Hier al een tijdje een meelezer, wilde nu toch wel even reageren 
Joyyy14 schreef:Nee geen C. Ik slik een multivitamine met alles compleet erin maar ik dacht dat de B vitamines voor je haar het belangrijkste waren.
Het is inderdaad vitamine B welke te maken hebben met je haargroei
crabbybitch schreef:Er zijn verschillende redenen waardoor je haar uitvalt.Het meest voorkomende is idd de seizoenswissel.
Daarnaast is alopecia areata een veel voorkomende huidziekte.
Alopecia is geen huidziekte, maar een "ziekte" in je immuunsysteem. Heel kort gezegd zorgt het ervoor dat je immuunsysteem de stoffen die zorgen voor aanmaak van je haar (en daarbij ook je nagels) ziet als vijandelijke stoffen waardoor het ze afstoot en je haar dus uitvalt. Of eigenlijk kan vallen! Er zijn verschillende varianten;
areata houdt in dat je plekken op je hoofdhuid hebt waarbij het haar uitvalt. Dit beginnen meestal als "mooie" ronde plekken. Areata totalis houdt in dat al je hoofdhaar weg is, maar je elders nog wel haar hebt (zoals bijvoorbeeld je wimpers/wenkbrauwen of okselhaar oid). Alopecia Universalis betekent dat het haar over je gehele lichaam uitgevallen is.
Alopecia kan met ups en down komen (zeker de areata!) en kan worden beinvloedt door verschillende dingen zoals stress of seizoens
wisselingen (zon=goed voor je haargroei!)
Een dermatoloog kan je hier alles over vertellen en die kan ook kijken of je het daadwerkelijk hebt...
Dr Boersma staat inderdaad niet heel erg goed bekend... Er gaan behoorlijk wat slechte verhalen over hem in de rondte... Ik heb zelf alopecia en ben door de jaren heen bij verschillende dermatologen geweest. Ik heb hele goede ervaringen gehad in het LUMC (lichttherapie) en in het Bronovo (ben alleen de naam van die dermatoloog kwijt! was een korte naam en het was geloof ik een voorwerp, als in stoep of boom ofzo
)
Als ik jou was zou ik gewoon een afspraak met een dermatoloog maken!
oeps een heel verhaal
edit: even de naam opgezocht! de ene in het Bronovo heet Boom, de ander Schroeff
Ik ben bij Schroeff geweest maar die ander schijnt ook prima te zijn!
Laatst bijgewerkt door Renee87 op 13-10-09 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt