Oktober borstkankermaand..........confronterend!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 17:00

Ben weer thuis! Heerlijk met een bed in de woonkamer, kitten Pippa aan m'n voeteneind en uitzicht op de tuin.
Vanochtend lekker alleen een douche genomen. Het verbaasd met echt hoe snel het herstel gaat. Als het even meezit kan ik maandagochtend al een van de drains eruit halen. Het is maar onhandig om met twee flessen rond te lopen de hele tijd.

Kepo, wat vreselijk. Alsnog gecondoleerd. helaas wordt niet iedereen beter.............

Pietje, dan heeft jou moeder me misschien wel bijgestaan di ochtend. Ze doet goed werk!

Juud, het blijft altijd spannend, ook voor jou als dochter.

Heel goed dat jeje borsten controleert Nathalie!

Lante, fijn dat het zo goed gaat met je moeder!

O wat spannend Pretty. Ik hoop op goed nieuws...... hou je ons op de hoogte?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Oktober borstkankermaand..........confronterend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 17:08

Als eerste, iedereen veel sterkte met de therapie.

Zelf vind ik deze maand steeds minder worden. Wat is er met de rest van de kankersoorten gebeurt? Waarom daar geen aandacht voor? Waarom feesten geven in het teken van borstkanker? Daar zakt mij, eerlijk gezegd, de broek van af. Zelf heb ik een roze speldje, maar ik doneer niet specifiek aan Pink Ribbon, maar aan KWF.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 17:11

Ben het met je eens dat een maand lang alleen massale aandacht voor borstkanker achterstelling is voor de mensen met een ander soort kanker. Ik had ook liever een maand tegen kanker in het algemeen gehad.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 18:04

Als 1 op de 8 vrouwen borstkanker krijgt en het de nummer een doodsoorzaak is bij vrouwen met kanker begrijp ik het wel dat ze een maand speciaal aanborstkanker wijden. Niet dat andere vormen van kanker geen aandacht verdienen maar heel veel mensen komen met deze ziekte in aanraking.

Vasthi heerlijk dat je weer thuis bent! Ik hoop dat je drains er snel uitmogen, hoef je daar geen rekening meer mee te houden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 19:45

En mannen worden dan maar even vergeten? :)

Ik ben er ook niet tegen hoor en de eerste jaren vond ik het een super idee. Maar met al die feesten en gala's, het word haast een feestmaand zo. Sorry hoor, dat doe je niet als je onderwerp ziektes zijn.

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 13:24

Ik wil iedereen die het kan gebruiken hier heel veel sterkte wensen,.

Toen ik 15 jaar was ben ik mijn moeder verloren aan borstkanker, ze heeft het ook al heel jong gekregen.
Omdat het bij haar in de familie veel voorkomt laat ik ieder jaar een mammografie maken ieder half jaar een echo.

Ik ga nu nadenken over een gen onderzoek, binnenkort overleggen met de arts.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 14:27

@ TS: Onwijs veel sterkte. Mijn vriendin heeft borstkanker in dr linkerborst, 25 jaar, haar moeder al verloren aan borstkanker. 6 chemokuren achter de rug, aankomende donderdag volledige amputatie ;(

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 17:10

Oefff.. ontzettend veel sterkte!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:44

Het is toch wel opvallend dat borstkanker nu op relatief jonge leeftijd zich al uit. Voorheen was het een aandoening die vooral postmenopauzale vrouwen betrof, nu is een leeftijd van 30-40 jaar, zelfs 25, al niet meer uitzonderlijk.
Mijn zus (40) heeft ook de lange weg moeten bewandelen van eerst een half jaar intensieve chemo, borstamputatie en krijgt vandaag de eerste bestraling, omdat nog niet alle agressieve cellen weg zijn. En dan is het daarna nog maar afwachten of ze helemaal celvrij is.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 19:42

Kleine update: Ik heb geen uitzaaiingen en hoef dus niet alsnog mijn lymfeklieren te laten verwijderen en ook geen chemo meer!!!!
Nu kan ik verder gaan met herstellen en verdere reconstructie.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 13:57

Wel,ik denk dat dit een mooi einde is van de "borstkankermaand" voor jou,niet?
Echt ontzettend goed nieuws!!!
Ik wens je nog een goed herstel toe en hopen dat al de rest ook meevalt!

Ook voor mij was er deze maand goed nieuws want ik ben geen drager van het borstkankergen en kan nu ook verder met mn leven,zonder direct amputaties en/of reconstructies.