Blaasontsteking..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jojo23

Re: Blaasontsteking..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 18:40

Heb ik ook gedaan in het ziekenhuis bij de uroloog..de blaastest..maar mijn druk was goed ook na het plassen was alles goed

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 00:06

Mijn Uroloog zegt ook dat cranberry niet wetenschappelijk bewezen is .. maaarrrrrrrrr dat komt omdat er niet een onderzoek is geweest dat wetenschappelijk dubbelblind is uitgevoerd.

het werkt weldegelijk, er zijn echt onderzoeken die aantonen dat het werkt alleen deze zijn niet erkend waarm niet ??
Nou daar valt helemaal geen geld aan te verdienen en aan antibiotica wel. Dit is geen indianen verhaal. Wat wel zo is is dat je een beginnende ontsteking er mee weg kan krijgen maar echt een goede blaasontsteking niet. Cranberry is met name preventief nuttig.

Ik ben MS patient met daardoor een blaasprobleem. In het Ziekenhuis moest ik plassen tot ik zo leeg als mogelijk was maar uit een echo en meting blijkt dat ik dan nog bijna 100 ml residu in mijn blaas heb. Terwijl ik voor mijn gevoel tot de laatste druppel leeg was. Je weet niet wanneer je "leeg" bent.

Ben wel bij een speciale fysio voor mijn bekkenbodem geweest. Als je plast met je benen wat wijder en je bekken gekanteld plas je beter uit en leeg. Ook is het niet verstandig om te duwen of te persen tijdens het plassen.

Verder zijn er goede producten als Blasecare en nog van Roter een middel met cranberry en vitC en nog een kruid dat best goed helpt als je veel drinkt en meteen als je aandrang voelt ook echt gaat plassen.

Ik vind het zelf ook helpen om regelmatig lactacid te gebruiken niet de hele vaginale douche maar wel de "zeep" voor uitwendig gebruik. Altijd na de sex plassen en even douche erop en schoon maken scheelt echt.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 00:10

Ik heb altijd van oktober tot en met maart permanent blaasontsteking en ben inmiddels zo goed als immuun voor de medicijnen ertegen. Je kunt dan niet veel meer doen dan veel (cranberrysap) drinken en cranberrypillen nemen...

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 10:57

wat een ellende die blaasontstekkingen

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:27

Jeeuj ik heb het ook weer! Heb de afgelopen 2 maand ofzo af en toe een beginnende ontsteking gehad, maar nu voor het eerst weer een 'echte'. Moet zeggen dat ik toch vrij lang blaasontsteking-vrij ben geweest, sinds ik die D-mannose pillen slik. Ergens zullen ze wel van nut zijn. Maarja nu is het weer raak dus, zucht. Maar weer een kuurtje nemen! Ik word trouwens 1 dec geopereerd aan mn blaas. Er zit 'iets', een streng ofzo van links naar rechts. Ze denken dat ik daarom zo vaak blaasontsteking heb. Zou heeeeeeeeeeel fijn zijn als het dan klaar is met dit gedoe :D

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:24

Cath_16 schreef:
Ik had toch blaasontsteking bleek maar weer.
Blijkbaar hebben ze het de vorige keer niet goed genoeg onderzocht.
Slik nu weer cranberry pillen, had het namelijk een tijdje niet meer gedaan en daarom was ik weer de pineut :P

Het kan zijn dat de eerste dagen geen duidelijke aanwijzingen te vinden zijn in de urine, hoewel je het zelf goed kan voelen.
Heb het ook altijd, voel het gewoon opkomen zeg maar, en pas 2 dagen later is er wat van in de urine te zien.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 12:27

Ik had al meer dan week last ervan ;)
Dus wel een beetje vreemd.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 17:12

Sassieja schreef:
Cath_16 schreef:
Ik had toch blaasontsteking bleek maar weer.
Blijkbaar hebben ze het de vorige keer niet goed genoeg onderzocht.
Slik nu weer cranberry pillen, had het namelijk een tijdje niet meer gedaan en daarom was ik weer de pineut :P

Het kan zijn dat de eerste dagen geen duidelijke aanwijzingen te vinden zijn in de urine, hoewel je het zelf goed kan voelen.
Heb het ook altijd, voel het gewoon opkomen zeg maar, en pas 2 dagen later is er wat van in de urine te zien.

Dat is grappig, ik kan het nooit opvoelen komen. Het is gewoon ´s ochtends meteen raak, en vanuit die ochtendurine kan er zelfs al wat gehaald worden :j Wel handig, kan ik al meteen bij de eerste klachten geholpen worden.

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 17:29

ik voel het zeker wel opkomen!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 18:08

Wat gek? Hoe voelt dat dan?

Ik heb altijd gewoon dat ik 's ochtends naar de wc ga, en op het moment dat ik er vanaf kom herken ik direct die kenmerkende drang tot opnieuw plassen. Dan weet ik meteen dat het raak is :j .

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 18:20

Ik heb altijd dat het een beetje begint met een beetje irritatie, heb er niet vaak last van dat ik vaak naar de wc moet, of ik moet echt een paar dagen wachten, en op het hoogtepunt (dag of 4) heb ik er wat vaker drang toe zeg maar, maar meestal gaat het wel aardig.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 18:44

De laatste keer dat ik het had voelde ik het niet eens met plassen dat het opkwam. Ik werd gewoon midden in de nacht wakker met het gevoel dat er een baksteen op mijn blaas lag, zo'n pijn... Pas een paar uur later had ik ook met plassen last, maar niet zo erg als het ooit was geweest. Een dag later toch maar urine naar de HA gaan brengen en ja hoor... duidelijk aanwezig. Bij mij begint het dus niet elke keer met dezelfde verschijnselen.

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 18:47

Focussed schreef:
Wat gek? Hoe voelt dat dan?

Ik heb altijd gewoon dat ik 's ochtends naar de wc ga, en op het moment dat ik er vanaf kom herken ik direct die kenmerkende drang tot opnieuw plassen. Dan weet ik meteen dat het raak is :j .

ik voel een bepaalde druk in het kruis/blaas..net of ik een ballon moet uitpersen :o :Y)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:33

K denk dat k ook blaasontsteking heb
Heb irritatie, en pijn in me onderbuik bij het plassen, ik moet vaak naar de wc maar er komt niks, en vanmorgen zat er wat lichte bloed bij.
Ik ga morgen even plasje nar de HA brengen

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:56

dat had ik vandaag maar ff gedaan..helemaal als er bloed bij zit,dan kan het ook niierbekonstekking ontstaan

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 10:17

Ben voor de tweede keer weer naar de HA geweest, en had dus nog steeds blaasontsteking.
Ik heb niet goed genoeg op de 1e antbiotica gereageerd, dus heb nu nieuwe. En plas staat op de kweek. :P

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:04

jojo23 schreef:
dat had ik vandaag maar ff gedaan..helemaal als er bloed bij zit,dan kan het ook niierbekonstekking ontstaan

Ik ben vandaag helaas neit thuis

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:34

Ik heb van de zomer in korte tijd 2x na elkaar BO gehad..
Daarvoor nooit eerder last gehad gelukkig..

Ik denk dat bij mijn eerste BO de kuur niet goed heeft geholpen,
want het duurde lang voordat de pijn weg was / aansloeg
& vrij snel daarna had ik opnieuw een BO..

Zodra ik nu weer een BO zou krijgen, dan weet ik nu (gelukkig)
wel precies hoe het voelt, dus kan ik er vroeg bij zijn door
meteen naar de huisarts te gaan..

WinSel ; zodra je tijd hebt & kan zou ik snel naar de HA gaan,
des te eerder heb je een kuurtje, slaat het aan & heb je geen pijn meer!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:24

Ik ga morgen gelijk naar de HA toe, ik drink nu wel heel veel

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:42

Ik heb er ook vrij vaak last van. Eigenlijk vrijwel altijd na de sex. Alle tips die in dit topic zijn genoemd heb ik al gedaan/geprobeerd of doe ik nog steeds (cranberry tabletten). Laatste 3 maand geen last meer van gehad gelukkig, mja, er was dan ook geen sex.. :')

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:59

Ik merk het niet als ik een blaasontsteking heb maar merk het pas als het een nierbekkenontsteking is geworden met bijbehorende pijn en koorts :\
Klachten van een blaasontsteking krijg ik pas tijdens de AB kuur, als het naar beneden zakt :?
Ik heb het nu al weer de 2e keer binnen een half jaar en deze keer een andere en langdurige AB kuur gekregen. Nu maar hopen dat het snel werkt...

Zal ook eens kijken naar die cranberry pillen die hier genoemd zijn.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:02

Wel eens gedacht aan nierstenen? Het is maar raar dat ze geen ontsteking constateren.
Toevallig onveilige sex gehad? Want er zijn natuurlijk allemaal wel redenen wat kan lijken op blaasontsteking.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:57

Uit ervaring weet ik dat 'veilige seks' geen garantie is op het wegblijven van blaasontsteking. Helaas...

Goed uitplassen na de seks kan iig al een hoop schelen, maar ook daarmee weer: geen 100% garantie.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:44

Ik heb op dit moment ook weer blaasontsteking.. denk nu al voor de 30e keer..

Shiirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:53

Hallo,
ik meld me eigen ook even, ik heb namelijk al heel mijn leven regelmatig blaasontstekingen.
Dit komt omdat ik een nierafwijking heb, ik heb er namelijk 3 inplaats van twee :Y) .

Ik heb namelijk ook hetzelfde als jij, wel de symptomen van een blaasontsteking, maar dan geen blaasontsteking hebben volgens de HA. Hij zegt dat je inderdaad na de sex goed moet plassen, veel water drinken en canberrysap, extra vitamine c eten (dat werkt bij mij heel goed). En je warm aankleden, ik heb er namelijk meer last van bij koudweer.
Succes ermee!
Xxx Shirley