vriendin wil zelfmoord plegen door pesten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:03

@DeniseES,
Daar ben ik dus ook benieuwd naar maar volgens Cynn zijn we te ongeduldig??? :o

DeniseES

Re: vriendin wil zelfmoord plegen door pesten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:07

Hahaha ach, meelevend toch? geïnteresseert in een eventuele update (als er niemand naar vraagt heb je als TS toch ook het idee dat niemand zich ervoor interesseert? :P)

Ik heb tussendoor nog wel tijd om op mn computer te gluren op bokt (maar dat heb je, met zo'n verslaving :D)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 22:02

ik zit nu in spanning..

vanmiddag werd mijn grootste angst werkelijkheid, ze heeft een poging gedaan. (polsen doorsnijden)
ze smsde dat als het dit keer niet lukte, het morgen wel zou lukken.
vandaag was zoiezo de laatste dag voor de vakantie dat ik haar zag.

ik heb haar voor ze weg ging nog geecht dat ik er altijd voor haar ben, en ze echt wel wat waard is..
kwam mijn zus toenstraks terug van de trein.. kreeg ze op het station te hooren dat er een aanrijding is geweest met een persoon!

ow wat ben ik bang! ze wist niet precies waar het was, en er is niks op het nieuws geweest dus wss was het geen ongeluk..

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:15

Ik zou me niet al te druk maken om die trein, dr komen elke dag mensen onder, en mensen die openlijk hun zelfmoord aankondigen en zichtbaar in hun polsen snijden ect. willen vaak niet echt zelfmoord plegen. Ze voelt zich wel alsof er geen andere uitweg is maar als ze het echt wilde had ze het allang gedaan en zonder anderen te waarschuwen, want als je echt wilt dat het lukt ga je geen mensen inlichten die je eventueel tegen kunnen houden. Ze is gewoon een heeeel sterk signaal aan het afgeven dat het totaal niet goed met haar gaat. En het feit dat ze het tegen jou verteld betekent alleen maar dat ze op de een of andere manier hulp zoekt.
De beste oplossing voor haar lijkt me naar een andere school gaan, pesters veranderen nou eenmaal niet in een keer en ze zijn te kortzichtig om in te zien wat ze aanrichten. Ze moet hulp krijgen in de vorm van therapie oid want ze heeft duidelijk een zware depressie. Een tijdje ertussenuit en als het wat beter gaat een nieuwe start maken een een nieuwe omgeving. Ik heb een paar keer soortgelijke mensen gehad in mijn omgeving en een verandering van school (met de nodige begleiding), waar je met een frisse start kan beginnen kan zoveel doen voor iemand.

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:20

Het feit dat ze jou erbij betrekt en dit soort dingen doet waar jij bij bent, of jou ervan op de hoogte stelt, lijkt mij duidelijk een roep om hulp. Inschakelen van iemand anders lijkt me in dit geval het beste, ook al heb je het beloofd. Denk dat ze je dat niet kwalijk zal nemen, ze laat nu namelijk indirect al weten dat ze graag hulp wil omdat ze er zelf niet meer uitkomt...

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:35

Zeg het wel tegen je mentor!!!
Voor je het weet is het te laat en heb je spijt...
Je hebt haar wat beloofd en wil dit vertrouwen niet beschamen dat snap ik...
Maar ga toch maar naar je mentor...
Die kan daarbij een keer de klas erop aanspreken wanneer zij er niet is... En hoge straffen leggen op diegene die pest!!! Dit hoort niet...
Geen greintje zelfvertrouwen en geen greintje respect voor de medemens!!! Misselijk zulk soort zielige padden!!! Hebben echt geen leven en letten veel te veel op een ander!!! Te zielig!!!

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:12

Lief van je dat jij haar wilt helpen, maar je kan haar niet helpen. Het enigste wat jij kunt doen is haar steunen.

tóch is het echt het slimst om naar haar mentor toe te stappen. Die kan haar evt doorverwijzen.

Alleen zo kan ze geholpen worden.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:28

Hey TS, het feit dat ze het inderdaad jou toevertrouwd is vaker wel een verkapte vorm van een roep op hulp.
Ook al heb je het beloofd, en hoe graag je haar ook wilt hebben, dit is een last die jij niet in je eentje kunt dragen...

Weten haar ouders dat ze een poging heeft gedaan? Ik denk dat zij zelfs het recht hebben om het te weten...

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:07

Pfff jeej wat een heftig verhaal! Weet je al meer over hoe het met haar gaat (ook wat je schreef over treinongeluk)? Je schreef dat ze haar polsen door had gesneden. Was het echt door en ligt ze in het ziekenhuis of was het oppervlakkig?

Kan me goed voorstellen dat je voor je gevoel met je rug tegen de muur staat. Dat ze zichzelf snijd vind ik erg om te horen en is een teken dat ze écht heel slecht in haar vel zit. Wie weet wat er buiten het pesten nog met haar (is) gebeurt! In jouw plaats zou ik me ook erge zorgen maken.

Ik zou persoonlijk een gesprek aanvragen met de vertrouwenspersoon van je school. Deze hebben een zwijgplicht. Vertel alles en vraag hoe jij en de school haar kunnen helpen. Misschien kunnen ze mensen uitnodigen die in de klas eens duidelijk vertellen wat pesten voor consequenties kan hebben.

Sterkte!

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:10

Ik denk dat je toch die belofte moet breken, voordat het te laat is.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:11

Wen_en_Jelle schreef:
Weten haar ouders dat ze een poging heeft gedaan? Ik denk dat zij zelfs het recht hebben om het te weten...

Als ze echt een serieuze poging heeft gedaan, weten haar ouders het wel. Je wordt dan echt wel opgenomen in het ziekenhuis en je zult gehecht moeten worden. Helaas ken ik iemand die dit ook heeft gedaan, maar wel op tijd gevonden is (paar minuten later en was al buiten bewustzijn). Buiten dat ze de diepe wonden moesten hechten hebben ze diegene ook geopereerd omdat ze d´r pezen ook door had gesneden.

Kans is groot dat het oppervlakkige snedes zijn om ´aandacht´ (en dit bedoel ik niet negatief) te vragen, dus gewoon een schreeuw om hulp. En dat moet je echt ernstig nemen, want dat wilt niet zeggen dat ze nooit geen serieuze poging zal ondernemen als ze geen hulp krijgt!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:14

Je moet iemand inschakelen idd, je wilt haar heel graag helpen en dat is super van je maar dit kan jij niet alleen.
En schiet op, nu kan het nog als je straks te laat bent kom je er nooit meer overheen...
Heel veel sterkte en iedereen staat achter je :)

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:20

Raja schreef:
Pesten kan zo diep gaan!!
En de pestkoppen hebben niet in de agten wat ze aanrichten, tot dat het echt mis loopt!!

Inderdaad, pesten lijkt ontschuldig maar het kan iemand zo erg kapot maken waardoor diegene er nog heel lang last van heeft! Dus ik vind het erg knap van de ts dat ze zo goed probeert te helpen!

Ik heb niet alles heel aandachtig gelezen, wel de ts-eigen stukjes. Ts wat ik je wil meegeven is eigenlijk toch naar je mentor gaan, toch naar jouw ouders gaan of naar de ouders van het meisje. Om toch naar een vertrouwenspersoon te gaan op school en toch, ondanks dat het op dit moment waarschijnlijk heel moeilijk is, haar te helpen met alles wat positief is voor haar.

Maar ook waarneer ze je gebruikt als 'klaagpaal', probeer er voor haar te zijn en probeer zulk positief mogelijk te blijven waardoor zei uiteindelijk misschien ook iets positiever word. Jij bent nog maar 14, en zelfmoord is echt iets heel zwaars. Jij kunt hoogswaarschijnlijk minder voor elkaar krijgen dan bijvoorbeeld een 34 docente, etc. Daarnaast heb jij ook nog je eigen probleempjes en moet je ook goed voor jezelf zorgen, en dus ook zorgen (hoe hard het ook klinkt!) dat ze jouw niet mee trekt in de situatie waarin ze nu zit..

Succes ermee meis!
Hou je ons een beetje op de hoogte?

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:33

@ delphi, ja dat leek mij dus ook, dat dat de ouders wel zou moeten zien, en dat die dan contact op zouden nemen met de school, maar ik kon er nergens uithalen dat dit het geval is, vandaar...
Omdat ze dus heeft laten weten DAT ze het gedaan heeft...

Ik hoop in ieder geval dat alles goedkomt en ik vind de TS ook erg dapper dat ze zich zo inzet

edit; onduidelijke woordkeuze aangepast

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:37

Wen_en_Jelle schreef:
@ delphi, ja dat leek mij dus ook, dat dat de ouders wel zou moeten zien, en dat die dan contact op zouden nemen met de school, maar ik kon er nergens uithalen dat dit het geval is, vandaar...
Omdat ze dus heeft laten weten DAT ze het gedaan heeft...

Ik hoop in ieder geval dat alles goedkomt en ik vind de TS ook erg dapper dat ze zich zo inzet

edit; onduidelijke woordkeuze aangepast

Ja, mij lijkt ook! En het lijkt me sowieso dat het haar ouders toch op moet vallen dat ze in zichzelf snijd! Nu kan ze truitjes aan met lange mouwen, maar het is tot best laat in de zomer warm weer geweest. Dan moet het toch opvallen lijkt me! Ik hoop in ieder geval ook dat er snel goede hulp komt voor dit meisje want ohh wat moet zij zich rot voelen :(:)

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:42

Ja inderdaad, je ziet je kind toch regelmatig, en als het de TS opvalt als ze eens naast haar zit in de klas, moeten ouders dit toch helemaal oppikken. Evengoed als de andere signalen (kromlopen van de pijn kun je thuis ook niet vermijden lijkt me)...

Heb in ieder geval heel erg met haar te doen en ik hoop dat de hulp nog op tijd komt!!

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:00

Ik heb dit topic gevolgd en wil nu graag even iets zeggen. Wanneer je jezelf snijd kan dat een rede zijn om aandacht te trekken of om te laten zien hoe erg je iets vind terwijl je het niet onder woorden kan brengen. Ook doen sommige mensen het gewoonweg omdat ze het lekker vinden of hun andere pijn gevoel aan de kant willen zetten. En zo zijn er nog een aantal redenen.

Het gene wat ik weet, is dat de meeste mensen die zich snijden zich hier zo ontzettend voor schamen dat het echt mogelijk is dat ouders het pas jaren later ontdekken. Er zijn zoveel trucjes voor.. Denk maar aan anorexia patienten, deze hebben de ziekste trucjes om het maar niet te laten merken en ondertussen niks te eten.
Ik denk dat dit meisje zeker professionele hulp nodig heeft en gauw ook, anders ben je straks aan het rouwen met je ' gezellige' klas inplaats van zorgen maken. Dus hup van die computer af en mensen inlichten!! Ik zou beginnen met mentoren oid niet meteen ouders... kan het alleen maar erger maken. Ik ben heel erg benieuwd hoe dit verder gaat, hou je ons op de hoogte ??
xx

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:59

diana1 schreef:
@DeniseES,
Daar ben ik dus ook benieuwd naar maar volgens Cynn zijn we te ongeduldig??? :o

Whahaha, dat wil ik niet zeggen! :P
Het is goed dat je meeleeft en echt wil helpen, maar geef de TS ook een beetje de tijd om haar eigen dingen te doen én hiermee wat te doen hé! :D

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 18:27

mijn mentor heeft als het goed is vandaag gebeld met de moeder van ''meisje''.
ze was vandaag niet op school, wat er dus aan de hand is op dit moment, ik weet het niet.

em-papilon: ik weet het, ben nu ong een half jaar gestopt met AM.
vindt het reuze erg voor haar!

de moeder van ''meisje'' werkt bijna de hele dag, omdat haar adoptie ouders gescheiden zijn, en ze 2 adoptiekinderen hebben.

delphi; ik heb veel contact met 3 mensen van pestweb, mischien komen zei ook wel op scholen..
weet het niet zeker, maar kan het gaan vragen of zei niet eens bij ons in de klas kunnen komen om te vertellen over pesten :j

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:05

sterkte. heb topic gevolgt en vind het zeer klote voor je :(:)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:22

TS heb je zelf nog een gesprek gehad met de vertrouwenspersoon/mentor? En is er al met het meisje gepraat dat je weet?

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:12

Ben eigenlijk ook wel heel benieuwd hoe het er nu voorstaat. Is er al meer bekend en hoe is het nu met haar? En met TS uiteraard?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:22

Ik heb het hele topic net gelezen.
Vreselijk zeg.. TS, echt heel goed van je dat je zo voor haar op komt! Ik hoop dat het niet te laat is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:26

Jeetje wat een verhaal...en ik herken het...
Onwijs fijn dat jij er voor haar bent TS! Echt super! Knap dat jij je niet mee laat slepen door de grote rest...
Ik hoop van ganser harte dat 'ze' weer snel het zonnetje ziet...ieder levend wezen is de moeite waard!
Sterkte!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 14:48

ik heb haar niet meer gesproken :n
maar ze had wel een sms gestuurd met dat ik me geen zorgen moest maken en dat het goed ging :)

heb tot maandag geen contact met haar :(