Niet Aangeboren Hersenletsel (nah) na een contusio cerebri

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 00:18

Respect voor je verhaal!!

Ik weet dat je niet altijd de leukste commentaren op je topics gehad hebt en vind het dan ook erg dapper dat je jezelf op deze (kwetsbare) manier opstelt om anderen te waarschuwen.
Ik hoop dat je de hulp krijgt waar je zo lang op zoek naar geweest bent en dat je daarin goed begeleid wordt.
Ik vind je erg dapper en je hebt voor mij inmiddels bewezen dat je een hoop kan incasseren..en daar kunnen een hoop van onze Boktgenoten nog een hoop van leren ;)

Succes met de uitslagen en verder gesprekken en hou je taai +:)+

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 17:15

Ik heb je hele verhaal gelezen
Ik heb het ook niet snel gedaan, maar echt nadenkend over elke zin
Tjonge wat een heftig verhaal
Ik begrijp alles, maar ik snap jou huisarts soms niet, jij wilt niet maar hij wel dus hij gaat jou pushen om wel weer te gaan oid
Heel fijn dat je nu iemand gevonden hebt die je echt goed kan helpen
Meid, ik wens je heel veel sterkte en succes met je revalidatie :)

Danielle86

Re: Niet Aangeboren Hersenletsel (nah) na een contusio cerebri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:50

hier nog iemand met nah pfff vervelend he die dingen waar wij nah'ers last van hebben

ik heb een hyve opgericht voor jonge mensen met nah:
http://jongennah.hyves.nl

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:00

Respect voor je verhaal, ik wens je heel veel sterkte!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 15:08

Dank je wel allemaal! Danielle86, als je er over wil praten mag je me altijd een pb sturen hoor. Mogelijk dat we nog iets aan elkaar hebben!

Ik ga aankomende donderdag er weer heen, ik krijg dan de uitslagen te horen van het npo (neuropsychologisch onderzoek) vind dit wel spannend, maar vriend lief gaat gelukkig ook mee!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 01:14

Jeetje zeg, jij hebt echt al een hoop moeten doorstaan! Heel erg vreemd dat dit allemaal kan ontstaan door één val in je jeugd.
Vind het erg knap van je dat je er zo open over bent. Ergens ook wel enigszins noodzakelijk, ik denk dat je zo veel meer begrip krijgt uit je omgeving. Anderzijds niet geheel noodzakelijk, want ik krijg wel de indruk dat je opzich prima functioneert in het dagelijks leven.

Maar toch, heel veel respect voor hoe jij dit aanpakt! En in dit hele stuk zie ik trouwens ook nog maar weinig spelfouten, haha!
Ik hoop dat ze je snel vooruit kunnen helpen op je huidige adres.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 18:15

Ik heb gisteren de uitslag gehad. En er is toch een behoorlijk rest schade van de hersenletsel geconstateerd. Het hoe wie wat waar ga ik niet uit de doeken doen ;)

Sorriso: Helaas sorris heb je een verkeerde indruk gekregen. Maar dat is juist 1 van mijn problemen dat ik juist niet goed functioneer in het dagelijks leven. En dat andere mensen dat niet zomaar aan mij kunnen zien, of merken. Ik zit een hele dag thuis, en ben vanaf mijn 18 de afgekeurd, met als ik heel erg goed er naar kijk ook geen mogelijkheid tot ooit nog te kunnen werken. Ik heb in mijn directe omgeving geen vrienden van mijn eigen leeftijd. Op mijn vriend na dan. Dus overdag bij iemand zomaar op de koffie te gaan kan ook al niet. En dan zit je thuis, op je 26 jaar... (van hier naar utrecht doe je niet zomaar, en dat nog dat die gene die daar woont overdag ook nog geen eens thuis is)

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 16:23

Nou, dan zie ik maar weer hoezeer Bokt iets kan verbloemen, ik vind dat je hier altijd prima uit de voeten kunt!

Wel erg vervelend joh, ook dat je overdag weinig te doen hebt. Toch fijn dat je je paard nog hebt dan, paarden geven er niks om als je anders bent dan anderen!

Zie je er wel heil in, in het proces dat je nu moet gaan doorlopen?

pubelia

Re: Piet Aangeboren Hersenletsel (nah) na een contusio cerebri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 17:01

N.iet alleen voor bokt hoor, ook voor mijn directe omgeving ;)

Het probleem is dat ik ook bijna niet momenteel naar mijn paarden ga. En als ik veel naar de paarden ging dan was het voor mijn doen zo'n 3 keer in de week. (bedoel dan rijden)

En over het proces kan ik niet veel zeggen. Alleen dat het wel eng word. Maar dat we wel inzien dat het voor mij veel zin kan hebben!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:31

Ik vind het zo ontzettend knap dat je het hier opschrijft!
En zo ontzettend goed dat je voor jezelf opkomt en nu Gelukkig eindelijk goede hulp krijgt.
Ik hoop dat het in de toekomst beter mag gaan!

Groetjes Blokje!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 16:34

Thnx blokje! Ik hoop het ook. Maar zie er steeds meer tegen op... Pff echt geen zin er meer in. Maar besef me dat ik nu door moet zetten...

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:35

Je moet doorzetten hoor!!
Je kan er in de toekomst zoveel voordeel aan hebben!!!

(ps jou site is leuk :P)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 16:37

Thnx!

Ik weet dat het voor in de toekomst goed voor me is. Maar zie er gewoon heel erg tegen op. Zou het liefst nu willen zeggen laat me nu maar allemaal... Maar ja, is niet de handigste oplossing zeg maar...

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:40

Ik hoop zo dat je het gaat lukken dat je het kan doorzetten. Ik bedoel het is niet nix wat je hebt en het zou gewoon super zijn als je geholpen zou kunnen worden!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 16:41

Ben ik het helemaal mee eens. Zeker is dat ze me kunnen helpen. Voel me alleen niet zo fijn met wat voor een behandeling ik moet gaan krijgen. Maar ja, weet wel dat het beter is voor mij. Ondanks dat ik liever niet ga ;)

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 14:47

Heftig om te lezen pub. Zo zie je maar hoe kwetsbaar een mens is. Fijn om te lezen dat je nu eindelijk na al die jaren de goeie hulp heb gevonden. Heel veel sterkte met je revalidatie.

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:39

Heej Publia,

We hebben ooit es pb contact gehad om een fotoshoot te doen, alleen is die er helaas nooit van gekomen. Geeft ook niks hoor! Maar kom nu je verhaal tegen en vind het knap van je dat je er zo open over kunt praten. Kan me voorstellen dat je niet wilt dat mensen je in hokjes stoppen maar dat je toch van de andere kant graag wil dat mensen begrijpen waarom je bepaalde dingen anders doet zodat er meer begrip is.

(mocht je het leuk vinden om eens samen te gaan rijden in de bossen hoor ik graag van je! Ik ben altijd wel opzoek naar rijgezeldschap.)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 22:44

Thnx, peaches, ja ik weet je nog wel te herinneren. En dat kwam geloof ik omdat ik eerst een nieuwe lens aan wilde schaffen. (die heb ik inmiddels al, dus als je wil kan ik nog een keer jou kant op komen om foto's te maken)

Het grote probleem is, dat je vaak niks ziet aan mensen die hersenletsel hebben. Mensen kennen de beelden dat iemand half zijdig verlamd is, en die hebben dan hersenletsel. Maar er zijn ook mensen die hersenletsel hebben, waaraan je op eerste zich niks ziet.

(voor de rest een pb)

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:52

Tja ik ken het..ik loop ookal een tijdje bij het ggz en das niet voor niks en soms denk ik, had ik maar een gebroken been dan weten mensen meteen hoe ze met je om moeten gaan. Ach ja..vaak scheelt het al als je jezelf leert kennen en dan nog leert accepteren. Ik ben wel op dat punt inmiddels maar dat kwam ook niet zomaar. Daarom is het wel knap dat je het hier vermeld. De wereld is soms klein en ik neem aan dat je hier veel te vinden bent en dan is dit toch een klein begin door het hier te vertellen, daarmee bevestig je vaak ook een stuk van je wie je zelf bent.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 22:59

Ggz heb ik eerst heel erg veel gelopen. Alleen daar was ik niet op mijn plek. Achteraf bleek ook wel dat ze daar niet veel met me aan konden. Want mijn handicap ligt aan mijn hersenletsel. En hoewel psychische problemen ook wel hersen gerelateerd zijn, is hersenletsel gerelateerde problemen vaak niet psychisch gerelateerd. (snap je hem nog)

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 23:02

ehm jawel een beetje..denk ik..tis meer dat bhet niet met wat gesprekjes is opgelost bedoel je? Naja ik ken meer mensen..dan wel met psychische problemen die ook niet veel aan het ggz hebben. Ik heb denk ik veel geluk gehad dat ik bij veel goeie mensen terecht kwam en ook vrij snel. Sommige staan jarenop een wachtlijst maar dat had ik nooit.

Maar we zijn nu een tijdje verder, is er al een behandeling opgesteld voor je of ben j al bezig?

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 23:09

Pff heb net je verhaal gelezen wat een toestand zeg om na 18 jaar pas bij de goede instanties terecht te komen. Ik vind het heel knap hoe je hier je verhaal hebt verteld en wil je dan ook veel sterkte en doorzettingsvermogen toe wensen. Het zal niet makkelijk zijn maar uiteindelijk kom je er sterker uit!
Leuk dat jullie in mei gaan trouwen! alvast gefeliciteerd!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 23:11

Ik ben niet meer bij het ggz. Omdat het ggz niks aan mijn handicap kan doen. Iets wat kapot is in je hersenen kunnen ze niet meer maken. Helaas heeft het ggz daar nooit op ingespeeld, en gezegd je hoort hier niet thuis, je hoort bij een neuroloog thuis.

Ik ga een voorbeeld voor je zoeken wat bij mij in het echte leven ook zo is. Wat de oplossing is van het ggz, en wat de oplossing zou zijn volgens een neuro-psychiater (die kan verbanden leggen tussen wat kapot is in je hersen en je handicap)

Stel, Je hebt een huiskamer. Met een keuken erin. De keuken blad ligt helemaal vol met vaat wat gewassen moet worden, koffie zet apparaat, water koker enzv. De tafel in je huis kamer liggen paar kranten, staan kaarsjes op de tafel, televisie kastjes liggen erop en ik heb gegeten dus mijn bord en een thee mok staan er bij.

Iemand die hersenen heeft die niet kapot zijn, die kunnen dit bijna helemaal vlekkenloos op ruimen. Voor mij zijn dit te veel prikkels dat het opruimen mij niet meer lukt.

Oplossing van het ggz was, niet zeuren maar gewoon doen.
De neuro-psychiater zei: Dit zijn gewoon te veel prikkels. Hier kan jij niks aan doen. En je moet geluk hebben met je vriend dat hij je hier in mee kan helpen.

Steeds kreeg ik bij het GGZ te horen dat ik liep te zeuren. En dat ik me aanstelde.

Ik kan er niks aan doen dat ik letsel heb. Ik had ook liever anders gewillen...

Ik ga nu waarschijnlijk vanaf eind maart in Amsterdam revalideren. Bij intensieve neuro revalidatie.

Thnx hesterve! Morgen gaan we in ondertrouw :D

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 23:27

pubelia schreef:
Steeds kreeg ik bij het GGZ te horen dat ik liep te zeuren. En dat ik me aanstelde.

Wat stom! Maar helaas hoor ik dit soort dingen vaker! Mijn ex krijgt ook nogsteeds geen hulp, sterker nog zijn psych wil hem cold turkey van zijn medicatie af zetten. Ook een psych die via het ggz werkt.

Ik zat met het zelfde opruim probleem...vooral toen ik onder begeleiding een appartement kreeg met voor mijn gevoel tig ruimtes...ik heb 2 maanden in mijn slaapkamer geleefd met mijn bed,nachtkastje, tv en dichte kast voor spullen. Niks mocht er aan de muur of iets van kleding, want ik wilde rust...in mijn hoofd. Ik heb dit alles ook opgebouwd naar meer en ook met hulp die aan huis kwam om mijn appartement te ondehouden. Dit in hele kleine stapjes zodat ik het kon overzien.

Ik hoop dat je in amsterdam dadelijk de hulp krijgt die je nodig hebt, en waar je je uiteindelijk fijner door gaat voelen. Het zal vast niet makkelijk worden en daarom is het vast gene slecht idee om het hier neer te zetten als je je rot voelt of dingen niet lekker gaan. Even je hart luchten en wie weet komen er nog goeie tips en er zijn altijd wel mensen die je een hart onder de riem steken door fijne woorden.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 23:32

Ik moet ook eerlijk zeggen dat de reactie's hier heel erg mee vallen. Van mens je moet niet zeuren, je moet gewoon doen.

Het klinkt misschien heel erg raar om dit te zeggen. Maar bij jou viel het nog aan te leren. Om met meer prikkels om te kunnen gaan.

Bij mij is helaas dit gedeelte in de hersenen kapot en bij mij gaat dit niet meer aangeleerd worden.

Een kleding kast. Ik stap uit mijn bed en wil schonen kleren aan doen. Iemand zonder letsel die pakt de kleren zonder er bij na te denken. Ik ga voor de kast staan en daar blijft het ook bij. Kleren zijn ook prikkels, en een kleren kast is er voor kleren in te leggen. Ik verstijf min of meer, en denk ach mijn pyjama functioneer ook nog goed voor in huis.

Er zijn wel vergelijkingen met psychiatrisch en hersenletsel gerelateerd. Helaas is het niet te vergelijken. En daar heeft het ggz voor zo'n 16 jaar de fout in gegaan.