Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ti_Amo schreef:mijn vriend heeft idd een uitkering, hij is voor 70% afgekeurd en de sociale dienst is voor hem op zoek naar geschikt en aangepast werk.
Ikzelf volg momenteel de cursus hondentrimmen maar ik ben er nog wel een jaartje mee bezig dus voor de tijd dat ik ga bevallen ben ik er nog niet mee klaar.
Ik werk momenteel niet.
Ik ben wel met behulp van het jongerenloket van het cwi op zoek naar een baan, maar zij hebben mij verteld dat ik misschien een uitkering krijg omdat ik zwanger ben en als ik via hun ga werken dan moeten ze dat vertellen aan de werkplek.
Weet iemand of je nog paard kan rijden en zo ja tot hoelang?
Dankjewel voor alle positieve reacties!
Ti_Amo schreef:Sinds een week weet ik dat ik zwanger ben.
Dit ging per ongeluk, ik ben aan de prikpil maar op 1 of andere manier ben ik toch zwanger.
Ik ben 19 jaar woon bij mijn vriend zijn zus in huis, we hebben geen huis, mijn vriend is arbeidsongeschikt, heeft een auto ongeluk gehad en heeft daarbij zijn hand en 1 wijsvinger verloren dus heeft nog maar 4 vingers.
Ikzelf heb alleen mijn VMBO diploma en verder niets.
Mijn vader, opa, oma, tante reageerde allemaal verrast maar staan wel achter me.
Mijn moeder wil niks met mij te maken hebben.
Nu heb ik urgentie aangevraagd op het woningbureau maar die geven geen urgentie omdat wij er zelf voor hebben gekozen om een kind te nemen terwijl we geen vast thuis hebben.
Mijn vader, tante, opa, oma en de familie van mijn vriend inclusief wijzelf zijn tegen abortus, zeker omdat mijn nicht abortus heeft gedaan en nu een kinderwens heeft maar te horen heeft gekregen dat ze geen kinderen meer kan krijgen.
Wat zouden jullie in mijn positie doen?
Groetjes mandy
Saffier schreef:Ten eerste gefeliciteerd!!
Je hebt een moeilijke keuze gemaakt. Ik denk net als de rest dat het allemaal vanzelf wel goed gaat komen. Zet nu idd alvast zoveel mogenlijk geld opzij voor de luiers etc. ik denk dat dat de eerste tijd de grootste kosten zullen vormen.
kekaro schreef:als je staat ingeschreven als werkzoekende dan moet je volgens mij inderdaad een zwangerschapsuitkering krijgen....zou ik snel achteraan gaan als ik jou was (al geloof ik dat je dat ook wel doet)
hondentrimmen is leuk zeg ! succes daarmee, is eventueel ook iets dat je goed kunt indelen wat tijd betreft!
_Tivoli_ schreef:B_rOwny schreef:Als het goed is krijg je ook geld van de belasting elke maand als thuisblijvende moeder
Jep,die krijg ik ook.
Tevens heb je meestal via de belastingdienst recht op het zogenoemde 'huisvrouwengeld' .
Pashon schreef:_Tivoli_ schreef:Jep,die krijg ik ook.
Tevens heb je meestal via de belastingdienst recht op het zogenoemde 'huisvrouwengeld' .
nee hoor, een vriendin van mij zit thuis met 2 kleintjes en die krijgt geen rooie cent en heeft ook nergens recht op.
Ze heeft alles geprobeerd, via het UWV, via de bijstand en ze krijgt helemaal niks.