ging wel :j

Mijn ouders hebben een nieuwe caravan gekocht, met jajaja: aparte bedden! Perfect dus! Dat proberen wij in het voorjaar maar uit :j

(ik kan wel op 1 kamer slapen met mijn vriend, oordoppen werken daarbij goed :) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:33

Nathalie02 schreef:
Wat ben ik blij dat wij dat niet hebben zeg! Ik kan helemaal niet goed slapen als mijn vriend niet naast mij ligt.

Hoe doen jullie dat trouwens met vakantie? Dan lig je meestal toch ook in een bed/kamer?

Ja, tóen had hij nergens problemen mee, op vakantie. Terwijl dat juist een heel smal bed was (en keihard, heb nog nooit zo'n erg bed meegemaakt. Het was net een tafel. := ).
Het is meer iets wat zich de laatste tijd ontwikkeld heeft denk ik.

mikster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:41

Wuis schreef:
mikster schreef:
Ik ben zelfs een keer half gestikt omdat ik moest hoesten maar niet wilde omdat lief eindelijk sliep :Y)

Oh god, dat komt me héél bekend voor! _O- :')

En dan probeer je half stikkend heel zachtjes de kamer uit te lopen, uiteindelijk kun je echt niet meer en hoest je toch!
Krijg je vanuit het bed een geirriteerd gezucht :+ . Uhhhm hallo Lief ik ging bijna dood hoor :')

mikster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:50

Wuis schreef:
Nathalie02 schreef:

Ja, tóen had hij nergens problemen mee, op vakantie. Terwijl dat juist een heel smal bed was (en keihard, heb nog nooit zo'n erg bed meegemaakt. Het was net een tafel. := ).
Het is meer iets wat zich de laatste tijd ontwikkeld heeft denk ik.

In het begin leek er bij ons ook weinig aan de hand te zijn. Ik verklaar dat doordat je elkaar uiteindelijk steeds beter leert kennen je eerder durft aan te geven wat wel en niet gaat. In het begin durf je misschien niet helemaal eerlijk te zijn (met ik kan moeilijk samen slapen) of wil je er in je hele verliefde periode nog niet aan toe geven. En in die periode van hevige verliefdheid heb je meer energie. Ook minder slaap nodig etc. Als die eerste hevigheid eraf gaat en je in een rustiger vaarwater komt en je weer normaal kan eten en ook graag weer wat meer slaapt dan gaat het opbreken nachten niet slapen. Je leeft dan niet meer op die verliefdheid. Sanp je een beetje wat ik wil zeggen?
Wij gaan trouwens ook niet vaak of lang op vakantie, ik zelf heb enorme heimwee en lief slaapt ook in een ander bed niet goed. Afgelopen zomer waren we een paar dagen in Zeeland en dan liggen wij ook alleen. 1 in de woonkamer en 1 in de slaapkamer. Zo een nachtje weg slapen we wel gewoon samen, dan mis je 1 nachtje goede slaap. Maar meerdere nachten gaat mijn lief ook opbreken aangezien die ook een bepaalde soort reuma heeft en last heeft van enorme vermoeidheid en dus eigenlijk ook geen slaap kan missen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:22

ik had dat met mijn ex.
omdat ik onregelmatige diensten werk,moet ik soms enorm vroeg op.
hij wilde laat naar bed,ik werd wakker,erg vervelend allemaal..

ook als we wel tegelijktijdig naar bed gingen kon ik vaak niet slapen.
hij snurkte en rommelde in zn slaap,dus meestal ging ik dan in de logeerkamer liggen,soms hij.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:33

Er zijn hier ook onderzoeken naar gedaan en het blijkt ook dat de meeste mensen veel onrustiger slapen met partner. Mensen zijn ook pas samen gaan slapen tijdens de industriële revolutie, omdat er toen ruimte tekort was.
Ik denk dus dat niet iedereen ervoor gemaakt is. Ik ben ook een erg lichte slaper en toen ik bij mijn exvriend sliep, vond ik het altijd heerlijk als hij 's ochtends de krant ging rondbrengen, eindelijk rust!
Ik ben wel heel benieuwd of aparte dekens en matras helpen. :j

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:38

Wij kunnen zelfs zonder problemen met zijn tweetjes in een 1persoonsbed.
Maar dan ben ik zelf wel iemand die op de vloer nog kan slapen, zonder moeite.

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:08

gisteravond eindelijk goed geslapen..
alleen wat ik zooooo irritant vind

is dat hij zijn wekker 10 KEER laat gaan sochtends.. en elke keer weeeer 2 min verder zetten pfff :(

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:09

Ik zou hem er gewoon uitschoppen. :))