niet kunnen slapen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rienn

Re: niet kunnen slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:03

Hm oke.. Ik weet wel dat een vriend van mij ook een hele tijd erg slecht kon slapen. Hij heeft toen wel gelijk slaappillen gekregen. Hang misschien ook wel van de huisarts af.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:09

Dit probleem heb ik dus ook.
In de nacht kan ik niet slapen en overdag ben in helemaal kapot.
Ook al ben ik nog zo moe als ik in bed ga liggen ik kan gewoon niet inslapen.
Lig constant te draaien en word op een gegeven moment gewoon echt wanhopig dat ik niet in slaap kan vallen.
Pff helemaal gek word ik er van.
En als ik dan een keer optijd in slaap val dan word ik om het uur wakker.
Waardoor ik dus als nog heel moe ben overdag.

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:15

Rienn schreef:
Hm oke.. Ik weet wel dat een vriend van mij ook een hele tijd erg slecht kon slapen. Hij heeft toen wel gelijk slaappillen gekregen. Hang misschien ook wel van de huisarts af.

ik had het nu over het flauwvallen ;)

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:16

D_Desteny schreef:
Lig constant te draaien en word op een gegeven moment gewoon echt wanhopig dat ik niet in slaap kan vallen.

haha gelukkig ben ik niet de enige die zich dan wanhopig voelt

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 10:20

window schreef:
D_Desteny schreef:

haha gelukkig ben ik niet de enige die zich dan wanhopig voelt

nee,er zijn er meer hoor[ik wil smily's gebruiken,maar dat werkt niet op m'n pda ..]

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:27

window schreef:
Rienn schreef:

ik had het nu over het flauwvallen ;)

Oeps!

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:36

Durante schreef:
nee,er zijn er meer hoor[ik wil smily's gebruiken,maar dat werkt niet op m'n pda ..]

ik heb de bokt office aan vanwege me werk
dus ik zie de smiley's toch niet
Laatst bijgewerkt door window op 12-10-09 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:37

Heel herkenbaar dit topic. Één nachtje slecht slapen kan ik nog wel hebben, maar het frustreert zo wanneer je een periode lang niet goed slaapt. Het put je uit. Bij mij komt het ook door het piekeren. Als ik veel aan mijn hoofd heb kan ik er op wachten dat ik ten eerste al moeilijk in slaap kom en als ik dan slaap ben ik binnen de kortste keren weer wakker en slaap dan weer moeilijk in. Ik slaap dus heel licht of niet niet. Als ik wel vast slaap droom ik vaak heel onrustig, waardoor ik ook vermoeid wakker word. Ik zit ook aan de AD (nog niet aan het afbouwen) en daarnaast heb ik slaappillen achter de hand voor als het echt niet wil. Heb inslapers, maar ook zware pillen die echt ook voor het doorslapen zijn. Het is een beetje afhankelijk van de situatie welke ik gebruik. Ik gebruik het het liefst niet te vaak, maar soms ben ik zo wanhopig dat ik gewoon even een keer een goede nachtrust wil.

Denk trouwens bij jou dat het flauwvallen heel goed een combi kan zijn van het slecht slapen en het afbouwen van de AD. Door het afbouwen ben je weer wat gevoeliger in drukke situaties ed. en je slaapgebrek versterkt dat alleen maar. Sterkte in ieder geval!

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 09:24

goeiemorgen.
allemaal goed geslapen?
ik heb gisteren rond half 9 zo'n melantoninepil ingenomen,10 uur naar bed gegaan ,w
nt werd lichamelijk erg moe.
maar viel pas tegen half 2 in slaap,maar wel doorgeslapen tot half 7.
pfff,t breekt je wel op hoor,begin me ook weer een beetje depri te voelen..
M'n vriend en ik gaan straks even een wandeling maken,wil graag weer zo snel mogelijk weer beginnen te hardlopen,want sinds ik dat niet meer doe[sinds mn verkoudheid]slaap ik slecht...

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 09:27

Pollewoppy schreef:
Heel herkenbaar dit topic. Één nachtje slecht slapen kan ik nog wel hebben, maar het frustreert zo wanneer je een periode lang niet goed slaapt. Het put je uit. Bij mij komt het ook door het piekeren. Als ik veel aan mijn hoofd heb kan ik er op wachten dat ik ten eerste al moeilijk in slaap kom en als ik dan slaap ben ik binnen de kortste keren weer wakker en slaap dan weer moeilijk in. Ik slaap dus heel licht of niet niet. Als ik wel vast slaap droom ik vaak heel onrustig, waardoor ik ook vermoeid wakker word. Ik zit ook aan de AD (nog niet aan het afbouwen) en daarnaast heb ik slaappillen achter de hand voor als het echt niet wil. Heb inslapers, maar ook zware pillen die echt ook voor het doorslapen zijn. Het is een beetje afhankelijk van de situatie welke ik gebruik. Ik gebruik het het liefst niet te vaak, maar soms ben ik zo wanhopig dat ik gewoon even een keer een goede nachtrust wil.

Denk trouwens bij jou dat het flauwvallen heel goed een combi kan zijn van het slecht slapen en het afbouwen van de AD. Door het afbouwen ben je weer wat gevoeliger in drukke situaties ed. en je slaapgebrek versterkt dat alleen maar. Sterkte in ieder geval!

dankjewel.

welk ad slik jij dan?
en hoelang al?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 10:39

Ik zit aan de efexor (225 mg) al vanaf juni 2008.

Hardlopen is ook goed tegen je depri gevoel, als het je lukt zou het mooi zijn als je dat weer kan oppakken. Vind het in ieder geval niet raar dat je je weer depri begint te voelen. Combinatie van slecht slapen en afbouwen van de AD denk ik weer. Probeer wel een beetje actief te blijven (maar dat doe je zo te horen ook), dat is belangrijk.

Had jij nou de melatonine pillen van de apotheek? Want die zijn geloof ik wat zwaarder dan de 0,1 mg tabletjes van de drogist. Dat zorgt volgens mij alleen voor een placebo-effect en werkt bij mij dus niet.

Ik wilde gisteravond niet weer een slaappil nemen, dus heb Valdispert Nacht gebruikt. Toen ik het laatste rondje met de hond liep had ik wel het idee wat slaperiger te zijn en ik heb ook wel redelijk rustig geslapen. Weet niet of het door de valdispert komt, maar fijn is het in ieder geval wel.

Heb je al lekker gewandeld? Hier is het heerlijk weer, hoop dat dat bij jullie ook zo is. Sterkte weer!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 10:56

ik heb ook altijd al last gehad van dit probleem. Honderden keren wakker worden en dan wakker liggen wer slapen ect. Een hele periode wel last van en dan kan ik weer ff normaal slapen dan gaat het weer niet.
Overdag ook altijd moe, of teminste vaak. Ook als ik wel goed geslapen heb. Vorig jaar bloedgeprikt, niks te vinden, vorige week bij de etos een pfeifertest gehaald ook niks. Heb ook van die slaappillen alleen bij de etos weggehaald.
Ik weet niet wat ik heb maar word er soms idioot van.
Ik herken het dus ook wel.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:05

Welke slaappillen heb jij van de Etos? Melatonine tabletten? Helpen ze bij jou?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:11

Pollewoppy schreef:
Welke slaappillen heb jij van de Etos? Melatonine tabletten? Helpen ze bij jou?

Het merk is power sleep van Sleepzz .
Op het doosje staat dat het met melatonine is, 5-htp en tryptofaan.
Ze helpen opzich wel om makkelijker in slaap te komen, maar ik heb er soms nog wel last van dat ik toch nog wakker wordt naar paar uurtjes diepe slaap en dan ik dan steeds weer wakker word.

Er zit maar 0,1 mg melatonine in.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:14

Het doorslapen blijft inderdaad lastig.
Slecht slapen is gewoon zoo vervelend...

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:18

ow, ik zie nu ook op het doosje staan dat er van hetzelfde merk (sleepzz dus) ook andere pillen zijn dat zijn pure melatonine;

Melatonine Original: Kleine slaaptabletjes, slaapopwekkend. Pure melatonine, makkelijk te doseren, helpt snel.

Melatonine continu: Klein slaaptabletjes, om de hele nacht lekker te slapen. Pure melatonine, time release, voor de hele nacht.

www.sleepzz.nl

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:02

Oej, herkenbaar verhaal hier. Ik heb opzich geen problemen met het slapen zelf, bij mij is het in slaap komen het probleem. Ik lig nagenoeg elke nacht een paar uur te piekeren in bed over van alles en nog wat, waardoor ik niet in slaap kom.

Nu ligt het bij mij ook aan de periode. Mijn vriend heeft het twee weken geleden uitgemaakt waar ik helemaal kapot van was (en ben, na een supersterke relatie van 2,5 jaar) en ik heb het op het moment erg druk op school, heb heel veel deadlines te halen deze week nog. (Journalistiek)
Daar komt nog bij dat ik tegen het randje van ziek worden aan zit, dus ik kan wel met jullie meepraten dacht ik zo :P

Heb ooit eens van de homeopathische druppeltjes geprobeerd, maar dat pakte ook niet zo goed uit.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:11

Ik slikte eerst ook AD Paroxetine (Seroxat), wle maar een half tabletje per dag, dat is nu zo'n 2 jaar geleden. In combinatie daarmee slikte ik soms temazepam voor het inslapen. Ik mocht het van HA alleen gebruiken als het echt niet ging, omdat het verslavend werkt.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 07:23

goeiemorguh.
goed geslapen allemaal?
ik ben gisteren naar bed gegaan zonder een slaappil ingenomen te hebben,een uurtje wakkergelegen nog,maarja...
vanacht 1x naar de plee geweest en meteen weer in slaap gevallen.
nu nog ff lekker ff bokt bijlezen op m'n pda in bedje ..

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 07:24

goeiemorguh.
goed geslapen allemaal?
ik ben gisteren naar bed gegaan zonder een slaappil ingenomen te hebben,een uurtje wakkergelegen nog,maarja...
vanacht 1x naar de plee geweest en meteen weer in slaap gevallen.
nu nog ff lekker ff bokt bijlezen op m'n pda in bedje ..

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 07:25

oeps,daar ging wat mis,dubbele post

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:17

Heb vannacht eigenlijk wel redelijk geslapen.. Ik heb een half uurtje wakker gelegen. Om half 4 schrok ik wakker omdat ik dacht ik me verslapen had.. En toen heb ik netjes tot half 6 door geslapen nog. Ik heb ik het totaal 5 uur geslapen. Nog erg weinig, maar is een begin. Heb gistermiddag ook zo'n 2 uurtjes geslapen. Slaappillen durf ik niet aan te beginnen eigenlijk..